Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antaisitko miehesi lähteä kaveriensa kanssa kesälomalla etelänmatkalle?

Vierailija
02.07.2018 |

Mies puhuu, että lähtee miesporukalla jonnekin etelään kun lasten iän ja huonon rahatilanteen takia varmaan lähdetä isommalle lomamatkalle. Minun palkkani ei ole niin hyvä, että siitä paljon säästäisin ja toisaalta lapset ovat hankalassa iässä.

Mitä mieltä, päästäisitkö miestä? Mies on kuulemma laittanut palkastaan sivuun eikä ole muuten käytellyt rahojaan. Viikko kuulemma "ihan vaan kreikassa".

Kommentit (308)

Vierailija
181/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos elellään yhdessä, niin lomaillaan yhdessä.

Erillään touhuaminen tuo vaan eripuraa suhteeseen.

Kyllähän vankilastakin pääsee lomalle joskus. Avioliitosta ei näköjään ikinä. Tässäkin tapauksessa on kyse ensimmäisestä kerrasta.

Vierailija
182/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän vankilastakin pääsee lomalle joskus. Avioliitosta ei näköjään ikinä. Tässäkin tapauksessa on kyse ensimmäisestä kerrasta.

Miksi mennä naimisiin jos vapaus houkuttaa? Väärä valinta: eroa ja lähde takaisin radalle sekoilemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vahvalla pohjalla, kun liitto vertautuu vankilaan. Eipä silti, on minullakin aikanaan ollut puoliso, jolle en ollut myös paras ystävä. Nykyään osaisin jo vaatia enemmän.

Vierailija
184/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tosiaan hurjaa olla viikko erillään.

Vierailija
185/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheessä ei pitäisi olla erilaisia elintasoja. Minusta on ihan hullua että toinen vanhemmista matkustelisi ulkomailla ja toinen ei koska ei ole varaa.

Molemmat käyvät töissä, molemmilla oma lupa pistää vähän säästöön.

Hm, mies kustantaa korkeamman elintasonsa (=varaa matkustaa, vaikka perheen yhteinen taloustilanne on huono) sillä, että "maksetaan kaikki puoliksi".

Naisella tyypillisesti on se pienempi palkka, joten naisen kaikki tulot menevät perheen yhteiseen kassaan. Säästöjä naiselle ei kerry, koska hänen tulonsa määräävät sen, mitä on "puoliksi".

Vierailija
186/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä kyse on kuitenkin siitä _halusta_ viettää lomaa muussa seurassa. Silloin tietysti pitää mennä - lopullisesti. En koskaan enää halua suhdetta, jossa kaikki muu menee minun edelleni. Se ei ole aikuinen parisuhde, vaan teinitasoinen ”seukkaus”, jossa ”kamut” on ”tärkeitä”.

Vierailija
187/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheellä huono rahatilanne, koska mies säästää omaa lomamataansa varten? Ja sinä sitten paahdat senkin edestä?

Sinuna lähettäisin hymyillen matkaan ja hankkisin sillä aikaa uuden kodin. Paremmin riittävät rahasi kun on yksi suu vähemmän ruokittavana.

Aloituksessa sanottiin, että vaimo ei ole saanut säästänyt rahaa. Emme tiedä mihin usein kuluviin juttuihin tämä ehkä rahansa tuhlannut. Lisäksi oletettavaa on, että mies muutenkin kustantaa perheen elämisen parempipalkkaisen. Millä logiikalla nainen paremmin pärjää sen jälkeen kun lompakon ulkoistaa?

Vierailija
188/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan päästäisi! Jos mies kaipaa poikamiesvuosiaan, niin siirtyköön lopullisesti sinkku-statukseen.

Lapsien kanssa hän voi perheenisänä lähteä Kreikkaan ja viettää heidän kanssaan laatuaikaa.

Jep. Siellä nainen laulaa Kaija Koota voimaantuneena, kuinka rahat on vähissä, isä ei tapaa lapsiaan, kukaan mies ei huoli ja mies veittää huoletonta poikamies aikaa. :D

Yhtä vähän siitä miehestä on hyötyä lapsilleen siinä kohtaa kun ollaan vielä yhdessä ja mies silti viettää huoletonta poikamiesaikaa. Kakkua nyt ei vaan voi yhtäaikaa syödä ja säästää.

Yhdestä viikon kreikanmatkasta on vielä aika pitkä matka huolettoman poikamieselämän viettämiseen.

No tuleeko perhe sinne mukaan? Jos ei, niin poikamieshän siellä reissussa on.. Ajatustakaan ei ole uhrattu sille mitä perhe sillä aikaa tekee. Tokihan nainen automaattisesti kantaa vastuun lapsista, eihän miehen näitä järjestelyjä tarvitse miettiä, sen kun vaan jättää ne muiden huolehdittavaksi.

Mistä ihmeestä sinä tiedät montako ajatusta mies on mihinkin uhrannut? 

Jotain voi päätellä siitä, että perheen rahatilanne ei ole hyvä, mutta mies säästää ikiomaan lomamatkaan.

Vierailija
189/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä säästetyillä rahoilla mentäisiin jonnekin minne rahat riittävät, että koko perhe pääsee.

Kun lapset olivat pieniä, talous oli tiukka ja jo lintsille pääsy oli iso asia.

Nykyään, kun taloudellinen tilanne parempi, käymme koko perhe yhdessä matkoilla, mies käy kaveriensa kanssa kiipeilylomilla ja minä ystävieni kanssa kaupunkilomilla.

Koskaan ei olisi se vaihtoehto, että muu perhe jää kokonaan paitsi, mies vain itse menee, vaikka ansaitsee enemmän.

Ja kyllä minullakin kysymyksiä nousisi, jos mies jollekin rantalomalle lähtisi kavereiden kanssa, selvä ryyppyloma. Harratelomat asia erikseen.

Niin niin, että täytyy ainakin "hallituksella" reissun agenda hyväksyttyy kuitenkin, eikai sitä nyt voi rentoutua siten kuin itse haluaa vaan tottahan se täytyy vaimon sanella.

Pysy jatkossakin siellä äidin helmoissa kapinoimassa.

Vierailija
190/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä kyse on kuitenkin siitä _halusta_ viettää lomaa muussa seurassa. Silloin tietysti pitää mennä - lopullisesti. En koskaan enää halua suhdetta, jossa kaikki muu menee minun edelleni. Se ei ole aikuinen parisuhde, vaan teinitasoinen ”seukkaus”, jossa ”kamut” on ”tärkeitä”.

Miksi noi alaviivat

Vierailija
191/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä säästetyillä rahoilla mentäisiin jonnekin minne rahat riittävät, että koko perhe pääsee.

Kun lapset olivat pieniä, talous oli tiukka ja jo lintsille pääsy oli iso asia.

Nykyään, kun taloudellinen tilanne parempi, käymme koko perhe yhdessä matkoilla, mies käy kaveriensa kanssa kiipeilylomilla ja minä ystävieni kanssa kaupunkilomilla.

Koskaan ei olisi se vaihtoehto, että muu perhe jää kokonaan paitsi, mies vain itse menee, vaikka ansaitsee enemmän.

Ja kyllä minullakin kysymyksiä nousisi, jos mies jollekin rantalomalle lähtisi kavereiden kanssa, selvä ryyppyloma. Harratelomat asia erikseen.

Niin niin, että täytyy ainakin "hallituksella" reissun agenda hyväksyttyy kuitenkin, eikai sitä nyt voi rentoutua siten kuin itse haluaa vaan tottahan se täytyy vaimon sanella.

Pysy jatkossakin siellä äidin helmoissa kapinoimassa.

Tämä! Mamma on antanut siimaa, ja Pera Peräkammar kuvittelee avioliittonsa lapsuutensa jatkumoksi. Et sinä mammaasi pannut (toivottavasti) - tämä on nyt ihan eri juttu!

Vierailija
192/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi noi alaviivat

Miksi toi heikkolahjaisuus.

Vierailija
193/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No estää en voisi, mutta sen viikon aikana etsisin miehelle majoituksen muualta ja pistäisin sen kamat varastoon. Eropaperit lähtisi matkaan heti koneen noustua. Lapset viikko-viikko systeemiin ja sitärataa.

Jos yhteiset lapset ja yhteinen elämä, myös lomat ja rahat yhteisiä. Meillä ei kerry säästöjä vain toiselle, vaan niitä kertyy perheelle.

Mutta minä en mennytkään naimisiin idiootin kannessa, vaan oikean miehen.

Jos kertomasi on totta, niin eroa heti, se on minun neuvoni.

Jos mies on kirjoilla asunnossa, sinulla ei ole mitään oikeutta laittaa hänen tavaroitaan varastoon ja pyytää häntä muuttamaan pois noin vain. Ei ihan fiksua ajattelua. 

No tottakai on, ilmoittaa vain että välit ovat lopullisesti menneet, ja mies ei välitä lapsista, vain omasta hyvinvoinnistaan, joten ap:n pitää jäädä huolehtimaan lapsista. Eron jälkeen muutetaan erilleen, se on fakta. Voit ap myös ilmoittaa miehelle, että ellei muuta, vastaa sitten lapsiarjesta yksin, sinä otat lapset joka toinen viikonloppu.

Mitä ihmettä noin itsekkäällä miehellä ja isällä tekee? Ei mitään!

Sinustako on itsekästä, että hän huolehtii perheen perustarpeista, mutta elää itse tiukemmin saadakseen hieman säästettyä. Kai perheessä on otettu huomioon myös omat henkilökohtaiset käyttökulut, kuten kampaaja ja vaatteet. Nainen käy kampaajalla ja tuhlaa siihen, mutta mies säästää vaikka omista vastekuluista. Eikö hän silloin saisi pitää ne säästetty rahat itsellään ja lähteä matkalle. Käytetty raha olisi sama kuin oli alun perin budjetoitu.

Aikuisella ihmisellä uudet vaatteet ja kalliit kampaamokäynnit eivät todellakaan ole mikään pakottava perustarve. Nainen kulkekoot vanhoissa räteissä ja värjätköön itse hiuksensa jos haluaa säästää lomamatkaan. Ei pitäisi olla vaikeaa tätä ymmärtää. Näinhän mieskin tekee.

Vierailija
194/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä olisin suhteessa ihmisen kanssa, joka mieluummin jakaa vapaa-aikansa muiden kuin minun kanssani? Sairasta.

Minusta on sairasta, että yhtä viikkoa vuodessa ei voi olla erossa. Mieheni kanssa matkustamme paljon yhdessä, mutta myös omien kavereiden kanssa ja yhdessä yhteisten kavereiden kanssa. Rakastan miestäni todella paljon, vaikka käyn joskus ystävieni kanssa shoppailureissulla Keski-Euroopassa. Samoin mieheni rakastaa minua, vaikka käy tapaamassa vanhoja opiskelukavereitaan maailmalla. Mutta me sovimmekin hyvin yhteen näin, emmekä ole itsekkäitä omasta seurasta. 

Vierailija
195/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä olisin suhteessa ihmisen kanssa, joka mieluummin jakaa vapaa-aikansa muiden kuin minun kanssani? Sairasta.

Ihmisillä on vuodessa vähintään viisi viikkoa täyttä vuosilomaa ja lisäksi 100 vuorokautta viikonloppua ja päälle muut pyhäpäivä. Viikko erillään on siis kaikki vapaa-aika?

Vierailija
196/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea paria sivua enempää, kun arvaan loppuketjun sisällön. Itse lähdin hoitovapaalla viikon etelänlomalle tyttöjen kanssa, mies oli kesälomalla lasten kanssa. Ei edes haluttu lähteä yhdessä pienten kanssa ja mä kaipasin lomaa, ei tuossa muuta kuin reissuun vaan. Mammat täällä senkin varmaan tuomitsevat... oli muuten hauska reissu! Puolestaan mies on tehnyt reissuja kavereidensa kanssa jne. Osasyy on aina ollut rahakin, nelihenkisenä perheenä on kallis matkustaa eikä siihen ole joka vuosi varaa. Tänä vuonna kun lapset on jo isompia, lähdetään miehen kanssa kahdestaan. Lapset jää mummolaan. Ensi vuonna sitten koko perheen reissu.

Kannattaa ap löysätä sitä liekaa ja mennä joskus vaikka itsekin johonkin ilman lapsia.

Vierailija
197/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mennä naimisiin jos vapaus houkuttaa? Väärä valinta: eroa ja lähde takaisin radalle sekoilemaan.

Ehdottomasti avioero alkaa kiinnostaa siinä vaiheessa jos vaimo sanoo, että viikkohan et sitten ilman minua ole.

Vierailija
198/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti avioero alkaa kiinnostaa siinä vaiheessa jos vaimo sanoo, että viikkohan et sitten ilman minua ole.

Sehän on hyvä! Molemmat saavat sitten mieleisensä elämän.

Vierailija
199/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikko vuodesta = kaikki menee sinun edellesi?

Itse en ainakaan halua enkä ota vaimoa jolle tuottaa vaikeuksia keskustella asioista neutraalisti lyömättä niitä samantien överiksi.

Vierailija
200/308 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä oli näitä miehiä juuri ja siksi onkin eksä. Oli muutenkin hirmuinen mieslapsi, jätkien reissut ja viina veti. Pettämistähän näillä reissuilla sitten tietenkin tapahtui ja ero seurasi. Nyt on vierellä onneksi aikuinen ja vastuullinen mies, joka vapaaehtoisesti haluaa viettää oman perheensä parissa ja matkustella perheen kesken.