Näyttääkö nukutuksessa idiootilta? Menen ensimmäistä kertaa leikkaukseen, jossa anestesia. Avautuuko mun suu jotenkin tyhmästi?
Onko mahdollista, että suoli tyhjenee nukutuksen aikana tai jotain muuta tosi noloa?
Kommentit (131)
Minä olen ainakin kerran heräämään siirrettäessä pieraissut vahingossa ja hoitajia hihitytti, virkoutuessani myös höpöttelin mitä sattuu. Aivan idiootiltakin varmasti näytin, nielua kun leikkasivat. Mutta eihän sille mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
Näytät varmasti tosi hölmöltä. Se upea kirurgi ei tule koskaan kosimaan sinua. Ottaa vielä valokuvan sinusta suu auki, jakaa haippiringissään ja kaikki nauravat. Elämäsi on ohi.
Elisabeth Taylorin alapäätä oli kerran lääkäri nukutettuna irvaillut,no ei yleinen käytäntö.
Ollaanko leikkauksessa ilman alusvaatteita silloinkin, jos leikataan esim. käsivarsi?
Saako sairaalasta alushousut. Omia ei varmaan hygieniavaatimusten vuoksi voi pitää?
No arvaa kun mulle tehtiin sterilointi niin eka kun piti maata sellaisella sängyllä. Mulla oli päällä vain verkkoalushousut ja niihin kiinnitin siteen sillä oli menkat. Päällä oli ohut lakana.
Sitten ne sitoi mun kädet sivuille! Makasin siinä T-kirjaimen muotoisena, tärisin niin hirveästi!!! Mua pelotti ja tärisin vain ja toivoin, että ne antaisi sen nukutuksen nopeasti sillä se tärinä oli niiiiiin kamalaa ja noloa. Siis heiluin ihan oikeasti kuin jossain Lintsin laitteessa enkä saanut sitä loppumaan. Joku niistä hoitajista sanoi "voi sä täriset ihan".
Tuo tärinä oli noloa. Sitten ne laittoi maskin ja pyysi hengittämään normaalisti tärisin vain. Laskin sekunteja ja pääsinköhän numeroon 20?
Sitten heräsin heräämössä, olo oli veltto enkä pystynyt liikuttamaan käsiä. Näin viereisellä sängyllä jonkun nuoren miespotilaan.
Hoitaja käveli ohi ja sanoin että mun kädet ei toimi. Se sanoi että se on normaalia. Torkuin siinä. Sitten mut työnnettiin siihen huoneeseen missä olin alussakin ollut. Torkuin sielläkin. Sitten tuli lääkäri ja tutki mut ja illalla sain mennä kotiin.
Menin vessaan ja riisuin itseni ja huomasin että olen ihan keltainen! Rintojen alta reisille oli maalattu ihan keltaiseksi. Se oli vaikea pestä pois. Meni monta päivää.
Sitten luin netistä missä asennossa sterilointia tehdään... Pää alaspäin, jalat ylös ja leveä haara-asento. Toosaan tungetaan joku putki ja vatsaan tehdään kolme pikku viiltoa. Viilloista ja pilluputkesta leikataan. Huh huh. Sitten alkoi nolottamaan se asento ja se että mulla oli menkat ja ne tunki sinne putken.
No, olen kuitenkin todella iloinen että tein sem sterilisaation :) Se on toiminut hyvin. En kovin mielelläni mieti leikkausta, oli se aika pelottavaa tärinöineen ja asentoineen ja se keltainen väri.
T. Av-mamma
Tosiasia on se, että tottakai on leikkaussalihuumoria.
Vierailija kirjoitti:
Usko pois, ne ovat siellä leikkurissa nähneet i-h-a-n kaikki. Ja siks toisekseen, sulla on se hengitysputki suussa, ja kai se jotenkin sidotaan, ettei se sieltä pois pulpahda. Joku leikkurin sh voisi avata tätä juttua.
Tuo perustelu on aina ihan yhtä tyhmä. Mitä väliä sillä on, vaikka he olisivat nähneet miljoona ihmistä idiootin näköisenä? Ei se silti tarkoita, että minä (tai moni muu) haluaa olla idiootin näköinen.
Sinullako ei muka ole mitään sellaista asiaa, jota et muiden haluaisi sinusta tietävän tai näkevän?
Aivan varmasti lääkärit työntävät munaa suuhusi ja kokeilevat sormella anusta kun olet unten mailla. Olin pari kertaa ollut seuraamassa leikkausta ja kyllä siellä leikitään hieman.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, vielä pahemmin nolaat itsesi heräämössä siinä vaiheessa kun heräät ihan tokkuraisena ja rupeat höpöttämään sekavia niille hoitajille... :D
Itse pulputin varmaan vartin verran mitä mielikuvituksellisimpia tarinoita ennen kuin hitaasti aloin tajuta, missä oikein olen ja mistä on kysymys...
Juuri tämä! Minun pahin pelkoni jokaisen nukutuksen yhteydessä. Onneksi niitä ei ole montaa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti lääkärit työntävät munaa suuhusi ja kokeilevat sormella anusta kun olet unten mailla. Olin pari kertaa ollut seuraamassa leikkausta ja kyllä siellä leikitään hieman.
Laukesivatko suuhun tahi anukseen?
Olen osallistunut kymmeniin leikkauksiin, mutta en kyllä yhtään muista, miltä potilaat ovat näyttäneet nukutettuina. En ole kiinnittänyt kyseiseen asiaan mitään huomiota. Enpä usko, että sinun leikkaussalihenkilökuntasikaan kiinnittää.
Vierailija kirjoitti:
Ollaanko leikkauksessa ilman alusvaatteita silloinkin, jos leikataan esim. käsivarsi?
Saako sairaalasta alushousut. Omia ei varmaan hygieniavaatimusten vuoksi voi pitää?
Ainakin tyksin päiväkirurgian puolella käsivarttani leikellessä jalassa oli ihkaomat bokserit. Muuta sen sairaalakaavun alla ei sitten ollutkaan, en tiedä miten asia on naisten rintaliivien kanssa. Ohjeistuksissa luki että käyhän poika suihkussa ennen kuin tänne tulet.
Vierailija kirjoitti:
Näytät varmasti tosi hölmöltä. Se upea kirurgi ei tule koskaan kosimaan sinua. Ottaa vielä valokuvan sinusta suu auki, jakaa haippiringissään ja kaikki nauravat. Elämäsi on ohi.
Lisäksi hourailet jossain vaiheessa ja paljastat noloimmat pervofantasiasi sekä puhut erittäin erittäin alatyylisin kielenkääntein, jollaista eivät uskoneet koskaan kuulevasi sinun näköiseltäsi ihmiseltä.
Mä taas murehdin sitä että jos mulla on operaatio jossa aivot lääkitään narikkaan niin miten voin estää sen ettei mulle tule erektiota? Ja erityisen paha juttu olisi jos mun käsi menisi mun pöksyihin touhuamaan. Mitenköhän senkin estää?
Joku siistijäurpo mielensäpahoittaja käynyt poistattamassa täältä viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Omia voi pitää kun et kerro hoitajalle. Ja uudet ja puhtaat vaihdat sairaalassa leikkaukseen. Varahousut mukaan jos leikkauksen jälkeen joudut vaihtaa. Mulla on ollut rintaliivitkin leikkauksessa. Jossakin yksityisellä potilas omissa vaatteissa leikkauksen aikana.
Onneks olen aloittanut leikkauskierteen jo 1,5-vuotiaasta niin kaikkeen on tottunut. Ei paljon jaksa nolostella mistään. On ollut mm. päänahka silmillä leikkauksen aikana ym.
Voe mahoton, kunnon naurut sain tästä ketjusta! Pitääkö pokka kun meen taas töihin leikkuriin!
Kukaan kunnon kirurgi ei leikkaa potilasta varmistamatta, että ehostus on kunnossa, ripset paikoillaan ja hiuslisäkkeet kauniisti muotoiltuna. Kun suuhun laitetaan intubaatioputki, kirurgi asettelee huulet hellävaraisesti kauniiseen hymyyn ja sipaisee huulikiillettä päälle. Sitten voi leikkaus alkaa!
Muista pukeutua Munsalan kansallispukuun niin et näytä niin hassulta.
Kirurgikin on hölmön näköinen siinä varustuksessa eli näytätte kaikki tyhmiltä.
Leikkaukset ovat vain huumorintajuisille .)