Näyttääkö nukutuksessa idiootilta? Menen ensimmäistä kertaa leikkaukseen, jossa anestesia. Avautuuko mun suu jotenkin tyhmästi?
Onko mahdollista, että suoli tyhjenee nukutuksen aikana tai jotain muuta tosi noloa?
Kommentit (131)
Näytät ilman muuta idiootilta.
Leikkava kirurgi on kuitenkin tottunut tähän.
Nyt täytyy sanoa, että kaikkea ihmiset päässään pohtivat! Tämä aloitus pelasti iltani (ei ilkeällä tavalla)
Älä suusta huolehdi, mutta muista sheivata.
Vierailija kirjoitti:
Näytät varmasti tosi hölmöltä. Se upea kirurgi ei tule koskaan kosimaan sinua. Ottaa vielä valokuvan sinusta suu auki, jakaa haippiringissään ja kaikki nauravat. Elämäsi on ohi.
Näin pelkään.
Tosin en mitään kosintaa halua ja toivon, että elämä jatkuu.
Näytän tosi rumalta ja naurettavalta kyllä ja jakavat mahdollisesti kuvia.
Eiks nukutuksessa laiteta se joku hengitysputki, joten suu kai joka tapauksessa on auki?
No etkö oo sen vertaa viittiny ottaa selvää et aina leikkauksissa laitetaan tappi pyllyn ettei falskaa ja suu teipataan kiinni! Eikö potilasohjeessakaan oo mainintaa, ihan perusjuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö sheivata, kun selkä leikataan?
Ei ainakaan ohjeissa tullut tuosta mitään.
Usko pois, ne ovat siellä leikkurissa nähneet i-h-a-n kaikki. Ja siks toisekseen, sulla on se hengitysputki suussa, ja kai se jotenkin sidotaan, ettei se sieltä pois pulpahda. Joku leikkurin sh voisi avata tätä juttua.
Lääkärit ja hoitajat nauraa röhönaurua ympärilläsi.
T. Sh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö sheivata, kun selkä leikataan?
Ei ainakaan ohjeissa tullut tuosta mitään.
Perskarvat nyt ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Näytät varmasti tosi hölmöltä. Se upea kirurgi ei tule koskaan kosimaan sinua. Ottaa vielä valokuvan sinusta suu auki, jakaa haippiringissään ja kaikki nauravat. Elämäsi on ohi.
Kyllä ja lisäksi ainakin niissä sairaaloissa, joissa itse olen ollut, nukkuvien potilaiden kuvat on myös printattu ja laitettu kahvihuoneen seinälle kaikkien huvitukseksi. Joka joulu valitaan kaikkein typerimmän näköinen nukkuja ja lähetetään kuva kansainvälisen anestesiayhdistyksen kuvakilpailuun. Voittajat julkaistaan liiton lehdessä ja ainakin kerran voittajakuva oli kymppiuutisten kevennyksessä.
Tämä oli kyllä tän illan paras :D
Just joo....
Ihan oikeasti kysyin, voiko operaation aikana näyttää tosi nololta ja mikä vielä pahempaa: pissata tai ulostaa leikkauspöydälle.
Vaikka tietysti noudatan sen kuuden tunnin syömättömyys- ja juomattomuusjakson.
Ainakin hampaat olis hyvä pestä hyvin ja poistattaa hammaskivi. Tosi ikävää hoitohenkilökunnalle, jos avonaisesta suusta löyhyy hirveä raadonhaju.
Voi kuule, se suun auki roikkuminen on aika pientä. Mulla operoitiin lannerankaa, kun olin lääkiksessä ekalla. Silloin preklinikassa sairaala ja leikkaussali olivat vielä vieraita ympäristöjä, mutta myöhemmin kirurgialla ja anestesiologialla leikkauksissa mukana ollessani tajusin pieneksi järkytyksekseni, että se mun leikkaus on tehty ns. Mekka-asennossa, eli nukutuksen jälkeen mut on käännetty polvilleen ja paljas pylly pystyyn. Ja toki yliopistosairaalassa oli kandeja seuraamassa omaakin leikkaustani, salivermeiden alta en edes nähnyt oliko tuttuja. :D Ei kyllä sinänsä haittaa, tuollaisia on tottunut pitämään ihan luontevina juttuina. Myös eräs muutamaa vuosikurssia ylempänä oleva lääkistuttu on tuseerannut mut, kun jouduin päivystykseen välilevyprolapsin vuoksi ja halusi varmistaa, ettei ole cauda equina -oireita.
Niin ja pitkissä leikkauksissahan potilas katetroidaan.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin hampaat olis hyvä pestä hyvin ja poistattaa hammaskivi. Tosi ikävää hoitohenkilökunnalle, jos avonaisesta suusta löyhyy hirveä raadonhaju.
Useita potilaita intuboituani voin kertoa, että monilla ihmisillä suu on se kropan ällöttävin ontelo...
No jos se suu näyttää jotenkin hassulta, niin yleensä hoitajia rupee vtuttaa se ja tikkaavat suun kiinni.
Ei mulle laitettu hengitysputkea kun leikattiin. Leikkaus ei tosin ollut kovin iso. Toisesta häppäristä poistettiin 2x3 cm patti... Ne lääkärit ja hoitajat on nähneet ihan kaiken. No stress.