Näyttääkö nukutuksessa idiootilta? Menen ensimmäistä kertaa leikkaukseen, jossa anestesia. Avautuuko mun suu jotenkin tyhmästi?
Onko mahdollista, että suoli tyhjenee nukutuksen aikana tai jotain muuta tosi noloa?
Kommentit (131)
Suu on vähän auki.Usein hengitysputki laitetaan suun kautta.Hammastoimenpiteissä nenän kautta.Silloin suussa tuki,että pysyy auki paikkauksen ajan.
Silmät teipataan,että eivät aukea ja kuivu.Niitä kostutetaan välillä.
Olen ollut nukutuksessa mukana useita kertoja ja vain yhdellä on tullut pissat housuun.
Herätessä saattaa jutella mukavia. :)
Yleensä mietitään sitä että miten siitä leikkauksesta selviää, tuleeko komplikaatioita, kuoleeko.
Syö ennen leikkausta paljon pierettäviä ruokia: kaalia, hernekeittoa, lanttulaatikkoa ym, tällainen ohjeistus mulle annettiin.
Mulla operaatio heti maanantaina. Koskas ap:lla.
Niin monta kertaa on nukutettu ettei jännitä enää. Tai vähän se kuinka kauan tällä kertaa nukun. Tuleeko uusi ennätys.
Kerran yhellä potilaalla oli hassun näköinen suu ja juuri kun alettiin leikkaamaan niin kirurgi totesi: "Voi vttu s**tana taas näitä törkyturpia prkele" Kirurgi otti samantien loparit ja en tiedä missä töissä hän nykyään on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen monta kertaa herännyt nukutuksesta anus kipeenä. Jotain vaaleaa kastikettakin tullut sieltä. No mut kai se on ihan normaalia tuo.
Olin opiskelijana mukana kaavintoja seuraamassa. Toimenpiteen lopuksi peräaukkoon laitettiin Panadol suppo. Tai minun tehtäväni oli laittaa se. Yhdeltä en löytänyt peräaukkoa, niin jätettiin sitten laittamatta.
kandi
Mulle tehtiin onneksi kaavinta puudutuksessa.
Aloittaja näyttää idiootilta sekä nukutuksessa että ihan muutenkin, eikä vain näytä.
Vittu kun ihmiset on nykyään typeriä ja ulkonäkökeskeisiä
Leikattavaksi vietävät ihmiset peitellään lempeästi lämpimällä huovalla ja nukutetaan lempeästi. Sen jälkeen peitto heitetään pois ja ihmistä revitään mitä ihmeellisimpiin asentoihin, jotta operaatio onnistuu, ja siinä sitä sitten retkotetaan ties miten ja näytetään ihan juurikin toisten liikuttamalta tajuttomalta ihmiseltä. Sitten leikattu laitetaan takaisin sievästi peiton alle odottamaan heräämistä.
Ja lääkäreitä ja hoitajia kiinnostaa ihan yhtä paljon se, miltä leikattava näytti, kun sinua oman työtehtävän rutiiniosuudet.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle laitettu hengitysputkea kun leikattiin. Leikkaus ei tosin ollut kovin iso. Toisesta häppäristä poistettiin 2x3 cm patti... Ne lääkärit ja hoitajat on nähneet ihan kaiken. No stress.
Miten kuvittelet sitten sun hengitysteiden pysyneen auki? Hmmm
Vierailija kirjoitti:
Ootko koskaan synnyttänyt? Siinä touhussa on nimittäin varsin paljon näitä nolousaspekteja...
Mutta parin synnytyksen jälkeen saa immuniteetin, voi häpeämättä esitellä jokaista koloaan hoitohenkilökunnalle.
Olisin ennemmin huolissani siitä, että nukutusaineissa kerrot kaikki häpeällisimmät salaisuutesi lääkärille ja hoitajalle. Siis kun alat heräillä. Mietihän, mitä kaikkea oletkaan tehnyt!
Saat olla molemmistakin huolissasi.
Näkeekö henkimaailma, että olen alasti.
Muista laittaa semmoiset mahdollisimman isot irtoripset silmiin, kun menet leikkaukseen. Ja tietenkin paksu kerros vääränväristä meikkivoidetta ja kaikki muu mahdollinen. Huulet voi vaikka pikaliimalla laittaa semmoiseen törröhuuli-asentoon.
Käske jotain kirurgia ottaa selfie sinusta, niin voit jakaa sen sitten facebookissa, Instagrammissa, twitterissä, tinderissä ja mitä näitä nyt olikaan. Muista pyytää ottamaan mahdollisimman monta kuvaa, niin voit valita sitten niiden joukosta ja photoshopata itsestäsi mahdollisimman epäaito. .
#nukutuksessa #OMG #WTF #huomennajuomaan #like4like
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, vielä pahemmin nolaat itsesi heräämössä siinä vaiheessa kun heräät ihan tokkuraisena ja rupeat höpöttämään sekavia niille hoitajille... :D
Itse pulputin varmaan vartin verran mitä mielikuvituksellisimpia tarinoita ennen kuin hitaasti aloin tajuta, missä oikein olen ja mistä on kysymys...
Olin just tulossa kirjottaan samaa, että enemmän olisin huolissani siitä, mitä suustaan päästää, kuin miltä se suu näyttää.
Nimim. esilääkitys sai mut jo höpöttelemään hoitajille kivoja.
Vierailija kirjoitti:
Eiks nukutuksessa laiteta se joku hengitysputki, joten suu kai joka tapauksessa on auki?
Ei laiteta. Laitetaan happimaski nenän ja suun eteen.
Anestesiassa nukutaan. Jotkut käyvät tosin estottomiksi ja puhuvat törkeitä ennenkuin uinahtavat. Hauskoja hetkiä työssä on, mutta myös vaitiolovelvollisuus.
XDD näytät todellakin aivan naurettavalta ja KAIKKI repeävät aivan totaalisesti.
Aloin tän keskustelun johdosta googletella mitä leikkaussalissa nukutettuna ollessa tapahtuu.
Luin vähän, mutta oli pakko lopettaa, koska kaikki se tieto oli tosi ällöttävää ja en halua ajatella, että mulle on tapahtunut niitä asioita. Muistan miten kyselin heräämössä, että onko mullakin ollut hengitysputki, kun kuulin miten jonkun toisen potilaan kohdalla puhuttiin siitä.
Parempi kun ei liikaa mieti niitä asioita ja luottaa siihen, että leikkurin henkilökunta osaa hommansa.