Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näyttääkö nukutuksessa idiootilta? Menen ensimmäistä kertaa leikkaukseen, jossa anestesia. Avautuuko mun suu jotenkin tyhmästi?

Vierailija
21.06.2018 |

Onko mahdollista, että suoli tyhjenee nukutuksen aikana tai jotain muuta tosi noloa?

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko koskaan synnyttänyt? Siinä touhussa on nimittäin varsin paljon näitä nolousaspekteja...

Vierailija
22/131 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle laitettu hengitysputkea kun leikattiin. Leikkaus ei tosin ollut kovin iso. Toisesta häppäristä poistettiin 2x3 cm patti... Ne lääkärit ja hoitajat on nähneet ihan kaiken. No stress.

Jos toimenpide tehtiin yleisanestesiassa, niin vähintään nieluputki on laitettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytät varmasti tosi hölmöltä. Se upea kirurgi ei tule koskaan kosimaan sinua. Ottaa vielä valokuvan sinusta suu auki, jakaa haippiringissään ja kaikki nauravat. Elämäsi on ohi.

Kyllä ja lisäksi ainakin niissä sairaaloissa, joissa itse olen ollut, nukkuvien potilaiden kuvat on myös printattu ja laitettu kahvihuoneen seinälle kaikkien huvitukseksi. Joka joulu valitaan kaikkein typerimmän näköinen nukkuja ja lähetetään kuva kansainvälisen anestesiayhdistyksen kuvakilpailuun. Voittajat julkaistaan liiton lehdessä ja ainakin kerran voittajakuva oli kymppiuutisten kevennyksessä.

Jotan rajaa huumorillakin, mutta tässä ei vielä mene se raja. 

Nauroin: D

Vierailija
24/131 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskot allesi ja päästelet suolihajuja kaiken aikaa, kun elimistö rentoutuu

Vierailija
25/131 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko koskaan synnyttänyt? Siinä touhussa on nimittäin varsin paljon näitä nolousaspekteja...

Olen, mutta viimeisestäkin on kaksikymmentä vuotta. 

Ja sitä ei ajatellut samalla tavalla. Tai en muista jne... 

Vierailija
26/131 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jos suu näyttää vähänkään hassulta niin se toimenpide keskeytetään välittömästi. 

Vierailija
27/131 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella että leikkaavalla henkilökunnalla olisi siinä tilanteessa vähän muuta mietittävää kuin se miltä potilas *näyttää*...

Vierailija
28/131 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan jaksa katsella kirjoitti:

Yleensä jos suu näyttää vähänkään hassulta niin se toimenpide keskeytetään välittömästi. 

Niin. Onhan se riski suorittaa kirurgista toimenpidettä, kun hytkyy naurusta.

Vierailija
29/131 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet rumakin, niin yleensä niillä on siellä tiskin alla niitä varanaamareita joita he sitten laittavat tarpeen tullen potilaan kasvoille. Bad hair dayn varalle on myös peruukkikaappi, josta voidaan ottaa se sopivin vaihtoehto potilaalle.

Vierailija
30/131 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. 

En saanut nyt ensimmäistäkään asiallista vastausta, mutta on myönnettävä ettei aloituskaan suoranaisesti houkutellut siihen. 

Tilanne kuitenkin oikeasti on, että menen elämäni ensimmäiseen leikkaukseen ja operaatio on sinällään pieni. 

Anestesia pelottaa ja turhamaisena ihmisenä on tullut mieleen myös nämä esteettiset asiat. 

Vierailija
31/131 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki tämä on mahdollista. Riippuu toimenpiteistä ja valmisteluista. Mutta kuuluu asiaan. Ei se herätä mitään henkilökohtaisia tunteita. 

Vierailija
32/131 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos olet rumakin, niin yleensä niillä on siellä tiskin alla niitä varanaamareita joita he sitten laittavat tarpeen tullen potilaan kasvoille. Bad hair dayn varalle on myös peruukkikaappi, josta voidaan ottaa se sopivin vaihtoehto potilaalle.

Hyvä tietää. Pitääkö tätä erikseen kysyä? 

Olen miettinyt myös leikkausmeikkiä. Tekevätkö siellä paikan päällä vain miten menee?

Vierailija
33/131 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, vielä pahemmin nolaat itsesi heräämössä siinä vaiheessa kun heräät ihan tokkuraisena ja rupeat höpöttämään sekavia niille hoitajille...  :D

Itse pulputin varmaan vartin verran mitä mielikuvituksellisimpia tarinoita ennen kuin hitaasti aloin tajuta, missä oikein olen ja mistä on kysymys...

Vierailija
34/131 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. 

En saanut nyt ensimmäistäkään asiallista vastausta, mutta on myönnettävä ettei aloituskaan suoranaisesti houkutellut siihen. 

Tilanne kuitenkin oikeasti on, että menen elämäni ensimmäiseen leikkaukseen ja operaatio on sinällään pieni. 

Anestesia pelottaa ja turhamaisena ihmisenä on tullut mieleen myös nämä esteettiset asiat. 

Ihan turhaan sä sitä analstesiaa pelkäät.

Vierailija
35/131 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksityisessä sairaalassa töissä ja siellä on tapana laittaa lärvikin kuntoon leikkauksen ohessa. Kiristellään ja laitetaan täytettä tarpeen mukaan. Kokonaisvaltainen hoito nääs... Tätä tuskin julkisella puolella saa.

Vierailija
36/131 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. 

Kannattaisiko sinun kasvaa tuosta ihmeen prinsessa vaiheestasi ulos mitä pikimitten? Ketään ei kiinnosta siellä leikkaussalissa miltä sinä näytät. Luulisi sinulla muutenkin olevan muuta mietittävää kuin se miltä näytät.

Vierailija
37/131 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytät varmaan ihan hyvältä, tosin voi olla ettet herää enää.

Vierailija
38/131 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut nukutettiin viime elokuussa ja ohjeissa sanottiin ettei saa sheivata alapäätä ennen leikkausta, eli älä ainakaan sheivaa.

Vierailija
39/131 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko pois, ne ovat siellä leikkurissa nähneet i-h-a-n kaikki. Ja siks toisekseen, sulla on se hengitysputki suussa, ja kai se jotenkin sidotaan, ettei se sieltä pois pulpahda. Joku leikkurin sh voisi avata tätä juttua.

Intubaatiotuubi sidotaan yleensä pään ja leuan ympäri menevällä kanttinauhalla, joskus voi olla sellaista teippiviritystä. Intubointi ei aina ole yleisanestesiassa välttämätön, riippuu siitä vaatiiko leikkaus lihasrelaksaation, jonka vuoksi oma hengitys lakkaa ja potilas on hengityskoneessa. Jos lihasrelaksaatiota ei tarvitse, niin pelkkä nieluputki voi riittää pitämään hengitystien avoimena. Lähes aina yleisanestesian yhteydessä on kyllä intuboitukin näkemissäni leikkauksissa.

T. Lääketieteen kandi

Vierailija
40/131 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ainakin varma että pieraisin varmasti samantien kun nukutus alkoi vaikuttaa, koska jouduin todella pinnistellä ettei se tullut jo siinä hereillä ollessa :'D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi