Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viimeinen kerta, kun vien kirpparille tavaraa myyntiin

Vierailija
13.06.2018 |

Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.

Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.

Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.

Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.

Kommentit (589)

Vierailija
521/589 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten uusi käyttämätön blu-ray -soitin ei ollut mennyt, pyysin neljäkymppiä (hinta oli uutena 180 €). No, -50% -lappu kun tuli, joku ukko kävi hakemassa minuutin sisällä. Eli kysytäänkö kirpputorin omistajalta milloin pöytä vapautuu (onko pöytään xx tulossa uusi myyjä) ja kytätään alehintoja. Toki saattoi olla vain satunnainen ohikulkija.

Minulla oli 8 eurolla uusi poikien Lacoste T-paita myynnissä (iloinen krokotiili), jossa riippui hintalappu 69 euroa. Oli ostettu Ranskasta, ostokuittikin oli mukana. T-paita ei ollut mennyt. Takanani käveli äiti, jolla oli kokoluokan lapsi mukana. Kysyin haluatko tämän ilmaiseksi, tämä muuten menee Uffiin. - Eeei, minulla on tässä jo. Hirveitä nuutuneita t-paitoja tusinan verran.

Tajusin. Ilmainenkaan ei myy 😄😄😄

Vierailija
522/589 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestulkoon mikään käytetty ei ole vaivan väärti. Okei jos myyt moottoripyörän tai lumilingon, niin se kannattaa ja on fiksua. Mutta kun alat myydä rompetta ja lumppua, niin kannattavuus katoaa. Ei vain yksinkertaisesti kannata. Roskis on fiksumpi, kun pääsee helpommalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/589 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteista on valtavasti tarjontaa kirppareilla. Ainoa mikä meillä hyväntekeväisyyskirppareilla on mennyt hyvin on ollut isokokoiset ajattomat, lähes käyttämättömät puserot. Niistä on pyydetty ja saatu kolme euroa. Itse olen yllättynyt siitä, että kirjoja menee suhteellisen paljon, vaikka niistä on tarjontaakin paljon. Ei kaikki, mutta suhteessa muuhun myyntiin niitä menee. Lelut menee lähes kaikki ajan myötä.

Kyllä. Käyttämättömät kengät koko 39 -> sold.

Isot Collegepuserot: sold.

Nollakoon vaatteet, kivat -> ei mee, ei myy.

Vierailija
524/589 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi sitten uusi käyttämätön blu-ray -soitin ei ollut mennyt, pyysin neljäkymppiä (hinta oli uutena 180 €). No, -50% -lappu kun tuli, joku ukko kävi hakemassa minuutin sisällä. Eli kysytäänkö kirpputorin omistajalta milloin pöytä vapautuu (onko pöytään xx tulossa uusi myyjä) ja kytätään alehintoja. Toki saattoi olla vain satunnainen ohikulkija.

Minulla oli 8 eurolla uusi poikien Lacoste T-paita myynnissä (iloinen krokotiili), jossa riippui hintalappu 69 euroa. Oli ostettu Ranskasta, ostokuittikin oli mukana. T-paita ei ollut mennyt. Takanani käveli äiti, jolla oli kokoluokan lapsi mukana. Kysyin haluatko tämän ilmaiseksi, tämä muuten menee Uffiin. - Eeei, minulla on tässä jo. Hirveitä nuutuneita t-paitoja tusinan verran.

Kukaan ei voi tietää onko blu-ray soitin käyttämätön vai käytetty. periaatteessa tuote on aina käytetty kun sen kantaa kaupasta kotiin. Olen nähnyt soittimia myynnissä 10 eurolla ja pitäisin sitä oikeampana hintana ko. esineelle.

Yhtä outoa on pyytää dvd levyistä yli euron hintaa, oli elokuva mikä tahansa, poislukien käräilykappaleet, sillä niiden oikea kirppishinta on 20-50 senttiä kpl. 

T-paita on, ainakin monille miehille/pojille aluspaidan vastine ja on aika yhdentekevää millainen kuva tai kuinka kallis paita on, sillä se jää piiloon toisen paidan alle, eikä siitä paidasta kannata maksaa käytettynä euroa enempää, sillä halvimmillaan käyttökelpoisen paidan saa uutena kolmella eurolla :-)

Vierailija
525/589 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ostat laitteen kirppikseltä, niin otat riskin ettei laite toimi. Joten sen takia niistä ei viitsitä maksaa kuin sen verran, mitä on valmis häviämään.

Noita merkkivaatteiden kaupittelua kirppiksellä en ihan ymmärrä, joku kohdennettu facebook -kirppis tms voisi olla kannattavampi kauppapaikka.

En viitsi itse ostaa nopeasti kasvavalle lapselle kallista merkkipaitaa. Ulkovaatteet ja kengät tietty eri asia, mutta niissäkin maksetaan sen vaatteen ominaisuulsista, kuten vedenpitävyydestä.

Itse myin alkusyksystä pois lapselta pieneksijäänyttä kamaa. Haalaria meni kympillä, Kuomakenkiä hintaan 5-8€/pari. Muita kenkiä hintaan 2-3€/pari. Ja kaikki kengät meni, samoin esimerkiksi toppa- ja välikausirukkaset meni kaikki. Sisävaatteista meni liki kaikki 92cm kokoiset, pienemmät vähän huonommin.

Eli tällä sanoisin, että ne laadukkaat ulkovaatteet liikkuvat paremmin.

Vierailija
526/589 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama "valmis häviämään"-tekijä koskee vaatteita. Monesti kirpputoreilla sovittaminen on mahdotonta tai ainakin vaivalloista ellei kyseessä ole takki tmv. Merkkivaatteiden myyjille; en välttämättä jätä ostamatta siksi että luulisin olevani oikeutettu saamaan laatua roposilla, en vain ole valmis ottamaan riskiä, että vaate ei istukaan ja menetän hinnan verran rahaa. Muutamien eurojen tuotteissa ei niin väliä jos sattuu huti ja tässä on itselleni yksi kirpputoriostamisen erityispiirre; reipastahtisia ostopäätöksiä ilman sovitteluja.

Vierailija
527/589 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kävin komeron läpi, numeron 38-40 Max Mara, Desigual, Filippa K, Fila, Joutsen, Marc O'Polo, Sand ja Hilfiger - takkeja, jakkupukuja, pitkiä villatakkeja, untuvatakki, housuja, mekkoja ja nukkaamattomia, nätissä kuosissa ja säilytetty silkkipaperissa hyllyllä tai vaatepusseissa, pesulan kautta säilytykseen. Kaikki ovat parin vuoden takaa kun paino tippui kokoon 36. En usko saavani näistä mitään kirpputorilla niin säästän itseltäni vaivaa ja vien ne viikonloppuna SPR:lle - saan ainakin hyvän mielen!

Vierailija
528/589 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani on ilmiömäinen: kiertää itsepalvelukirppiksiä usein ja bongaa merkkivaatteita ja -asusteita joita myydään todella halvalla (5-20 euroa). Hän ostaa näitä ja myy sitten eteenpäin merkkivaatteiden kirppisryhmässä Facessa reilulla voitolla. Ja tekee kunnon tiliä!

Vierailija
529/589 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten vaatteet (tyyli) ei mene hyvin, jos ovat pientä kokoa. Just seurasin kirpparilla pöytää, jossa oli selvästi aikuisen naisen bisnestyylin vaatteita, merkkivaatteita, moderneja malleja ja aivan priimoja erittäin halvalla. Eivät menneet. Tietysti vähän sekin, ettei "bisnesnaiset" monesti etsi kirppareilta vaatteita, mutta vielä isompi ongelma oli varmasti koko. Vaatteet oli kokoa 34-36. Harva nainen nykyään aikuisena mahtuu tuohon kokoon. Jos viet XL-vaatteita, menee hyvin.  Sama miehillä. Joku M-koko ei mene, mutta miesten isot koot menee.

Vierailija
530/589 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen ihan mahtavia löytöjä kirppiksellä, varmaan juuri siksi kun pienelle koolle ei ole niin paljon kysyntää. Olen XS-kokoa ja käytän vaatteita xs-m/34-38 riippuen haluanko että vaate istuu tiukasti vai rennommin. Ostan vaatteita ainoastaan kirppikseltä nykyään. Ihanaa kun vaatteista on suurimmat kemikaalit poistuneet ja saa ostettua laatuvaatetta joka kestää minun käytössä vielä vuosia eteenpäin. Ei tulisi mieleenkään ostaa neuletta enää esim. H&M:ltä hintaan 29,90e kun samaan hintaan saan ainakin 3 kirppikseltä (jos tarvitsen) !

Vierailija
531/589 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä havointojani omasta kokemuksestani lähes kahden vuoden ajalta. En siis ole myynyt kahta vuotta yhtäjaksoisesti vaan silloin tällöin.

Itsepalvelukirppareilla myyminen joskus palkitsee ja joskus ei. Mä myyn lapsiltani pieneksijääneitä vaatteita tai ikäkauteen tarpeettomia leluja/tarvikkeita. Vauvajuttujakin on jäänyt kaappeihin myytäväksi vaikka nuorimmaiseni on leikki-ikäinen. Elämänvaiheeni oli kiireinen aikaisemmin ja aloitin kirppismyynnin vasta nuorimmaiseni ollessa 3,5 v.

Kävijämäärältään paras kirppari ei ole kovin lähellä, minulla ei ole autoa eikä Helsingin sisäinen reittiliikenne suosi. Kuitenkin tämä kirppis on mielestäni niin suosittu, että otan silloin tällöin riskin ja varaan pöydän yleensä kahdeksi viikoksi. Kirppari on sen verran suosittu, että joskus pidempää pöytävuokraa ei saa, vaikka itselläni se olisi jopa kannattavaa, koska yleensä teen sen kaappejen tyhjennysrykäisyn vain kun ehdin ja jaksan.

Jos saan kuljetusapua niin tavaraa tulee paljon myyntiin ja usein. Silloin tienaan ihan kohtuullisesti. Välillä on kausia jolloin on muuta kiirettä enkä millään ehtisi viedä uutta pöytääni. Olen joskus maksanut pöytäni siistimispalvelusta ja joskus jopa pöydän tyhjennyksestä on otettu maksu kun en ole päässyt tyhjentämään pöytää ajoissa. Pöydän siistimispalvelu maksaa 10 €/ vko, pöydän tyhjennys maksaa 10 €, viikkovuokra on 36 €, provisio myydystä tuotteita on jotain päälle 3%. Eli tälläisessä tilanteessa pöydän kuluiksi voi jäädä 60 €! Huonolla tuurilla 120 € myynistä jää käteen vain puolet eli 60 € ja kuitenkin 120 € viikkomyynti on mielestäni jopa kohtuullinen.

Joskus taas käteen jää se satanen tai vähän yli.

Joskus kiroan sitä miksi tämä kirppari ei ole lähempänä. Silloin veisin sinne päivittäin uutta enkä maksaisi siistimispalvelusta ja pääsisin aina tyhjentämään pöydän ajoissa. Olkaa alueenasukkaat tyytyväisiä, että teillä on tuollainen kirppari ihan kotikulmilla! ;-)

Kirpparilla käy paljon alueella asuvia ihmisiä/paljon kotiäitejä, jotka vierailevat jopa päivittäin. Uutuudet siis bongataan. Toivottavasti bongaavat myös alennetut hinnat, joita joskus vaihdan vaatteisiin.

Vaatteeni ovat aika hyväkuntoisia, aina pestyjä ja silitettyjä. On sekä merkkejä että perusmerkkejä. Saan monesti asiakkailta kehuja pöydästäni juuri täytettyäni sen ja silloin myynti meneekin hyvin. Olen jopa huomannut myyväni joitain merkkejä edullisemmin kuin monet muut.

Erityisesti viikonloppuisin menee usein vähän laadukkaampia tuotteita ja leluja kun koko perhe saattaa olla tekemässä löytöjä. Perjantaiksi olisi hyvä täyttää pöytää ja paljon viikonloppua ajatellen.

Lapsilisä tulee huomenna perjantaina. Silloin äidit shoppaavat enemmän.

Säät vaikuttavat. Myin kolme sadetakkia juuri sateisina päivinä.

Poikien 104-130 cm ulkohousut, gollegehousut ja kengät kokoa 27-32 menee kuumille kiville. Pojat kuluttavat enemmän! Harmi vain että itsellänikin on tarve juuri samaisille tuotteille, mutta 3-4v pojalle saattaa pöydästäni löytyä paljonkin kaikkea.

Hieman ennen joulua saatetaan ostaa hyväkuntoisia leluja ja kirjoja lahjaksi. Ja silloin uudenveroiset vaatteetkin menevät.

Suuri harmi on se, että moni ei tajua, että jopa varhaisteinille voi löytää kirpparilta vaatteita ja jopa kenkiä. Silloin myyvät hyväkuntoiset Tommy Hilfigerit, Warpit, Adidas, Nike, Puma tms.

Pienet lapset haluavat mukaansa yleensä jonkin lelun. Se ei saa olla liian kallis. Äiti saa ostaa rauhassa kun lapsi saa valita jonkin oman jutun.

Tässä huomioita joita aina itsekkään en ehdi edes toteuttaa. Nyt ajattelin silittää ja viedä vihdoinkin pöytääni jotain uutta.

Vierailija
532/589 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani on ilmiömäinen: kiertää itsepalvelukirppiksiä usein ja bongaa merkkivaatteita ja -asusteita joita myydään todella halvalla (5-20 euroa). Hän ostaa näitä ja myy sitten eteenpäin merkkivaatteiden kirppisryhmässä Facessa reilulla voitolla. Ja tekee kunnon tiliä!

Tuntuu vähän pahalta. Tiedän että juuri tuttusi saattaa myydä jopa pöydältäni löytämiään marimekkoja yms voitolla facessa. Siksipä hinnoittelu on vaikeaa. Miten myydä riittävän edullisesti, mutta niin etteivät trokarit niitä osta.

Vierailija
533/589 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
534/589 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu vähän pahalta. Tiedän että juuri tuttusi saattaa myydä jopa pöydältäni löytämiään marimekkoja yms voitolla facessa. Siksipä hinnoittelu on vaikeaa. Miten myydä riittävän edullisesti, mutta niin etteivät trokarit niitä osta.

Mitä se haittaa, jos trokari ostaa, kunhan vain joku ostaa? Ei minua ainakaan kiinnosta, mitä myymilleni tavaroille tapahtuu sen jälkeen, kun olen niistä pyytämäni rahat saanut. Jos jollakin riittää aikaa ja energiaa siihen, että kiertää kirpputoreja, laittaa löytämiään tavaroita FB-kirppikselle myyntiin, ja saa vaivastaan jotain tienestiä, niin ei se ole minulta pois. Olen itse joskus pyörittänyt vintage-kauppaa (ihan Y-tunnuksellista sellaista) eBayssa, ja se oli turhan kovaa työtä pienellä tuntipalkalla. En kadehdi.

Vierailija
535/589 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se haittaa, jos trokari ostaa, kunhan vain joku ostaa? Ei minua ainakaan kiinnosta, mitä myymilleni tavaroille tapahtuu sen jälkeen, kun olen niistä pyytämäni rahat saanut. Jos jollakin riittää aikaa ja energiaa siihen, että kiertää kirpputoreja, laittaa löytämiään tavaroita FB-kirppikselle myyntiin, ja saa vaivastaan jotain tienestiä, niin ei se ole minulta pois. Olen itse joskus pyörittänyt vintage-kauppaa (ihan Y-tunnuksellista sellaista) eBayssa, ja se oli turhan kovaa työtä pienellä tuntipalkalla. En kadehdi.

Lisään vielä, että jos kirpputorilla haluaa tavaroista eroon, pitää se "tappio" hyväksyä. Kyllä jokainen täällä voi laittaa merkkituotteensa nettiin myyntiin korkeammalla hinnalla, jos sitten tiedostaa sen, että myyminen tuottaa enemmän vaivaa ja saattaa kestää kauankin.

Vierailija
536/589 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän trokari-asiaan liittyen niin en ymmärrä miten se on itseltä pois jos toinen saa ostamallaan tuotteella vähän voittoa.

Joillakin tuntuu olevan se mielikuva että vaate tullaan vain hakemaan kotoa eikä myyjälle ole mitään vaivaa.

Kyllä muuten on! Sopimiset siitä milloin voi tulla (kaikki ei ole 24/7 tavattavissa kotona), vaatetta sovittaessa siitä ei ehkä pidäkään/koko väärä (ja tämä voi tapahtua saman vaatteen kanssa useasti), ihmiset jotka tulevat myöhässä tai peruvat viime hetkellä, jne. Facessa myynti ei todellakaan ole helppoa!

Vierailija
537/589 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri menossa itsepalvelukirpparipöytä. Kaksi viikkoa takana. Pöytävuokran jälkeen 430 tuottoa. Myytyjä tuotteita 60. Laitan huonokuntoiset vaatteet suoraan roskiin. En vie hyväntekeväisyyteen sellaista, mitä en itsekkään ostaisi. Kokoni on 44 ja lapsia kolme. Koot lapsilla <116 cm. Kauppa on lähes aina käynyt hyvin. Kokenut kirpparimyyjänä, osaan hinnoitella ja tiedät mitä kannattaa viedä. Tahrasta, kulunutta halpista ei, se kuuluu kaatopaikalle. Klassikkolelut, lasten tarvikkeet, lasten merkkivaatteet, omat vaatteet käyvät kaupaksi.

Vierailija
538/589 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että jos kirpputorilla haluaa tavaroista eroon, pitää se "tappio" hyväksyä. Kyllä jokainen täällä voi laittaa merkkituotteensa nettiin myyntiin korkeammalla hinnalla, jos sitten tiedostaa sen, että myyminen tuottaa enemmän vaivaa ja saattaa kestää kauankin.

Hei! Juu ei sillä että menettäisin hermoni trokareista. ;-) Mullakin on realismia ja haluan lopulta myydä vaatteet.

Itsekkin haaveilen vintagemyynnistä. Mulla on makua ja näkemystä.

Oletko lukenut kirjan nimeltä Girl boss? Adhd tyttö joka kalusi kirppareita ja perusti vintage nettisivun. Tuli miljoonabisness. Ei tosin lastenvaatteilla.

Vierailija
539/589 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myynyt tänä vuonna pari juttua huutiksessa, 2 huonekalua torissa, olin kesäpäivän Hietsussa ja MLL.n kirppiksellä.

Sain näistä rahaa yhteensä 1500 e.

Summa riitti yhteen kotimajoitukseen 5 yöksi ja 5 menopaluulippuun Lontooseen .

Huomenna lähdetään.

Kun tullaan Suomeen, aloitetaan talvilomamatkan säästäminen.

Paljonko olit itse maksanut tavaroista, jotka myyt. Todennäköisesti moninkertaisesti.

Tietenkin. Minulla on 3 lasta. Jokainen kasvaa. Ja tietenkin tavaran arvo tippuu, kun on otettu käyttöön.

Tehtiin isompi inventaario ja olin myynneissä ahkera.

Loma kun on lusittu, on kaikilla motivaatio korkealla . Ensimmäinen satsi on jo kirppiksellä.

Ei tavaran kanssa tarvitse olla naimisissa. Jos en enää tykkää 10 v vanhoista verhoista, on minulla oikeus laittaa ne kiertoon ja ostaa mieluiset.

Vierailija
540/589 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trokarit häiritsevät, koska ostan paljon itse kirppiksiltö ja trokareiden takia on usein tyhjä reissu, kun kaikki halvasti hinnoiteltu on viety jo ensimmäisen puolen aukiolotunnin aikana. Siksi ärsyttää, enkä haluaisi itse, että trokarit ostaisivat omasta pöydästä. Kirppistely olisi paljon hauskempaa ilman trokareita. Tulisi enemmän hyviä löytöjä itselle ja siksi olisi mukavampi hinnoitella omatkin tavarat alakanttiin.