Viimeinen kerta, kun vien kirpparille tavaraa myyntiin
Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.
Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.
Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.
Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.
Kommentit (589)
Itellä ikäviä kokemuksia itsepalvelukirppiksistä. Kaikki merkkituotteet pitäisi olla tosi halvalla, tyyliin todella hyväkuntoinen Gantin lasten neule 2 euroa. Lisäksi pöydästä varastettiin tavaraa.
Nyt mulla oottaa tuossa iso läjä lastenvaatteita myymistä. Fb-kirppikset eivät ihan inspiroi. Onko kukaan kokeillut nettikirppiksiä tyyliin vähänkäytetty.fi tai rekki.fi tai emmy?
Kirpputorin idishän on myydä sellainen tavara pois pikkuhintaan jolle ei enää itselle ole käyttöä. Se myydään siellä pois vaikka senteillä mieluummin kun heitetään roskiin. Vaikka olisi sitten se tosi hyväkuntoinen Gantin neule.
En oikeastaan käy enää kirppiksillä juurikin tuon vallitsevan bisnesmentaliteetin takia. Joskus markkinoilla saatan vilkuilla jotain pöytää, mutta tympiinnyn heti jos tuote on valmiiksi hinnoiteltu.
Myös tinkiminen oli joskus hauska osa kirppiksen kaupantekoa, nyt se koetaan ihan kauheaksi - onhan tuote jo puolet halvempi mitä se oli ostettaessa, herranen aika!
Taisin olla myymässä tavaraa viimeksi reilut 15 vuotta sitten. Sain huutia muilta myyjiltä kun myin "polkuhinnoilla". Mulle aivan sama, en todellakaan halua raahata yhtään kirppiskamaa takaisin himaan, myyn vaikka viidellä sentillä, kunhan vaan pääsen tavarasta eroon.
Sit tämä "heitän ennemmin vaikka roskiin kun myyn tuolla hinnalla"-lause. Ihmeellistä, siis todellako näin? Itse annan mieluummin vaikka ilmaiseksi tuotteen ennemmin kuin heitän roskiin.
Ei ole kauaakaan, kun olit varsinainen kirpparihai vai miten se oli?
Viekää töihin/tarhaan/seurakuntaan/kouluun tarpeettomat ehjät ylijäämä tavarat. Aina on joku, joka saattaa tarvita. "Saa ottaa" lootasta kun ihminen saa rauhassa ottaa, niin taatusti tavara lähtee kiertokululle.
Itsekästä kirjoitti:
Kirpputorin idishän on myydä sellainen tavara pois pikkuhintaan jolle ei enää itselle ole käyttöä. Se myydään siellä pois vaikka senteillä mieluummin kun heitetään roskiin. Vaikka olisi sitten se tosi hyväkuntoinen Gantin neule.
En oikeastaan käy enää kirppiksillä juurikin tuon vallitsevan bisnesmentaliteetin takia. Joskus markkinoilla saatan vilkuilla jotain pöytää, mutta tympiinnyn heti jos tuote on valmiiksi hinnoiteltu.Myös tinkiminen oli joskus hauska osa kirppiksen kaupantekoa, nyt se koetaan ihan kauheaksi - onhan tuote jo puolet halvempi mitä se oli ostettaessa, herranen aika!
Taisin olla myymässä tavaraa viimeksi reilut 15 vuotta sitten. Sain huutia muilta myyjiltä kun myin "polkuhinnoilla". Mulle aivan sama, en todellakaan halua raahata yhtään kirppiskamaa takaisin himaan, myyn vaikka viidellä sentillä, kunhan vaan pääsen tavarasta eroon.Sit tämä "heitän ennemmin vaikka roskiin kun myyn tuolla hinnalla"-lause. Ihmeellistä, siis todellako näin? Itse annan mieluummin vaikka ilmaiseksi tuotteen ennemmin kuin heitän roskiin.
Ihan kiva ajatus, mutta kirppareiden pöytähinnat ovat nykyään niin törkeitä, että jos myy kaiken 5 sentillä, jää pahasti tappiolle, ja vielä kaikki vaiva päälle. Esim. meidän lähikirppis ottaa jo 45 euroa viikko + 5% provikka myynnistä. (Tuolla hinnalla en kyllä tuli itse koskaan ottamaan sieltä pöytää.) Kirppareiden ahneus on se, mikä on tappanut tämän koko kirppis-idean, koska myyjienkin pitäisi saada edes pöytähinta tienattua ja mielellään edes pieni palkkio kaikesta vaivasta.
Ostin relovesta SAND merkin juhlajakun 30 eurolla.
Teinkö hyvät kaupat?
Näytti lähes käyttämättömältä.
Vierailija kirjoitti:
Itellä ikäviä kokemuksia itsepalvelukirppiksistä. Kaikki merkkituotteet pitäisi olla tosi halvalla, tyyliin todella hyväkuntoinen Gantin lasten neule 2 euroa. Lisäksi pöydästä varastettiin tavaraa.
Nyt mulla oottaa tuossa iso läjä lastenvaatteita myymistä. Fb-kirppikset eivät ihan inspiroi. Onko kukaan kokeillut nettikirppiksiä tyyliin vähänkäytetty.fi tai rekki.fi tai emmy?
Myykää Relove:ssa ..mie tuun ja ostan:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollu kohta kaks viikkoa pöytä ja hirveä homma sen pitämisessä. Pesin ja silitin kaikki vaatteet, ihan jäätävä homma! Vein vain siistit ja ehjät vaatteet ja tavarat. Voittoa on tullut pöytävuokran jälkeen reilu 400€/viikko. Välillä täytyy ihmetellä ihmisten käyttäytymistä, omasta pöydästä seilannut tavaraa muihin pöytiin, samoin muiden pöytien tavaraa on löytynyt omastani. Pöytää on myllätty ja vaatteita heitelty miten sattuu. Pusseja availtu eikä vaivauduttu laittamaan tavaroita niihin takaisin. Lasten annetaan leikkiä leluilla ja viedä minne sattuu. Pöydästä on myös varastettu tavaraa. Välillä on suorastaan vituttanut mutta ehkä nyt tulee pitkä aika ettei tarvi moiseen ryhtyä.
Ehkä wt-porukka käy sotkemassa pöytäsi. He antavat haarapeikkojensa leikkiä myynnissä olevilla leluilla. Ei haittaa jos tuotteita rikotaan samalla. Mammojen on joka kerta myös pöllittävä jotain, varsinkin juuri se 0.10e maksavan jääkaappimagneetti ja puoliksi käytetty dödö. Luuletsä, että niille ois mikään pyhää.
HAARAPEIKOT!!!!!
Minä jätän joka vuosi kaupan sisäänkäyntiin tai kierrätyspisteen sivulle ison laatikon, joka on täynnä hyvälaatuista ja jopa käyttämätöntä tavaraa, sekä lapun jossa lukee: "SAA OTTAA". Tavarat menee aina heti, kun joku ne huomaa.
Tänään jätin laatikon, jossa oli lautapelejä, lasten kirjoja ym.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kauaakaan, kun olit varsinainen kirpparihai vai miten se oli?
???
:) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollu kohta kaks viikkoa pöytä ja hirveä homma sen pitämisessä. Pesin ja silitin kaikki vaatteet, ihan jäätävä homma! Vein vain siistit ja ehjät vaatteet ja tavarat. Voittoa on tullut pöytävuokran jälkeen reilu 400€/viikko. Välillä täytyy ihmetellä ihmisten käyttäytymistä, omasta pöydästä seilannut tavaraa muihin pöytiin, samoin muiden pöytien tavaraa on löytynyt omastani. Pöytää on myllätty ja vaatteita heitelty miten sattuu. Pusseja availtu eikä vaivauduttu laittamaan tavaroita niihin takaisin. Lasten annetaan leikkiä leluilla ja viedä minne sattuu. Pöydästä on myös varastettu tavaraa. Välillä on suorastaan vituttanut mutta ehkä nyt tulee pitkä aika ettei tarvi moiseen ryhtyä.
Ehkä wt-porukka käy sotkemassa pöytäsi. He antavat haarapeikkojensa leikkiä myynnissä olevilla leluilla. Ei haittaa jos tuotteita rikotaan samalla. Mammojen on joka kerta myös pöllittävä jotain, varsinkin juuri se 0.10e maksavan jääkaappimagneetti ja puoliksi käytetty dödö. Luuletsä, että niille ois mikään pyhää.
HAARAPEIKOT!!!!!
Miksi kirppareilla ei ole vartioita?
Mä niin nauraisin kun olisi iltiksessä kuva kolmen lapsen kotiäidistä joka pöllii kirppareilta.
Tai on siis videovalvonta ja huomenna pyydän videot näytille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla samat fiilikset. Aikoinaan vein paljon tavaraa Helsingin Vekarakirppikselle... nyt en enää vie koska ihmiset ovat ihan "possuja". Siellä ihmiset penkovat ja pudottavat lattialle tavaraa, eivät nosta edes. Ja lapset saavat mellastaa ja ottaa särkyviäkin tavaroita pöydästä ym. Kerran eräs äiti antoi lapsensa kävellä jäätelön kanssa siellä ja olin paikalla kun se jäätelö putosi myyntipöytääni. Käyttämätön hieno mekko oli jäätelössä. Äitinsä ei pahoitellut eikä mitään vaan meni ostamaan lapselle uuden jätskin. Sanoin että pöytä on minun ja että ei ole kiva kun nyt mekkoa ei voi myydä. Nainen sanoi että lapset sotkevat ja mulkoili vaan. Lähtivät ovesta ulos kun jätski oli ostettu ja asia jäi siihen. Lisäksi pöydästäni on varastettu tavaraa, esim. uusia kenkiä. En kyllä tajua miten mutta varkaat ovat taitavia. Myyn jatkossa tavarat aina facebook-kirppiksellä.
Sinne Vekaralle tulee samat lähialueen äidit joka aamu. Törkeimmät sotkevat tahallaan toisten pöytiä. Pitäisi käydä päivittäin siivoamassa oma pöytä. Todellakin ja kuten sanoit, niin ihmiset ovat possuja ja jopa varastelevat siellä!
ok, no toihan selittää miksi se oli ihan järkyttävässä kunnossa se pöytä vaikka maksoin siivouspalvelun. Vein aika usein täydennyksiä, ja joka ikinen kerta sai haalia omat kamat muiden pöydistä, etsiä kenkien parit ties mistä. Kävin kerran kassalta kysymässä, että oletteko huomioneet että siinä pöydässä on se siivouspalvelu kun mihin tahansa aikaan on käynyt niin järkky sotku " no niitä tehdään jos ehditään", sanoi kassa. Suht hyvin siellä kaikesta huolimatta kävi kauppa.
Itsekästä kirjoitti:
En oikeastaan käy enää kirppiksillä juurikin tuon vallitsevan bisnesmentaliteetin takia. Joskus markkinoilla saatan vilkuilla jotain pöytää, mutta tympiinnyn heti jos tuote on valmiiksi hinnoiteltu.Myös tinkiminen oli joskus hauska osa kirppiksen kaupantekoa, nyt se koetaan ihan kauheaksi - onhan tuote jo puolet halvempi mitä se oli ostettaessa, herranen aika!
Taisin olla myymässä tavaraa viimeksi reilut 15 vuotta sitten. Sain huutia muilta myyjiltä kun myin "polkuhinnoilla". Mulle aivan sama, en todellakaan halua raahata yhtään kirppiskamaa takaisin himaan, myyn vaikka viidellä sentillä, kunhan vaan pääsen tavarasta eroon.Sit tämä "heitän ennemmin vaikka roskiin kun myyn tuolla hinnalla"-lause. Ihmeellistä, siis todellako näin? Itse annan mieluummin vaikka ilmaiseksi tuotteen ennemmin kuin heitän roskiin.
Naiset tulee kateellisiksi jos joku myy halvemmalla. Mä näin kun viereisen pöydän omistaja sotki tuotteitani. Tapahtui juuri Vekaralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla samat fiilikset. Aikoinaan vein paljon tavaraa Helsingin Vekarakirppikselle... nyt en enää vie koska ihmiset ovat ihan "possuja". Siellä ihmiset penkovat ja pudottavat lattialle tavaraa, eivät nosta edes. Ja lapset saavat mellastaa ja ottaa särkyviäkin tavaroita pöydästä ym. Kerran eräs äiti antoi lapsensa kävellä jäätelön kanssa siellä ja olin paikalla kun se jäätelö putosi myyntipöytääni. Käyttämätön hieno mekko oli jäätelössä. Äitinsä ei pahoitellut eikä mitään vaan meni ostamaan lapselle uuden jätskin. Sanoin että pöytä on minun ja että ei ole kiva kun nyt mekkoa ei voi myydä. Nainen sanoi että lapset sotkevat ja mulkoili vaan. Lähtivät ovesta ulos kun jätski oli ostettu ja asia jäi siihen. Lisäksi pöydästäni on varastettu tavaraa, esim. uusia kenkiä. En kyllä tajua miten mutta varkaat ovat taitavia. Myyn jatkossa tavarat aina facebook-kirppiksellä.
Sinne Vekaralle tulee samat lähialueen äidit joka aamu. Törkeimmät sotkevat tahallaan toisten pöytiä. Pitäisi käydä päivittäin siivoamassa oma pöytä. Todellakin ja kuten sanoit, niin ihmiset ovat possuja ja jopa varastelevat siellä!
ok, no toihan selittää miksi se oli ihan järkyttävässä kunnossa se pöytä vaikka maksoin siivouspalvelun. Vein aika usein täydennyksiä, ja joka ikinen kerta sai haalia omat kamat muiden pöydistä, etsiä kenkien parit ties mistä. Kävin kerran kassalta kysymässä, että oletteko huomioneet että siinä pöydässä on se siivouspalvelu kun mihin tahansa aikaan on käynyt niin järkky sotku " no niitä tehdään jos ehditään", sanoi kassa. Suht hyvin siellä kaikesta huolimatta kävi kauppa.
Sama kokemus siivouspalvelusta Vekaralla. Siivoamme jos ehdimme oli vastaus.
Merkkihamsteri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myykää Relove:ssa ..mie tuun ja ostan:)
Sori mut noi puhuu lastenvaatteista. Ehkä mä voin tuoda Reloveen omia.
Vierailija kirjoitti:
Maria123456 kirjoitti:
Lopetin itse kirppispöytien pitämisen muutama vuosi sitten. Syy on se, että työmäärään nähden voi tehdä voittoa vain, jos on hyväkuntoista merkkitavaraa. Ja jotta siinä tilanteessa oltaisiin, pitää olla ostanut ne uusina tai uudenveroisina eli suoraan sanottuna pitää olla rikas tai sitten tuhlari. Tarkan markan ihminen ei voi tehdä kirppismyynnistä tuloa.
Tämä on totta. Nykyään ihmiset on niin nirsoja, että ellei ole täysin ilmaista, hyväkään tavara ei vaihda omistajaa. Ainoastaan luxus tai arvokas keräilytavara kelpaa. Siksi täytyy nähdä paljon vaivaa saadakseen edes sen 50-100 e voittoa myyntipöydästä. Ja jos miettii, mitä itse on tavarasta maksanut, niin miinukselle sitä jää ja reilusti. Poikkeuksena kuolinpesän jäämistöt, mutta siellä saakin sitten olla vainajan kaapeissa aikamoisia aarteita, että niillä reilua voittoa tekisi.
No, mutta eihän sillä käytetyllä tavaralla tarkoitus ole voittoa tehdä, vaan saada kohtuullinen hinta hyväkuntoisesta käytetystä tavarasta. Totta kai jää miinukselle, kun vertaa uutena maksamaansa hintaan. Pitääkin jäädä. Kuka nyt käytetystä enemmän maksaisi kuin uudesta.
Itse saan useimmiten 200-400 eur (pöytävuokran jälkeen), kun myyn käytettyjä lastenvaatteita. Totta kai olen uutena niistä moninkertaisesti maksanut, mutta olen silti tyytyväinen saamaani kirppistuloon.
Kannattaako laatu-omatuntoisen viedä mihinkään kirppariin mitään sen sijaan, että käyttäisi nettikirppareita? Livekirppareissa asiakasihmiset tosiaan on ihan kauheita.
Hei, sinä joka kerroit jonkun lapsen sotkeneen mekon jätskillä. Mä olen sitä mieltä että ks lapsen äidin olisi pitänyt ostaa mekko jonka hänen lapsensa pilasi. Ainakin vaatekaupoissa toimittaisiin niin.
Mä en ylipäätään ymmärrä miten vekaralla annetaan lasten ja äitien sotkea. Ei se tietysti omistajaa kiinnosta, koska eiväthän ne ole hänen vaatteitaan ja lähialueen mammat ovat se ainut asiakasryhmä!
Kannattaisi vähän pohtia asiaa muidenkin kannalta. Ja että haluaako kukaan myydä enää mitään.