Viimeinen kerta, kun vien kirpparille tavaraa myyntiin
Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.
Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.
Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.
Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.
Kommentit (589)
Vierailija kirjoitti:
Just tulin kirpparilta; muumimukit 25€ ja samat mukit cittarin tarjouksessa eilen 10€. Me&i kulahtaneitsa velourhousuja ja trikoopaitoja 6-8€. Cittarissa uudet bodyt ja housut 5€/kpl. Mieluummin ostan ihan markettikamaa uutena kuin yluhinnoiteltua kulahtanutta ja venähtänyttä kirpparikamaa!
Äh. Miksi et sitten vaan käy siellä sittarissa? Vältyt pahalta mieleltä, kun et mene kirpparille.
Olen ottanut opikseni viikkokirppis- ja nettimyymisestä ja nykyään käynkin ainoastaan kesäisin peräkonttikirppiksillä myymässä ylimääräiset pois. Ei tarvi hinnoitella ja on helpompi vastailla typeriin kysymyksiin livenä. Ja hinnat saa nopeasti paikan päällä sovittua molempia osapuolia miellyttäväksi, niin pääsee äkkiä tavaroista eroonkin. Ja jos jotain meinaa jäädä myymättä, niin viimeiseksi tunniksi laitetaan ilmaislaatikko lopuille tavaroille. Siitä viimeistään häviävät ja ei tarvi viedä mitään takaisin kotiin.
Ihmettelin taas kerran viime viikolla kirpparilla käydessä että miksi?? Rikkinäisiä astioita, puoliksi käytettyjä hajuvesi/suihkugeeli/kasvojen hoitotuotteita, likaisia ja haisevia vaatteita ja kenkiä, viherkasveja joissa mullassa mönki matoja jne. Mitä ihmisten päässä liikkuu kun tuollaista laittaavat myyntiin? Ja joo, toisen roska voi olla toisen aarre, mutta vähän järjen käyttöä tuohon hommaan.
Ostin juuri uudet kengät kirpparilta 30e, kaupassa samat yli 100e. En osta käytettyjä kenkiä, mutta uusia olen löytänyt kirpparilta muutamatkin.
Löysin myös mekon 7e ja Pentikin lampun varjostimen 3e. Lapselle kirhan 50 senttiä ja paketin legoja 12e, uutena se maksaisi 30e. Joitakin paloja puuttui, törkeää myyjältä, mutta onneksi meiltä löytyi riittävän samanlaisia varaosia.
Päättömät nuket on karmeimpia myyntiartikkeleita joita olen kirpparilla nähnyt.
Käytiin kirpparilla ja ekassa rekissä käytettyjä puseroita joiden hinnat 15- 20 euroa kpl.
Vaikka uutena olisi ollut hieno ja brändi tunnettu, niin vaate on hei ihan oikeasti käytetty vaate.
Eli ei kiitos, kirppari-idis mennyt hieman perceelleen nykyään, saatte rauhassa hillota käytettyjä vaatteitanne ,moikka.
" Kirpputorin idishän on myydä sellainen tavara pois pikkuhintaan jolle ei enää itselle ole käyttöä.
Se myydään siellä pois vaikka senteillä mieluummin kun heitetään roskiin.
Vaikka olisi sitten se tosi hyväkuntoinen Gantin neule.
En oikeastaan käy enää kirppiksillä juurikin tuon vallitsevan bisnesmentaliteetin takia. Joskus markkinoilla saatan vilkuilla jotain pöytää,
mutta tympiinnyn heti jos tuote on valmiiksi hinnoiteltu.
Myös tinkiminen oli joskus hauska osa kirppiksen kaupantekoa, nyt se koetaan ihan kauheaksi - onhan tuote jo puolet halvempi mitä se oli ostettaessa, herranen aika!
Taisin olla myymässä tavaraa viimeksi reilut 15 vuotta sitten.
Sain huutia muilta myyjiltä kun myin "polkuhinnoilla".
Mulle aivan sama, en todellakaan halua raahata yhtään kirppiskamaa takaisin himaan, myyn vaikka viidellä sentillä, kunhan vaan pääsen tavarasta eroon.
Sit tämä "heitän ennemmin vaikka roskiin kun myyn tuolla hinnalla"-lause.
Ihmeellistä, siis todellako näin?
Itse annan mieluummin vaikka ilmaiseksi tuotteen ennemmin kuin heitän roskiin."
--
Täysin samaa mieltä kanssasi !
Pitäisi lailla kieltää ettei kirppikselle tuoda yli 3 euroa maksavaa tavaraa! Ja siitäkin luopa tinkiä!
Haluamme kirpparimentaliteetin takaisin!
Itsekästä kirjoitti:
Kirpputorin idishän on myydä sellainen tavara pois pikkuhintaan jolle ei enää itselle ole käyttöä. Se myydään siellä pois vaikka senteillä mieluummin kun heitetään roskiin. Vaikka olisi sitten se tosi hyväkuntoinen Gantin neule.
En oikeastaan käy enää kirppiksillä juurikin tuon vallitsevan bisnesmentaliteetin takia. Joskus markkinoilla saatan vilkuilla jotain pöytää, mutta tympiinnyn heti jos tuote on valmiiksi hinnoiteltu.Myös tinkiminen oli joskus hauska osa kirppiksen kaupantekoa, nyt se koetaan ihan kauheaksi - onhan tuote jo puolet halvempi mitä se oli ostettaessa, herranen aika!
Taisin olla myymässä tavaraa viimeksi reilut 15 vuotta sitten. Sain huutia muilta myyjiltä kun myin "polkuhinnoilla". Mulle aivan sama, en todellakaan halua raahata yhtään kirppiskamaa takaisin himaan, myyn vaikka viidellä sentillä, kunhan vaan pääsen tavarasta eroon.Sit tämä "heitän ennemmin vaikka roskiin kun myyn tuolla hinnalla"-lause. Ihmeellistä, siis todellako näin? Itse annan mieluummin vaikka ilmaiseksi tuotteen ennemmin kuin heitän roskiin.
Minäkin mieluummin anna ilmaiseksi tutuille/kierrätyskeskukseen/tekstiilijätekiettätykseen/Konttiin kuin 5 sentillä kaltaisillesi. Tavarasta on helppo päästä eroon ilmaiseksi muutenkin kuin roskiin heittämällä ilman, että näkee vaivaa hinnoittelussa ym, ja maksaa pöytävuokraa kirpputorille.
Vierailija kirjoitti:
Päättömät nuket on karmeimpia myyntiartikkeleita joita olen kirpparilla nähnyt.
No älä nyt ole kriittinen
Suoramyynti kirppis on parempi, ei tarvitse laputtaa kamoja .
Itsepalvelu kirppis on erittäin suuri töinen. Ja ostajat pihejä.
Itsekästä kirjoitti:
Kirpputorin idishän on myydä sellainen tavara pois pikkuhintaan jolle ei enää itselle ole käyttöä. Se myydään siellä pois vaikka senteillä mieluummin kun heitetään roskiin. Vaikka olisi sitten se tosi hyväkuntoinen Gantin neule.
En oikeastaan käy enää kirppiksillä juurikin tuon vallitsevan bisnesmentaliteetin takia. Joskus markkinoilla saatan vilkuilla jotain pöytää, mutta tympiinnyn heti jos tuote on valmiiksi hinnoiteltu.Myös tinkiminen oli joskus hauska osa kirppiksen kaupantekoa, nyt se koetaan ihan kauheaksi - onhan tuote jo puolet halvempi mitä se oli ostettaessa, herranen aika!
Taisin olla myymässä tavaraa viimeksi reilut 15 vuotta sitten. Sain huutia muilta myyjiltä kun myin "polkuhinnoilla". Mulle aivan sama, en todellakaan halua raahata yhtään kirppiskamaa takaisin himaan, myyn vaikka viidellä sentillä, kunhan vaan pääsen tavarasta eroon.Sit tämä "heitän ennemmin vaikka roskiin kun myyn tuolla hinnalla"-lause. Ihmeellistä, siis todellako näin? Itse annan mieluummin vaikka ilmaiseksi tuotteen ennemmin kuin heitän roskiin.
Bisnesmentaliteetin - älä nyt naurata! Kuinkahan sinunkin suusi vääntyisi, jos joku ehdottaisi sinulle 880 vaatteen kunnostamista ja laputtamista viiden sentin hintaan ja viemistä kirpparille. Jos saisit kuudessa päivässä myytyä kaikki 880 kpl, upea bisneksesi tuottaisi 44 e, mikä on myyntipöydän vuokra tuolta ajalta. Saisit siitä tietysti hyvän mielen ja sädekehän pääsi päälle hyvästä teosta, mutta kyllä siitä on bisness kaukana. Montakohan päivää/viikkoa tuon vaatemäärän myyntikuntoon saattamiseen menisi? Saisihan siinä tietysti kivasti ajan kulumaan, jos ei ole muuta tekemistä, eikä tarvitsisi heittää hyvää tavaraa roskiin.
Vien kirpparituotteeni SPRlle tai Fidalle. Ei tarvii hinnoitella tai laputtaa ja kaikki puhdas ja ehjä kelpaa. Tuotot menee hyvään tarkoitukseen.
Käyn siellä myös ostajana. Viimeksi ostin sortsit 2e ja 70 luvun mekon 12e.
Myyn tavaraa netissä facebookin osto ja myynti palstoilla. Kaikki menee kaupaksi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
" Kirpputorin idishän on myydä sellainen tavara pois pikkuhintaan jolle ei enää itselle ole käyttöä.
Se myydään siellä pois vaikka senteillä mieluummin kun heitetään roskiin.
Vaikka olisi sitten se tosi hyväkuntoinen Gantin neule.
En oikeastaan käy enää kirppiksillä juurikin tuon vallitsevan bisnesmentaliteetin takia. Joskus markkinoilla saatan vilkuilla jotain pöytää,mutta tympiinnyn heti jos tuote on valmiiksi hinnoiteltu.
Myös tinkiminen oli joskus hauska osa kirppiksen kaupantekoa, nyt se koetaan ihan kauheaksi - onhan tuote jo puolet halvempi mitä se oli ostettaessa, herranen aika!
Taisin olla myymässä tavaraa viimeksi reilut 15 vuotta sitten.Sain huutia muilta myyjiltä kun myin "polkuhinnoilla".
Mulle aivan sama, en todellakaan halua raahata yhtään kirppiskamaa takaisin himaan, myyn vaikka viidellä sentillä, kunhan vaan pääsen tavarasta eroon.
Sit tämä "heitän ennemmin vaikka roskiin kun myyn tuolla hinnalla"-lause.
Ihmeellistä, siis todellako näin?
Itse annan mieluummin vaikka ilmaiseksi tuotteen ennemmin kuin heitän roskiin."
--
Täysin samaa mieltä kanssasi !
Pitäisi lailla kieltää ettei kirppikselle tuoda yli 3 euroa maksavaa tavaraa! Ja siitäkin luopa tinkiä!
Haluamme kirpparimentaliteetin takaisin!
Totta toinen puoli!
Myyn aina halvemmalla kuin paikallinen spr-kirppis, johon tavara tuodaan lahjoitettuna, mutta silti kukaan ei osta.
Syy miksi en myy 200€ kenkiä 20 sentillä on se, että tiedän ihmisten jäävän kaartelemaan ja kiertelemään, että kyllä se hinta tippuu, ja täten eivät ole valmiita maksamaan täysin kelvollista ja reilua hintaa.
Vien vaatteet kaikki nykyään hyötykäyttöasemalle, eli heitän ns roskiin mieluummin kuin myyn niitä pilkkahintaan. Ennen vein spr:lle, mutta kun he nostivat hintoja törkeästi, niin en ole enää vienyt sinnekään.
En ole itse mikään hyvätuloinen, vaan välillä täysin kädestä suuhun elän.
Siitä olen samaa mieltä että käytetyn tavaran hinnan pitäisi olla alhaisempi, mutta ei niin, että minä maksan kalliisti siitä, ja myyn itse 10 sentillä. Joko niin että kirpparitavara on kaikille halpaa, myös minulle, ja myyn itsekin halvalla, tai sitten en osta kirppareilta, ja omani heitän roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vien kirpparituotteeni SPRlle tai Fidalle. Ei tarvii hinnoitella tai laputtaa ja kaikki puhdas ja ehjä kelpaa. Tuotot menee hyvään tarkoitukseen.
Käyn siellä myös ostajana. Viimeksi ostin sortsit 2e ja 70 luvun mekon 12e.
Shortsit on hyvän hintaiset, mekon olisi pitänyt olla korkeintaan 6 €.
Vierailija kirjoitti:
Juuri kävin komeron läpi, numeron 38-40 Max Mara, Desigual, Filippa K, Fila, Joutsen, Marc O'Polo, Sand ja Hilfiger - takkeja, jakkupukuja, pitkiä villatakkeja, untuvatakki, housuja, mekkoja ja nukkaamattomia, nätissä kuosissa ja säilytetty silkkipaperissa hyllyllä tai vaatepusseissa, pesulan kautta säilytykseen. Kaikki ovat parin vuoden takaa kun paino tippui kokoon 36. En usko saavani näistä mitään kirpputorilla niin säästän itseltäni vaivaa ja vien ne viikonloppuna SPR:lle - saan ainakin hyvän mielen!
Ei olisi kannattanut viedä noin arvokkaita uusia vaatteita kierrätykseen pienen laihtumisen takia. 36-kokoinen voi hyvin käyttää myös kokoa 38, jopa 40. Tiedän, koska olen itsekin ollut samaa kokoa, nyt 38. Ja lihominen tapahtuu yllättäen ja nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Käytiin kirpparilla ja ekassa rekissä käytettyjä puseroita joiden hinnat 15- 20 euroa kpl.
Vaikka uutena olisi ollut hieno ja brändi tunnettu, niin vaate on hei ihan oikeasti käytetty vaate.
Eli ei kiitos, kirppari-idis mennyt hieman perceelleen nykyään, saatte rauhassa hillota käytettyjä vaatteitanne ,moikka.
Sama on nykyisin Torissa ja Huutonetissä. Käytetyt puserot ja tunikat 15 e! Sillä hinnalla saa uusia. Tavallisista käytetyistä t-paidoista moni pyytää 7 e! Roikuttavat niitä myynnissä vuosikausia ja varmaan ihmettelevät kun kukaan ei osta.
Tavaraa ja vaatteita on aikuisilla niin paljon ja ovat hintatietoisia, että jos ostavat käytettyä, niin maksavat siitä vain sen kirppishinnan, joka on n. 10% uuden hinnasta.
En minäkään enää nykyisin ole jaksanut. Entisessä kotikaupungissa pidin torilla pöytää kesälauantaisin, kun oli ilmainen juttu ja tosi hyvin kävi kauppa. Se oli ihan älyttömän kivaa paitsi sadesäällä. Täällä maksaa paikat järjettömästi niin en ole kertaakaan käynyt muuta kuin ostajana.
Tänään just vein eläinsuojeluyhdistykselle lahjoituksena kaikenlaista tavaraa, auto oli ihan täynnä ja lisää on vielä tulossa. Karsin ennen muuttoa tosi paljon ja lahjoittelin sinne sun tänne ja nyt kun puran laatikoita, tosi paljon ylimääräistä lähtee kiertoon. Vaatteet olen viime vuosina lahjoittanut paikallisessa roskalavaryhmässä vaatelahjoituksia kyseleville
Lols