Viimeinen kerta, kun vien kirpparille tavaraa myyntiin
Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.
Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.
Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.
Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.
Kommentit (589)
Itse olen nähnyt kirpputorilla vihreäksi maalattuja kananluita minigrip-pussissa ja pyyntihinta oli muistaakseni 3€. Mietin vaan, että kuka oikeasti jotain broileria syödessään on miettinyt, että hei, maalaanpa nämä luut ja myyn kirpparilla!
Vierailija kirjoitti:
Siksi laitankin vähänkäytettyyn myyntiin vaatteeni.
Mä meinasin myös laittaa sinne säkkikaupalla lastenvaatteita myyntiin, mutta lisäävät jokaisen tuotteen hintaan olikos se nyt reilu 1€(?). En edes kehtais jostain bodeista pyytää 1€ enempää, niin eipä ole kauheasti järkeä myydä jos itselle jää vaikka 10 centtiå tuotteesta. Toki voi tehdä settejä, mutta jäätävä homma niitäkin alkaa väsäämään.
Just tulin kirpparilta; muumimukit 25€ ja samat mukit cittarin tarjouksessa eilen 10€. Me&i kulahtaneitsa velourhousuja ja trikoopaitoja 6-8€. Cittarissa uudet bodyt ja housut 5€/kpl. Mieluummin ostan ihan markettikamaa uutena kuin yluhinnoiteltua kulahtanutta ja venähtänyttä kirpparikamaa!
Tuplaa hintasi ja sitten kohta laita ale 50%
Info-lapuista voisi olla apua: merkkituote! Vastaava uutena x€! Lähes käyttämätön! ym.
Niin totta. Lisäksi ainakin isoilla itsepalvelukirppiksillä tavaraa varastetaan paljon. Mullakin olis taas kevätsiivouksen jäljiltä kasoittain tavaraa ja vaatteita joista pitäis hankkiutua eroon. Kirppikselle vieminen on kuitenkin niin iso vaiva suhteessa niihin roposiin mitä siellä tienaa että voi olla että jää viemättä.
Vierailija kirjoitti:
Tuplaa hintasi ja sitten kohta laita ale 50%
Info-lapuista voisi olla apua: merkkituote! Vastaava uutena x€! Lähes käyttämätön! ym.
Itseasiassa olen miettinyt tätä, että laittaa tuplahinnat vaatteisiin ja suoraa vaan sen -50% lapun siihen pöytään. Olisikohan enemmän ostajia, tai ainakin sillä lapulla kiinnittää ihmisten huomion, kun halvemmalla saa.
Vierailija kirjoitti:
Just tulin kirpparilta; muumimukit 25€ ja samat mukit cittarin tarjouksessa eilen 10€. Me&i kulahtaneitsa velourhousuja ja trikoopaitoja 6-8€. Cittarissa uudet bodyt ja housut 5€/kpl. Mieluummin ostan ihan markettikamaa uutena kuin yluhinnoiteltua kulahtanutta ja venähtänyttä kirpparikamaa!
Joo no nää on sit taas ihan oma lukunsa. Jos hinnoittelu on tota luokkaa ei oo ihme ettei mee kaupaks...
Mä näin joskus sellaiset ripsentaivuttimet, joissa oli muutama ripsikin, hyi helevetti!
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi myynnissä viinilasit, joissa punaviinin jämät pohjalla. En jaksanut edes vitsillä hintaa katsoa 🤣🤣
Itse kyllä jaksan siivota sen kirpparipöydän mutta eniten ärsyttää muiden pöytien tuotteet omassa pöydässä ja omat muiden pöydissä. Jos itseltäni on jotain varastettu, en ole asiaa huomannut. Hyvin on kauppa käynyt maltillisilla hinnoilla (esim. T-paidat 0,50 €, pitkähihaiset 1 € jne). Sekin auttaa, kun myytävät tuotteet ovat ehjiä ja puhtaita.
Samoin huvittaa nämä oikeasti _rikki_ olevat vaatteet, esim. hemmetin iso reikä t-paidassa vaikkapa nyt selässä, hinta 10€, koska edessä lukee Adidas. Olen myös monta kertaa nähnyt (nettikirppiksillä kylläkin) myytävän freddyfarkkuja (onko se buumi jo luojalle kiitos mennyt ohi?!) joissa on haaroissa melkein nyrkin kokoinen reikä ja hintapyyntö silti 50€ ja pizzixet ostamassa niitä ihan mehuissaan ja kommenteissa on liuta ''jono'' kommentteja. Onneksi ei näitä ole hetkeen näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Mä näin joskus sellaiset ripsentaivuttimet, joissa oli muutama ripsikin, hyi helevetti!
Joo tai vanhoja meikkejä myynnissä.... :-P Kuka ostaa jonkun käytetyn meikkivoiteen?
Ai hitsi, just olen tässä harkinnut että pitäisikö loman kunniaksi viedä... Olen säästänyt merkkituotteita, ehjät tietysti, sekä omat että teinin, yhtään virttyneemmät olen laittanut UFF:lle (en reikäisiä tms. tietenkään). Mutta onhan se aikamoinen rumba joo... Jaksaakohan.
Vierailija kirjoitti:
Ai hitsi, just olen tässä harkinnut että pitäisikö loman kunniaksi viedä... Olen säästänyt merkkituotteita, ehjät tietysti, sekä omat että teinin, yhtään virttyneemmät olen laittanut UFF:lle (en reikäisiä tms. tietenkään). Mutta onhan se aikamoinen rumba joo... Jaksaakohan.
Jos vain varaudut siihen, että luultavasti tulet pettymään ja ärsyyntymään pöytää pitäessäsi.
Juuri itsekin pohtimassa, että pitäisi myydä lapsen pieniksi jääneet vaatteet ja lelut. Kirppikselle lähtö on vaan niin iso vaiva, ettei oikein innosta.
Pari kertaa olen myynyt, mutta kun ne asiakkaat on vähän sellaisia, että lähinnä ärsyttää. Esim. myin hyväkuntoiset (uudenveroiset) Eccon nahkaiset ensiaskelkengät, joita ei todellakaan ollut kulutettu. Tuli joku pariskunta, jonka lapselle olivat sopivat. Kuulemma 10 euroa oli aivan liikaa. Tinkasivat ja naama rutussa ostivat 7 eurolla. Jäin miettimään, että uutena nuo olivat kuitenkin melkein viidenkympin kengät. Että missä vika?
Hinnoittelu tuntui hankalalta, koska asiakkaat näyttivät vaativan kaiken puoli-ilmaiseksi. Kauniita, siistejä juhlavaatteita (käytetty pari kertaa) ja viisi euroa per tuote oli kallista. Tytön vauva-ajan pitsimyssyjä, bodyja pitsikauluksilla, kirjaillut mekot ja tossut ym. olisi pitänyt saada eurolla. Siis samaan hintaan, kuin joku vakimyyjä viereisessä pöydässä kauppasi räjähtäneitä, pesuissa pilattuja, tahraisia ja nyppyisiä lastenvaatteitaan, joita oli kulutettu kai useammallakin lapsella ja jotka olisi voinut kipata huoletta jo muualle.
Kannattaa laittaa niitä bodyja ym. halvempia tuotteita myyntiin settinä, näin ei tule yksittäiselle tuotteelle liikaa hintaa.
Kiva myös vanhemmat/isovanhemmat jotka antavat lasten vaellella itsekseen kirppiksellä ja leikkiä myynnissä olevilla leluilla. Useamman kerran on leluseteistä kadonnut osa vaikka osat teipillä yhdessä tai muovipussissa. Mahdoton myydä sen jälkeen.... Useamman kerran olen huomannut tätä, lasten annetaan leikkiä vapaasti myynnissä olevilla leluilla ja sitten vain pois lähtiessä työnnetään lelut lähimmälle pöydälle, pah!
Mulla paloi käämit kirpparilla, kun tuli semmoisia trokaajia heti alkuun kaivelemaan mun laatikoitani, joita en ollut vielä edes ehtinyt esille panna, koska kirppis ei ollut virallisesti vielä auki. ”Paljon maksaa, varaa mulle..” ja sitten tuli liuta tummia miehiä, jotka kasasivat esille asettamistani lastenvaatteista ison keon ”Sano könttähinta, paljon maksaa..” ja kun sanoin, niin ei käy. Hirveä tinkaaminen. Lopuksi kyllästyin ja sanoin, etten myy ollenkaan. Hyvin ne kävi kaupaksi ilmankin. Mutta juu, puoli-ilman melkein piti myydä. Ihan sama vaikka vie roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nähnyt kirpputorilla vihreäksi maalattuja kananluita minigrip-pussissa ja pyyntihinta oli muistaakseni 3€. Mietin vaan, että kuka oikeasti jotain broileria syödessään on miettinyt, että hei, maalaanpa nämä luut ja myyn kirpparilla!
Ahahhahhha siis oikeesti!
Siksi laitankin vähänkäytettyyn myyntiin vaatteeni.