Viimeinen kerta, kun vien kirpparille tavaraa myyntiin
Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.
Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.
Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.
Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.
Kommentit (589)
Kannattaa antaa vaatteet ilmaiseksi. Tulee hyvä olo kun voi antaa ja tehdä jonkun hyvän teon toisen hyväksi. Jolla ei ole kenties lapselleen puhtaita ja sopivia vaatteita.
Mulla on nyt ollut pari päivää pöytä ja huomasin yhdessä toisessa pöydässä omat kengät! Tsekkasin sitten myyntejäni ja kyllä, joku ne oli multa ostanut. Ostanut multa, laittanut oman hintalapun päälle ja laittanut vieläpä kolminkertaisella hinnalla :D Lähinnä vaan huvitti, hyvä että sentään itse pääsin kyseisistä kengistä eroon.
Mulla on tienestit viikosta yleensä 100-200€. Kaupaksi käy hyvin lasten hyväkuntoiset vaatteet, lapsille ostan yleensä Gugguun, Papun, Noshin, mini rodinin, vimman ja pomp de luxin vaatteita. 2-5€/kpl ja kauppa käy. Myös muutamat Lindex/h&m- kamppeet menee kaupaksi jos on erittäin hyväkuntoisia ja nättejä.
Omia vaatteita vähän vaikeampi saada kaupaksi, mutta kyllä esim villakangastakit ja laadukkaat paidat kelpaa. Viimeksi meni joutsenen untuvatakki 15€ hintaan helposti kaupaksi. Paidat ja mekot täytyy olla tätä päivää, mielummin hyvää merkkiä ja käyttämättömän näköisiä. Asusteet menee myös jos merkkiä, esim longchampin nahkalaukut 10-15€/kpl, michael Korsin ja vastaavat lompakko 5-10€ jne :).
Lisäksi myyn kodin astioita ja (uusia) liinavaatteita. Kyllä paketissa olevat muumilakanat esim meni 5€ hinnalla, Iittalan maljakot/kynttilänjalat 2-5€/kpl. Kyllähän noista kertyy :).
Kalleimmat ja helposti myytävät myyn toki nettikirpparilla, esim lasten erittäin siistit toppavaatteet ja omat 1-2 krt pidetyt merkkimekot.
Tärkeintä on toki päästä eroon itselle tarpeettomasta! Ostan tosi paljon itse käytettynä/aleista ja kierrän säännöllisesti kirppiksiä. Lapsilla on aika paljon vaatetta, joten käyttökertoja ei moni vaatteille ehdi tulla, jolloin säilyy hyväkuntoisena.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tienestit viikosta yleensä 100-200€. Kaupaksi käy hyvin lasten hyväkuntoiset vaatteet, lapsille ostan yleensä Gugguun, Papun, Noshin, mini rodinin, vimman ja pomp de luxin vaatteita. 2-5€/kpl ja kauppa käy. Myös muutamat Lindex/h&m- kamppeet menee kaupaksi jos on erittäin hyväkuntoisia ja nättejä.
Omia vaatteita vähän vaikeampi saada kaupaksi, mutta kyllä esim villakangastakit ja laadukkaat paidat kelpaa. Viimeksi meni joutsenen untuvatakki 15€ hintaan helposti kaupaksi. Paidat ja mekot täytyy olla tätä päivää, mielummin hyvää merkkiä ja käyttämättömän näköisiä. Asusteet menee myös jos merkkiä, esim longchampin nahkalaukut 10-15€/kpl, michael Korsin ja vastaavat lompakko 5-10€ jne :).
Lisäksi myyn kodin astioita ja (uusia) liinavaatteita. Kyllä paketissa olevat muumilakanat esim meni 5€ hinnalla, Iittalan maljakot/kynttilänjalat 2-5€/kpl. Kyllähän noista kertyy :).
Kalleimmat ja helposti myytävät myyn toki nettikirpparilla, esim lasten erittäin siistit toppavaatteet ja omat 1-2 krt pidetyt merkkimekot.
Tärkeintä on toki päästä eroon itselle tarpeettomasta! Ostan tosi paljon itse käytettynä/aleista ja kierrän säännöllisesti kirppiksiä. Lapsilla on aika paljon vaatetta, joten käyttökertoja ei moni vaatteille ehdi tulla, jolloin säilyy hyväkuntoisena.
Ai että tienestit?
Varastitko867 nuo tavarat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoja kokemuksia kuin aloittajalla. Olen vienyt tavaraa kirpputorille enimäkseen siitä ilosta, että tavara menee kiertoon ja ehkä ilahduttaa jotain muuta. Pesussa, hinnoittelussa, tavaran kuljettamisessa ym on kauhea vaiva ja tienesti on lopulta jotain kymppejä. Nykyään myös paha mieli. Harmittaa kun ihmiset sotkevat, rikkovat ja käyttäytyvät kuin porsaat. Ihmiset eivät ymmärrä että itsepalvelukirppailla harva tekee tienestiä, siellä on ihan tavalliset ihmiset ilokseen ja eettisistä syistä kierrättämässä tavaraa, eikä kenellekään makseta sotkujesi siivoamisesta.
Viimeksi nainen käveli ohi, otti hengarista paidan ja paiskasi sen myttyyn pöytään, samaan aikaan kun olin itse pöydän edessä siivoamassa pöytää! Aivan käsittämätöntä sikailua. Viimeinen kerta koskaan kun otan kirppispöytää, jatkossa menee tavarat roskiin niin säästyypä vaivalta ja kurjalta mieleltä.
Tätä kuulemma tekevät naiset (tytöt, nuoret, aikuiset) myös vaatekaupoissa, sanoi vaatemyyjä tuttavani. Ihmettelen vain MIKSI? Eikö sen vertaa ole kotona opetettu tapoja? Olen sitä mieltä että jokaisen ihmisen pitäisi olla vuosi töissä kaupassa että osaisi siellä jatkossa käyttäytyä. Päivästä toiseen kun siivoaa toisten välinpitämättömien jälkiä, oppi ehkä menee hiljalleen perille.
Vien itse aina sovittamani vaatteet vaatekaupassa takaisin rekkiin, jos en niitä osta. Eikö kaikki tee niin?
No minä ainakin teen. Ja laitan oikein päin ja nätisti tangolle. Joskus kääntelen jonkun nurinpäin jättämää puseroa ja nostelen lattialta henkariin, mutta sanalla tunnen itseni jotenkin pöhköksi. Miksi muut jättävät hujan hajan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoja kokemuksia kuin aloittajalla. Olen vienyt tavaraa kirpputorille enimäkseen siitä ilosta, että tavara menee kiertoon ja ehkä ilahduttaa jotain muuta. Pesussa, hinnoittelussa, tavaran kuljettamisessa ym on kauhea vaiva ja tienesti on lopulta jotain kymppejä. Nykyään myös paha mieli. Harmittaa kun ihmiset sotkevat, rikkovat ja käyttäytyvät kuin porsaat. Ihmiset eivät ymmärrä että itsepalvelukirppailla harva tekee tienestiä, siellä on ihan tavalliset ihmiset ilokseen ja eettisistä syistä kierrättämässä tavaraa, eikä kenellekään makseta sotkujesi siivoamisesta.
Viimeksi nainen käveli ohi, otti hengarista paidan ja paiskasi sen myttyyn pöytään, samaan aikaan kun olin itse pöydän edessä siivoamassa pöytää! Aivan käsittämätöntä sikailua. Viimeinen kerta koskaan kun otan kirppispöytää, jatkossa menee tavarat roskiin niin säästyypä vaivalta ja kurjalta mieleltä.
Tätä kuulemma tekevät naiset (tytöt, nuoret, aikuiset) myös vaatekaupoissa, sanoi vaatemyyjä tuttavani. Ihmettelen vain MIKSI? Eikö sen vertaa ole kotona opetettu tapoja? Olen sitä mieltä että jokaisen ihmisen pitäisi olla vuosi töissä kaupassa että osaisi siellä jatkossa käyttäytyä. Päivästä toiseen kun siivoaa toisten välinpitämättömien jälkiä, oppi ehkä menee hiljalleen perille.
Vien itse aina sovittamani vaatteet vaatekaupassa takaisin rekkiin, jos en niitä osta. Eikö kaikki tee niin?
Mä tuskastuin viime kauppareissulla kun etsin lapselle oikean kokoisia vaatteita, ne rekit oli niin täynnä että monta kertaa putosi lattialle monet vaateet kun selasin kokoja. Tuo sama monta kertaa... alkoi oikeasti jo ärsyttämään. Nostin kuitenkin kaikki takaisin mutta en alkanut järjestelemään.
Aina kun kaupassa ottaa rekista vaatteen joka on hengarissa, se putoaa. Tai sitten se viereinen. Tai jos edes ohi kulkee. Myös ne viikatut pinot pöydillä. En rehellisesti tiedä miten palauttaisi siihen vaatteen kun en osaa viikata juuri samoin ja siinä on jo valmiiksi kymmenen sekalaista myttyä.
Välillä tuntuu että puolet ajasta vaatekaupoissa menee vaatteiden nosteluun ja järjestelyyn. Kysyn mielelläni myyjä avuksi etsimään esim kokoa tai miettimään yhdessä mitä haen mutta esim hennesin lastenosastolla ei koskaan ole apua saanut.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt ollut pari päivää pöytä ja huomasin yhdessä toisessa pöydässä omat kengät! Tsekkasin sitten myyntejäni ja kyllä, joku ne oli multa ostanut. Ostanut multa, laittanut oman hintalapun päälle ja laittanut vieläpä kolminkertaisella hinnalla :D Lähinnä vaan huvitti, hyvä että sentään itse pääsin kyseisistä kengistä eroon.
Oliko Hyvinkäällä?
Siel yks vanha käkkäräpäinen ukko kiertää kärryn kanssa. Ostaa ja hinnottelee samantien omaan pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että tienestit?
Varastitko867 nuo tavarat?
Minä ainakin ostan omaan käyttöön ja jos jää hyväkuntoisena pieneksi tai en enää itse tarvitse niin myyn eteenpäin.
En osta sillä fiiliksellä että tästä saa niin ja niin paljon kirpparilla.
Vai jos itse myyt niin lasketko eka ovh:t ja sitten vähennät myyntivoitot ja puhut että paljonko jäi tappiolle myynnin jälkeen ovh hinnasta?
En tiedä, miksei hyvä uusikaan tavara liiku. Mutta aika monissa pöydissä on sellaista tavaraa, jota ei huolisi ilmaiseksikaan. Tai sitten ihan ylihinnoiteltua. Eilen vein kirpparille monta kassillista kamaa. Sen vajaan puolen tunnin aikana, jonka kirppari oli vielä auki, myynti oli jo yli satasen. Eli oman kokemuksen mukaan kauppa kyllä käy, jos on hyvää kamaa. Eikä tarvitse myydä edes eurolla.
Viekää kierrätyskeskuksiin älkääkä UFF;lle tai Konttiin.
Ihmetyttää näitä lukiessa, että porukka kertoo vieneensä myyntiin vaatteita (tietysti siistejä ja kaikin puolin hyviä :D) noin euron hintaan. Missähän kirpparilla nämä ihmeet ovat myynnissä, kun itse olen katsellut aivan käsittämättömiä hintapyyntöjä. En todellakaan ala maksamaan käytetyistä, nuhraantuneista lumpuista noin kympin hintoja, esimerkiksi.
Toinen asia: On totta, että jotkut jättävät vaatteet mihin sattuu, mutta on myös pöytiä, johon on kipattu hirveän näköinen resukasa, jota ei tee mieli alkaa penkomaan. Sitten on tapauksia, joita yritän karttaa kaukaa: pöytä saattaa olla siisti ja vaatteet henkareissa. Mutta auta armias, kun on yrittänyt katsoa jotakin henkarissa ollutta vaatetta pikkuisen kääntäen sitä itseenpäin, niin johan sieltä luiskahtaa alas muutamakin vaate. Eli vaatteet on huonosti ripustettu, liian pieniin henkariin, niin että ne juuri ja juuri ovat siinä pysyneet ripustusvaiheessa.
Olen itse näistä edellä mainituista syistä jo luopunut lähes kokonaan kirpparin vaateostoksista ja siirtynyt ostamaan "oikeisiin kauppoihin". Kirpparilta ostaisin (ja usein etsinkin) käsityötarvikkeita, kirjoja, kodin taloustarvikkeita jne. En kuitenkaan maksa useita euroja esim. lankapusseista, joita usein näkee. Niissä on lankakerien jämiä, kaikki eri värejä, kaikki eri laatuja ja hyvin pieniä määriä ja silti kehdataan pyytää useita euroja. Eihän niistä saa mitään tehtyä. Mieluiten ostan kaupasta ja olen tässäkin siirtynyt pois kirppariostoista.
Viimeksi ostin kirjan "Muistoa minulta pyysit", jossa on siis kiiltokuvamaisia kuvia ja runosäkeitä. Ajattelin sen lahjaksi eräälle henkilölle, joka tykkää tällaisista. Vaikka selasin kirjan kirpparilla, en huomannut sitä, minkä kotona huomasin (onneksi ennen kuin annoin eteenpäin): Kirjan sivuja oli silputtu. Kyllä pistää vihaksi tällainen myynti. Sanon vaan, että yhden kerran pystytään näin huijaamaan, mutta ensi kerralla kierrän kaukaa tämän pöydän tai vaihtoehtoisesti jätän pöydälle lapun, että ostajien kannattaa tarkkaan katsoa, mitä paskaa myyjä myy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko Hyvinkäällä?
Siel yks vanha käkkäräpäinen ukko kiertää kärryn kanssa. Ostaa ja hinnottelee samantien omaan pöytään.
Ei vaan Tampereella! Siellä kyseisellä kirpparilla pyörii semmoinen aasialainen mummeli, joka tulee tonkimaan pusseja jo täyttövaiheessa sanomatta mitään. Kyseinen nainen korjailikin tätä kyseistä pöytää, jossa ne entiset kenkäni olevat, joten oletan hänen olevan kyseinen trokari :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko Hyvinkäällä?
Siel yks vanha käkkäräpäinen ukko kiertää kärryn kanssa. Ostaa ja hinnottelee samantien omaan pöytään.Ei vaan Tampereella! Siellä kyseisellä kirpparilla pyörii semmoinen aasialainen mummeli, joka tulee tonkimaan pusseja jo täyttövaiheessa sanomatta mitään. Kyseinen nainen korjailikin tätä kyseistä pöytää, jossa ne entiset kenkäni olevat, joten oletan hänen olevan kyseinen trokari :D
Ohhoh, tulipa käytettyä runsaasti sanaa "kyseinen"! Pahoittelut :D
Samankaltainen kokemus mulla. Hirvittävällä vaivalla silitin ja hinnoittelin pojan vaatteet myyntiin, kun oli vielä pieni. Siitä kaikesta tohinasta ja vaivannäöstä jäi kaksi kymppiä käteen. Päätin, että oli viimeinen kerta.
No mutta... Otin nyt taas siskon kanssa kuitenkin pöydän, kymmenen vuoden tauon jälkeen. Viikko on mennyt ja kaupaksi ei ole käynyt mikään. Vaatteet ovat siistejä ja esim. 2 euroa käyttämättömästä paidasta ei ole mielestäni liikaa. Mitään vähänkään kulahtaneita tai nyppyisiä en edes vienyt. Oli taas viimeinen kerta aika hemmetin pitkään aikaan, kun yritän mitään myydä. Lahjoitan mieluummin jollekin, paljon vähemmällä pääsen. Nettikirppisrumbaan en lähde, koska meillä ei ole edes postia täällä. Mahdolliset tulot menisivät kulkemiseen.
Vaatteista on valtavasti tarjontaa kirppareilla. Ainoa mikä meillä hyväntekeväisyyskirppareilla on mennyt hyvin on ollut isokokoiset ajattomat, lähes käyttämättömät puserot. Niistä on pyydetty ja saatu kolme euroa. Itse olen yllättynyt siitä, että kirjoja menee suhteellisen paljon, vaikka niistä on tarjontaakin paljon. Ei kaikki, mutta suhteessa muuhun myyntiin niitä menee. Lelut menee lähes kaikki ajan myötä.
En edes katso kirppareilla vaatteita. En jaksa, niitä on niin paljon. Katselen mieluummin vanhoja astioita, mattoja, ryijyjä ja sen sellaisia.
Viekää ennemmin paikkakuntanne hopeen.
Joo... Täällä kans yksi joka on päättänyt lopettaa kirppari pöydän vuokraamisen.Ihmiset ronkkii ja nostelee vaatteita pöydässä,eivät silti osta.Vaatteet,kengät,laukut ym ovat olleet tosi hyviä, ja edullisia.Olen ollut vuosia aika yksinäinen ja olen poistanut yksinäisyyttäni kulkemalla shoppailemassa,joten olen ostanut aivan liikaa. Nyt olen tosin päässyt tästä liika ostelusta eroon.Kirpparilla olen nähnyt esimerkiksi nuoria naisia tai tyttöjä jotka kulkee talvella risoissa ohuissa muutaman euron tennareissa ja minun pöydässä on ollut muutamalla eurolla tosi hyviä talvi-syyskenkiä. mutta kai se on se muoti,joo.Kuten ne tyhmän näköiset polvista revityt farkut ja joillakin paistaa puolet reisistäkin revityistä reijistä.
ooo kirjoitti:
Joo... Täällä kans yksi joka on päättänyt lopettaa kirppari pöydän vuokraamisen.Ihmiset ronkkii ja nostelee vaatteita pöydässä,eivät silti osta.Vaatteet,kengät,laukut ym ovat olleet tosi hyviä, ja edullisia.Olen ollut vuosia aika yksinäinen ja olen poistanut yksinäisyyttäni kulkemalla shoppailemassa,joten olen ostanut aivan liikaa. Nyt olen tosin päässyt tästä liika ostelusta eroon.Kirpparilla olen nähnyt esimerkiksi nuoria naisia tai tyttöjä jotka kulkee talvella risoissa ohuissa muutaman euron tennareissa ja minun pöydässä on ollut muutamalla eurolla tosi hyviä talvi-syyskenkiä. mutta kai se on se muoti,joo.Kuten ne tyhmän näköiset polvista revityt farkut ja joillakin paistaa puolet reisistäkin revityistä reijistä.
Kuten itsekin sanoit, on jostain syystä muotia leikkiä kesää syksyllä ja vielä talvipakkasillakin.
Talvikengät mennee kaupaksi sitten, kun ovat kyllästyneet saamaan paleltumia koipiinsa.
Vein tänään vaatteen kierätyslaatikkoon jätesäkillisen lapsen kenkiä ja vaatteita. En jaksa niitä kaupitella missään. Jos netissä myy, tulee kyselyjä mitä mistäkin asiasta vaikka on kuvat ja koot jo esillä. En jaksa. Lähes uudenveroisista vaatteista ei makseta edes muutamaa euroa.