Viimeinen kerta, kun vien kirpparille tavaraa myyntiin
Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.
Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.
Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.
Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.
Kommentit (589)
Mitä ihmeen "voittoa" on se, että myy 5€:lla sen tuotteen, jonka osti 10€:lla.
Tuo se onkin todella hyvää bisnestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai niitä vaatteita ja tavaroita osteta tehdäkseen voittoa, vaan omaan käyttöön. Eli ne on joka tapauksessa olemassa. Voi antaa tutuille tai hyväntekeväisyyteen, jolloin ei saa mitään. Itse puhun voitosta vain siinä mielessä, mitä jää pöytävuokran jälkeen. Maksan kahdesta viikosta vuokraa 76€. Myynti 800€, joten voittoa 724€.
Hyvin tuntuu ainakin koululaisten vaatteet ja urheilukamppeet ja lelut liikkuvan. Myynti parin päivän jälkeen yli 300€.
Vierailija kirjoitti:
Ei kirpparilla yleensä myydä bisnes mielessä, vaan hankkiudutaan kamoista eroon ja saadaan rahaakin. Eli ei tietenkään voittoa siinä mielessä, mitä tarkoitat. Kai sen järkikin sanoo. Mutta onhan se kaikki "voittoa" siihen verrattuna, että vaan hävittäisi ne tavarat. Paitsi että onhan siellä sitten erikseen ne, jotka tekevät bisnestä. Ostavat kympillä ja vievät omaan pöytäänsä 25 eurolla. Takkeja, kenkiä ym. Näillä on pöytiä lähes kaikissa pääkaupunkiseudun ja lähikuntien kirppareilla.
Huonot tavarat roskiin. Myyntikelpoiset vien eläinsuojeluyhdistyksen kirpputorille - he saavat sitten myynnillä rahaa eläinten ylläpitoon.
Pari kertaa koettanut kirpparilla myydä, ja lopputulema oli: merkkivaatteet varastettiin, ja lopuista jäi tuloa just saman verran mitä pöytä maksoi. Minulla ei ole kauheasti tavaraa, kun ostelen niin harvoin mitään. Eli ilmaiseksi meni ne vähät tavarat, kauhea vaiva, joten annan hyväntekeväisyyteen mielummin.
Kirpparimyynti on niin arpapeliä välillä. Naurettavan halpa hinta ja hyväkuntoinen on millä saa menemään ehkä. Mutta pöydän hintaa ei äkkiä ole katettu, jos kaikki maksaa alle euron. Jollain porukalla ottaminen on ehkä kannattavaa,jos jokainen hoitaa vuorollaan oman osuuden. Saa kuluja vähän katettua. Itse kyllästyin, kun omat tuotteet menin kaupaksi juuri tyyliin 10 senttiä kpl. Hyväkuntoiset lastenkengät esim varastettiin. Olen lahjoittanut vaatteet tutuille ja vienyt uff laatikkoon.
Hain just eilen tavarat pois kirpparilta ja yllätyksekseni oli tullut 100€ myyntiä! Ei mitään hurjia summia, mutta tosi tyytyväinen oon :)
Trokarit! Vihaan kun joku keräilee halpoja vaatteita kirppareilta ja laittaa ne "lähtöhinta 9€" huutonettiin myyntiin. Jos merkkituote, niin hinta voi kohota vaikka kuinka korkeaksi. Sontaa.
Juuri oli kirppispöytä viikon. Nippa nappa sain pöytävuokra. Ihmiset ei ehkä enää osta tavaraa, kun kaikilla on sitä niin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen aina ollut tosi tyytyväinen tuottoon (muutamia satasia/viikko) että hyvin jaksan nähdä sen vaivan mitä tuon tienaaminen puhtaana käteen tarkoittaa. En tosin koskaan myy mitään roskaa, vaan esim. vaatteet ovat ajanmukaisia, ehjiä ja kauniita. Alle euron hintaisia tuotteita en jaksa edes myydä, vaan vien ne suoraan kierrätykseen. Parhaiten käy kaupaksi erilainen kodintavara ja sisustustuotteet. Myös lasten lelut oikein hinnoiteltuna sekä harrastustavarat. Omat vaattenikin olen saanut myytyä hyvään hintaan (L ja XL) koska isompia kokoja löytyy myynnistä vähemmän.
Kannattaa, jos mahdollista, ottaa pöytä sellaisesta paikasta, jossa myyjät siistivät pöytiä! Kalliimmat ja kauneimmat tuotteet parhaiten esille. Vaatteet nätisti stailattuna (esim. sopiva huivi/koru samaan hengariin ja ehkä hintaankin). Lastenvaatteista ne kulahtaneimmat eivät oikeasti kelpaa kellekään edes ilmaiseksi, ja ihan turhaan näkee vaivaa jonkun 0,20e hintaisten tuotteiden myynnissä ja hinnoittelussa.
Onnekas! Minulle voitto on se, että 100€ jää pöytävuokran jälkeen käteen.
Ei onnekas, vaan himohamstraaja. Koska tavaraa pitää olla ihan rutosti, jos sitä saa kirppishintaan myytyä useilla satasilla/viikko.
Minusta hyvä myynti on juuri tuo ~100€/viikko.
T. Ei-hamstraaja, pöytäänkään ei jää juuri mitään poistvietävää kirppistelyn jälkeen
Olen myynyt tänä vuonna pari juttua huutiksessa, 2 huonekalua torissa, olin kesäpäivän Hietsussa ja MLL.n kirppiksellä.
Sain näistä rahaa yhteensä 1500 e.
Summa riitti yhteen kotimajoitukseen 5 yöksi ja 5 menopaluulippuun Lontooseen .
Huomenna lähdetään.
Kun tullaan Suomeen, aloitetaan talvilomamatkan säästäminen.
Vierailija kirjoitti:
Juuri oli kirppispöytä viikon. Nippa nappa sain pöytävuokra. Ihmiset ei ehkä enää osta tavaraa, kun kaikilla on sitä niin paljon?
Ei, vaan sinulla oli joko liian korkeat hinnat tai myyntikunnotonta tavaraa.
Mulla on 2 paikkaa, mihin on kirppistavarat menneet jo vuosia.
Olen monta v saanut ystävältäni joululahjaksi päivän Hietsussa.
Lahjaan kuuluu nouto kotoa, puolet paikasta, kyyti kotiin ja hyvä seura.
Meillä on aina auto täynnä, kaikissa edullinen hinta ja lisäpöytä ja pari tankoa.
Paljon myy pelkästään sillä, että esillepano on hyvä.
Myymättömät menee itsepalvelukirppikselle, jossa ottavat työstään provision. Ei muita kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Olen myynyt tänä vuonna pari juttua huutiksessa, 2 huonekalua torissa, olin kesäpäivän Hietsussa ja MLL.n kirppiksellä.
Sain näistä rahaa yhteensä 1500 e.
Summa riitti yhteen kotimajoitukseen 5 yöksi ja 5 menopaluulippuun Lontooseen .
Huomenna lähdetään.
Kun tullaan Suomeen, aloitetaan talvilomamatkan säästäminen.
Paljonko olit itse maksanut tavaroista, jotka myyt. Todennäköisesti moninkertaisesti.
Olen monesti törmännyt näihin merkkivaatteita myyviin jotka itkevät että heidän hunajaa maksaneista designerkuteista ei haluta maksaa muutamaa euroa enempää. Useinkin tapaus on ollut sellainen että joo, laadukasta merkkiä on ja hyvässä kunnossa -tyyli 10 v takaa.
Lopetin itse kirppispöytien pitämisen muutama vuosi sitten. Syy on se, että työmäärään nähden voi tehdä voittoa vain, jos on hyväkuntoista merkkitavaraa. Ja jotta siinä tilanteessa oltaisiin, pitää olla ostanut ne uusina tai uudenveroisina eli suoraan sanottuna pitää olla rikas tai sitten tuhlari. Tarkan markan ihminen ei voi tehdä kirppismyynnistä tuloa.
Sen sijaan myyn torissa kaiken hyväkuntoisen, onhan siinäki vääntämistä, mutta ainakin se raha on suoraan rahaa eikä tarvitse maksaa pöytävuokraa. Tavarat ostan torista ja kirpparilta.
Vierailija kirjoitti:
Olen monesti törmännyt näihin merkkivaatteita myyviin jotka itkevät että heidän hunajaa maksaneista designerkuteista ei haluta maksaa muutamaa euroa enempää. Useinkin tapaus on ollut sellainen että joo, laadukasta merkkiä on ja hyvässä kunnossa -tyyli 10 v takaa.
Useilla merkeillähän on tietty tyyli, joka säilyy läpi vuosien. Joissain tapauksissa 10 vuotta sitten tehty vaate voi olla laadukkaampi kuin saman valmistajan uusi. Moni merkki aloittaa käyttämällä laadukkaita materiaaleja, mutta kun suosiota tulee, siirrytäänkin vaivihkaa halvempiin materiaaleihin.
Jotkut ihmiset odottaa saavansa 200 euron vaatteen parilla eurolla. Itsellä ainakin se linja, että kirpparihinnalla en kalliita juttuja myy. Mieluummin pidän itse ja käytän vaikka kotivaatteena tai lahjoitan jollekin sukulaiselle.
Maria123456 kirjoitti:
Lopetin itse kirppispöytien pitämisen muutama vuosi sitten. Syy on se, että työmäärään nähden voi tehdä voittoa vain, jos on hyväkuntoista merkkitavaraa. Ja jotta siinä tilanteessa oltaisiin, pitää olla ostanut ne uusina tai uudenveroisina eli suoraan sanottuna pitää olla rikas tai sitten tuhlari. Tarkan markan ihminen ei voi tehdä kirppismyynnistä tuloa.
Tämä on totta. Nykyään ihmiset on niin nirsoja, että ellei ole täysin ilmaista, hyväkään tavara ei vaihda omistajaa. Ainoastaan luxus tai arvokas keräilytavara kelpaa. Siksi täytyy nähdä paljon vaivaa saadakseen edes sen 50-100 e voittoa myyntipöydästä. Ja jos miettii, mitä itse on tavarasta maksanut, niin miinukselle sitä jää ja reilusti. Poikkeuksena kuolinpesän jäämistöt, mutta siellä saakin sitten olla vainajan kaapeissa aikamoisia aarteita, että niillä reilua voittoa tekisi.
Ehkä kellään ei juuri silloin ollut kengille niin akuuttia tarvetta että olisi voinut maksaa pyytämäsi kohtuullisen hinnan. Itsekin tunnistat että joskus täytyy köyhän priorisoida. Myyjän on siis turha vetää johtopäätöksiä jos asiakas hinnan kuullessaan laittaakin tuotteen takaisin pöydälle.
Isoja eroja on kyllä eri kirppareiden välillä, että mikä tavara liikkuu.
Itselläni vakikirppiksellä kun lelut ei liiku mihinkään, mutta sen sijaan vaatteet (xs-s koko) liikkuvat.