Aiotko boikotoida Pori-jazzeja Aki Ruotsalan lausuntojen vuoksi, jos hän ei saa potkuja?
Kommentit (516)
Vierailija kirjoitti:
Irtisanotaanko seuraavaksi kaikki muutkin uskovat kristityt työpaikoiltaan, kun pitävät homoseksuaalia tekoja syntinä Raamatun Sanan perusteella?
Entä muslimit, miksei heitä vainota?
No tämä onkin äärimmäisen kiusallinen kysymys. Kaikki tietää, että jos tuollaisen kommentin olisi lausunut joku muslimi, niin mitään ongelmaa ei uskallettaisi ääneen sanoa. Ihan kuin linnan juhlien kättelyt. Jos Timo Soini olis jättänyt Jenniä kättelemättä tämän sukupuolen vuoksi, niin voi vaan kuvitlella... mut kun sen tekee muslimipoliitikko, niin feministit ym on ihan hissunkissun.
Onha tuo nyt äärettömän kiusallista maassa, jonka pitäisi olla tasa-arvon yksi edelläkävijämaista. Kukaan ei osaa perustella järkiperustein
Narkomania on paitsi laitonta, pahimmillaan kuolemaan johtava tila joka aiheuttaa sekä fyysistä että psyykkistä tuhoa ihmisessä ja hirveää tuskaa tämän läheisille. On TÖRKEÄÄ verrata narkomania ja homoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee oikein oksennusta suuhun ja alkaa itkettämään kun homovihan lietsomista ei hyväksytä.
Millä lailla se on homovihan lietsomista, jos sanoo ettei tahdo kiistää MYÖSKÄÄN niiden kokemusta, jotka ovat ensin eläneet homoina ja sitten siirtyneet heterosuhteeseen omasta tahdostaan? Minä en tätä nyt ymmärrä.
Ja se, ettei luokittele ihmisiä homoiksi ja heteroiksi vaan ajattelee, että on ihmisiä ja heillä heteroutta, homoutta tai muuta? Mitä syrjimistä siinä on?
Toivottavasti tälle järkeä vailla olevalle verenhimoiselle puolestaloukkaantumiskiihkoilulle edes jossain vaiheessa tulisi järkevä vastareaktio?
Voihan sitä olla myös bi ja voi yhtä hyvin tykätä kaikista? Jos vaikka vanha puoliso kuolee aggressiiviseen syöpään ja leski seuraavaksi päätyy yhteen toista sukupuolta olevan kumppanin kanssa, onko teidän Ruotsalan-haukkujien mielestä sekin väärin - laatikosta toiseen ei hypätä millään konstilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno juttu. Harmi ettei aiemmin tullut ilmi. Yritykseksemme ei ole osallistunut mitenkään Jazzeihin aiemman vihervasemmistolaisen ilmapiirin takia. Nyt tuli muutos ja itsekin taidan poiketa.
Mukava että normaalit ihmiset voivat vielä johtaa kulttuuritapahtumia. Toivoa on.
Ei Ruotsalan edustama ajattelu ole normaalia, tavallista, tavanomaista, eikä yleistä, eikä se edusta normien mukaista käyttäytymistä vaikka niin yrität asian kömpelösti larpaten esittää. Hienoa, että Ruotsala sai potkut eikä enää johda tuota kulttuuritapahtumaa.
Hyvin tyypillistä suvaitsevais-fasistista ”ajattelua”: jos joku on eri mieltä kuin minä, hänelle tulee järjestää potkut, julkinen häväistys ja mielellään myös avioero ja lasten huostaanotto.
Ei, vaan jos joku syrjii ja eriarvoistaa kokonaista kansanryhmää.
Mutta kun tämä johtaja ei työssään ollut yhtäkään homoa syrjinyt, koittakaahan ymmärtää pikkuhiljaa. Jos olisi työssään syrjinyt homoja, olisi asia ihan eri. Mutta kun ei ole. Piste.
Koira nyt ymmärtää että on. Piste. Pilkku. Tavuviiva.
Miten koirat tähän liittyy?
Vierailija kirjoitti:
No juuri siksihän hänet irtisanottiin, että häneltä kysyttiin tämän päivän mielipidettä ja hän sanoi ettei homoja ole olemassa.
Tietääkseni juttu oli vuodelta 2011
Heteronormatiivisuus on luonnollista, koska sivilisaatio lisääntyy heteroseksuaalisesti. Homonormatiivinen sivilisaatio kuolisi ennen pitkää sukupuuttoon, koska ihmiset eivät lisääntyisi, eikä homoseksuaalisuuden normalisoinnissa ole siten mitään järkeä.
Olen itsekin joskus ollut siinä uskossa, että homoseksuaalisuus on synnynnäistä, ja osassa tapauksista todennäköisesti onkin, sillä homoissa ja lesboissa on havaittu poikkeamia mm. aivojen rakenteessa. Mutta jotkut tutkimukset taas viittaavat siihen, että homoseksuaalisuuden kehittyminen on yhteydessä lapsuudessa koettuun hyväksikäyttöön.
Jos ja kun homoseksuaalisuus ei ainakaan aina sittenkään ole synnynnäistä, mihin tutkimukset siis viittaavat, niin on täysin asiallista tarjota ja ehdottaa homoille ja lesboille eheytymisterapiaa, jos he itse kokevat kärsivänsä omasta seksuaalisesta suuntautumisestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juuri siksihän hänet irtisanottiin, että häneltä kysyttiin tämän päivän mielipidettä ja hän sanoi ettei homoja ole olemassa.
Tietääkseni juttu oli vuodelta 2011
Tiedät väärin. Häneltä kysyttiin vuoden 2011 sanomisten perusteella mitä mieltä hän nyt on asiasta ja hän vastasi ettei ole olemassa homoja, on vain homostelua - josta voi parantua jos haluaa. Ei ihan näillä sanoin mutta idea on tuo.
Vierailija kirjoitti:
Heteronormatiivisuus on luonnollista, koska sivilisaatio lisääntyy heteroseksuaalisesti. Homonormatiivinen sivilisaatio kuolisi ennen pitkää sukupuuttoon, koska ihmiset eivät lisääntyisi, eikä homoseksuaalisuuden normalisoinnissa ole siten mitään järkeä.
Olen itsekin joskus ollut siinä uskossa, että homoseksuaalisuus on synnynnäistä, ja osassa tapauksista todennäköisesti onkin, sillä homoissa ja lesboissa on havaittu poikkeamia mm. aivojen rakenteessa. Mutta jotkut tutkimukset taas viittaavat siihen, että homoseksuaalisuuden kehittyminen on yhteydessä lapsuudessa koettuun hyväksikäyttöön.
Jos ja kun homoseksuaalisuus ei ainakaan aina sittenkään ole synnynnäistä, mihin tutkimukset siis viittaavat, niin on täysin asiallista tarjota ja ehdottaa homoille ja lesboille eheytymisterapiaa, jos he itse kokevat kärsivänsä omasta seksuaalisesta suuntautumisestaan.
Tajuatko ollenkaan, että jos löytyy yksikin homo tai lesbo jota ei ole hyväksikäytetty lapsena, sun teoria lässähtää kuin pannukakku ja voit jatkaa syyn etsimistä. Tai hetkinen, miksi jatkaisit. Homoudessa ei ole mitään vikaa. Ja lisäksi, ajat sitten on jo todettu ettei homous johdu kasvatuksesta, siksi se poistettiin tautiluokituksesta. Se nyt vaan ei mee niin, että kun homo rakastuu ja rakasta ja haluaa sitoutua, se on muka sairaus, kun täysin sama käytös ja samat tunteet on heteroilla elämän ihanimpia asioita. Seksuaalinen häiriö on sitä ettei pysty seksiin, tai harjoittaa sitä itseään vahingoittavilla tavoilla. Jos sulla on homo joka on iloinen ja tyytyväinen seksielämäänsä ja maksaa veronsa kuten me muutkin, sinä et yksinkertaisesti voi päättää että hän on sairas vain siksi ettei homo suostu elämään niin kuin sinä vaadit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te homoihin kohdistatte vihaanne? Pori Jazzin Aki Ruotsalaiiin ja muihin ääri-kristittyihin teidän kannattaisi se angstinne kohdistaa. Juuri se teidän sairas kristinusko nostaa homot tapetille. Tehän heistä kohkaatte enemmän kuin homot itse. Antaisitte vaan asian olla niin kuin itse sanotte.
Luuletko tosiaan, että tämä Ruotsala on itse soittanut toimittajalle ja sanonut, että tee hei juttu 2011 vuodelta olleen jutun perusteella mun oletetuista homokannanotoista? Eiköhän ne ole nämä toimittajat, jotka haistavat kohun ja tekevät tarkoitushakuisia kysymyksiä ja sen perusteella juttuja.
Kiitti vaan, olen kristitty ja mielestäni hyvinkin suvaitsevainen. En ymmärrä, miksi sanot uskoani sairaaksi? Meitä kristittyjäkin on hyvin monenlaisia. Mutta enpä tule Poriin, koska kristittyihin suhtaudutaan noin rasistisesti. Mutta kristityt ovat parituhatta vuotta jo kestäneet vainoa. Koska tämä asia nostetaan esille. Ai niin, mehän käännetään vain toinenkin poski. Ja synnit saa anteeksi.
Aika paksua puhua toisen posken kääntämisestä kun olette itse olleet ensimmäisenä jakamassa litsareita vuosisatoja. Nyt kun pilkka osuu omaan nilkkaan huomaatte ettei se olekaan niin kivaa olla vastaanottavassa päässä. Ilmeisen pitkä matka on kuitenkin tuosta siihen että antaisitte homojen olla rauhassa ja lopettaisitte näiden lyömisen.
Jos et ole sattunut huomaamaan, niin maailma on aika paljon muuttunut Mooseksen ajoista. Myös kristittyjen maailma. Yleistyksesi on yhtä typerä kuin se, että homous on sairaus. Jos et satu huomaamaan. Luuletko, että kaikki kristityt lyövät homoja? Toki niitäkin on, mutta niitä löytyy myös ateistien joukosta. Tunnen tällaisia ateisteja. Itse asiassa tuntemani uskovaiset ovat paljon suvaitsevaisempia kuin ateistit. Mm. arkkipiispa Mäkinen on puolustanut homoja. Joten miksi yleistät? Missä on suvaitsevaisuutesi? Anna kristittyjen olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te homoihin kohdistatte vihaanne? Pori Jazzin Aki Ruotsalaiiin ja muihin ääri-kristittyihin teidän kannattaisi se angstinne kohdistaa. Juuri se teidän sairas kristinusko nostaa homot tapetille. Tehän heistä kohkaatte enemmän kuin homot itse. Antaisitte vaan asian olla niin kuin itse sanotte.
Luuletko tosiaan, että tämä Ruotsala on itse soittanut toimittajalle ja sanonut, että tee hei juttu 2011 vuodelta olleen jutun perusteella mun oletetuista homokannanotoista? Eiköhän ne ole nämä toimittajat, jotka haistavat kohun ja tekevät tarkoitushakuisia kysymyksiä ja sen perusteella juttuja.
Kiitti vaan, olen kristitty ja mielestäni hyvinkin suvaitsevainen. En ymmärrä, miksi sanot uskoani sairaaksi? Meitä kristittyjäkin on hyvin monenlaisia. Mutta enpä tule Poriin, koska kristittyihin suhtaudutaan noin rasistisesti. Mutta kristityt ovat parituhatta vuotta jo kestäneet vainoa. Koska tämä asia nostetaan esille. Ai niin, mehän käännetään vain toinenkin poski. Ja synnit saa anteeksi.
Aika paksua puhua toisen posken kääntämisestä kun olette itse olleet ensimmäisenä jakamassa litsareita vuosisatoja. Nyt kun pilkka osuu omaan nilkkaan huomaatte ettei se olekaan niin kivaa olla vastaanottavassa päässä. Ilmeisen pitkä matka on kuitenkin tuosta siihen että antaisitte homojen olla rauhassa ja lopettaisitte näiden lyömisen.
Jos et ole sattunut huomaamaan, niin maailma on aika paljon muuttunut Mooseksen ajoista. Myös kristittyjen maailma. Yleistyksesi on yhtä typerä kuin se, että homous on sairaus. Jos et satu huomaamaan. Luuletko, että kaikki kristityt lyövät homoja? Toki niitäkin on, mutta niitä löytyy myös ateistien joukosta. Tunnen tällaisia ateisteja. Itse asiassa tuntemani uskovaiset ovat paljon suvaitsevaisempia kuin ateistit. Mm. arkkipiispa Mäkinen on puolustanut homoja. Joten miksi yleistät? Missä on suvaitsevaisuutesi? Anna kristittyjen olla rauhassa.
Kyllä ihmiset tajuaa ettei viesti ole suunnattu niille uskoville jotka suhtautuu homoihin asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Olen kristitty ja minua vainotaan” -larppi lässähti tässä aika pahasti. Noloa.
Niin, kristinuskoa saa sanoa sairaaksi, mutta ei saa sanoa, että homous on sairaus. Miksi näin? Ei ole tasapuolista. Mikä määrittelee sen, kuka saa sanoa ja mitä? Olen kristitty, enkä pidä homoutta sairautena. Toivon myös, ettet pidä uskoani sairaana. Koen sen loukkauksena, koska Suomessa on uskonnonvapaus. Samoin on myös oikeus toteuttaa seksuaalisuuttaan. Hyvä juttu sekin. Tuttavapiiriini kuuluu homoja ja sukupuolensa korjanneita, mutta omaan tuttavapiiriisi ei taida kristittyjä kuulua. Laajennapa elämänpiiriäsi, niin muutut suvaitsevaisemmaksi.
Minä en ole menossa koko jazzeille, mutta sillä ei ole mitään tekemistä Ruotsalan, hänen sanomistensa eikä potkujensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee oikein oksennusta suuhun ja alkaa itkettämään kun homovihan lietsomista ei hyväksytä.
Millä lailla se on homovihan lietsomista, jos sanoo ettei tahdo kiistää MYÖSKÄÄN niiden kokemusta, jotka ovat ensin eläneet homoina ja sitten siirtyneet heterosuhteeseen omasta tahdostaan? Minä en tätä nyt ymmärrä.
Ja se, ettei luokittele ihmisiä homoiksi ja heteroiksi vaan ajattelee, että on ihmisiä ja heillä heteroutta, homoutta tai muuta? Mitä syrjimistä siinä on?
Toivottavasti tälle järkeä vailla olevalle verenhimoiselle puolestaloukkaantumiskiihkoilulle edes jossain vaiheessa tulisi järkevä vastareaktio?
Jos ei ajattele ihmisiä homoina tai heteroina niin miksi ihmeessä sitten on koko ajan pakko länkyttää homoista? Ja ettekö uskovat ihan oikeasti käsitä sitä miten rankkaa täytyy olla kuunnella koko ajan sellaista ettei sinua ole olemassakaan sellaisena kuin itse koet itsesi, minä päätän minkälainen sinä olet ja minä määrään miten saat elää elämäsi. Lopettakaa jo. Toimikaa niin kuin saarnatte.
Aika pieni vähemmistö uskovaisista ajattelee noin. Luepa vaikka arkkipiispa Mäkisen ajatuksia homoista. Hän ei tuomitse homoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ajattele ihmisiä homoina tai heteroina niin miksi ihmeessä sitten on koko ajan pakko länkyttää homoista? Ja ettekö uskovat ihan oikeasti käsitä sitä miten rankkaa täytyy olla kuunnella koko ajan sellaista ettei sinua ole olemassakaan sellaisena kuin itse koet itsesi, minä päätän minkälainen sinä olet ja minä määrään miten saat elää elämäsi. Lopettakaa jo. Toimikaa niin kuin saarnatte.
Aika pieni vähemmistö uskovaisista ajattelee noin. Luepa vaikka arkkipiispa Mäkisen ajatuksia homoista. Hän ei tuomitse homoja.
No tässä tämän pienen vähemmistön edustaja nyt on ja on ihan oikein että hän siirtyy muihin tehtäviin, koska ei ole tehtäviensä tasalla.
BOIKOTOIN NYT, KUN HÄN SAI POTKUT 7 VUOTTA VANHAN MÖLÄYTYKSEN VUOKSI.
Vierailija kirjoitti:
BOIKOTOIN NYT, KUN HÄN SAI POTKUT 7 VUOTTA VANHAN MÖLÄYTYKSEN VUOKSI.
HÄN EI SAANUT POTKUJA 7 VUOTTA VANHAN MÖLÄYTYKSEN TAKIA VAAN EILEN SANOTUN MÖLÄYTYKSEN TAKIA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno juttu. Harmi ettei aiemmin tullut ilmi. Yritykseksemme ei ole osallistunut mitenkään Jazzeihin aiemman vihervasemmistolaisen ilmapiirin takia. Nyt tuli muutos ja itsekin taidan poiketa.
Mukava että normaalit ihmiset voivat vielä johtaa kulttuuritapahtumia. Toivoa on.
Ei Ruotsalan edustama ajattelu ole normaalia, tavallista, tavanomaista, eikä yleistä, eikä se edusta normien mukaista käyttäytymistä vaikka niin yrität asian kömpelösti larpaten esittää. Hienoa, että Ruotsala sai potkut eikä enää johda tuota kulttuuritapahtumaa.
Tämä!
Olen homo ja minua ei suoraan sanoen voisi vähempää kiinnostaa, mitä joku Pori Jazzien johtaja on mieltä jostain eheytyshoidoista tms. Tämä on täysin heteroiden masinoima mielensäpahoituskampanja ja omasta mielestäni tällainen määkiminen suorastaan ärsyttää. Jos olisin itse ollut menossa jazzeille, niin olisin mennyt siitä huolimatta, että onko siellä tämä tyyppi johdossa vai ei.
Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että sai saada potkut. Sen takia, että tässä edustetaan sellaista tapahtumaa jossa kohde yleisönä on varmaan myös paljon homoja.Ne kirkon veisukonsertit on sitten erikseen. Tämä on kuitenkin "maallinen" tapahtuma alkoholeineen. Ja tietysti arvostan myös sitä, että uskovat ihmiset ottavat myös sukupuolivähemmistöt vastaan jos he haluavat osallistua uskonnollisiin toimintaan. Ei kukaan sinne kirkkoon eheytymään mene ja niinpä tällaiset puheet vain lisäävät kuilua ryhmien väliin. Maailman ei tarvitse enää yhtään mennä siihen ahdasmielisempään suuntaan. Ja minulla ei ole mitään uskovaisia vastaan, mutta silti en jaksa kuunnella sitä, että homous on sairaus- settiä enää keneltäkään. Se ei ole toisten ihmisten arvostamista jos tuomitsee heidät sairaiksi tällaisen asian takia vielä nykypäivänä. Ja sitä on turha pahoitella jälkikäteen, koska totta kai nuo puheet loukkaavat. Pitäisi säilyttää aina hyvä maku ja vastata sanoistaan.
Suomessa on paljon ihmisiä, jotka kaikesta tiedän sanomastanne "homorummutuksesta" huolimatta eivät uskalla olla omia itsejään tai joutuvat kiusatuksi sukupuolisen suuntautumisensa vuoksi. Tiedän ihmisiä joita on hakattu ja kiusattu todella pahasti ja vielä nykypäivänä. Siinä mielessä on turha pyytää tätä joukkoa hiljenemään, koska työtä on vielä tekemättä täälläkin ja moni tavallinen ihminen on tämän asian suhteen vielä ikävässä asemassa. Ei kaikki ole niitä julkkiksia joiden on helppo sanoa olevansa homoja. Joku tavallinen yläkoulu tyttö tai poika pitää suunsa visusti kiinni, ettei joudu kiusaajajoukon hampaisiin. Voidaanhan jostakin heterostakin "tehdä" homo, kun on niin mukava kiusata, mitä sitten jos tämä ihminen olisi vielä oikeasti homo. Minut ainakin olisi varmaan tapettu sen takia jos olisin vielä kaiken likäksi homo ollut, kun heteronakin on kiusattu ja hakattu jo tarpeeksi.
Ihmiset ovat muutenkin niin ahdasmielisiä kaikkeen. On ok olla uskovainen ja sen voi sanoa, että uskoo muttei alkaa opastamaan hänen mielestään sairaita ihmisiä siihen miten heistä tulisi taas "hyväksyttäviä" hänen silmissään. Tämä paljastaa sen mitä hän sisimmässään ajattelee. Hänelle ihminen on "hyvä" siihen asti, kun paljastuu, että tämä onkin homo. Sellaista luokittelua ei voi enää tänä päivänä hyväksy. Hänellä ei ole mitään syytä ottaa vaan homoja esille puhua vaan yhdestä ryhmästä. Sitä voi vaan sitten ajatella minkälainen tilanne on niillä ihmisillä siellä uskonnolisen yhteisön keskellä, jotka ajattelevat toisin tai ovat jopa itse homoja. Ja näissä uskonnollisissa yhteisöissä on muutenkin paljon pahaa ollut ja monet asiat vielä varmaan pimennossa. Uskonnot ovat muutenkin aiheuttaneet paljon pahaa tähän maailmaan. Sori osittainen ohis.
Ei ei ei.
Luet pahantahtoisesti rivien välejä ja tulkitset itse ja suutut omille tulkinnoillesi sitten. Ihminen voi muuttaa elämässään hyvin laajasti vaikka mitä jonkun suuren muutoksen ohessa: lopettaa työnsä, kouluttautua johonkin ihan muuhun, matkustaa jonnekin kauas tekemään kehitysapuhommia, aktiiviseksi vapaaehtoistyöläiseksi, luopua koko omaisuudestaan, hankkia kokovartalotatuoinnin ja lävistykset, jättää rikoksen polut, kiusaamiset, riippuvuudet, ruveta kuntoilemaan hirveästi ja laihduttaa 100 kiloa, erota vaimosta ja etsiä poikaystävän, ruveta käyttämään naisten vaatteita, perustaa susitarhan tai vaikka mitä. Lue se haastattelu. Ruotsala ei rinnastanut narkkia homoon, hän otti esille vain asian, jota piti hyvänä esimerkkinä ns. isosta elämänmuutoksesta.