Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin uuteen asuntoon, jossa naapuritalo on ikkunoineen viiden metrin päässä

Vierailija
06.06.2018 |

Muutin tähän vähän pakkoraossa ja valinnanvaraa ei ollut, mutta en joitakin päiviä tässä asunut niin huomaan häiriintyväni tosi paljon siitä, että vastapäiset naapurit ovat niin lähellä ja näkevät ihan esteettä parvekkeelleni ja ikkunoista sisään. Muutaman kerran olen bongannut jo jonkun tuijottamassa asuntooni, varmaan ihan ajatuksissaan samalla kun puhui puhelimeen, mutta ei tunnu mukavalta. Mitä sitten kun tulee pimeät illat, ollaan ihan akvaariossa tarjottimella :( Verhotko edessä koko ajan?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Verhot ikkunaan, ellet halua olla näkyvillä.

Vierailija
2/12 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kaihtimet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuttiin vastaavanlaisessa neljä kuukautta. Jos talossa on ikkunat en halua peittää niitä verhoilla ja kaihtimilla vaan saada väliä sisään. Ei kun vaan uutta asuntoa etsimään.

4/12 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävällä on ihana talo, aivan ihana. Paikkakin on kiva monessa mielessä, mutta koska talo on semmoisen silmukkatien keskellä, joka puolella on taloja. Minä sitten istua nakotan ja tuijotan.

Kaikista mukavinta on seurata sliipattua miestä, jolla on aina uusi Bemari ja viimeisen päälle puvut ja ruskeat hyvät kengät.  Kotona hänellä on erilaisia huumorikalsareita - mm. kiroileva siili. Kylpytakissa on hauskasti ilmeisesti lapsen takista ommeltu kuva selkään, Hulk ja Captain America. Jalassa semmoiset läpsykkätossut, joita oli muutama vuosi sitten Seppälässä. Semmoiset vaaleanvihreät sammakot. Varmaan lapsilta saanut niin tossut kuin kalsaritkin. Äijä vetää menemään niissä kalsareissaan ja milloin grillaa, milloin vetelee pikkusikaria ja naatiskelee terassilla olostaan.

Toiseen naapuriin näkee sisälle keittiöön, se on alaviistossa ja heillä jotenkin ikkunat liian "paljastavat".

Sanomalehteä ei näe lukea, mutta sen näkee, mitä jogurttia on ja mitä maitoa jne.

En voisi ikinä asua noin!

Vierailija
5/12 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, meitä on muita samassa tilanteessa, onneks on katto pään päällä kuitenkin.

Vierailija
6/12 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunaan voi laittaa "peilaavan" kalvon (rautakaupoista), sisällä ollessa ei edes huomaa että ikkunassa on mitään, mutta ulkoa ei näe yhtään sisään. Tuon saa helposti myös poistettua.

Vierailija
7/12 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppisiko tuosta näytteillä olemisesta oppimaan vaan olla välittämättä ajan kuluessa? Tämä asunto oli  edullinen muihin tarjolla olleisiin verrattuna, oikeastaan ainut johon minulla oli varaa ilman älytöntä penninvenyttämistä ja ei olisi kaiken päälle varaa maksaa toista muuttoakaan. Kaihtimia ei ole valmiina ja ne kai maksaa aika kivasti. Verhot edessä koko ajan tuntuu tosi ankealta, mutta ei tässä tosiaan hirveästi vaihtoehtoja ole.

aloittaja

Vierailija
8/12 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikkunaan voi laittaa "peilaavan" kalvon (rautakaupoista), sisällä ollessa ei edes huomaa että ikkunassa on mitään, mutta ulkoa ei näe yhtään sisään. Tuon saa helposti myös poistettua.

Tämä kuulostaa hyvältä! Pitääkin tutkia asiaa, jos ei maksa hirveästi niin toi voisi olla ratkaisu. Toimiiko myös pimeällä?

aloittaja

Vierailija
9/12 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pitkästä aikaa entisessä kotikaupungissa vieraillessani kavereilla muistin miksi muutinkaan sieltä maalle 64 neliöiseen rivari kaksiooni. Siis ihan järenköyhää tää nyky rakentaminen, suorat näköyhteydet toisten ikkunoista toisten parvekkeille, sit nää läpinäkyvät parvekekaiteet joita jengi sit peittelee kaikenlaisilla räteillä ja lakanoilla saadakseen yksityisyyttä akvaarioonsa plus neliöitten säästely kun jopa 53 neliön sillipurkkia kutsutaan nykysin kolmioksi. En tajuu miten noissa voi asuu muutoin kun korkeentaan väliaikasratkasuna :/

Vierailija
10/12 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppisiko tuosta näytteillä olemisesta oppimaan vaan olla välittämättä ajan kuluessa? Tämä asunto oli  edullinen muihin tarjolla olleisiin verrattuna, oikeastaan ainut johon minulla oli varaa ilman älytöntä penninvenyttämistä ja ei olisi kaiken päälle varaa maksaa toista muuttoakaan. Kaihtimia ei ole valmiina ja ne kai maksaa aika kivasti. Verhot edessä koko ajan tuntuu tosi ankealta, mutta ei tässä tosiaan hirveästi vaihtoehtoja ole.

aloittaja

Muista sitten syksyllä, kun illat taas pimenee, että verhomateriaali saa olla aika paksua, ettei siitä näy läpi kun ulkona on pimeää ja sisällä valot. Meinaan aika monet ei tuota hoksaa. Kannattaa testata itse, jos ei ole varma näkyykö verhoista läpi vai ei, ja haluaa ettei varmasti näy. Kaikkiahan tuo näytillä olo ei haittaa, mutta itsekään en osaisi elää "näytillä".

Vierailija
11/12 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuota kalvoa lasiverannan ikkunoissa, lähinnä viilentämässä kesäpäiviä. Lidlistä ostettua, ei ollut kallista.

Päivällä ikkunat tosiaan on kuin peilit ulkoa, sisälle ei näy yhtään kaukaa eikä läheltä. Pimeällä, kun sisällä on valot päällä, kaikki näkyy (eli silloin kannattaa tarvittaessa vetää verhot eteen). Jos valot on pimeänä, ei näy.

Ollaan oltu hyvin tyytyväisiä, kalvot ovat kestäneet kuumuutta, aurinkoa ja pesua tosi hyvin jo reilut 5 vuotta.

Kaksi huonoa puolta tulee näin äkkiseltään mieleen:

-valoa vaativat kasvit eivät menesty kalvotetulla ikkunalla

-ovat todella työläät asentaa. Ehdottomasti kahden ihmisen homma (jonkun on pakko pidellä kalvoa toisesta reunasta sillä välin, kun toinen asentaa ikkunaan. Varsinkin jos korkeat ikkunat). Itse olen aika näppärä käsistäni ja kärsivällinen, meillä ei kuplia sun muita löydy kuin pari hassua ensimmäisessä ikkunassa jonka kalvotin. Miehen sisko osti kalvoa myös meillä nähtyään, ja heillä lopputulos oli karmea. Otti lopulta pois ja heitti roskiin, ja minä kävin asentamassa uudet. Eli kannattaa myös ostaa kalvoa reilusti, jos eka ikkuna menee harjoitteluksi.

Vierailija
12/12 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin että siihen myös tottuu. Jos teillä ei päivällä tapahdu mitään normielämää kummempaa, eikä teitä häiritse se mitä muut teistä ajattelee niin antaa katsoa kuka ehtii ja ketä kiinnostaa. Voihan sitä ajatella myös turvallisuusasiana:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi