Sivut

Kommentit (886)

Vierailija

En tiedä lasketaanko tämä, koska minulla oli haluamani, mutta menkööt hyvän ketjun elävöittämiseksi.

Meillä oli siis lapsuudenkotini pihassa pieni mansikkamaa. Rakastin sitä ihan yli kaiken, vietin kaikki kesäpäivät pienen mansikkamaan luona ja söin kaikki mansikat mitkä vaan bongasin. Minusta on älyttömästi kuvia missä vietän aikaani tämän pienen pläntin kohdalla :D Valitettavasti mansikkamaa pistettiin sileäksi, ei kuulemma ollut aikaa hoitaa sitä. Voi miten pieni sydämeni murtui. Edelleen rakastan mansikoita enemmän kuin mitään herkkuja ikinä :D Kaipaan mansikkamaata edelleen, ehkä joku päivä.. 

Vierailija

Halusin pienenä,  noin kuusivuotiaana ja vielä koulu-iässäkin vaipat. En tiedä miksi. En ollut yökastelijakaan.  Kerran äiti osti niitä muovisia vaippaliinoja kun oikein jaksoin pyytää ,mutta ei vaippoja. Kouluterveydenhoitajan luonakin kävin monta turhaa kertaa,en vain koskaan uskaltanut pyytää häneltä vaippaa. Jokin niissä vaipoissa silloin viehätti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tiedä lasketaanko tämä, koska minulla oli haluamani, mutta menkööt hyvän ketjun elävöittämiseksi.

Meillä oli siis lapsuudenkotini pihassa pieni mansikkamaa. Rakastin sitä ihan yli kaiken, vietin kaikki kesäpäivät pienen mansikkamaan luona ja söin kaikki mansikat mitkä vaan bongasin. Minusta on älyttömästi kuvia missä vietän aikaani tämän pienen pläntin kohdalla :D Valitettavasti mansikkamaa pistettiin sileäksi, ei kuulemma ollut aikaa hoitaa sitä. Voi miten pieni sydämeni murtui. Edelleen rakastan mansikoita enemmän kuin mitään herkkuja ikinä :D Kaipaan mansikkamaata edelleen, ehkä joku päivä.. 

Ei ollut aikaa hoitaa sitä vaikka lorvailit siellä kaiket päivät? Oma vikasi kun et hoitanut!

Vierailija

Muistan kuinka pienenä tyttönä toivoin itselleni todella pitkään ja hartaasti p*ppeliä, että voisin pissata seisaaltaan! Onneksi kaikki toiveet ei toteudu.

Vierailija

Olisin halunnut palavasti että etunimeni olisi ollut Anne, se oli mielestäni hienoin nimi ikinä (ei enää) Vaadinkin vanhemmiltani, että nimeni vaihdetaan. No eihän sitä vaihdettu ja eikä se varmaan 80-luvulla olisi helppoa ollutkaan. Ja ihan kiva nimi mulla on kuitenkin enkä halua sitä enää vaihtaa :D

Vierailija

Tämä ei ole mitenkään outoa enkä edes ollut kovin lapsi enää mutta 13+ ikäisenä alkoi hirveä Jenkkimania. Rakastin High school -leffoja yli kaiken. Synttärit, pretty in pink jne. olisin halunnut syntyä USAan, vaihtariksi olisin halunnut myös mutta rohkeus ei riittänyt. Elin aina haaveissani jossain Kalifornian rannikolla ja olin cheerleader ja koulun suosituin tyttö. Todellisuudessa olin finninaamainen tavis suomalaisessa pikkukaupungissa... olihan se silti ihanaa unelmoida. 😀
Edelleen ykköstoiveeni lomakohteesi on USA ja olen siellä muutamaan otteeseen käynytkin mm.autolomalla Kaliforniassa ja New Yorkissa. Niin ja työskentelen nykyisin jenkkifirmassa eli niin lähelle amerikkalaista unelmaa olen päässyt 😅

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei ollut aikaa hoitaa sitä vaikka lorvailit siellä kaiket päivät? Oma vikasi kun et hoitanut!

Olin siis 4-5 vuotias. Valitettavasti vastuuta ei silloin pistetty mun harteille. On minusta kuvia kun kastelen kastelukannun kanssa mansikoita, eli kai mä jotain yritin :DD

Vierailija

Mun kummityttö kysyi saisiko hän pestä naapurin veneen. Olin ihan monttu auki, että miksi se tuollaista haluaa. :O Äitinsä sanoi, että siksi kun hän on lapsi. :D Minusta se vaan oli tosi outoa.

Vierailija

Jossain vaiheessa halusin hirveästi olla maailman ainoa ihminen ja taisin jopa rukoillakin iltaisin ennen nukahtamista sängyssä että kun aamulla herään, niin kaikki muut ihmiset ovat kadonneet ja mietin, että miten hienoa olisi jos ei olisi kukaan käskemässä mitä saan tehdä ja mitä en saa tehdä. Päiväkotiin ei tarvitsisi mennä muiden lasten kiusattavaksi vaan saisin olla kaiket päivät kotona leikkimässä, katsomassa televisiota ja syömässä karkkeja. Jossain vaiheessa totuus alkoi vähitellen valjeta minulle kun ymmärsin, että ihmisiä tarvitaan pyörittämään tätä yhteiskuntaa eli esim. televisiosta ei tule ohjelmia eikä kauppaan ilmesty karkkeja jos ei ole olemassa muita ihmisiä minun lisäkseni.

Olen varma, että minulla on jonkinasteinen autismin kirjon häiriö tai muu sellainen vaiva jota ei ole vain diagnosoitu koska yhä joskus mietin, että minkälaista elämä olisi täysin ilman kontakteja muihin ihmisiin ja onnistuisiko ihmisen elää yksin ilman muita ihmisiä ainoana seuranaan eläimet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Silmälasit, kyynärsauvat ja r-vian. :D

Minäkin halusin puhevian. Sen takia, että olisin päässyt erityisopettajan tunnille, kun puhevikainen kaverikin pääsi. 😄

Vierailija

Olisin halunnut joskus 4-5 vuotiaanapäästä juomaan maitoa suoraan lehmän utareesta koska Mauri Kunnaksen Koiramäki-kirjassa muistaakseni Kille yritti samaa. Käytännössä siis toivoin, että lehmä olisi imettänyt minun samaan tapaan kuin vasikkaa. En sitten tiedä, että olisiko se onnistunut.

Kun sain 5-vuotiaana pikkusisaruksen, niin toivoin että olisin ollut itsekin vauva mutta se ei kai ole kovin harvinaista kun lapsesta tulee isosisko tai isoveli. Muistan kuitenkin joskus imeneeni salaa tuttia ja sitten välillä keinon vauvaa konttaamalla lattialla ja itkien tekoitkua.

Vierailija

Halusin peniksen noin 4-5 vuotiaana tyttönä. Onhan minulla ollut penis jalkovälissä monta kertaa mutta omaa penistä en ole vielä näin 48-vuotiaanakaan saanut.

Vierailija

Halusin lapsena tarkkailuluokalle. Kyselin tarkkislaisilta miten luokalle pääsee. Aloin järjestelmällisen häiriköinnin tunneilla. Vanhemmat kutsuttiin koululle useampaan kertaan. Ja pääsin tarkkailuluokalle. 10 oppilasta. Koin olevani erityinen. Toivoin myös kipsiä, hammasrautoja ja astmaa. Myöhemmin sairastuin astmaan, ei ollutkaan hienoa. Koska Töölössä oli hieno orpokoti, toivoin että jäisin orvoksi. Luokallani oli orpotyttö joka söi aina purkkaa 70 luvulla. Hän otti maasta muiden heittämiä syötyjä purkkia. Yök. Silloin ihailin tätä tyttöä. En ilmeisesti ole saanut huomiota tarpeeksi lapsena. Omat vanhemmat ei pitäneet koskaan sylissä tai suukotelleet. Itse äitinä olen hukuttanut lapseni hellyyteen, annan sitä heille mitä en itse saanut.

Vierailija

Mulla oli lapsena aina otsatukka ja kadehdin niitä tyttöjä jotka saivat laitettua pitkät hiukset korvien taakse niin että "takahiukset" laskeutuivat siihen korvien eteen. Hankala selittää mutta muistan elävästi kuinka kiihkeästi haaveilin tuosta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on parveke, niin mansikoita voi kasvattaa myös ruukussa. Altakasteluruukku tai -amppeli on kätevin. Riittävän valoisassa eikä liian kuumassa voi saada kylmänäkin kesänä kivasti satoa, jopa aikaisemmin kuin avomaalta. Tuohon tarkoitukseen on kehitetty erikseen jatkuvasatoisia lajikkeita (parvekemansikoita), eli satoa saa koko kesän. Onnea kokeiluun!

Vierailija

Mun serkkujen naapurissa asui semmoinen vanha juoppo mies, nimeltään Esko. Oli tosi mukava meille lapsille ja harmiton vaikka aina humalassa olikin, mutta olin jotenkin ihastunut häneen ja vaadin et muakin pitää kutsua Eskoksi.

Olin siis joku alle kouluikäinen tyttö tuolloin. Nykyään oon lähemmäs nelikymppinen mutta edelleen mun serkkujen isä kutsuu Eskoksi :D

Vierailija

Ihanaa lukea tästä ketjusta, etten ole ollut ainoa outo noiden haluamisteni kanssa.

Esim juurikin halusin hammasraudat, silmälasit ja diabeteksen lapsena. Kipsikin olisi käynyt, mutta kunhan olis ollut jotain... jotenkin näin ne cooleina juttuina.

Viidennellä lykästi vähän. Parhaalta kaverilta murtui jalka hiihtomäessä ja mä sain olla tämän avustajana koko sen ajan! Olin varmasti aivan järkyttävä päälle päsmäri ja komentelija.. Sai kuulla, jos vahingossakin auttoi ja nosti tämän kipsijalan reppua liian aikaisin tai yleensäkään tuli mun reviirille.

Pahoittelut kaikille asianomaisille, etenkin tälle parhaalle kaverille. Mä oli varmasti rasittava, mutten mä potkujakaan saanut. Kaverin äiti vei meidät leffaan ja carrollisiin syömään kiitokseksi. Se oli todella harvinaista kasarilla.

Noitiin poksahdin myös hyvin nuorena. Hekla Velho ja Milla Magia olivat suuria sankarittaria. Nyttemmin on tullut paljon lisää ja elänkin jonkinlaista sisäisen noidan elämää yhä viidenkympin kynnyksellä. Olin innokas mustiin pukeutuja jo alle kouluikäisenä. Kasarilla ei lapsille mustia vaatteita hirveesti ollut, joten äiti välillä ompeli mulle jotain kolttuja ja viittoja. Ja nimenomaan halusin pitää hameita ja mekkoja. Äidistä ne ei ollut käytännöllisä vaatteita tämmöiselle ojissa rämpijälle...

Toiset leikkii ruokaalaittaessaan telkkarikokkia (mieheni ja tyttäreni) ja mä laahustan metsissä etsien "yrttejä taikajuomiin", vaikka nyt ihan vaan mustikoita poimisinkin.

Alkuketjua lukiessa tajusin, että yhden asian olen saanut aika komeestikin läpi. Pikku veljeni nimen!!! :D

Hänelle on annettu nimi ja sitten käytössä on nimi, jota mä olen käyttänyt aina. Tai olihan se jo kouluikään vakiintunut hänen nimekseen. jne. Hänen oikeaa nimeään harva edes tietää tai muistaa. :D

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat