Omituisin asia, minkä halusit lapsena (tai mitä joku tuntemasi lapsi on halunnut yms.)
Lapsethan saavat aina outoja päähänpistoja, muistatko omasta lapsuudestasi että halusit jotain outoa? Tai mitä oma lapsesi tai joku tuntemasi lapsi on halunnut?
Itse halusin joskus ala-asteikäisenä kopiokoneen. Joskus harvoin koulussa sitä pääsi käyttämään ja kirjastossakin sellainen oli. Minusta se oli aivan mahtava laite ja olisin halunnut sellaisen itsellenikin. Tätä kesti vuosia ja haaveilin, että aikuisena sitten ostan itselleni kopiokoneen. Kaikista parasta on, että tajusin itsekin etten sillä mitään tee, koska todella harvoin tuli kopioitua mitään. Mutta sellaisen olisin halunnut. :D
Kertokaa lisää!
Kommentit (1192)
Kuulin lapsena Helen Kelleristä. Hänhän sairastui noin 1-vuotiaana tautiin, joka teki hänestä kuurosokean ja koska hän ei kuullut, niin hän ei oppinut puhumaan. Hän kun oli sen verran pieni, että ei osannut juurikaan puhua sairastuessaan.
Minä olisin lapsena halunnut tietää, että miltä tuntuu olla kuurosokea. En olisi halunnut olla sitä pysyvästi, ainoastaan kokea miltä se tuntuu.
Norjaan hiekkarannoille. Haaveilin lapsena rantalomista, joille meidän perhe ei koskaan mennyt. Tykkäsin myös selata karttakirjaa, ja siihen Norjan tunturit oli painettu ruskealla värillä. Luulin että se tarkoitti hiekkarantaa, joten haaveilin pääseväni rantalomalle Norjaan, jossa näytti olevan valtaisat hiekkarannat.
Olisin halunnut, että isoisä rakastelee minua.
Isä muistaa kertoa tämän tarinan joka kerran kun meillä on kalaa ruokana. Mökillä isä kalasti pöytään useasti tuoretta kalaa. Kerran sai jonkun ällöttävän kalan, jolla oli selvästi jokin sairaus. Hengissä oli mutta ei millään tasolla syöntikuntoinen kala. Minä kuitenkin jaksoin jankata ja kinata, kuinka juuri kyseinen kala pitäisi saada pöytään. Ei luonnollinen tullut. Olisi kyllä kiinnostava ymmärtää, minä mun päässä oikein liikkui. :D
Oltiin kesälomalla Paltamossa. Vuokramökki, oma ranta. Pieni poikani 3 v. halusi meille kotiin laiturin. Se oli aika herttainen haave. Me tehtiin kotiin palattuamme pieni laituri takapihalle terassilaudoista. Siellä se sitten istui ja leikki onkimista ja katseli kuvakirjoja omalla laiturillaan.
Vierailija kirjoitti:
Halusin, että vanhempani olisivat eronneet kuten joillakin kavereilla vanhemmat erosivat. Eivät sitten vanhemmat suostuneet eroamaan, vaikka pyysin heitä tekeemään niin :-( .
Minulla oli sama. Pyysin eroamaan, koska naapurin Marin vanhemmat erosivat ja Mari sai asua vuorotellen sekä isänsä luona puisessa omakotitalossa että äitinsä luona meidän kerrostalossa (naapurissamme siis). Hän oli jotenkin niin innostunut isänsä talosta, että kuvittelin oikeasti kaikkien eronneiden lasten vanhemmilla olevan toisella omakotitalo ja toisella oikea asunto. Vähän kuin olisi puolet ajasta mökillä lomalla ja puolet ajasta kaupunkikodissa. Kumma kyllä minun vanhempani eivät halunneet erota, vaikka miten kauniisti pyysin.
Halusin tehdä Pepe Willbergille muovailuvahasta ison sydämen, 6-vuotiaana. Jep...
En mitään omituista halunnut vaan hyvän rakastavan kodin ja isän joka ei olis juonut ja potkinut ja lyönyt.Toivoin myös laulun lahjaa ja piirustustaitoa koska olen täysin lahjaton.Niin ja pystynenää toivoin koska ystävälläni sellainen oli ja luulin että se oli kaunis.Vasta teininä joku sanoi "sinähän olet klassisen kaunis tyttö".En kuitenkaan uskonut sitä.
Vierailija kirjoitti:
Olisin halunnut, että isoisä rakastelee minua.
Auts,auts 🥶😱😭
Halusin olla poika ja olinkin poikatyttö
Vierailija kirjoitti:
Vanhempoen raitistuminen ja huoataanotto itaelle oli suurimmat haaveet. Yritin olla kiltti, jotta jumala nämä toiveet toteuttqisi. Ei toteuttanut. Elin päihteiden, rikollisuuden ja sh-käytön keskellä täysi-ikäiseksi. Myös isovanhemmat osallistuivat kaltoin k ohteluun. Oikeasti lapsena ajattelin, että jos olen tosi kiltti ja reipas, jumala pitää minusta ja oelastaa. J toisaalta, että kaikki pah johtui aiitå, että en ollut riittävän hyvä uskosaani.
Oi kuinka surullista🥶😭💔
Poikakaverin ja suuren rakkauden jo kansakoulussa.