Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (886)

kiszmo

Vierailija kirjoitti:
Halusin hammasraudat ja lasisilmän. Kadehdin serkun lasisilmää, se oli jotenkin kiehtova.

Lasisilmästä: Minä tajusin sitten myöhemmin, ettei siitä oikeasti näe läpi...

Vierailija

Ei nyt ehkä niin omituinen, mutta halusin lemmikiksi lohikäärmeen. Ne olivat minusta niin hienoja olentoja ja sitten petyin karvaasti kun sain tietää, ettei niitä oikeasti ole olemassakaan ja haaveet lemmikki-lohikäärmeestä sai unohtua. :( 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis mulla oli tuo sama, mitä joku kirjoitti, että olisin halunnut asua kerrostalossa! Koulukaveri asui ja minusta se oli silloin ihan sairaan siistiä 😀
En oo vieläkään asunut kerrostalossa koskaan, tosin olen nyt tyytyväinen elämääni omakotitalossa ihan hyvin.

60-luvulla se oli aikuistenkin mielestä hienoa, 70-luvulla alettiin haluta omakotitaloon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lapsena kun tykkäsin leipoa äidin kanssa pipareita ja syödä raakaa piparkakkutaikinaa. Yksi joulu äiti ilmoittikin, että ei aio leipoa tänä jouluna, että ostaa sitten valmiita joululeivonnaisia kaupasta. Oli tietty pettymys kun tiesi ettei saa syödä piparkakkutaikinaa. No ratkaisuksi siihen osti mulle valmista taikinaa kaupasta ihan, että saan sen syödä. 

Meillä oli tapana leipoa piparkakkuja koko perheen voimin niin, että äiti teki taikinan ja lapset sitten kaulitsivat ja leikkasivat siitä piparkakkuja. Tuon prosessin aikana aina syötiin iso osa taikinasta, kunnes äiti joskus päätti tehdä kaksi taikinaa, yksi leivottavaksi ja yksi raakana syötäväksi. Olen edelleen kiitollinen äidille siitä, ettei ruvennut kieltämään lapsia vaan sopeutui meidän tapaan tehdä asioita.

Yhä vieläkin menen jouluisin äidin luokse aaton aattona leipomaan pipareita. Syöntitaikinaa tosin ei enää ole. Olen 36-vuotias.

Vierailija

Kun meillä lapsena ollessani paistettiin lättyjä niin maistelin sitä joskus salaa ja se oli mielestäni hyvältä. Suunnittelin silloin, että saisin ison lättytaikinan itselleni ja saisin syödä sen itse raakana. Ajattelin aikuisena toteuttaa tämän aikuisena. Nyt olen 38-vuotias, olen elänyt yksin 19 vuotta ja pidän yhä käytöstä, mutta en söisi sitä taikinaa enää raakana.

Vierailija

Halusin kovasti pikkuveljeä, niinkuin varmaan moni muukin, ensin minulla oli mielikuvitus pikkuveli, muistan miltä se näytti vaatteita myöten, myöhemmin toivoin, että ovemme taakse olisi ilmaantunut joku nainen vauvan kanssa, työntänyt sen ovelta syliin ja sanonut, että on isäni eikä halua huolehtia siitä.

Vierailija

Halusin vyötärön.

Kuulin vanhempieni kehuvan (minun kuulteni) toisille, miten serkkuni"Maija" se on vasta kaunis nuori nainen, hänellä on oikein vyötärökin! Maija oli minua monta vuotta vanhempi.

Olin siis itse 9-vuotias ja vartaloltani hoikka pötkylä. Vyörätöä sitten yritin itselleni väsätä työntämällä löysän paidan housujen sisään, siten että se levittäisi lantion kohtaa, ja sitten vyöllä kuroin vyötäröni niin pieneksi että tuskin pystyin hengittämään. Käytin vyötä kaikessa. Myös takin päällä. (Ja tämä tapahtui 80-luvun alussa, nythän kai tuo on muotiakin). Varastin äitini patellavyön ja pidin sitä vaatteiden alla.

ps. nyt nelikymppisenäkin toivoisin, että minulla olisi vyötärö  ;) No joo, mutta nyt olen hyväksynyt, että olen vaan eri mallinen.

Vierailija

Luin kirjan Ronja ryövärintytär ja olisin halunnut elää kesät luolassa Ronjan ja Birkin tapaan ja että metsässä olisi ollut olemassa hammajaisia, kakkiaisia ja muita olentoja mitä siinä kirjassa oli..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Halusin pahvilaatikon, että voin nukkua siinä. Huoneessani oli kerrossänky ja tavallinen iso sänky ihan minua varten, mutta minä nukuin kuukausia rikkinäisessä pahvilaatikossa...

Okei, kuka on päästänyt kissansa kirjoittelemaan AV:lle?!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsena kun tykkäsin leipoa äidin kanssa pipareita ja syödä raakaa piparkakkutaikinaa. Yksi joulu äiti ilmoittikin, että ei aio leipoa tänä jouluna, että ostaa sitten valmiita joululeivonnaisia kaupasta. Oli tietty pettymys kun tiesi ettei saa syödä piparkakkutaikinaa. No ratkaisuksi siihen osti mulle valmista taikinaa kaupasta ihan, että saan sen syödä. 

Meillä oli tapana leipoa piparkakkuja koko perheen voimin niin, että äiti teki taikinan ja lapset sitten kaulitsivat ja leikkasivat siitä piparkakkuja. Tuon prosessin aikana aina syötiin iso osa taikinasta, kunnes äiti joskus päätti tehdä kaksi taikinaa, yksi leivottavaksi ja yksi raakana syötäväksi. Olen edelleen kiitollinen äidille siitä, ettei ruvennut kieltämään lapsia vaan sopeutui meidän tapaan tehdä asioita.

Yhä vieläkin menen jouluisin äidin luokse aaton aattona leipomaan pipareita. Syöntitaikinaa tosin ei enää ole. Olen 36-vuotias.

Mä olin jo lähemmäs kolmekymppinen, kun menin jouluna käymään vanhempien luona. Äiti oli edellisenä päivänä leiponut pipareita ja säästänyt mulle taikinaa jääkaappiin :')

Vierailija

Olisin halunnut että vanhempani olisivat olleet rikollisia ja joutuneet vankilaan. Ja koska vanhempani olisivat vankilassa, olisin mennyt töihin sirkukseen ja elänyt siellä maailmaa kiertäen.

Vierailija

Ala-asteen lopulla olin kaveri vuotta vanhemman tytön kanssa, jolla oli akne. Itselläni oli täydellinen iho, ja toivoin saavani aknen vielä, koska se näytti mielestäni ”coolilta”. Kadehdin kaikkia joilla oli akne. Lopulta sain aknen 17-vuotiaana enkä ole päässyt siitä eroon vielä 30-vuotiaanakaan.

Uljas ratsuni

Asuin pienenä maalla ja kuljin taksilla kouluun. Oisinko ollut ekaluokkalainen, kun hartaasti haaveilin upeasta valkoisesta hevosesta, jolla olisin ratsastanut taksin noutopaikalle (n. 300 m kotoa) ja sieltä koulupäivän jälkeen kotiin. Toki hevonen olisi jäänyt koko päiväksi törröttämään siihen tien viereen minua odottamaan. Didn't happen.

Vierailija

90-luvun alussa televisiossa pyöri mainos jossa laulettiin: "Vaippa-vaippa-pöksyt, vaippalemmikit! Onko tyttö vaiko poika, veteen kastat näät tuloksen!"

Muovinen ruma hahmo jonka vaipan väri vaihtui punaiseksi tai siniseksi kun sen kastoi veteen. Kastoin kerran, vaippa vaihtui siniseksi. Sitten muistaakseni kokeilin vielä laittaa pakastimeen ja sen jälkeen ilo oli ohi. Olin 11.

Biisi silti mielessä vieläkin. :D

Vierailija

Halusin, että perheeseeni olisi syntynyt tummaihoinen vauva vaikka suvussani kaikki ovatkin valkoihoisia. En sitten saanut tummaihoista pikkusisarusta enkä edes mulattisisarusta vaan vaaleaihoiset 2 pikkusiskoa ja 3 pikkuveljeä.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat