Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajoititteko vauvan yritystä vuodenajan mukaan?

Vierailija
16.05.2018 |

Ekana sanon että joo, lapsia ei noin vain hankita. Mutta ajoititteko yritystä että tulis alkuvuoden vauva, tai kesän? Itselleni ihanteellinen ajoitus vauvalle olisi syntyä huhtikuussa, ihana kesä edessä ja joulunkin ehtisi äippälomailla :)

Kommentit (154)

Vierailija
21/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostaen että ei se aina tule kun suunnittelee yrittäisin silti sumplia mahdollisimman otollisesti töihin nähden. Minulle kesä on kaikkein kiireisin aika töissä ja freelancerina niitä töitä on tehtävä silloin kun voi. Loppuvuosi olisi siis kaikkein otollinen itselleni, ei tarvisi jäädä pois töistä liian aikaisin ja seuraavana vuonna pääsisi jo kesällä tekemään töitä. Ehkä jos sitä vauvaa ei ala kuulua niin silloin vähät välittää ajoituksesta.

Vierailija
22/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuratkaa mua igs

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuussa syntyneenä en halunnut samaa kohtaloa lapsilleni.

Tytär sattumalta helmikuussa, poika tarkoituksella toukokuussa. Jos ei olisi tärpännyt, oltaisiin odotettu kunnes taas syntymän olisi voinut ajoittaa alkuvuoteen.

Vierailija
24/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritettiin ajoittaa alku vuoteen kun alkuvuoden lapsen saavat paremmat lähtökohdat elämään. Sittemmin vain yritettiin lasta, ajankohdalla ei väliä. Jäätin kuitenkn lapsettomiksi.

Vähän ohi aiheen, mutta itse olen syntynyt 28.12 ja ollut aina se luokan nuorin ja harrastusryhmien nuorin jne. Silti nyt aikuisena on kaksi maisteritutkintoa, hyvä vakituinen työpaikka ja terveys kunnossa, koulussa olin aina kympin oppilas. Olin muuten myös aina luokan pisin, vaikka olin nuorin. Eli sanoisin että muu perhetausta ja geenit kyllä ratkaisee millaiset lähtökohdat lapsi saa, ei syntymäaika.

Minun kohdallani on ollut molemmilla iso vaikutus.

Vierailija
25/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt tietylle kuukaudelle yritetty, mutta molemmissa raskauksissa lähdettiin siitä että sovittiin milloin aletaan yrittämään. Ei ollut syntymäkuukaudella mitään väliä.

Vierailija
26/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, joskin se olisi ollut mahdollista.

Vierailija
27/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoitettiin, eli perustettiin vauvan nimiin yritys ennenkuin tuli ensilumet. Y-tunnus saatiin ja sitten oltiin valmiina. Toimialana lumenpudotus.

Vierailija
28/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä yrittää. Sitten kun on muutama keskenmeno alla niin tällaiset aloitukset tuntuu todella idioottimaisilta.

Vierailija
29/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset syntyi huhtikuussa ja toukokuussa. On ajoitettu..

Vierailija
30/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajatellut tuollaista yhtään. Nuorin syntyi joulukuussa ja on luokan pisin ja viisain. ( saako tällaista edes sanoa?)

Vierailija
31/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten, ettei mahdollinen keskenmeno tulisi yleiseen loma-aikaan, jottapääsisi paremmin gynekologille. Sain 5 keskenmenoa ja siinä välissä lapsen.

Vierailija
32/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä parin ensimmäisen vuoden ajan yritin ajoittaa syntymää alkuvuoteen. Sitten viiden vuoden yrittämisen päästä olin onnellinen, vaikka lapsi syntyi keskelle kesää.

Vierailija
33/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranen aika, alkuvuoden lapsella paremmat lähtökohdat elämään? :D Kyllä se on ihan yksilöstä kiinni, geenit ja ympäristö eikä se milloin olet syntynyt ellet sitten syntynyt juutalaisena Hitlerin aikaan.

Ite oon syntyny alkuvuodesta ja koko ala-asteen olin se kaikista lyhyin. Nykyään olen 173 cm, mutta tuolloin lapsena (muistaakseni vitosluokalle saakka) olin lyhyempi kuin luokkakaveri, joka nyt aikuisena 155 cm.

Myöskin olin todella tyhmä, arkipäivän askareet tuottivat ongelmia, opin sijoittamaan pilkut ja pisteet vasta kakkosluokan keväällä, matikka tökki yläasteelle saakka ja jouduin tukiopetukseen kun taas vuotta myöhemmin syntynyt kaveri (oli siis syntynyt alkuvuodesta ja aloitti koulun vuotta aiemmin) pärjäsi kaikessa mitä teki.

Yläasteella sitten kasvoin pituutta ja rupesin saamaan kymppejä. Me kaikki kehitytään eri aikaan, jos oisin syntynyt loppuvuodesta niin mut olis varmasti laitettu aloittamaan koulu vuotta myöhemmin, mutta sitä vaihtoehtoahan ei minulle alkuvuoden lapselle tarjottu. Olisin kyllä sitä tarvinnut, mutta eipä sillä enää väliä ole.

Vierailija
34/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yrititte tarkalleen? Montako yhdyntää per ovulaatio? Me ei olla onnistuttu 😥

Vierailija
35/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla yritetty. Ensimmäinen oli "vahinko", kun mun ei pitänyt koskaan tulla raskaaksi. Tuli kevätvauva. Kevätvauvan jälkeen päätettiin, että saapi tulla sisarus. Seuraavana syksynä sit tuli pikkuveli. 

Vierailija
36/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herranen aika, alkuvuoden lapsella paremmat lähtökohdat elämään? :D Kyllä se on ihan yksilöstä kiinni, geenit ja ympäristö eikä se milloin olet syntynyt ellet sitten syntynyt juutalaisena Hitlerin aikaan.

Ite oon syntyny alkuvuodesta ja koko ala-asteen olin se kaikista lyhyin. Nykyään olen 173 cm, mutta tuolloin lapsena (muistaakseni vitosluokalle saakka) olin lyhyempi kuin luokkakaveri, joka nyt aikuisena 155 cm.

Myöskin olin todella tyhmä, arkipäivän askareet tuottivat ongelmia, opin sijoittamaan pilkut ja pisteet vasta kakkosluokan keväällä, matikka tökki yläasteelle saakka ja jouduin tukiopetukseen kun taas vuotta myöhemmin syntynyt kaveri (oli siis syntynyt alkuvuodesta ja aloitti koulun vuotta aiemmin) pärjäsi kaikessa mitä teki.

Yläasteella sitten kasvoin pituutta ja rupesin saamaan kymppejä. Me kaikki kehitytään eri aikaan, jos oisin syntynyt loppuvuodesta niin mut olis varmasti laitettu aloittamaan koulu vuotta myöhemmin, mutta sitä vaihtoehtoahan ei minulle alkuvuoden lapselle tarjottu. Olisin kyllä sitä tarvinnut, mutta eipä sillä enää väliä ole.

Tätä oli tutkittu muistaakseni jossain kanadalaistutkimuksessa ja oli havaittu että suurin osa ikäluokkansa menestyneitä nuorista, jotka harrastivat jääkiekkoa, olivat syntyneet välillä tammi- huhtikuu. Lajeissa, jotka aloitetaan nuorena ja joissa siirrytään nopeasti kovaan treenaamiseen kehittyneemmät lapset saavat paremmat lähtökohdat... taivavampia treenautetaan enemmän ja enemmän, kun taas vähemmän taitavat jäävät sille perustreenille.

Kyllähän sen pikkukoululaisissa monesti huomaa jo ihan fyysisessä ominaisuuksissa, ketkä ovat syntyneet alkuvuodesta ja ketkä myöhemmin. Myöhemmin fyysiset erot tasoittuvat mutta sillä ei tutkimuksen mukaan ollut enää merkitystä kun ne "taitavammat" olivat treenanneet jo vuosia enemmän ja kovemmin.

Vierailija
37/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mietin aiemmin mikä vuodenaika olisi paras aika saada lapsi. MUTTA nyt kahden vuoden tuloksettoman yrittämisen jälkeen ajankohdan sopivuus on se pienin murhe, valitettavasti.

Vierailija
38/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin keväällä vauvan, en olisi halunnut olla kesällä (kesähelteillä!) raskaana. Lapsi syntyi ensimmäisellä yrittämällä ja toukokuinen syntyi. Täysin ymmärsin ja tiedostan, ettei asiat aina mene siten, kuin itse haluaa. Meille ilmeisesti tapahtui hyvä tuuri, sattuma tai mitälie... mutta onnellinen olin ja olen edelleen :) Ainokainen jo 4 vuotta <3 

Jos haluaisin toisen, yrittäisin ajoittaa maaliskuulle. 

Vierailija
39/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo heti ku saatiin helmikuun vauva, niin heitettiin hanskat tiskiin. Sehän sai siitä helmikuusta jo niin paljon paremmat eväät elämään ku kaverinsa joulukuussa syntynyt, että helpotti meidän elämää. Hän kasvatti itse itsensä. Toisin se on näillä loppuvuoden lapsilla, joille ei eväitä riittäny.

Vierailija
40/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähdättiin marraskuuhun, kun on vauvan isän ja enon synttärit vierekkäin niin ehkä vauvan synttärit saisi samaan riviin. Plus jouluna saisi lahjaksi kaiken tarpeellisen eli pääsisi alussa hieman halvemmalla. Ekalla yrityksellä onnistuttiin ja nyt odotellaan Marraskuu vauvaa. Onneksi pääsin pahoinvoinnista juuri eroon ennen näitä helteitä, olisi muuten ollut kuolemaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi