Vaimon outo käyttäytyminen
Vaimoni on viimeisen puolen vuoden aikana käyttäytynyt oudosti. Hän on paljon omissa mietteissään, kuuntelee musiikkia luureista "haaveileva" ilme kasvoillaan. Välillä naurahtelee. Hänellä on lisäksi alkanut olla paljon omia menoja, risteilyitä, illanviettoja tyttöporukassa jne. Tuo on toki normaalia, mutta nyt viime viikkoina olen miettinyt onko tässä jotain taustalla.
Hän kertoi työpaikallaan käyvästä miehestä (asiakas, ei työkaveri) , joka tuijottelee estottomasti vaimoani. En halua kertoa tarkemmin mutta paikka on sellainen, jossa ei kuuluisi flirttailla. Vaimoni kertoikin tuon jatkuneen jo noin vuoden. Olin aika tyrmistynyt, koska jos se on ollut oikeasti yksipuolista kuten sanoo, mutta epäilen että jotain peliä vaimonikin puolelta on täytynyt olla. Tuskin mies kuitenkaan mikään sekopää on.
Me olemme 3 lapsen perhe, ollaan nelikymppisiä ja nuo menot sekä tämä oma aika (haaveilu ja kotitöistä luistaminen) ovat alkaneet jo vaikuttaa siihen että lastenhoito jää yksin minulle, eikä hän jaksa/halua monesti tehdä enää mitään seuraavana päivänä.
En tiedä mitä minä voin tehdä. Pitääkö mun käydä näyttäytymässä tuolle äijälle ja kehottaa lopettamaan tuo ääliömäinen tuijottelu? Pahinta on se kun se EI tunnu vaimoani haittaavan. Lisäksi hänen kaveripiirissä on enimmäkseen eronneita yh-äitejä ja jotenkin pelkään että he yrittävät saada vaimoani siihen joukkoon. Vaimoni on nimittäin välillä puhunut eroaikeistaan...
Olenko minä nyt vain vainoharhainen vai en? Koska jotain semmoista tässä on josta mulle ei kerrota. Ollaan oltu 17 vuotta yhdessä, tämä on ensimmäinen kerta kun olen huolissani suhteestamme.
Kommentit (343)
Huolestunut mies kirjoitti:
Sanottakoon nyt selväksi tämä, en ole räyhääjä enkä juoppo. Olen lisäksi humalassa hyvin mukava keskustelija. Mutta humalatkin ovat taaksejäänyttä elämää.
Enempää en asiattomiin provoihin vastaa. Oon tässä yrittänyt mahd rehellisesti kuvata tilannetta ja itsestäni jotain kertoa.
Jos olet sammunut juotuasi liikaa olet ihan varmasti juoppo. Eivät normaalit ihmiset sellaista tee.
Sanottakoon nyt selväksi tämä, en ole räyhääjä enkä juoppo. Olen lisäksi humalassa hyvin mukava keskustelija. Mutta humalatkin ovat taaksejäänyttä elämää.
Enempää en asiattomiin provoihin vastaa. Oon tässä yrittänyt mahd rehellisesti kuvata tilannetta ja itsestäni jotain kertoa.
Olet humalassa hyvä keskustelija, vaikka juot itseltäsi jalat alta?'😂😂😂
Näen sieluni silmin maassa makaavan umpihumalaisen, joka sössöttää shyvällisiä juttuja, kunnes sammuu 👌
Nykyisen mieheni ex -vaimo alkoi heidän loppuavioliittonsa aikana käyttäytymään juurikin noin ja hänellä oli suuri ihastus toiseen mieheen, jonka kanssa on itseasiassa nyt naimisissa. Olet oikeilla linjoilla, ap. Nosta kissa pöydälle ja sano, että tällainen epäreiluus pitää nyt loppua. Pienet ihastumiset ovat asia erikseen (joku niistä mainitsi), mutta vaimosi on nyt hylännyt liittonsa sinuun ja viilettää henkisesti uusissa kuvioissa.
Voi tsiisus miten typerä ketju!! :D Ap on ihan pelle.
Jatka toki tarinointiasi ap, jos sillä ilon päivääsi saat. Kyllä oma armas mieheni on aikamoinen kultakimpale.
Mitkä koulutukset teillä on? Jotenkin apukoulumeininki tulee mieleen. Ei millään pahalla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin sä vedät. Kirjoita tarinasi Tosi Elämää-lehteen niin saat vähän kaljarahaa. 😀
"Miksi vaimoni haaveilee muista miehistä, vaikka ryyppään itseltäni jalat alta, karjun niin että poliisit tarvitaan paikalle ja humalassa keskustelen hyvin?"
😁
Pahoitteluni,mutta vaimosi on itsekäs pissis-prinsessa tai jostain syystä taantunut sellaiseksi,joka käyttää sinua hyväkseen teettämällä kaiken sinulla.Jo vuorotyö edellyttäisi vastaantuloa hänen puoleltaan.Mikä avuksi,en tiedä .Koe-ero ?Kokeilkoon vaimo menevää ja yksinäistä elämää ,jos vaan pääsi kestää mahdolliset syrjähypyt.Toisaalta jos saan veikata vaimosi raivostuisi,mikäli kuulisi sinun istuneen syvälliseen tuijotteluun uppoutuneena kahvin kupin yli komean bruneten kanssa.
Ap ei ainakaan rasitu töissä tai lastenhoidossa kun on koko päivä aikaa täällä jaaritella. Trollollollloo....
Nainen pihalle lasten kanssa haaveilemaan. Muiden YH:den kanssa voi sitten voimaantua tasaveroisesti.
Hähhää menitte lankaan. Oikeesti olen elämääni pitkästynyt trollaava täti-ihminen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Hähhää menitte lankaan. Oikeesti olen elämääni pitkästynyt trollaava täti-ihminen. Ap
Ei tainnut loppua kohden tulla kenellekään yllätyksenä 😁
Okei jos tää menee tällaseks niin antaa olla.
Tarina on totta eikä loppujen lopuks niin erikoinen. Paljon epävarmuustekijöitä ja kysymyksiä joihin ei saa vastausta.
Kiitos kaikille kohtalotovereille.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 36v. nainen, ja naamasta alkaa kilometrit näkyä. Olen jonkun ikäkriisin kourissa, ja siitä syystä kuuntelen paljon nuoruuteni musiikkia. Luurit päässä, koska voin tehdä niin vaikka muu perhe on kotona. Lapset kasvaneet sen verran, että menevät jo pihalla omia menojaan. Elämä on hyvää, mutta kieltämättä välillä kovin tylsää arjen puurtamista. Ulkonäön rapistuminen ottaa koville. Musiikin avulla pääsen muistelemaan sitä tunnetta, kun olin nuori, kaunis, vapaa ja huoleton. Voisiko olla saman tyyppistä vaimollasi. Voi toki olla ihastunutkin. Sun kannattaisi varmaan keskustella vaimon kanssa.
Miksi ulkonäön rapistuminen on niin kova paikka? Haluisin jonkun kaltaisesi (eli naisen, joka osaa keskustella siitä neutraalisti) avaavan sitä vähän.
Toivon sulle hyviä fiiliksiä ihan tässä päivässä.
N44
Ap, aina ei kannata olettaa pahinta. Tuskin vaimosi olisi siitä työpaikallaan käyvästä miehestä kertonut sinulle, jos hänellä olisi suhde tuon miehen kanssa.
Kuten moni on jo ehdottanut, puhu vaimolle suoraan. Että sinusta hän on jollakin tapaa etääntynyt, ja olet huolissasi. Ehdota yhteistä tekemistä, yhteistä lomaa tms. Mielellään ilman lapsia, jos lapset saa jonnekin hoitoon.
Voi toki olla, että vaimollasi on sivusuhde, mutta sekin selviää, kun hän uskaltaa asiasta puhua. Ja voi olla, että hän vain on muutoin ollut ajatuksissaan ja arki on viilentänyt suhdettanne. Tai potee neljänkympin kriisiä, ja liikkuu siksi enemmän nyt ystäviensä kanssa, elää tavallaan uudelleen nuoruuuttaan.
Kuka tietää, puhumalla se selviää.
Joka tapauksessa: älä syyttele, vaan kysy ja kerro, että välität hänestä ja haluat panostaa suhteeseenne. Jos vaimo pettää, se on hänen häpeänsä ja tappionsa, sinä olet ainakin toiminut oikein.
Vastaus 118: Kiitos asiallisesta kommentista. Ei me päästä kahdestaan mihinkään, on niin monen mutkan takana. Olen yrittänyt lähestyä positiivisessa mielessä, kysynyt miten päivä meni, mutta se aina ajautuu tuohon samaan juttuun.
Sävy millä hän siitä kertoo on ihaileva tai jopa mahtaileva, vaikka itse yritän kehottaa tekemään stopin asialle mutta ei taida olla siihen edes halua. Ilmeisesti on kivaa olla ihailun tai tuijotuksen kohde. Mä oon kyllä nähnyt esim työpaikallani kun nainen osaa sanoa jämäkästi että voisit lopettaa tuon tuijotuksen jos ei sitä halua. Ilmeisesti mies on siisti naimisissa oleva perheenisä, joka ei pysty olemaan tuijottamatta vaimoani: eli siis vaaraon henkilö.
En itsekään usko että mitään sen kummempaa on VIELÄ tapahtunut. Mutta jotainhan tuossa tulee tapahtumaan. Se mua huolettaa. Toisaalta hän kyllä itse siitä kertoi, mutta silti.
Tarina on totta eikä loppujen lopuks niin erikoinen. Paljon epävarmuustekijöitä ja kysymyksiä joihin ei saa vastausta.
Äläs nyt, juuri kun tarina alkoi mennä mielenkiintoiseksi.
Jalat alta ryyppäävä mies, joka on hyvä keskustelija ja kiltti leijona, joka karjuu niin että tarvitaan poliisit paikalle.
Ja se toinen mieskin tuijottaa suoraan vaimon persettä DD-kupin rintoja.
😂😂😂
Vastaus 118: Kiitos asiallisesta kommentista. Ei me päästä kahdestaan mihinkään, on niin monen mutkan takana. Olen yrittänyt lähestyä positiivisessa mielessä, kysynyt miten päivä meni, mutta se aina ajautuu tuohon samaan juttuun.
Sävy millä hän siitä kertoo on ihaileva tai jopa mahtaileva, vaikka itse yritän kehottaa tekemään stopin asialle mutta ei taida olla siihen edes halua. Ilmeisesti on kivaa olla ihailun tai tuijotuksen kohde. Mä oon kyllä nähnyt esim työpaikallani kun nainen osaa sanoa jämäkästi että voisit lopettaa tuon tuijotuksen jos ei sitä halua. Ilmeisesti mies on siisti naimisissa oleva perheenisä, joka ei pysty olemaan tuijottamatta vaimoani: eli siis vaaraon henkilö.
En itsekään usko että mitään sen kummempaa on VIELÄ tapahtunut. Mutta jotainhan tuossa tulee tapahtumaan. Se mua huolettaa. Toisaalta hän kyllä itse siitä kertoi, mutta silti.
Miksi sinä kehoittaisit vaimoasi tekemään jotain? Ketä ne vieraan ihmisen katseet vahingoittavat? Tottakai kaikki nauttivat ihailusta. Ei se ole väärin.
Ja oikeasti, osta uusi joululahja ja pyydä edellistä anteeksi, se voisi korjata jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Äläs nyt, juuri kun tarina alkoi mennä mielenkiintoiseksi.
Jalat alta ryyppäävä mies, joka on hyvä * keskustelija ja kiltti leijona, joka karjuu niin että tarvitaan poliisit paikalle.
Ja se toinen mieskin tuijottaa suoraan vaimon persettä DD-kupin rintoja.
😂😂😂
* humalassa hyvä keskustelija
Ihan hyvin sä vedät. Kirjoita tarinasi Tosi Elämää-lehteen niin saat vähän kaljarahaa. 😀