Vaimon outo käyttäytyminen
Vaimoni on viimeisen puolen vuoden aikana käyttäytynyt oudosti. Hän on paljon omissa mietteissään, kuuntelee musiikkia luureista "haaveileva" ilme kasvoillaan. Välillä naurahtelee. Hänellä on lisäksi alkanut olla paljon omia menoja, risteilyitä, illanviettoja tyttöporukassa jne. Tuo on toki normaalia, mutta nyt viime viikkoina olen miettinyt onko tässä jotain taustalla.
Hän kertoi työpaikallaan käyvästä miehestä (asiakas, ei työkaveri) , joka tuijottelee estottomasti vaimoani. En halua kertoa tarkemmin mutta paikka on sellainen, jossa ei kuuluisi flirttailla. Vaimoni kertoikin tuon jatkuneen jo noin vuoden. Olin aika tyrmistynyt, koska jos se on ollut oikeasti yksipuolista kuten sanoo, mutta epäilen että jotain peliä vaimonikin puolelta on täytynyt olla. Tuskin mies kuitenkaan mikään sekopää on.
Me olemme 3 lapsen perhe, ollaan nelikymppisiä ja nuo menot sekä tämä oma aika (haaveilu ja kotitöistä luistaminen) ovat alkaneet jo vaikuttaa siihen että lastenhoito jää yksin minulle, eikä hän jaksa/halua monesti tehdä enää mitään seuraavana päivänä.
En tiedä mitä minä voin tehdä. Pitääkö mun käydä näyttäytymässä tuolle äijälle ja kehottaa lopettamaan tuo ääliömäinen tuijottelu? Pahinta on se kun se EI tunnu vaimoani haittaavan. Lisäksi hänen kaveripiirissä on enimmäkseen eronneita yh-äitejä ja jotenkin pelkään että he yrittävät saada vaimoani siihen joukkoon. Vaimoni on nimittäin välillä puhunut eroaikeistaan...
Olenko minä nyt vain vainoharhainen vai en? Koska jotain semmoista tässä on josta mulle ei kerrota. Ollaan oltu 17 vuotta yhdessä, tämä on ensimmäinen kerta kun olen huolissani suhteestamme.
Kommentit (343)
Vastaus 79: On DD. Vaimolleni tuli 3 raskauden myötä painoa 20kg ja kuppikoko nousi C - > DD. Siitä olenkin iloinnut ja nyt näköjään muutkin.
Vastaus 81: Ei hän mikään Domina ole mutta aika määräilevä ainakin tässä arjen ruletissa. Jos mulla esim on työvuoro alkaen klo 6, hän usein pyytää vaihtamaan sen klo 7 jotta ehdin viedä lapset päiväkotiin. Sit mun on myös ne sieltä haettava. Jos itse pyydän häntä vastaavaan, ei se onnistu. Eikä hänellä edes mielenkiintoa yrittää.
Suhteessa hyvää on ollut luottamus tähän asti, meillä on ollut samanlainen asenne elämään ja ollaan sovittu hyvin toisille. Fyysisesti ollaan sopivia molemmat pitkiä jne. Ollaan reissattu paljon ennen lapsia, ja nyt silloin tällöin. Mutta kahdestaan vain kerran yhden yön oltiin kylpylässä.
Mä oon ihan liian kiltti. En uskalla ärähtää kuitenkaan kun pari kertaa olen niin tehnyt niin uhkasi soittavansa poliisit.
Vaimo ihan kerran itse läpsäisi mua avokämmenellä kasvoille kun samaan pitkään baaripöytään istahti joku nainen ja kyseli multa jotain. Kaverini näki tämän ja säikähti kyllä. Oli pitänyt vaimoani mukavana ja avoimena, mutta mustasukkaisuus iski. Lähdin siltä seisomalta helvetin vihaisena ulos, kävelin puol kiusaa Turun bussiasemalle enkä katsonut kertaakaan taakseni. No, asia selvisi kun kaverini ja itkevä vaimoni osasivat tulla sinne. Mutta kyllä hävetti silloin. Itse en ole koskaan käynyt käsiksi, en mieheen enkä varsinkaan naiseen.
Ilmeisesti olet valinnut vaimosi pelkän ulkoisen olemuksen takia. Oletteko älyllisesti samalla tasolla?
Huolestunut mies kirjoitti:
Mä oon ihan liian kiltti. En uskalla ärähtää kuitenkaan kun pari kertaa olen niin tehnyt niin uhkasi soittavansa poliisit.
Vaimo ihan kerran itse läpsäisi mua avokämmenellä kasvoille kun samaan pitkään baaripöytään istahti joku nainen ja kyseli multa jotain. Kaverini näki tämän ja säikähti kyllä. Oli pitänyt vaimoani mukavana ja avoimena, mutta mustasukkaisuus iski. Lähdin siltä seisomalta helvetin vihaisena ulos, kävelin puol kiusaa Turun bussiasemalle enkä katsonut kertaakaan taakseni. No, asia selvisi kun kaverini ja itkevä vaimoni osasivat tulla sinne. Mutta kyllä hävetti silloin. Itse en ole koskaan käynyt käsiksi, en mieheen enkä varsinkaan naiseen.
Ajoitko bussilla Paimioon?
Vastaus 86: Hän iski minut aikoinaan, myönsi aluksi ihastuneensa ulkonäkööni ja pituuteen. Myöhemmin siihen millainen olen, aito enkä ikinä esittänyt mitään. Nykytilasta en tiedä, ainakin sanoo etten ole enää komea, vaikka myönsi että näytän kyllä ikäistäni nuoremmalta. Täytän kk päästä 40, mutta menen ehkä 32-34 vuotiaasta. Teen kahta fyysistä työtä ja käyn salilla (se on mun henkireikä) joten mitään isivatsaa ei oo päässyt syntymään, myöskään alkoholi ei maistu paitsi se 3-5 saunaolutta.
Vastaus 86: ajettiin ihan Helsinkiin, oltiin oltu keikkaa katsomassa ja tultiin aamuyöbussilla takas. Sinne oli tarkoitus mennä kaverin kanssa, mut vaimo änkes mukaan.
Tämä on tätä tämän palstan miesten kiltteyttä. On ihan liian kiltti, koska on pari kertaa lopettanut riehumisen, koska vaimo uhkasi soittaa poliisit. Minä olen ihan tavallisen miehen kanssa naimisissa, eikä yli 20 vuoden liiton aikana ole koskaan tullut poliisin soittaminen puheeksi.
Vastaus 79: On DD. Vaimolleni tuli 3 raskauden myötä painoa 20kg ja kuppikoko nousi C - > DD. Siitä olenkin iloinnut ja nyt näköjään muutkin.
Vastaus 81: Ei hän mikään Domina ole mutta aika määräilevä ainakin tässä arjen ruletissa. Jos mulla esim on työvuoro alkaen klo 6, hän usein pyytää vaihtamaan sen klo 7 jotta ehdin viedä lapset päiväkotiin. Sit mun on myös ne sieltä haettava. Jos itse pyydän häntä vastaavaan, ei se onnistu. Eikä hänellä edes mielenkiintoa yrittää.
Suhteessa hyvää on ollut luottamus tähän asti, meillä on ollut samanlainen asenne elämään ja ollaan sovittu hyvin toisille. Fyysisesti ollaan sopivia molemmat pitkiä jne. Ollaan reissattu paljon ennen lapsia, ja nyt silloin tällöin. Mutta kahdestaan vain kerran yhden yön oltiin kylpylässä.
No älä suostu. Voisi tehdä suhteellekin hyvää jos toinen ei ole läpeensä tossutettava.
Kyllä oikeasti näkee miehensä uusin silmin, kun välillä jyrähtää eikä ole vain kiltti tossu.
Kuulostaa helvetin hienolta tuo teidän suhteenne. Oikein vuosisadan rakkaustarina, josta kannattaa pitää kiinni.
Ulkonakaan ette käy, koska toinen juo itseltään jalat alta, ja toinen käy väkivaltaiseksi.
Olkaa asumuserossa vuoroviikko systeemillä. Homman nimi selkiää. Pärjäisikö vaimo lasten kanssa?
Niin olen suuttunut niin että olen sanonut jotain voimakkaasti koska olen tällainen jäyhä pohjalainen, joka sietää paljon mutta joskus se raja tulee vastaan. Sit kun vähän ärähtää niin heti ollaan lannistamassa poliisin uhkailulla. Se muuten on ihan turha keissi koska mulla ei ole historiaa poliisin kanssa, ei edes ylinopeussakkoja. Poliisikin näkisi kokenein silmin että nyt on kilttiä leijonaa koeteltu turhan ilkeästi.
Mitä nyt pikaisesti selasin, niin mies, joka juo itsensä sammuksiin asti, ostaa vaimolleen loukkaavia ’lahjoja’, huutaa, niin että vaimon pitää turvautua uhkailemiseen poliisilla, pitää itseään liian kilttinä vaimolleen? Nyt joku järki käteen, jos tämä on totta.
Jos haluat pitää vaimosi
-lupaa lopettaa kokonaan alkoholinkäyttö. Ja pidä siitä kiinni, oikeasti.
- pyydä anteeksi sitä lahjaa, ja osta jotain, joka on vaimolle lahja, täysin pyyteettömästi. Jotain, mistä vaimo pitää, ja mistä sinä et pyri hyötymään.
-pyydä anteeksi huutamisiasi, ja lupaa muuttaa tapasi.
-kaikkiin pitkiin suhteisiin tulee ihastumisia, joten unohda vaimosi toiminnan miettiminen, ja koira keskittyä muuttamaan teidän välinne vähän paremmiksi. Pyydä vaimo ulos kanssasi jonnekin, ja lupaa, ettet ota pisaraakaan alkoholia.
Vastaus 91: noista tapahtumista on aikaa se 15v. Paljon on muuttunut siitä.
Kun ehdotin vaimolle, että lähdettäisiin joskus kahdestaan ulos hänen vastaus tyrmistytti mut. Hän sanoi että menee yökerhoon tyttöporukassa, ei oman miehen kanssa. Olin aivan hiljaa ja masennuin. Tottakai tollanen satuttaa. Nimittäin jos minä menisin yökerhoon ilman häntä, alkaisi se toivoton viestirumba "paljonko oot juonut, missä olet, mitä teet milloin tuut kotiin"...
Vierailija kirjoitti:
Olkaa asumuserossa vuoroviikko systeemillä. Homman nimi selkiää. Pärjäisikö vaimo lasten kanssa?
Vaimo on ollut monta vuotta kotiäitinä, miksi ei pärjäisi?
Niin olen suuttunut niin että olen sanonut jotain voimakkaasti koska olen tällainen jäyhä pohjalainen, joka sietää paljon mutta joskus se raja tulee vastaan. Sit kun vähän ärähtää niin heti ollaan lannistamassa poliisin uhkailulla. Se muuten on ihan turha keissi koska mulla ei ole historiaa poliisin kanssa, ei edes ylinopeussakkoja. Poliisikin näkisi kokenein silmin että nyt on kilttiä leijonaa koeteltu turhan ilkeästi.
Kiltti leijona, voi elämän kevät. Kyllä näissä oppii omaa miestään arvostamaan.
Jättäkää please ne syyllistävät kommentit pois, en mä turhasta tänne kirjoittele.
Lässytystäkö haluat? Katsoin sivusta samanlaista menoa muutaman vuoden eräällä avioparilla. Harva se viikonloppu oli reissuja ja "tyttöjen iltoja". En hennonut sanoa miehelle mitään koska näin että hänkin alitajuisesti tietää asian oikean laidan muttei pysty hyväksymään sitä. Lopulta kävi niin kuin oli arvattavissa, akka lähti ja hyppäsi suhteeseen toisen miehen kanssa. Ties kuinka monen kanssa oli jo paneskellut ja ties kuinka kauan oli jo vehtaillut uuden kanssa. Sitä en tiedä kuka huoli niin huonoluonteisen läskin akan. Noh, ehkä edellinen miehensä olikin liian hyvä hänelle.
Vastaus 94: Tilanne jossa olen ääntäni korottanut on ollut poikkeuksellisen röyhkeä haukkumisrumban jälkeinen tila, jossa Vaimo on jatkanut niin pitkään että on ollut pakko sanoa jotain. Hän on aluksi haukkunut minut, sitten työni, sitten äitini. Olen ottanut kaiken vastaan jolloin jää kaksi vaihtoehtoa, itku tai puolustautuminen. Ja mulla siinä vaiheessa tulee toi puolustautuminen.
Mutta ei mennä liian kauaksi alkuasiasta, eli miksi vaimo ei saa suutaan auki tuolla työpaikalla.
Vastaus 98: En usko että välttämättä vielä mitään fyysistä on tapahtunut mutta henkisesti vaimoni tuntuu hylänneen minut, uusi tuttavuus on mielessä jatkuvasti.
Lisäksi tosiaan tuo kaveripiiri on sitä 40+eronnutta yh-äitiporukkaa, joiden lapset pärjäävät jo vieraan lapsenvahdin kanssa. Luulen että jotenkin nuo liittyy toisiinsa. Siellä terassilla porukalla nousuhumalassa hihitellään uudelle tuijottelijalle vaikka mies kiltisti katsoo lapsiaan ja äiti vähän toteuttaa itseään tai porukan yllyttämänä jatkaa katsellen eteneekö homma.
Tossa on vähän tilanne, miten vaistoni sen haistaa.
Mitä kilttiä on siinä, että mies hoitaa omia lapsiaan? Kun miehelläni on menoja, ja minä olen kotona lasten kanssa, en koe olevani erityisen kiltti.
Ja miksi naisen pitäisi jollekin tuntemattomalle toijottelijalle mitään sanoa? Ihan sama. Vaikutat sairaalloisen mustasukkaiselta.
Sanottakoon nyt selväksi tämä, en ole räyhääjä enkä juoppo. Olen lisäksi humalassa hyvin mukava keskustelija. Mutta humalatkin ovat taaksejäänyttä elämää.
Enempää en asiattomiin provoihin vastaa. Oon tässä yrittänyt mahd rehellisesti kuvata tilannetta ja itsestäni jotain kertoa.
Tämä. Pohdi rehellisesti.