Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minun masennus, miehen sairaus ja neljä lasta alle 7v! Repikää siitä!

Vierailija
04.05.2018 |

Et se siitä Hyvinvointi Suomesta!

Rahat aina loppu ja ei edes ruokajonoon pääse kun ei oo autoa.

Ja nuoria ollaan vasta 28 ja 26.

Mies olisi taiteellinen ja musikaalinen mut selkä ihan paskana. Ei pystynyt edes kouluja käymään.

Mulla alkoi 2 kk sitten masennus, ja just sopivasti kunta päätti lopettaa meidän kotiavun.

Sitten meidän ihana sosiaalityöntekijä vaihdettiin (tiätty meiltä kysymättä) ja tää uusi nuori mimmi tykkää kiusata ja kyykyttää. Sano ihan ekaks et nyt tuli toinen ääni kelloon.

Arvauskeskuksessa sanottiin et aika pskykologille on kesäkuussa. Miten pärjätään siihen saakka?

Vinkkejä ja tsemppiä pliis!!!!

Kommentit (214)

Vierailija
121/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huostaanotto olisi hyvö juttu tai tukiperhe

Vierailija
122/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota kantaa ap:n tilanteeseen, mutta ajatelin kertoa perustoimeentulotuen määrästä ja siitä miten se lasketaan, kun joillain tuntui olevan käsitys, että saa erikseen vuokrat, lapsilisät, asumis-, kotihoidon- ja työttömyystuet jne. En ole itse perheellinen, mutta elän perustoimeentulotuella. Asun yhdessä avopuolisoni kanssa, ja meillä maksettava tuki määräytyy seuraavien sääntöjen mukaisesti: 1. Asumistuki lasketaan suoraan osaksi vuokraa, se ei ole ns. "ylimääräistä" rahaa. Asumistukea ei koskaan makseta koko vuokrasta, vaan ainostaan osa siitä. Tuen suuruuteen vaikuttavat kaikki saatavat tuet, esim työttömyys- ja kotihoidontuki. Lisäksi asunnon vuokralle on tietyt rajat, jotka määräytyvät henkilölukumäärän mukaan. Me kaksi aikuista saamme tukea asumiseen yhteensä korkeintaan 800e, vaikka vuokramme on hieman yli 1000e. Asumme kaksiossa Helsingissä, ei keskustan lähellä. Tuo reilu 200e joka jää vuokrasta yli, on meidän maksettava saamastamme toimeentulotuen perusosasta. 2. Toimeentulotuen perusosa on kahden hengen taloudessa 400e/henkilö ( tästä vähennetään vielä reilu 100e molemmilta vuokran loppuosaan, joten osuus on todellisuudessa meillä n.300e/hlö). Tästä summasta on maksettava ruoka, vaatteet, netti, huonekalut, puhelinlasku yms henkkoht menot. 3. Kulut jotka kuuluvat toimeentulotuen piriin ovat sähkölasku, kaasulasku, osa kotivakuutuksesta (loput on maksettava itse), reseptilääkkeet, välttämättömät silmälasit, terveidenhoitokustannukset julkisella puolella ja ilmeisesti saunavuoro, tätä viimeisintä en ole käyttänyt joten en tiedä sen summaa. Tällä laskukaavalla siis mennään, en tiedä kuinka suuri osuus huomioidaan per lapsi, mutta tuskin kukaan näillä tuilla rikastumaan pääsee. 4. Harkinnanvaraista tukea voi saada  harrastuskuluihin kerran vuodessa muutaman kympin. Avopuolisollani on kaksi lasta, joiden tapaamiskuluihin on mahdollista saada kuukaudessa max kahdeksan päivän ajalta 5e/lapsi päivässä. Eli yhteensä max 80e vaikka lapset olisivat luonamme useammin, ei summa kasva. Näin ainakin minun tapauksessani.

Mun nettopalkka on 1700 mutta (sun logiikalla) siitä vähennetään asumiskulut 900 joten TODELLISUUDESSA se on siis 800. Tästä maksan sähkön (150/kk), vakuutukset (100/kk), reseptilääkkeet (80/kk) ja elätän lapset. Ihan itse.

Sori mutta en kehtaisi ääneen valittaa, jos saisin noin paljon apuja yhteiskunnalta. Niin ja en harrasta mitään maksullista. Jos harrastuksista ei pysty mitään maksamaan niin sitä ei sitten harrasteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että silmälasit on samat olleet viimeiset 8 vuotta!! Ai teille maksetaan silmälasitkin?? Siis nyt suoraan sanottuna alkaa kiehua!

Vierailija
124/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, että näillä sossun/kelan eläteillä on aina tarve lisärahalle, etenkin kunhan ei vahingossakaan itse tarvitse tehdä rahan eteen mitään.

Onneksi aktiivisuusmalli paransi parilta tutulta masennukset, jo alkoi opiskelu ja töiden teko maistua :)

Harmi, ettei sulla ole exää jolta nyhtää elareita. Niillä vasta makoiliskin kotona.

Vierailija
125/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repikää ihan itse vaan! Omat sotkunne olette ihan itse järjestäneet! REVI SIITÄ.

Vierailija
126/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei ole pakko tehdä, eikä kannattaiskaan, koska maailma tuhoutuu liiasta ihmismäärästä.

Vierailija
127/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä pakkomielle ihmisilä on tehdä lapsia tällaiseen maailmaan.

Vierailija
128/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette tehneet noin monta lasta??????!!!!!!

Mies alla, kun ei selkä kestä. Edes opiskelua...

Vierailija
129/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te näin olette suivaantuneet.. Aloitushan on selvä provo. 😀

Vierailija
130/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, nyt RATKAISUkeskeinen ote asiaan. Tässä ohjeet.

1. Turha kulutus pois eli tupakka, olut ja kosmetiikka/kampaajat jne

2. Rahat vain asmidluluihin, ruokaan ja lasten vaatteisiin

3. Kaikessa ajatus että LAPET ENSIN el miehen hiphop unelmat eivät ikinä saa mennä lsten tarpeiden edelle

4. Ap etsii nyt itselleen työpaikan tai opiskelupaikan ja mies jääköön kotiin. Terveempi ja työkykyisempi tulee olemaan pääelättäjä joka elättää perheen TYÖLLÄ

5. Mies opiskelemaan ja jotain sellaista missä selkä ei vaivaa ja missä mies saa vähän toteuttaa musahaaveita. Kokonaan haaveita ei voi toteuttaa. Ap sanon suoraan että miehesi ei ikinä hiphopilla perhettä elätä eikä tule saamaan sillä pennin latia. Mutta kulttuurituottajana, kunnan vapaa-aikasihteerinä tai nuorisotyön ohjaajana saa sekä palkkaa että jonkinverran hiphop hommia samalla. Miehellä on oltava into ja kiinnostus työtä kohtaan. Eli heti sopiva koulutus ja sitten kulttuurialalle

6. Ette voi elättää itseänne toisilla. Minä teen 50h viikossa töitä ja maksan veroa 50% palkasta jolla teidänlaisia elätetään. Se on väärin, se on minulta ”ryöstämistä”. Vanhukset ja sairaat elätän mieluusti mutta en terveitä työkykyisiä. Laiskuus ei ole oikeutus elättää itseään muiden työllä. Ne teidän tukirahat tulee minun ja muiden työssäkäyvien raskaasta työstä.

7. Sinä heti marssit hakemaan avohuollosta mielenterveysapua. Masennukseen heti lääkkeet ja terapia

8. Ehkäisy käyttöön HETI. Sinä ap lähdet nyt heti ensi tilassa töihin ja elätät perheen. Kun teet tätä elätystä niin huomaat pian että on epäreilua tehdä sitä yksin. Siksi varmistat että mies tekee KAIKEN mahdollisen elättämisen eteen myös. Eli koulutus tsi työpaikka.

9. Laiskottelu ja velttoilu ei tee onnelliseksi

10. Muutoksen avain olet SINÄ. Kukaan muu ei sitä tee ja se on sinun tehtäväsi. Lue uudestaan nämä ohjeet. Kun toimit niiden mukaan niin voin luvata että 5 vuoden kuluttua elämäsi on 100 x onnellisempaa, tulette hyvin toimeen ja teillä on onnelliset lapset. Jos et noudata ohjeita, tilanteesi on sata kertaa paskempi kuin nyt tästä 5v eteenpäin.

Sinä valitset, joten nyt lusikka käteen ja valitset oikein.

1.Aion kyllä panostaa ulkonäkööni ja juoda viikonloppuisin parit sidut

2. Rahat em asioihin saan sossusta

3. Taiteilija ei pysty olemaan ilman taidettaan (johon hiphop kuuluu)

4.Jos menen töihin ,tuet menee

5.Tuet menee, jos menee opiskeleen

6.Itse oot hallituksen jäsenet äänestänyt valtaan, valita sinne

7.onkin pamit loppu..kiitti kun muistutit

8. sinä et päätä kuinka monta lasta Jumala minulle antaa

9.Mä harrastan blogin pitoa lapsiperheen arjesta

10 en lue..meen nyt röökille

Vierailija
131/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei ole pakko tehdä, eikä kannattaiskaan, koska maailma tuhoutuu liiasta ihmismäärästä.

Kerro se afrikan alkuasukkaille

Vierailija
132/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda mies rikkaampaan kyllä se masennuskin sillä lähtee. Kesäkuu on pian, itse odotan lokakuuta.

Vierailija
133/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelu voi auttaa taloudellisesti ja antaa apua lasten hoitoon. Kannattaa tehdä itse ilmoitus, jos ette vielä ole asiakkaita.

Vierailija
134/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos noin nuorella miehellä on ”selkä paskana”, luultavasti kyse on siitä ettei ole lihaksia jotka tukisivat. Teillä näemmä on netti, ja se on täynnä ihan ilmaisia ohjeita keskivartalon vahvistamiseen kotikonstein. Korsetti pitää jumpata kuntoon itse ja venytellä takareisiä paljon. Runsaasti pitkiä kävelylenkkejä vaikka lasten kanssa.

Ihmiset kuvittelevat selkävaivojen paranevan lääkärin veitsen avulla, vaikka oma aktiivisuus olisi paras ja halvin lääke.

Muuten masennuksesi ja muu tilanteenne kuulostaa tosi kurjalta.

Ei tarkoita aina, että nuorella on lihaksettomuudesta kyse. Voi olla myös rakenteellisista syistä johtuvat asiat. Minulla on todettu skolioosi. Ei auta lihakset kun selkäranka on vino. Toki olen jumppaohjeet saanut ja niitä teen, mutta ei se poista sitä ongelmaa.

Vierailija
135/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä että silmälasit on samat olleet viimeiset 8 vuotta!! Ai teille maksetaan silmälasitkin?? Siis nyt suoraan sanottuna alkaa kiehua!

Kun tein konkurssin, perheeni eli pari vuotta yhteiskunnan rahoilla kun opiskelimme uudet ammatit.

Me emme kertaakaan saaneet sossusta mitään harkinnanvaraista. Kun hajosi pesukone, ohjattiin kierrätyskeskukseen. Silmälaseihin sai vajaa 20 euroa Specsaversille, mistä olen kiitollinen. Lapset sai maksuvapautuksen kaupungin konservatorion muskarista. Siinä meidän etumme, nuo pesukonejutut alkaa oikeasti olla jo parinkymmenen vuoden takaa, tai sitten meitä on kusetettu. Mutta olen nöyrästi kiitollinen kaikista tuista jonka avulla selvisimme.

Nyt on 200 000 euron veloista selvitty ja molemmat töissä. Pystyn onneksi ostamaan 20 euron lasit, ja maksan mielelläni veroja jotta köyhät ne lasinsa jatkossakin saavat. Tämä ilmiö, jossa usean sukupolven köyhät elävät sairauksien, masennuksen ja elämänhallinnan puutteen (tällä palstalla ihan diagnoosiin rinnastettava termi) takia tukien varassa tulisi ratkaista jotenkin muuten kuin köyhiä mollaamalla. Nämä perheet tarvitsevat apua ja aktivointia. Paljon.

Vierailija
136/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette tehneet noin monta lasta??????!!!!!!

Oon aina halunnu suuren perheen. Mulla on ihana suuren perheen malli kotoa <3 Ja kyllä köyhälläkin on oikeus tehdä lapsia, vai?!

Ap

Lapsistaan pitäisi pystyä myös huolehtimaan itse niin taloudellisesti kuin henkisesti ja fyysisestikin. Olisitte kasvaneet ensin itse aikuisiksi. Sääliksi käy lapsia.

Vierailija
137/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus miettinyt, että kirjoitteleekohan joku rankasta työpäivästä selviytynyt sossu näitä provoaloituksia, jotka mahdollisesti auttavat purkamaan vastaan tulleita juttuja joita ei kellekään voi kertoa. :)

T. Sosiaalityön opiskelija

Vierailija
138/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kellään voi olla neljää alle 7 vuotiasta. Ei järkeä. Ellei neloset.

No miksi ei voisi olla? Tuttavalla on 8v, 6v, 5v, 4v ja 1v.

Vierailija
139/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota kantaa ap:n tilanteeseen, mutta ajatelin kertoa perustoimeentulotuen määrästä ja siitä miten se lasketaan, kun joillain tuntui olevan käsitys, että saa erikseen vuokrat, lapsilisät, asumis-, kotihoidon- ja työttömyystuet jne. En ole itse perheellinen, mutta elän perustoimeentulotuella. Asun yhdessä avopuolisoni kanssa, ja meillä maksettava tuki määräytyy seuraavien sääntöjen mukaisesti: 1. Asumistuki lasketaan suoraan osaksi vuokraa, se ei ole ns. "ylimääräistä" rahaa. Asumistukea ei koskaan makseta koko vuokrasta, vaan ainostaan osa siitä. Tuen suuruuteen vaikuttavat kaikki saatavat tuet, esim työttömyys- ja kotihoidontuki. Lisäksi asunnon vuokralle on tietyt rajat, jotka määräytyvät henkilölukumäärän mukaan. Me kaksi aikuista saamme tukea asumiseen yhteensä korkeintaan 800e, vaikka vuokramme on hieman yli 1000e. Asumme kaksiossa Helsingissä, ei keskustan lähellä. Tuo reilu 200e joka jää vuokrasta yli, on meidän maksettava saamastamme toimeentulotuen perusosasta. 2. Toimeentulotuen perusosa on kahden hengen taloudessa 400e/henkilö ( tästä vähennetään vielä reilu 100e molemmilta vuokran loppuosaan, joten osuus on todellisuudessa meillä n.300e/hlö). Tästä summasta on maksettava ruoka, vaatteet, netti, huonekalut, puhelinlasku yms henkkoht menot. 3. Kulut jotka kuuluvat toimeentulotuen piriin ovat sähkölasku, kaasulasku, osa kotivakuutuksesta (loput on maksettava itse), reseptilääkkeet, välttämättömät silmälasit, terveidenhoitokustannukset julkisella puolella ja ilmeisesti saunavuoro, tätä viimeisintä en ole käyttänyt joten en tiedä sen summaa. Tällä laskukaavalla siis mennään, en tiedä kuinka suuri osuus huomioidaan per lapsi, mutta tuskin kukaan näillä tuilla rikastumaan pääsee. 4. Harkinnanvaraista tukea voi saada  harrastuskuluihin kerran vuodessa muutaman kympin. Avopuolisollani on kaksi lasta, joiden tapaamiskuluihin on mahdollista saada kuukaudessa max kahdeksan päivän ajalta 5e/lapsi päivässä. Eli yhteensä max 80e vaikka lapset olisivat luonamme useammin, ei summa kasva. Näin ainakin minun tapauksessani.

Ensinnäkin olette itse valinneet asua noin kalliissa asunnossa. Mikäli teillä olisi asuntohakemus vireillä kunnan asuntojonossa ja muissa vuokrananfajafirmoissa, Kela huomioisi vuokranne kokonaan menona toimeentulotuessa.

Lasten tapaamismenoja maksetaan Kelassa tapaamissopimuksen mukaan. Jos tapaamissopimuksessa lukee, että 8 päivää, niin se korvataan tietysti. Joten jos lapset on teillä useammin niin kannattaa päivittää tapaamissopimus. Tapaamispäiviltä saa ruokarahan, joka on 40% lapsen päiväkohtaisesta perusosasta.

Ja mikä ihmeen osa kotivakuutuksesta? Teillä on siis ilmeisesti normit ylittävä kotivakuutus. Kannattaa kilpailuttaa vakuutus, jotta se täyttää vakuutusnormin ja se huomioidaan kokonaan.

Vierailija
140/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään osaatte kuitenkin kylvää ja niittää.

Tämä hyvinvointi-Suomi maksaa teille työttömyysrahaa ja lapsilisiä. Toki voitte muuttaa jonnekin muualle, missä asiat ovat paremmin. Vaikka Romaniaan.