Minun masennus, miehen sairaus ja neljä lasta alle 7v! Repikää siitä!
Et se siitä Hyvinvointi Suomesta!
Rahat aina loppu ja ei edes ruokajonoon pääse kun ei oo autoa.
Ja nuoria ollaan vasta 28 ja 26.
Mies olisi taiteellinen ja musikaalinen mut selkä ihan paskana. Ei pystynyt edes kouluja käymään.
Mulla alkoi 2 kk sitten masennus, ja just sopivasti kunta päätti lopettaa meidän kotiavun.
Sitten meidän ihana sosiaalityöntekijä vaihdettiin (tiätty meiltä kysymättä) ja tää uusi nuori mimmi tykkää kiusata ja kyykyttää. Sano ihan ekaks et nyt tuli toinen ääni kelloon.
Arvauskeskuksessa sanottiin et aika pskykologille on kesäkuussa. Miten pärjätään siihen saakka?
Vinkkejä ja tsemppiä pliis!!!!
Kommentit (214)
No ehdotan seuraavaa, ehkäisy kuntoon, rahat käytetään perustarpeisiin. Muut saa odottaa. Tupakka ja alkoholi pois, jos niihin menee rahaa. Mies kodinhoidon tuelle ja itse kouluun/töihin. Tosin saattaa jäädä vähemmän elämiseen, kuin tekemättä mitään. Mä en kyllä ymmärrä kuka tekee lapsia noin monta pienellä ikäerolla, jos ei ole esim usko nnollista vakaumusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia tehdään se määrä, minkä itse pystyy elättämään ilman yhteiskunnan tukea. Ei köyhälläkään ole oikeutta vaatia, että yhteiskunta elättäisi koko perheen.
Entäs jos kaikesta ehkäisystä huolimatta raskautuu, niin jos on köyhä, on lapsi abortoitava välittömästi?
Tuossa tapauksessa on syvällisen mietinnän paikka. Abortti ei välttämättä ole huono vaihtoehto, sitten on adoptio ja tietysti lapsen pitäminen, ja maksattaa lysti yhteiskunnalla.
Lasten määrää on turha kauhistella kun ovat jo olemassa. Mutta onhan teillä toimiva ja varma ehkäisy? Sellainen ehdottomasti jos ei ole, ja peittoa kuitenkin jaksatte heiluttaa vaikka olette masentuneita.
Vierailija kirjoitti:
AP on selvä provo
Olen samaa mieltä. Hyvin epäuskottava tarina tämä. Huonoselkäinen mies tekee neljä lasta varattomaan perheeseen, vaikka nykyään on monenlaisia eri ehkäisykeinoja, joita voi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olette tehneet noin monta lasta??????!!!!!!
Oon aina halunnu suuren perheen. Mulla on ihana suuren perheen malli kotoa <3 Ja kyllä köyhälläkin on oikeus tehdä lapsia, vai?!
Ap
Näyttäkää niille nykyiselle vähän päivitetty versio tuosta suuren perheen mallista. Sellainen, jossa vanhemmat hoitaa itse lapsensa ja tienaa ruuan pöytään. Ei täällä muutkaan mitään ilmaiseksi saa.
Tämä sama aloitus on ollut täällä aiemminkin.
Tää on surkein provoyritys ikinä.
Ap, nyt RATKAISUkeskeinen ote asiaan. Tässä ohjeet.
1. Turha kulutus pois eli tupakka, olut ja kosmetiikka/kampaajat jne
2. Rahat vain asmidluluihin, ruokaan ja lasten vaatteisiin
3. Kaikessa ajatus että LAPET ENSIN el miehen hiphop unelmat eivät ikinä saa mennä lsten tarpeiden edelle
4. Ap etsii nyt itselleen työpaikan tai opiskelupaikan ja mies jääköön kotiin. Terveempi ja työkykyisempi tulee olemaan pääelättäjä joka elättää perheen TYÖLLÄ
5. Mies opiskelemaan ja jotain sellaista missä selkä ei vaivaa ja missä mies saa vähän toteuttaa musahaaveita. Kokonaan haaveita ei voi toteuttaa. Ap sanon suoraan että miehesi ei ikinä hiphopilla perhettä elätä eikä tule saamaan sillä pennin latia. Mutta kulttuurituottajana, kunnan vapaa-aikasihteerinä tai nuorisotyön ohjaajana saa sekä palkkaa että jonkinverran hiphop hommia samalla. Miehellä on oltava into ja kiinnostus työtä kohtaan. Eli heti sopiva koulutus ja sitten kulttuurialalle
6. Ette voi elättää itseänne toisilla. Minä teen 50h viikossa töitä ja maksan veroa 50% palkasta jolla teidänlaisia elätetään. Se on väärin, se on minulta ”ryöstämistä”. Vanhukset ja sairaat elätän mieluusti mutta en terveitä työkykyisiä. Laiskuus ei ole oikeutus elättää itseään muiden työllä. Ne teidän tukirahat tulee minun ja muiden työssäkäyvien raskaasta työstä.
7. Sinä heti marssit hakemaan avohuollosta mielenterveysapua. Masennukseen heti lääkkeet ja terapia
8. Ehkäisy käyttöön HETI. Sinä ap lähdet nyt heti ensi tilassa töihin ja elätät perheen. Kun teet tätä elätystä niin huomaat pian että on epäreilua tehdä sitä yksin. Siksi varmistat että mies tekee KAIKEN mahdollisen elättämisen eteen myös. Eli koulutus tsi työpaikka.
9. Laiskottelu ja velttoilu ei tee onnelliseksi
10. Muutoksen avain olet SINÄ. Kukaan muu ei sitä tee ja se on sinun tehtäväsi. Lue uudestaan nämä ohjeet. Kun toimit niiden mukaan niin voin luvata että 5 vuoden kuluttua elämäsi on 100 x onnellisempaa, tulette hyvin toimeen ja teillä on onnelliset lapset. Jos et noudata ohjeita, tilanteesi on sata kertaa paskempi kuin nyt tästä 5v eteenpäin.
Sinä valitset, joten nyt lusikka käteen ja valitset oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon aina halunnu suuren perheen. Mulla on ihana suuren perheen malli kotoa <3 Ja kyllä köyhälläkin on oikeus tehdä lapsia, vai?!
Ap
Joo mutta lapsia voi tehdä vain sen verran kun on rahaa ja voimia hoitaa. Muiden tehtävä ei ole hoitaa sun unelmien suurperhettä. Jos on köyhä, teet lapses muiden vaivoiksi.ja se on väärin. Myös lapsias kohtaan. Tiedätkö mitä esim neljän lapsen kouluttaminen, harrastukset ymsyms tulee maksamaan???? Lasten hankkiminen tarkoittaa vähän muutakin kuin vauvoja.sul on vastuu siitä millaisen elämän heille tarjoat. SULLA. Ei esim mulla
Juu, minunkin mies on taiteellinen, haaveili nuorena muusikon urasta ja on myös lahjakas ja erittäin tarkka sävelkorva. Hän kuitenkin tajusi että muusikon ura tuo kunnollisen toimeentulon vain harvoille, lähti opiskelemaan ihan muuta ja on nykyään 28-vuotiaana valtion virkamies, pystyy elättämään perheensä, on omistusasunto, perheauto ja koira ja niitä musiikkivehkeitä ja muita harrastusvälineitä, ihan omalla työllä hankittu. Lapsiluku jäänee tosin tähän kahteen, oman jaksamisen ja taloudellisten syiden takia.
Musiikin tekeminen on semmoista hommaa että se todella vaatii keskittymistä ja sitä että jaksaa ja pystyy sitä pitkäjänteisesti tekemään. Jos mies ei edes yksinkertaisempiin töihin pysty niin tuskin myöskään kunnolliseen musiikin tekoon, varsinkaan masentuneen vaimon ja neljän pienen lapsen kanssa..
Niin, minulla ja miehellä on 4 lasta eikä tukiverkkoa mailla halmeilla. Tämäkin voisi olla surkuttelutarina, varsinkin kun olemme köyhistä perheistä ja alimmasta yhteiskuntaluokasta lähtöisin. Mutta:
- kumpikin teki töitä ja maksoi lukiokoulutuksen itse
- kumpikin haki useampaan otteeseen yliopistoon ja viimein pääsi sisään
- kumpikin opiskeli ja teki töitä opintojen rahoittamiseksi
- kumpikin painoi uran alkuvuodet paljon duunia laskematta ylitöitä
- lapset vietiin suht pieninä tarhaan ja vanhempainvapaat jaettiin, sitten heti töihin
- uralla edettiin ahkeruudella ja kovslla työllä, molemmat nyt päällikkötasolla
Ap pystyisi miehensä kanssa ihan samaan. Puuttuuvsin kaksi asiaa. Tahto ja ahkeruus. Surkeasta tilanteesta voi tehdä hyvän kun on taistelutahtoa ja sinnikkyyttä. Ap voi saada kaiken saman jos aidosti haluaa sitä.
Mutta ap haluaakin laiskotella ja elättää itsensä muilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJoo mutta lapsia voi tehdä vain sen verran kun on rahaa ja voimia hoitaa. Muiden tehtävä ei ole hoitaa sun unelmien suurperhettä. Jos on köyhä, teet lapses muiden vaivoiksi.ja se on väärin. Myös lapsias kohtaan. Tiedätkö mitä esim neljän lapsen kouluttaminen, harrastukset ymsyms tulee maksamaan???? Lasten hankkiminen tarkoittaa vähän muutakin kuin vauvoja.sul on vastuu siitä millaisen elämän heille tarjoat. SULLA. Ei esim mulla
Jankutijankuti. Mitä ap nyt sitten tekee? Tappaa ne tekemänsä lapset vai? Ihan turhaa soopaa sinäkin siinä jankkaat, keksi mieluummin ratkaisu tai parannus tuohon tilanteeseen!
Näiden takia äänestän aina kokoomusta. Tällaisia ihmisiä on siis oikeastikin olemassa. ._.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te ulisette. Rahaa nämä tarvitsee elämiseen, niin kuin muutkin. Suomi on hyvinvointivaltio tietääkseni. Ei semmoinen toimi, että joku saa palkan siitä, että käy vittuilemassa perheelle. Niillekin rahoille olisi muuta käyttöä.
Rahaa saa kun menee töihin. Käykö perheen äiti töissä? En lukenut koko ketjua.
Terveisin molemmat töissä, neljä lasta, kolme autoa, omakotitalo, selkävaivat ja masennuskin on käyty läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Toki. Jos elättää ne itse.
Ei ihmekään, että selkä on kipeä jos aina on tuollaisessa asennossa. Hiphoppari....
https://www.google.fi/search?q=hip+hop&rlz=1C9BKJA_enFI689FI689&hl=fi&p…:
Vierailija kirjoitti:
Ap, nyt RATKAISUkeskeinen ote asiaan. Tässä ohjeet.
1. Turha kulutus pois eli tupakka, olut ja kosmetiikka/kampaajat jne
2. Rahat vain asmidluluihin, ruokaan ja lasten vaatteisiin
3. Kaikessa ajatus että LAPET ENSIN el miehen hiphop unelmat eivät ikinä saa mennä lsten tarpeiden edelle
4. Ap etsii nyt itselleen työpaikan tai opiskelupaikan ja mies jääköön kotiin. Terveempi ja työkykyisempi tulee olemaan pääelättäjä joka elättää perheen TYÖLLÄ
5. Mies opiskelemaan ja jotain sellaista missä selkä ei vaivaa ja missä mies saa vähän toteuttaa musahaaveita. Kokonaan haaveita ei voi toteuttaa. Ap sanon suoraan että miehesi ei ikinä hiphopilla perhettä elätä eikä tule saamaan sillä pennin latia. Mutta kulttuurituottajana, kunnan vapaa-aikasihteerinä tai nuorisotyön ohjaajana saa sekä palkkaa että jonkinverran hiphop hommia samalla. Miehellä on oltava into ja kiinnostus työtä kohtaan. Eli heti sopiva koulutus ja sitten kulttuurialalle
6. Ette voi elättää itseänne toisilla. Minä teen 50h viikossa töitä ja maksan veroa 50% palkasta jolla teidänlaisia elätetään. Se on väärin, se on minulta ”ryöstämistä”. Vanhukset ja sairaat elätän mieluusti mutta en terveitä työkykyisiä. Laiskuus ei ole oikeutus elättää itseään muiden työllä. Ne teidän tukirahat tulee minun ja muiden työssäkäyvien raskaasta työstä.
7. Sinä heti marssit hakemaan avohuollosta mielenterveysapua. Masennukseen heti lääkkeet ja terapia
8. Ehkäisy käyttöön HETI. Sinä ap lähdet nyt heti ensi tilassa töihin ja elätät perheen. Kun teet tätä elätystä niin huomaat pian että on epäreilua tehdä sitä yksin. Siksi varmistat että mies tekee KAIKEN mahdollisen elättämisen eteen myös. Eli koulutus tsi työpaikka.
9. Laiskottelu ja velttoilu ei tee onnelliseksi
10. Muutoksen avain olet SINÄ. Kukaan muu ei sitä tee ja se on sinun tehtäväsi. Lue uudestaan nämä ohjeet. Kun toimit niiden mukaan niin voin luvata että 5 vuoden kuluttua elämäsi on 100 x onnellisempaa, tulette hyvin toimeen ja teillä on onnelliset lapset. Jos et noudata ohjeita, tilanteesi on sata kertaa paskempi kuin nyt tästä 5v eteenpäin.
Sinä valitset, joten nyt lusikka käteen ja valitset oikein.
Muuten hyvä mutta ap:n tapaista ihmistä tuskin kukaan huolisi töihin missään olosuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tämä olisi provo, minua todella vihastuttaa tällainen aloitus. Olet itse aiheuttanut itsellesi masennuksen- tekemällä liian monta lasta liian tiuhaan tahtiin, RAHATTOMANA. Nyt valitat ettei ole rahaa- KENEN SYY se on? Jotkut ihmiset kärsivät ihan oikeasti masennuksesta, joka ei ole itse aiheutettua. Mutta tuo teidän tilanne on ihan täysin peräisin omista päätöksistä, ja kyvyttömyydestä tienata omalle perheelle rahaa. Yksi lapsi olisi riittänyt, tai korkeintaan kaksi. Saathan sinä neljästä lapsesta lapsilisät ja ainakin muutamasta kodinhoitotuet, kyllä sillä rahalla pitäisi elellä ihan leveästi, Helposti pitäisi riittää rahaa ruokaan. Vai mihin se raha menee? Kaljaan ja tupakkaan? Saatte varmaan asumistukea+ 4xlapsilisä (400e)+kotihoidontuki kahdesta tai kolmesta lapsesta ? Eli yhteensä? Nyt suu suppuun ja tosi äkkiä. Törkeä kiittämätön asenne sulla, olisit edes onnellinen että olet tullut raskaaksi ja lapset on terveitä.
Kyllä pistää vihaksi aina kaltaisesi tyypit jotka tulevat tänne laukomaan kuinka monta lasta kullakin on lupa tehdä! Voi niissä raharikkaissakin perheissä tulle eteen kriisi vaikka oltaisiin kuinka budjetoitu ja ennustettu elämää eteenpäin. Perheessä voi olla vaikka kahdeksan lasta ja yksi päivä vanhemmat kuolevat auto-onnettomuudessa, tai koti palaa, mites sitten suu pannaan? Logiikallasi kenenkään ei pitäisi tehdä sitä ensimmäistäkään lasta.
Tuollaisia tilanteita varten on olemassa sellainen hauska juttu kuin VAKUUTUKSET. Ihan jopa lakisääteinen omakotitalossa....
Miten kukaan voi olla niin urpo että haaveilee hiphop urasta? Ei hiphop voi olla aikuisen perheenisän elämänsisältö. Se voi olla harrastus kylläkin. Ja harrastuksen mahdollistamiseksi pitää tehdä töitä. Työstä tulee palkkaa ja sillä ensin elätetään perhe, ylijäävillä voi ostaa musavehkeitä ja harrastustarvikkeita. Eli ensin se työ. Vai meinasitko että minä ja muut veronmaksajat maksetaan sun miehelle kumppitonnin varusteet? Kun meillä työssäkäyvillä ei ole itselläkään niihin varaa?
Minä säälin pomoasi, että olet onnistunut luikertelemaan hänelle töihin, ja töiden sijaan olet pätevinäsi av-palstalla hänen piikkiinsä!
Loinen olet!