Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minun masennus, miehen sairaus ja neljä lasta alle 7v! Repikää siitä!

Vierailija
04.05.2018 |

Et se siitä Hyvinvointi Suomesta!

Rahat aina loppu ja ei edes ruokajonoon pääse kun ei oo autoa.

Ja nuoria ollaan vasta 28 ja 26.

Mies olisi taiteellinen ja musikaalinen mut selkä ihan paskana. Ei pystynyt edes kouluja käymään.

Mulla alkoi 2 kk sitten masennus, ja just sopivasti kunta päätti lopettaa meidän kotiavun.

Sitten meidän ihana sosiaalityöntekijä vaihdettiin (tiätty meiltä kysymättä) ja tää uusi nuori mimmi tykkää kiusata ja kyykyttää. Sano ihan ekaks et nyt tuli toinen ääni kelloon.

Arvauskeskuksessa sanottiin et aika pskykologille on kesäkuussa. Miten pärjätään siihen saakka?

Vinkkejä ja tsemppiä pliis!!!!

Kommentit (214)

Vierailija
101/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tarina olisi Porvoosta, niin minua ihmetyttää tämä kylmä asenne. Aivan sama millä rahoilla joku suurperhe elää, kunhan pyrkii kasvattamaan lapsistaan tasapainoisia ihmisiä. Ja tähän kuuluu muutakin kuin työnteon ihannointi yli kaiken. Raadin enemmistön asenteella en yhtään ihmettele, että Suomessa syntyy nykyään ennätysvähän lapsia.

Vierailija
102/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette tehneet noin monta lasta??????!!!!!!

Oon aina halunnu suuren perheen. Mulla on ihana suuren perheen malli kotoa <3 Ja kyllä köyhälläkin on oikeus tehdä lapsia, vai?!

Ap

Jos malli on kotoa, niin varmaan sieltä saa myös mallin, miten pärjätään sen suurperheen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea provohan tämäkin aloitus on, mutta vastaan kuitenkin, että tällaiset AP:n tapaiset kitisijät ovat mielestäni TODELLA ärsyttäviä. Mitään muuta ei ole osattu tehdä kuin lisääntyä, ja jonkun pitäisi ehdottomasti kustantaa meille aivan kaikki.

Vierailija
104/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jaksan hämmästyä miten ilkeitä ihmiset ovat tällä palstalla kun joku haluaa jakaa elämäntilannettaan, tukea ja neuvoja. Miksi? Onneksi jotkut ovat antaneet hyviä ja asiallisia neuvoja.

Vierailija
105/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikai siihen hiphopin harrastamiseen tarvi ku löysät housut. Sitten vaan kadunkulmaan räpättään ja uhoon. Ehkä jonkun kasettimankan vois ottaa mukaan, siitä saa mukavasti biitin siihen hommaan. Selkäkin tykkää kun ei tarvi istua, saa raitista ilmaa ja kolehtia tulee mukavasti.

Tähän väliin on pakko kertoa, kun meidän naapuritaloon muutti oikeasti perhe, jonka isä ulkoiluttaa lapsiaan (n. 3- ja 2-vuotiaat) tuomalla heidät pihalle, istumalla itse penkille, laittamalla hiphopin soimaan jonkinlaisesta boomboxista, ja näpläämällä kännykkäänsä reagoimatta mitenkään lapsiinsa, ja tyypillä on muiden valkoisten miesten hiphop -releitten kukkuraksi KULTAINEN LIPPIS PÄÄSSÄ. Istui viime kesän siinä joka ikinen päivä ainakin silloin kun itse olin kotona.

JOU \m/

Vierailija
106/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu,eikun tekemään lisää lapsia.Siihenhän te pystytte.nuori olet vielä ja ehdit saada ainakin tusinan. Ei teidän niitä tarvitse hoitaa huostaan otetaan mahdollisesti.

Kerro vielä ettette osaa tai voi tehdä kumpikaan mitään tavallisia kotiruokia,jotka tulee edulliseksi ja ovat terveellisiä.

Vierailija
107/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä asenne voisi johtua myös sellaisesta syystä, että aloittaja on itse aiheuttanut tilanteensa ja on syyllinen kaikkeen. Mitään tällaista ongelmaa ei olisi koskaan tullut, jos olisit osannut esimerkiksi hillitä halujasi tai hankkia pillerit. Huono-osaisuus on myös vahvasti periytyvää, joten olisit voinut miettiä pari kertaa sitäkin lisääntymistä. Toisaalta epäilen tämän olevan trolli, jonkun kokoomuslaisen tekemä. Toisaalta tämä voi olla ihan oikeakin, ei nuo mielikuvat wt ihmisistä tyhjästä ole syntyneet.

Vierailija
108/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette hae toimeentulotukea? Kyllä lapsilla pitää ruokaa olla. Miksi rahat ei riitä ruokaan? Jotain tässä kuviossa mättää, joko täysin keksitty aloitus tai sitten joku alkoholiongelmainen linjoilla. 

Mihin teidän rahat menee, kysyn vaan? Erittele menot, kiitos. Muuten kaikki tiedämme aloituksen olevan provo. Kiitos ja heippa.

Totta kai saadaan toimeentulotukea ja asumistukea. Ja mä oon kotihoidontuella. Miehen sairaseläke hylättiin (ilman lääkärin tutkimuksia!!!) Mutta eihän nää riitä mihinkään.

Ja menot on nyt mitä nuorella lapsiperheel yleensäkin. Vaikka ollaan köyhii kyl meilläkin on oikeus elää eikä vaan istua himassa.

Ap

No onko ihme että eläke hylättiin jos ei kerta edes lääkärissä ole käyty?

Ei sitä eläkettä pelkän hakemuksen perusteella myönnetä, tiedoksenne..

Vierailija
109/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa ap:n tilanteeseen, mutta ajatelin kertoa perustoimeentulotuen määrästä ja siitä miten se lasketaan, kun joillain tuntui olevan käsitys, että saa erikseen vuokrat, lapsilisät, asumis-, kotihoidon- ja työttömyystuet jne. En ole itse perheellinen, mutta elän perustoimeentulotuella. Asun yhdessä avopuolisoni kanssa, ja meillä maksettava tuki määräytyy seuraavien sääntöjen mukaisesti: 1. Asumistuki lasketaan suoraan osaksi vuokraa, se ei ole ns. "ylimääräistä" rahaa. Asumistukea ei koskaan makseta koko vuokrasta, vaan ainostaan osa siitä. Tuen suuruuteen vaikuttavat kaikki saatavat tuet, esim työttömyys- ja kotihoidontuki. Lisäksi asunnon vuokralle on tietyt rajat, jotka määräytyvät henkilölukumäärän mukaan. Me kaksi aikuista saamme tukea asumiseen yhteensä korkeintaan 800e, vaikka vuokramme on hieman yli 1000e. Asumme kaksiossa Helsingissä, ei keskustan lähellä. Tuo reilu 200e joka jää vuokrasta yli, on meidän maksettava saamastamme toimeentulotuen perusosasta. 2. Toimeentulotuen perusosa on kahden hengen taloudessa 400e/henkilö ( tästä vähennetään vielä reilu 100e molemmilta vuokran loppuosaan, joten osuus on todellisuudessa meillä n.300e/hlö). Tästä summasta on maksettava ruoka, vaatteet, netti, huonekalut, puhelinlasku yms henkkoht menot. 3. Kulut jotka kuuluvat toimeentulotuen piriin ovat sähkölasku, kaasulasku, osa kotivakuutuksesta (loput on maksettava itse), reseptilääkkeet, välttämättömät silmälasit, terveidenhoitokustannukset julkisella puolella ja ilmeisesti saunavuoro, tätä viimeisintä en ole käyttänyt joten en tiedä sen summaa. Tällä laskukaavalla siis mennään, en tiedä kuinka suuri osuus huomioidaan per lapsi, mutta tuskin kukaan näillä tuilla rikastumaan pääsee. 4. Harkinnanvaraista tukea voi saada  harrastuskuluihin kerran vuodessa muutaman kympin. Avopuolisollani on kaksi lasta, joiden tapaamiskuluihin on mahdollista saada kuukaudessa max kahdeksan päivän ajalta 5e/lapsi päivässä. Eli yhteensä max 80e vaikka lapset olisivat luonamme useammin, ei summa kasva. Näin ainakin minun tapauksessani.

Vierailija
110/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tämä olisi provo, minua todella vihastuttaa tällainen aloitus. Olet itse aiheuttanut itsellesi masennuksen- tekemällä liian monta lasta liian tiuhaan tahtiin, RAHATTOMANA. Nyt valitat ettei ole rahaa- KENEN SYY se on? Jotkut ihmiset kärsivät ihan oikeasti masennuksesta, joka ei ole itse aiheutettua. Mutta tuo teidän tilanne on ihan täysin peräisin omista päätöksistä, ja kyvyttömyydestä tienata omalle perheelle rahaa. Yksi lapsi olisi riittänyt, tai korkeintaan kaksi. Saathan sinä neljästä lapsesta lapsilisät ja ainakin muutamasta kodinhoitotuet, kyllä sillä rahalla pitäisi elellä ihan leveästi, Helposti pitäisi riittää rahaa ruokaan. Vai mihin se raha menee? Kaljaan ja tupakkaan? Saatte varmaan asumistukea+ 4xlapsilisä (400e)+kotihoidontuki kahdesta tai kolmesta lapsesta ? Eli yhteensä? Nyt suu suppuun ja tosi äkkiä. Törkeä kiittämätön asenne sulla, olisit edes onnellinen että olet tullut raskaaksi ja lapset on terveitä.

Kyllä pistää vihaksi aina kaltaisesi tyypit jotka tulevat tänne laukomaan kuinka monta lasta kullakin on lupa tehdä! Voi niissä raharikkaissakin perheissä tulle eteen kriisi vaikka oltaisiin kuinka budjetoitu ja ennustettu elämää eteenpäin. Perheessä voi olla vaikka kahdeksan lasta ja yksi päivä vanhemmat kuolevat auto-onnettomuudessa, tai koti palaa, mites sitten suu pannaan? Logiikallasi kenenkään ei pitäisi tehdä sitä ensimmäistäkään lasta.

Tuollaisia tilanteita varten on olemassa sellainen hauska juttu kuin VAKUUTUKSET. Ihan jopa lakisääteinen omakotitalossa....

Vakuutusko ne vanhemmat tuo takaisin?

Vierailija
111/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tämä olisi provo, minua todella vihastuttaa tällainen aloitus. Olet itse aiheuttanut itsellesi masennuksen- tekemällä liian monta lasta liian tiuhaan tahtiin, RAHATTOMANA. Nyt valitat ettei ole rahaa- KENEN SYY se on? Jotkut ihmiset kärsivät ihan oikeasti masennuksesta, joka ei ole itse aiheutettua. Mutta tuo teidän tilanne on ihan täysin peräisin omista päätöksistä, ja kyvyttömyydestä tienata omalle perheelle rahaa. Yksi lapsi olisi riittänyt, tai korkeintaan kaksi. Saathan sinä neljästä lapsesta lapsilisät ja ainakin muutamasta kodinhoitotuet, kyllä sillä rahalla pitäisi elellä ihan leveästi, Helposti pitäisi riittää rahaa ruokaan. Vai mihin se raha menee? Kaljaan ja tupakkaan? Saatte varmaan asumistukea+ 4xlapsilisä (400e)+kotihoidontuki kahdesta tai kolmesta lapsesta ? Eli yhteensä? Nyt suu suppuun ja tosi äkkiä. Törkeä kiittämätön asenne sulla, olisit edes onnellinen että olet tullut raskaaksi ja lapset on terveitä.

Kyllä pistää vihaksi aina kaltaisesi tyypit jotka tulevat tänne laukomaan kuinka monta lasta kullakin on lupa tehdä! Voi niissä raharikkaissakin perheissä tulle eteen kriisi vaikka oltaisiin kuinka budjetoitu ja ennustettu elämää eteenpäin. Perheessä voi olla vaikka kahdeksan lasta ja yksi päivä vanhemmat kuolevat auto-onnettomuudessa, tai koti palaa, mites sitten suu pannaan? Logiikallasi kenenkään ei pitäisi tehdä sitä ensimmäistäkään lasta.

Tuollaisia tilanteita varten on olemassa sellainen hauska juttu kuin VAKUUTUKSET. Ihan jopa lakisääteinen omakotitalossa....

Vakuutusko ne vanhemmat tuo takaisin?

Luitko sä sitä viestiä ollenkaan, mihin vastasin? Lueppas se uudelleen ja mieti hetki, mikä meni nyt pieleen... 

Vierailija
112/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehdotan seuraavaa, ehkäisy kuntoon, rahat käytetään perustarpeisiin. Muut saa odottaa. Tupakka ja alkoholi pois, jos niihin menee rahaa. Mies kodinhoidon tuelle ja itse kouluun/töihin. Tosin saattaa jäädä vähemmän elämiseen, kuin tekemättä mitään. Mä en kyllä ymmärrä kuka tekee lapsia noin monta pienellä ikäerolla, jos ei ole esim usko nnollista vakaumusta.

Jaa jaa, että uskonnollisella vakaumuksella sitten saa tämänkin anteeksi. Kaikki perheelliset, yrityksensä, työnsä menettäneet, muistakaa mainita että olette lestoja tai muslimeita niin saatte rahavaikeutenne yhteiskunnalta anteeksi.

Vierailija
113/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ULI ULI UU UUU PRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖTSSSS!!!!

Vierailija
114/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus johonkin Facebookin hätöapua-ryhmään? Saisitteko seurakunnalta apua?

Vierailija
115/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikai siihen hiphopin harrastamiseen tarvi ku löysät housut. Sitten vaan kadunkulmaan räpättään ja uhoon. Ehkä jonkun kasettimankan vois ottaa mukaan, siitä saa mukavasti biitin siihen hommaan. Selkäkin tykkää kun ei tarvi istua, saa raitista ilmaa ja kolehtia tulee mukavasti.

Tähän väliin on pakko kertoa, kun meidän naapuritaloon muutti oikeasti perhe, jonka isä ulkoiluttaa lapsiaan (n. 3- ja 2-vuotiaat) tuomalla heidät pihalle, istumalla itse penkille, laittamalla hiphopin soimaan jonkinlaisesta boomboxista, ja näpläämällä kännykkäänsä reagoimatta mitenkään lapsiinsa, ja tyypillä on muiden valkoisten miesten hiphop -releitten kukkuraksi KULTAINEN LIPPIS PÄÄSSÄ. Istui viime kesän siinä joka ikinen päivä ainakin silloin kun itse olin kotona.

JOU \m/

Ja? Saa kai sitä kuunnella mitä musaa haluaa ja lapset kuitenkin pääsee ulos leikkiin (keskenään), jos se kuitenkin niitä vahtii samalla niin ei tossa mun mielestä mitään vikaa ole.

Vierailija
116/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JOU \m/

Ja? Saa kai sitä kuunnella mitä musaa haluaa ja lapset kuitenkin pääsee ulos leikkiin (keskenään), jos se kuitenkin niitä vahtii samalla niin ei tossa mun mielestä mitään vikaa ole.

Mä (tarinan alkuperäinen kertoja) en tarkoittanut, että tuossa olisi sinänsä mitään vikaa (vaikka myönnän, että ärsytti, että tyyppi huudatti sitä musiikkia joka ikinen päivä monta tuntia yhteispihalla, ja lapsiaan kohteli myös minun kriteereillä välinpitämättömästi, mutta joo ihmisillä on eri tapoja ja kaupungissa pitää olla suvaitsevaisuutta ja sitä pyrin kehittämään edelleen itsessäni). Mä kerroin ton kuitenkin lähinnä siksi, että se oli niin absurdi näky tällä hipsterialueella että en oikein tiennyt mitä ajatella. Ja tuntui sopivalta jatkolta tuohon edelliseen viestiin.

Vierailija
117/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi olla ilkeä mutta välillä tuntuu että miten aina ressukat löytää toisensa ja sitten vielä tosiaankin hankittu 4 lasta.

Vierailija
118/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme toi otsikko on? Ei mua kiinnosta sinun huonot valintasi, että revipä itse.

Vierailija
119/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia tehdään se määrä, minkä itse pystyy elättämään ilman yhteiskunnan tukea. Ei köyhälläkään ole oikeutta vaatia, että yhteiskunta elättäisi koko perheen.

Entäs jos kaikesta ehkäisystä huolimatta raskautuu, niin jos on köyhä, on lapsi abortoitava välittömästi?

No jos on niin surkeat olot että ei lapsen tarpeista pysty itse huolehtimaan ja sitä elättämään niin sitten ei oteta sitä riskiä että lapsi voi saada alkunsa. Eli ei harrasteta seksiä siis.

Tämähän on aina ohjeena miehille jotka eivät tahdo lapsia "älä harrasta seksiä jos et ole valmis kantamaan vastuuta mahdollisesta lapsesta", "ootko tyhmä kun et tajunnut että seksistä voi seurata lapsi, ainoa varma ehkäisykeino on olla harrastamatta seksiä" ja mitä näitä nyt on. Ihan samalla tavallahan sitä voidaan siltä naiselta vaatia että jalat ristiin nyt jos ei lapsi sovi elämäntilanteeseen.

Vierailija
120/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette tehneet noin monta lasta??????!!!!!!

Oon aina halunnu suuren perheen. Mulla on ihana suuren perheen malli kotoa <3 Ja kyllä köyhälläkin on oikeus tehdä lapsia, vai?!

Ap

Ei.

Lapsiin on oikeus kenellä varaa. Ja niin moneen lapseen kuin on varaa. Itsekkyyttä.

Mut joo. Provohan tää.

Kuitenkin tuommoisia on Suomi pullollaan. Lapsi ei ole oikeus se on ansaittu onni. Pitäis olla.