Minun masennus, miehen sairaus ja neljä lasta alle 7v! Repikää siitä!
Et se siitä Hyvinvointi Suomesta!
Rahat aina loppu ja ei edes ruokajonoon pääse kun ei oo autoa.
Ja nuoria ollaan vasta 28 ja 26.
Mies olisi taiteellinen ja musikaalinen mut selkä ihan paskana. Ei pystynyt edes kouluja käymään.
Mulla alkoi 2 kk sitten masennus, ja just sopivasti kunta päätti lopettaa meidän kotiavun.
Sitten meidän ihana sosiaalityöntekijä vaihdettiin (tiätty meiltä kysymättä) ja tää uusi nuori mimmi tykkää kiusata ja kyykyttää. Sano ihan ekaks et nyt tuli toinen ääni kelloon.
Arvauskeskuksessa sanottiin et aika pskykologille on kesäkuussa. Miten pärjätään siihen saakka?
Vinkkejä ja tsemppiä pliis!!!!
Kommentit (214)
Rahaa tulee tekemällä työtä eli tuottamalla jotakin. Tämä on väärä ajatusmalli, että rahaa voi saada itselle toisten maksamista veroista. Tietysti hoitoa ja kuntoutusta voi saada, mutta silloinkin ihmiset yritetään saada työkuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten huono selkä estää kouluttautumisen?
Ei pysty istuun pitkiä aikoja kerrallaan. Ja vaikuttaahan toi hermoihinkin. Miehelle hip hop ois kaikki kaikessa <3
Mutta ei oo rahaa juttuihin :(
Ap
Nytkö pitäisi itkeä teidän puolesta? Kaikilla on omat ongelmansa, mitäs siitä repimään?
Vierailija kirjoitti:
Miten huono selkä estää kouluttautumisen?
Minun kohdallani yhtenä vuonna siten, että makasin pääsykoepäivänä kipulääkekoktailin kanssa sängyssä, kun en kivulta päässyt ylös ilman apua tai voinut kävellä ilman tukea, kun jalat petti alta. Lopulta vaati leikkauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olette tehneet noin monta lasta??????!!!!!!
Oon aina halunnu suuren perheen. Mulla on ihana suuren perheen malli kotoa <3 Ja kyllä köyhälläkin on oikeus tehdä lapsia, vai?!
ApOikeus tehdä lapsia on niillä, jotka osaavat järjestää elämänsä ja elättämään itsensä ja lapsensa!
Näin on. Normaalisti ihmiset käyvät koulunsa loppuun ja hankkivat ammatin, ja sen jälkeen katsotaan miten monta lasta on järkevä hankkia suhteessa tuloihin ja asunnon kokoon. Tuosta yhtälöstä puuttuu vain se että talo on vielä täynnä koiria ja kissoja koska sattuu olemaan eläinrakas. Muiden ihmisten pitäisi sitten elättää heidät.
Kyllä minäkin haaveilin nuorena suuresta perheestä, koirakennelistä, hevostallista, hiphopista, rocktähdeydestä sun muusta. Ei vaan ole koskaan ollut varaa. Piti mennä niihin töihin mihin sattui pääsemään. Autoa en ole omistanut koskaan, mutta aina olen asioita päässyt hoitamaan vaikka pyörällä. Elämästä tulee vaikeaa, jos alkaa vaan elää nuoruuden haaveittensa mukaan ja odottaa niiden toteutumista. Harvalla ne haaveet toteutuu.
Olisi mielenkiintoista kuulla, miten AP ja miehensä ovat alunperin suunnitelleen elättävänsä nämä neljä lasta ja miten oma koulutus/työura on suunniteltu meneväksi? AP on yo, mutta mikä on ammatti vai eikö ole muuta koulutusta? AP varmaan tietää, että nykypäivän Suomessa hyvin harva yo työllistyy lukion oppimäärällä pysyvästi - pitäisi olla koulutus johonkin ammattiin. Entäs mies? Onko hänellä joku ammatti ja onko ollut töissä vai onko vaan haaveillut tuosta hip hop -urasta? Oletteko tehneet minkälaiset laskelmat perheenne elättämiseen kun olette hankkineet yhden, toisen, kolmannen, neljännen lapsen? Miten asumisasiat, miten olitte ajatelleet niiden menevän ja miten olitte ennakoineen nykyisen asunnon tilan riittävän ja miten sitten saatte maksettua suuremman asunnon vuokran?
Masennus pitää saada hoitoon eli AP arvauskeskukseen (jos ei ole muuta hoitotahoa), mutta miehesi pitäisi nyt ottaa aikuisen ja suurperheen isän vastuu asioista ja mennä töihin (joita selkä kestää) ja joilla meinaa perheensä elättää. Jokaisella on haaveita ja unelmia (kalliita matkoja, taloja, autoja, tavaroita, toiveita töistä ja harrastuksista), mutta valitettavasti meidän vanhempien pitää ennakoida asioita ja mennä sen mukaan mikä on realistista.
Toivottavasti masennukseen saat hoitosuhteen ja toivon, että miehesi on henkisesti aikuinen ja pystyy ottamaan vastuun itse tekemästään perheestä. Teillä on nyt se iso perhe - älkää nyt enää hankkiko ainakaan lisää lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olette tehneet noin monta lasta??????!!!!!!
Aika asiaton kommentti ja sen ylöspeukutus!
näköjään yhteiskunta on kaikist lapsivastaisin mikä koskaan..
vain aikuisen itsekkyys on tärkein
Vierailija kirjoitti:
Jaaha.Että lykätään maailmaan kersa vuodessa ilman että on mitään käsitystä millä elätetään?? Sitten kun lepsu sossu vaihtuu napakampaan aloitetaan ulina.
Olen kotoisin köyhästä perheestä.Käynyt itse kouluni velaksi ja nyt hyväpalkkaisessa työssä.Ei olis tullut mieleenikään tehdä lapsia ennenkuin elämä oli vakaata ja pystyin tarjoamaan paremmat lähtökohdat kuin itselläni oli.
Näitä surkimuksia ymmärretään ja kaikki kannetaan äärelle, mitään ei tarvitse itse edes yrittää tehdä (paitsi haaveilla pää pilvissä).
Ääni kokoomukselle, on lähtenyt aina ja lähtee vastakin.Tälle pelille on onneksi tulossa loppu...ja turha uhota köyhälistön väkivallalla,miten sitä noin heikko ihminen mitään saisi aikaan silläkään rintamalla!
En ole koskaan ymmärtänyt köyhiä /työläistaustaisia ihmisiä jotka äänestävät Kokoomusta. Kokoomus nimenomaan ei aja heidän asioitaan. Miten oma lapsuutesi olisi mennyt jos koulut olisi yksityistetty ja laitettu lukukausimaksut? Tai jos valtio ei tukisi terveydenhoitoa?
Elämä ja unelmat kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista kuulla, miten AP ja miehensä ovat alunperin suunnitelleen elättävänsä nämä neljä lasta ja miten oma koulutus/työura on suunniteltu meneväksi? AP on yo, mutta mikä on ammatti vai eikö ole muuta koulutusta? AP varmaan tietää, että nykypäivän Suomessa hyvin harva yo työllistyy lukion oppimäärällä pysyvästi - pitäisi olla koulutus johonkin ammattiin. Entäs mies? Onko hänellä joku ammatti ja onko ollut töissä vai onko vaan haaveillut tuosta hip hop -urasta? Oletteko tehneet minkälaiset laskelmat perheenne elättämiseen kun olette hankkineet yhden, toisen, kolmannen, neljännen lapsen? Miten asumisasiat, miten olitte ajatelleet niiden menevän ja miten olitte ennakoineen nykyisen asunnon tilan riittävän ja miten sitten saatte maksettua suuremman asunnon vuokran?
Masennus pitää saada hoitoon eli AP arvauskeskukseen (jos ei ole muuta hoitotahoa), mutta miehesi pitäisi nyt ottaa aikuisen ja suurperheen isän vastuu asioista ja mennä töihin (joita selkä kestää) ja joilla meinaa perheensä elättää. Jokaisella on haaveita ja unelmia (kalliita matkoja, taloja, autoja, tavaroita, toiveita töistä ja harrastuksista), mutta valitettavasti meidän vanhempien pitää ennakoida asioita ja mennä sen mukaan mikä on realistista.
Toivottavasti masennukseen saat hoitosuhteen ja toivon, että miehesi on henkisesti aikuinen ja pystyy ottamaan vastuun itse tekemästään perheestä. Teillä on nyt se iso perhe - älkää nyt enää hankkiko ainakaan lisää lapsia.
Tultiin just baarista, en oo ehtinyt lukee koko ketjua mut sen verran voin sanoa, et kaikki lapset on suunniteltu tarkkaan ja rakkaita!
Miehellä tosiaan kävi paska tuuri kyn 17 vuotiaana oli kaverin kanssa ajelemassa ja kolmion takaa tuli auto eteen ja kaveri joutu äkkijarruttaan ja siinä sitten miehen selkä niksahti oudosti eikä oo sen jälkeen ollut entisensä. Myös niskan alueelle tuli vammaa samassa onnettomuudessa mikä nyt ilmenee pään särkyinä ja migreeninä. Mies ei ole vielä saanut työkyvyttömyyseläkettä, koska ei ole riittävää lääkärintodistusta (mikä sit milloinkin on riittävää, siitä voi olla montaa mieltä) ja elää siis toimeentulotuella. Migreenikohtausten ja selkävaivojen takia mies ei jaksa lapsiperheen arkea ja asuukin tällä hetkellä omassa asunnossa missä pystyy tekeen musaa ja muita omia juttuja, jotka on siis hänen elämäntyönsä. Toki mies on myös mukana lasten arjessa niin paljon kuin jaksaa.
Multa otettiin kotiapu poies vastoin mun entisen sosiaalityöntekijän lausuntoa ja harkinnanvarainen toimeentulotuki myös esim lasten tavaroiden osalta. Tästä seurasi masennus tai oikeemmin paheni. Olen ollut masentunut jo kauan mutta mikäli saan riittävää apua pystyn kukoistaan ja toteuttaMaan itseni. Mulla on tosiaan yo-tutkinto mutta sen jälkeen ei koulutusta paitsi et olen itseoppinut puutarhuri ja kiinostonut homeopatiasta ja etnobotaniikasta (alkuperäiskansojen kasvioppi kokonaisvaltaisesti). Mun haave olisi viljellä lääkekasveja ekologisesti esim Intiassa tai Thaimaassa. Samalla mun mies voisi tehdä musiikkia ja taidetta.
Eli mulla on aika selkeä ja käytännöllinen ajatus mitä haluan tehdä työkseni. Kaikilla on oikeus tehdä omaa juttuaan ja sitä ei saisi estää niinkuin meidän tapauksessa. Ajatelkaa miten paljon menee hukkaan kun ihmisiä ei tueta vaan kytätään ja lytätään.
Täähän oliskin hyvät riimit mun miehelle: Täällä kylmässä pohjolassa, babiloniassa, kytätään ja lytätään, jee kytätään ja lytätään
Et näin tänään täältä Meen nyt takas olkkariin kun meil on vieraita. Peace \/,,,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos noin nuorella miehellä on ”selkä paskana”, luultavasti kyse on siitä ettei ole lihaksia jotka tukisivat. Teillä näemmä on netti, ja se on täynnä ihan ilmaisia ohjeita keskivartalon vahvistamiseen kotikonstein. Korsetti pitää jumpata kuntoon itse ja venytellä takareisiä paljon. Runsaasti pitkiä kävelylenkkejä vaikka lasten kanssa.
Ihmiset kuvittelevat selkävaivojen paranevan lääkärin veitsen avulla, vaikka oma aktiivisuus olisi paras ja halvin lääke.
Muuten masennuksesi ja muu tilanteenne kuulostaa tosi kurjalta.
Itselläni rasitusmurtuma ja on kyllä vittumainen. Eikä parane jumpalla. Käyn töissä kivuista huolimatta ja tienaan leivän pöytään kahdelle teinille. Masentunut ukko sai kenkää jo aikoja sitten.
Mistä tämä aloituksen mies olisi saanut rasitusvamman jos kerran työt ja opiskelut ei ole tähän mennessä olleet kuvioissa mukana? Haihatteleva aikuislapsi, joka haaveilee muusikon urasta mutta ei ole valmis tekemään töitä sen tai minkään muunkaan eteen. Lisäksi vielä lapsi hankkii lapsia ja kuvittelee muiden elättävän että voi itse jatkaa haaveiluaan.
Muusikon ja m.opiskelijoiden rasitusvammat ovat kyllä ihan yleisiä esim. viulistin olkapäät, pianistin ranteet jne. ja usein rasitusvamnat syntyvät jo harjoittelutilanteessa, vaikka ei keikkailesi paljon. Seuraavan kerran kun menet konserttiin, tarkkailepa missä asennossa soittavat, siinä kroppa on kovilla ja selkävaivat ovat monen vitsaus, vaikka kuinka yrittäisi niitä ennaltaehkäistä.
Parhaimmat "asiantuntijat" löytyvät tietenkin sieltå, jotka eivät edes tunne alaa tai ole edes ikinät musikoinut.
Nykyään on muotia valittaa väsymystä... kyllä meidän muidenkin pitää vaan jaksaa painaa...
Tunnen monta lukion käynyttä, jotka eivät ole penaalin terävimpiä kyniä siitä huolimatta. Eli lukion päättötodistus tai yo-kirjoitukset automaattisesti älykästä see koska siellä on kaikenlaisia ihmisiä.