Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Janni Hussi maksoi häneltä apua pyytäneen naisen ostokset kaupassa - Nainen lähti kiittämättä tiehensä!

Vierailija
20.04.2018 |

Ostokset maksoivat yli 30e sisältäen mm. Sacher- kakun. Miksi vähävaraiset ovat näin röyhkeitä/kiittämättömiä? Johtuuko se siitä, että mistään ei tarvitse itse maksaa mitään ja rahaa tulee ns. "taikaseinästä"? Paha mieli tuli kyllä Jannin puolesta. :(

Kommentit (225)

Vierailija
161/225 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan että ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Jos on noin tyhmä kuin Hussi tuossa tilanteessa niin ei kannattaisi huudella siitä netissä.

Julkkiksena Hussi joutui kiusalliseen tilanteeseen. Jos ei olisi vastannut avunpyyntöön, niin olisi saanut pelätä, että nainen juoruaa asiasta iltapäivälehtiin

Ei edes ip-lehti tekisi juttua tuollaisesta, että julkkis ei maksanut toisen asiakkaan kauppalaskua. Seiska ehkä olis tehnyt jutun, mutta ei se Hussin  imagoon olisi vaikuttanut. 

Suomessa lähes 100% ajattelee, että kukin maksakoon itse Sacher-kakkunsa. Ne jotka ajattelevat toisin, voidaan luokitella ryhmään holhouksenalaiset.

Vierailija
162/225 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällinen kaunotar tuo Janni 🌷

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/225 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset eivät ole hyviä ja vilpittömiä - kuinka yllättävää... Ehkä oli ihan hyvä opetus Jannille. Elämä opettaa... Mutta siis mielestäni on todellakin väärin olla kiittämättä, jos joku auttaa. Toisaalta mielestäni pitää käyttää intuitiota siitä, että mikä fiilis ihmisestä tulee... Siinä vaiheessa jos jotain kakkua aletaan haalimaan hyllyltä niin hälytyskellot vois soida.

Vierailija
164/225 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torkeaa!   

Joillain suomalaisilla on kylla alkeelliset kaytostavat.  Tama surettaa minua.   Olen asunut pitkaan Englannissa, ja minulla oli vastikaan sukulaisia kaymassa.  Olimme Lontoon keskustassa syomassa,  ja tama ravintola tarjosi ilmaista gelatoa jalkiruokana.  Jatskipisteen luona tormasimme porukkaan suomalaisia, jotka alkoivat juttelemaan kuultuaan meidan puhuvan kielta.   Siina oli varmasti isovanhemmat,  keski-ikainen pariskunta jotka kertoivat tyttarensa opiskelevan taalla.   Jokainen tuosta porukasta otti jaatelon sanomatta sanakaan ja lahtivat.    Myos tuo tytar joka ilmeisesti asui taalla.  Taalla tulee kayttaa sanoja please ja thank you,  tai sinua pidetaan todella epakohteliaana moukkana.  

Jos joku tunnisti itsensa tasta niin ei voi mitaan,  mutta kaytostapojen puute pisti silmaan..

Vierailija
165/225 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus nuorempana annoin rahaa kerjäläisille ulkomailla, en enää. Muistan kun joskus Portugalissa 10 vuotiaana samanikäinen tyttö tuli kerjäämään rahaa. Kun mulla ei ollut (rahat oli äidilläni), haistatteli hän mulle selvällä Suomen kielellä vi-tut. Seurailin hänen toimiaan ja teki samaa eri kielillä muille turisteille. Silloin päätin etten anna kelleen kerjäläiselle mitään.

Tätini oli myös vienyt Suomessa yhdelle romanikerjäläiselle kahvin ja leivän kahvilasta. Eukko oli nakellut ruoat maahan ja sylkenyt perään. Että niin kova hätä oli. Oli näitä ensimmäisiä romanian kerjäläisten aaltoa. Nykyisin on kai oppineet käyttäytymään, vaikka harmittaisikin.

Ihan oikein sun tädille. Siitåpå ehkä oppi, ettei nuo  kerjäläiset ole täällä nälkäänsä kerjäämässä, vaan mummot tuodaan tänne rikollisten toimesta. Mummot siksi, että niiden ajatellaan vetoavan eniten. Lapset olisi parempi vetonaula, mutta Suomessa ei onneksi oikein käy. Kuka muuten voi olla niin yksinkertainen, että luulee jonkun köyhän romanialaismummon tuosta vaan ostavan lentoliput Suomeen nälän ja rahapulan yllättäessä. 

Tuottoisaa bisnestähän tuo on, siis niille organisaattoreille. Olihan yhdessä telkkaridokkarissa kuvattu niiden loisteliaita palatseja Romaniassa. Aina löytyy näitä hyödyllisiä idiootteja, jotka tuota suostuvat rahoittamaan. Hiukkasen ärsyttää, että jopa suomalaiset, jotka nyt pääpiirteissään ovat jotain koulutustakin nauttineet, menevät silmät sinisenä tuollaiseen. Luulen kuitenkin, että hieman jo dementoituneet vanhukset ovat se ryhmä, joka rahaa heille jakaa, usein omista niukoista varoistaan.

Vierailija
166/225 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan että ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Jos on noin tyhmä kuin Hussi tuossa tilanteessa niin ei kannattaisi huudella siitä netissä.

Julkkiksena Hussi joutui kiusalliseen tilanteeseen. Jos ei olisi vastannut avunpyyntöön, niin olisi saanut pelätä, että nainen juoruaa asiasta iltapäivälehtiin

Ei edes ip-lehti tekisi juttua tuollaisesta, että julkkis ei maksanut toisen asiakkaan kauppalaskua. Seiska ehkä olis tehnyt jutun, mutta ei se Hussin  imagoon olisi vaikuttanut. 

Suomessa lähes 100% ajattelee, että kukin maksakoon itse Sacher-kakkunsa. Ne jotka ajattelevat toisin, voidaan luokitella ryhmään holhouksenalaiset.

Minä voin kyllä tarjota ystävilleni sacher-kakkua

Vierailija
167/225 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt joku ihminen on kasvanut totaalisessa köyhyydessä ja päätynyt siihen pisteeseen että kerjää tuntemattomilta rahaa, niin luuleeko porukka että hän kauniisti pyytää ravintoympyrän mukaisia eväitä ja lähettää kiitoskortin perässä? :D Totta kai kahmii sen minkä pystyy, rasvaista ja makeaa ruokaa josta tulee nopeasti täyteen ja joka muutenkin houkuttaa (esim. sacher-kakku johon ei varmasti olisi normaalisti varaa). Aivan loogista kerjäläisen näkökulmasta.

Vierailija
168/225 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt joku ihminen on kasvanut totaalisessa köyhyydessä ja päätynyt siihen pisteeseen että kerjää tuntemattomilta rahaa, niin luuleeko porukka että hän kauniisti pyytää ravintoympyrän mukaisia eväitä ja lähettää kiitoskortin perässä? :D Totta kai kahmii sen minkä pystyy, rasvaista ja makeaa ruokaa josta tulee nopeasti täyteen ja joka muutenkin houkuttaa (esim. sacher-kakku johon ei varmasti olisi normaalisti varaa). Aivan loogista kerjäläisen näkökulmasta.

Siis loogista romanikerjäläisen näkökulmasta. Illalla voi sitten jakaa ruokasaaliinsa toisten kerjäläisten kanssa ja maksaa osuutensa rahat keräävälle mafiosolle, joka piipahtaa paikalle bensamersulla.

Vierailija
169/225 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarinan opetus:

Älä anna rahaa hyväntekeväisyyteen. Saat itsellesi vain paskan mielen.

Vierailija
170/225 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse halusi maksaa, mitä siitä itkemään. Itse voisin mielummin vaikka laittaa rahaa kodittomille kissoille, kun ammatti kerjäläisille.

Vierailija
171/225 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä monelle on tullut sellainen kuva, että kyseessä olisi ollut huijari? Kyseessä oli 5 lapsen äiti, joka pyysi Jannilta avustusta ruokaostoksiinsa. Ihmettelen vain miksi nämä vähävaraiset tukien varassa elävät ihmiset tekevät lapsia

Vierailija
172/225 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostokset maksoivat yli 30e sisältäen mm. Sacher- kakun. Miksi vähävaraiset ovat näin röyhkeitä/kiittämättömiä? Johtuuko se siitä, että mistään ei tarvitse itse maksaa mitään ja rahaa tulee ns. "taikaseinästä"? Paha mieli tuli kyllä Jannin puolesta. :(

Röyhkeitä ja kiittämättömiä ihmisiä on niin vähävaraisissa, keskituloisissa, kuin rikkaissakin.

..ja ökyrikkaissa myös.

Vierailija
173/225 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppihän pyysi ostamaan leivän, mutta suunnisti kaupassa leipähyllyn lisäksi monelle muulle hyllylle ja keräsi sieltä ostoksia jolloin Janni alkoi vedota kiireeseen.

Ehkä tuossa tilanteessa olisi kannattanut vaan sanoa, että ostokset saa maksaa x euroa, turha kerätä ostoksia yhtään enempää, tai että voi maksaa esim pari leipää, juuston ja kinkkupaketin ja ei mitään muuta.

Vaikka on luvannut auttaa, ei se tarkoita että täytyy maksaa ihan kaikki mitä toinen kaupasta mukaan haalii.

Vierailija
174/225 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jannille sitä sattuu ja tapahtuu. Eikä milloinkaan näitä hänen päiväunia voida tarkistaa mistään...

Janni tuotti hyvää blogimatskua, varsinkin kun iltapäivälehti sitä vielä mainosti. Hyvä tuotto sijoitetulle pääomalle. Mitä ihmettä se vielä valittaa?

Vierailija
175/225 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene nyt metsään siitä yleistämästä.

Ei muuten ollut ensimmäinen kerta kun kuulen tällaisesta.

Eipä ole myös yksi kerta kun kuulen että joku rikas öykkäröi ja ylenkaatsoo muita. Tai keskituloinen pers eilee jollekin (rahan takia). Ei ole luonne ja käytös varallisuudesta kiinni.

Vierailija
176/225 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyyppihän pyysi ostamaan leivän, mutta suunnisti kaupassa leipähyllyn lisäksi monelle muulle hyllylle ja keräsi sieltä ostoksia jolloin Janni alkoi vedota kiireeseen.

Ehkä tuossa tilanteessa olisi kannattanut vaan sanoa, että ostokset saa maksaa x euroa, turha kerätä ostoksia yhtään enempää, tai että voi maksaa esim pari leipää, juuston ja kinkkupaketin ja ei mitään muuta.

Vaikka on luvannut auttaa, ei se tarkoita että täytyy maksaa ihan kaikki mitä toinen kaupasta mukaan haalii.

Jossain siinä juuston ja sacherkakun välimaastossa Janni tajusi, että tästähän saa blogiin paremman jutun kuin oli kuvitellutkaan.

Vierailija
177/225 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto. Voisin hyvin kuvitella, että olisin ollut tuo pyytäjä itse, mutten missään tapauksessa olisi maksattanut mitään perkeleen kakkuja toisilla. Olisin tasan ostanut sen pussin leipää ja halvinta rasvaa, kiittänyt ja käskenyt muistuttaa kun seuraavan kerran nähdään. Jumalauta ärsyttää tällaset lokit. 

Vierailija
178/225 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto. Voisin hyvin kuvitella, että olisin ollut tuo pyytäjä itse, mutten missään tapauksessa olisi maksattanut mitään perkeleen kakkuja toisilla. Olisin tasan ostanut sen pussin leipää ja halvinta rasvaa, kiittänyt ja käskenyt muistuttaa kun seuraavan kerran nähdään. Jumalauta ärsyttää tällaset lokit. 

Itse olisin pyytänyt Jannilta numeron ja tarjoutunut maksamaan tulevaisuudessa esim. ravintola-illallisen

mies30

Vierailija
179/225 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jannille sitä sattuu ja tapahtuu. Eikä milloinkaan näitä hänen päiväunia voida tarkistaa mistään...

Janni tuotti hyvää blogimatskua, varsinkin kun iltapäivälehti sitä vielä mainosti. Hyvä tuotto sijoitetulle pääomalle. Mitä ihmettä se vielä valittaa?

Ajatella että joka viikko (melkein samana päivänä) tapahtuu tollasta ja vieläpä tv-julkkikselle :)

Vihjailetko jotain?

Vierailija
180/225 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viime vuosina reissannut työmatkoilla useissa eurooppalaisissa suurkaupungeissa muutaman viikon välein, ja yleensä asun hotelleissa niiden keskustoissa ja liikun keskusta-alueilla vapaa-aikanani.

Missään ei ole niin paljon kerjäläisiä ja epämääräistä porukkaa kuin täällä Helsingissä! Käsittämätöntä! Onko ne kaikki kerääntyneet tänne?

Viimeksi näin vuosi sitten yhden kerjäläisen Barcelonassa ja pari vuotta sitten yhden Pariisissa ja yhden Roomassa. Tukholmassa en ole nähnyt kerjäläisiä ainakaan viiteen vuoteen.

Oslossa, Köpiksessä, Antwerpenissä, Brysselissä, Frankfurtissa, Münchenissä, Firenzessä, Milanossa, Marseillessa, Lissabonissa, Luxemburgissa, Amsterdamissa, Rotterdamissa ja Varsovassa en yhtään, ikinä.