Janni Hussi maksoi häneltä apua pyytäneen naisen ostokset kaupassa - Nainen lähti kiittämättä tiehensä!
Ostokset maksoivat yli 30e sisältäen mm. Sacher- kakun. Miksi vähävaraiset ovat näin röyhkeitä/kiittämättömiä? Johtuuko se siitä, että mistään ei tarvitse itse maksaa mitään ja rahaa tulee ns. "taikaseinästä"? Paha mieli tuli kyllä Jannin puolesta. :(
Kommentit (225)
Vierailija kirjoitti:
Koivukylässä yksi iso kotimainen herra usein pummimassa rahaa lihapulliin ja ranskalaisiin. Yhden kerran annoin hänelle ainoan kolikkoni eli 20 senttiä ja tuo tuumas, että ei riitä. Nappasin kolikon pois ja tuumasin, että ole ilman sitten.
Joo, olen tyly, mutta oikeasti tarvitsevat eivät kerjää näyttävästi. Tuollakin olisi ollut se satakiloa vararasvaa, ettei nälkäkuolema olisi ihan heti iskenyt.
Taidan tietää kenestä puhut. Hän pyytää aina rahaa, mutta silti pelaa pelikoneilla.
Upeaa. Olis kyllä kiva peuhata hussin kanssa.
Tästä on jo aikaa, mutta Helsingin rautatieasemalla yksi nuori tyttö pyysi kahta euroa. Kun sanoin vähän tylysti, etten ole mikään sosiaalitoimisto, hän näytti minulle keskisormea ja sanoi: "Vittu työnnä tää perseesees!"
Ulkomaalaisille kerjäläisille ei varsinkaan kannata antaa mitään, koska lähistöllä voi joku olla väijymässä, missä säilytät lompakkoasi ja saatat ihan huomaamattasi hetken päästä joutua lompakostasi eroon.
Jos sen sijaan suomalainen kerjää rehellisesti kyltin kanssa "kotimainen vaihtoehto" tai "viinaan ja tupakkaan" niin sellaiselle antaa melkeinpä mielellään.
Harvoin käyn H:n keskustassa, mutta siellä näkee romani kerjäläisiä istumassa kadulla kerjäämässä.
Minä yleensä annan euron tai pari ja ajattelen, että ei olisi helppoa, jos itse joutuisin noin ruokarahani hankkimaan. En tunne heidän taustojaan, mutta ei se ansaitseminen ainakaan helpolta vaikuta.
ontarvettajaeiole kirjoitti:
Harvoin käyn H:n keskustassa, mutta siellä näkee romani kerjäläisiä istumassa kadulla kerjäämässä.
Minä yleensä annan euron tai pari ja ajattelen, että ei olisi helppoa, jos itse joutuisin noin ruokarahani hankkimaan. En tunne heidän taustojaan, mutta ei se ansaitseminen ainakaan helpolta vaikuta.
Ruokit rikollisuutta. Et tue vähäosaisia. ÄLÄ ANNA RAHAA!
Tämä Jannin juttu on sen verran erikoinen, että just tuollainen sählääminen jossain kaupassa olisi varmaan nähty ja paparazzikuvia olisi varmaan otettu. Eli mun mielestä tuo on fiktiota..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on niin hullu että ostaa noille romanikerjäläisille yhtään mitään? Sellainen oli kuitenkin kyseessä kun oli englanniksi pyytänyt. Nyt on kaikki suomalaisetkin köyhät haukuttu.
Ja mielestäsi kaikki englantia puhuvat ovat romanikerjäläisiä, vai? 400 miljoonaa ihmistä puhuu äidinkielenään englantia
Jos 100 kerjäläisestä 98% on romaneja, on karkeaa yleistystä mielestäsi väittää, että heitä he ovat : DD Onko siis mielestäsi jotain pahaa siinä, että ovat romaneja vai miksi teeskentelet?
Täälläkin kerrotut esimerkit ovat suurelta osin suomalaisia. Mistä oikein kaivat nuo prosentit?
age is just a number kirjoitti:
Mä annoin kympin yhdelle kundille bussirahaa varten. Ei se pyytänyt kuin sen itse (seutu)lipun hinnan
Seutulippuihin ja muihin lähiliikennejuttuihin rahaa ruinaavat ovat 99,9% varmuudella huijareita. Pk-seudulla ihminen pääsee tarvittaessa junalla, metrolla tai ratikalla pummilla vaikka minne ja jos ei ihan kotiovelle asti, niin ainakin kohtalaisen lähelle kotiovea ettei kävelyä nyt paljoa yli 10 kilsaa tule missään. Kympin kävelee kahdessa tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus nuorempana annoin rahaa kerjäläisille ulkomailla, en enää. Muistan kun joskus Portugalissa 10 vuotiaana samanikäinen tyttö tuli kerjäämään rahaa. Kun mulla ei ollut (rahat oli äidilläni), haistatteli hän mulle selvällä Suomen kielellä vi-tut. Seurailin hänen toimiaan ja teki samaa eri kielillä muille turisteille. Silloin päätin etten anna kelleen kerjäläiselle mitään.
Tätini oli myös vienyt Suomessa yhdelle romanikerjäläiselle kahvin ja leivän kahvilasta. Eukko oli nakellut ruoat maahan ja sylkenyt perään. Että niin kova hätä oli. Oli näitä ensimmäisiä romanian kerjäläisten aaltoa. Nykyisin on kai oppineet käyttäytymään, vaikka harmittaisikin.
Ihan oikein sun tädille. Siitåpå ehkä oppi, ettei nuo kerjäläiset ole täällä nälkäänsä kerjäämässä, vaan mummot tuodaan tänne rikollisten toimesta. Mummot siksi, että niiden ajatellaan vetoavan eniten. Lapset olisi parempi vetonaula, mutta Suomessa ei onneksi oikein käy. Kuka muuten voi olla niin yksinkertainen, että luulee jonkun köyhän romanialaismummon tuosta vaan ostavan lentoliput Suomeen nälän ja rahapulan yllättäessä.
Huijaa minua kerran ja häpeä on sinun. Huijaa minua kahdesti ja häpeä on minun.
Vierailija kirjoitti:
Ostokset maksoivat yli 30e sisältäen mm. Sacher- kakun. Miksi vähävaraiset ovat näin röyhkeitä/kiittämättömiä? Johtuuko se siitä, että mistään ei tarvitse itse maksaa mitään ja rahaa tulee ns. "taikaseinästä"? Paha mieli tuli kyllä Jannin puolesta. :(
Itse olisin sanonut kerjäläiselle heipat siinä vaiheessa kun selvisi, että aikoo maksattaa kaikki ostoksensa. Jotain rotia.
Sanotaan että ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Jos on noin tyhmä kuin Hussi tuossa tilanteessa niin ei kannattaisi huudella siitä netissä.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan että ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Jos on noin tyhmä kuin Hussi tuossa tilanteessa niin ei kannattaisi huudella siitä netissä.
Julkkiksena Hussi joutui kiusalliseen tilanteeseen. Jos ei olisi vastannut avunpyyntöön, niin olisi saanut pelätä, että nainen juoruaa asiasta iltapäivälehtiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on niin hullu että ostaa noille romanikerjäläisille yhtään mitään? Sellainen oli kuitenkin kyseessä kun oli englanniksi pyytänyt. Nyt on kaikki suomalaisetkin köyhät haukuttu.
Ja mielestäsi kaikki englantia puhuvat ovat romanikerjäläisiä, vai? 400 miljoonaa ihmistä puhuu äidinkielenään englantia
Jos 100 kerjäläisestä 98% on romaneja, on karkeaa yleistystä mielestäsi väittää, että heitä he ovat : DD Onko siis mielestäsi jotain pahaa siinä, että ovat romaneja vai miksi teeskentelet?
Täälläkin kerrotut esimerkit ovat suurelta osin suomalaisia. Mistä oikein kaivat nuo prosentit?
Onko suuri ihmetys että Suomessa kerjää suomalainen? Enemmän normaalia ihmistä kummastuttaa ulkomaalaisten kerjääjien ylitarjonta. Niitä on aivan älyttömästi ja ovat todella röyhkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko suuri ihmetys että Suomessa kerjää suomalainen? Enemmän normaalia ihmistä kummastuttaa ulkomaalaisten kerjääjien ylitarjonta. Niitä on aivan älyttömästi ja ovat todella röyhkeitä.
Onhan täällä paljon myös laittomasti maassa olevia, karkoituspäätöksen saaneita ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Tämä Jannin juttu on sen verran erikoinen, että just tuollainen sählääminen jossain kaupassa olisi varmaan nähty ja paparazzikuvia olisi varmaan otettu. Eli mun mielestä tuo on fiktiota..
Oon samaa mieltä. Olisihan siitä kuvia ja juttua Seiskassa. Vähän tää haiskahtaa Jannin mainokselta..
Huvittaa vaan tämän ketjun sokerivouhkaajat. Mitäpä he luulevat oikeasti kadulla asuvan tekevän salaatilla? Ei sen syöminen täytä vatsaa kuten esim.makkara tekee.
Kadulla asuvilla on usein kylmä ja energiaa kuluj paljon kävelyyn sekä elimistön pysymiseen lämpimänä. Siihen tarvitaan sokeria, sokeria ja sokeria sekä rasvaa.
Tampereella ja Hesassa ja varmaan muuallakin on sellaisia paikkoja mihin pääsee yöksi JOS on tilaa. Kyseessä on betonisänky ilman herkkuja.
Sitä kautta saatat päästä parempaan asuntolaan JOS et poistu paikalta eli menet sinne joka ilta tyyliin ennen ysiä kuuntelemaan kun muut tekee kauppaa huumeilla ja viina virtaa. Se virtaa kun ei sitä moni tavallinen tallaajakaan kestäisi ihan heti selvinpäin. En usko, että itsekään, vaikka olen absolutisti. Kannattaisi olla joskus keskustelijoiden itsensäkin rehellisiä itselleen.
Ne paremmat asuntolat on sitten samaa tasoa, mutta sänky on sänky ja on rauhallisempaa. Silti kadun säännöt vahvasti esillä. Jos et ole siellä sillä kellonlyömällä kun pitää niin et pääse sisään ja saatat menettää paikkasi eli kierros alkaa alusta. Aikaa siihen betonisängyltä tavalliseen voi mennä kuukausia.
Siellä tavallisessa asuntolassa roiset moiset kunhan MIKÄÄN eikä KUKAAN estä sinua menemästä ajallaan paikalle. Kadulla kun sut voidaan hakata tmv etkä vaan pääse.
Samaan aikaan tulee pystyä hoitamaan juoksevat asiat, kuten sosiaalitoimen puolen tapaamiset, lääkärikäynnit ja ihana aktiivimalli.
Virheitä ei saa tapahtua, paine on iso ja samaan aikaan vierottaudut usein vieläpä huumeista tai lääkkeistä joita olet ehkä ottanut (rauhottavaa) pitääksesi itsesi kasassa. Yksikin, pieni rauhottava ja testit siihen päälle niin olet huumeseulassa positiivinen.
Useissa vieläpä puhallat alkoon, että pääset sisään. Tuoko lohtua suklaa? Varmasti edes vähän ja joku idealisti vaihtaisi sen ruukkusalaattiin.
On paljon järjestelmässä hyväksikäyttäjiä, mutta niistä suurimmat köytynevät kyllä ylemmiltä tahoilta alkaen niistä kenellä on asunto ja huijataan tukiasioissa.
Siitä seuraavat omistavat asunnon mitä vuokraavat ja käytetään hyväksi tukia.
Kierretään kirjanpitoa ja verotusta isoilla palkoilla ja yrityksillä. Paljon isommat killingit pyörii niissä kun jonkun kadunmiehen suklaassa.
Kerjäläisiä en kannata tietenkään. Ne ihmiset ketkä kadulla kerjää toisille rahaa eli järjestölle tmv niin ovat oikean avun tarpeessa, muttei varmaan tietoa miten järjestöstä ulos. Kaikesta tästä tulisi kantaa vastuu ihan ylemmältä taholta ja saada järjestys aikaan. Turva myös niille kansalaisille, ketkä tukia eivät käytä. Kadulla on paljon ihmisiä, ketkä vaihtaisi elämänsä ja elämäntyylinsä ihan heti kun olisi turva, oma sänky ja ruokaa. Eli mahd pitäisi antaa ja saada. He, ketkä eivät siitä huolimatta pysty muutokseen tulisi ohjata päihdeasuntolaan eli asuntola missä saa asua asunnon tavoin, ehto kaikelle avulle olisi puhtaat seulat ja osallistuminen jörjestettyyn apuun (vertaistukiryhmät ja ammattiapu). Sellainen projekti oli joskus muistaakseni Pälkäneellä tmv Tampereen lähellä oleva pieni kunta. Sellainen idea tulisi viedä kaikkialle.
Koska aito apu tulee halvemmaksi kun mikään muu.
Olen siis sosiaalialalta ja nähnyt läheltä asunnottoman taistelua. Siellä pätee eri lait.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkkiksena Hussi joutui kiusalliseen tilanteeseen. Jos ei olisi vastannut avunpyyntöön, niin olisi saanut pelätä, että nainen juoruaa asiasta iltapäivälehtiin
Ei edes ip-lehti tekisi juttua tuollaisesta, että julkkis ei maksanut toisen asiakkaan kauppalaskua. Seiska ehkä olis tehnyt jutun, mutta ei se Hussin imagoon olisi vaikuttanut.
Jos nainen on pyytänyt ostamaan leivän ja siihen Janni suostunut, ja sen jälkeen nainen kerännyt korinsa täyteen muuta ruokaa, olisin kassalla sanonut että maksan tuon leivän, muut hoitaa rouva itse. En kyllä olisi itse sitä leipääkään ostanut, huijaushan tuo on selvästi. Onneksi Janni laittoi julkiseksi, osaavat muut varoa moisia huijareita. Köyhyys ei oikeuta huijaamaan eikä varastamaan.