"Isäksi huijaaminen" on esimerkki miehisestä seksikulttuurista, joka ei ole pysynyt kehityksen perässä
Nykyään on varmat testit eikä isyyttä pääse pakoon niin kannattaa alkaa vähän itsekin miettiä mihin sitä kikulia tunkee. Ei voi elää pellossa ja pomppia huoletta kukasta kukkaan niinkuin esi-isät joilla oli se etu että isyyttä ei voitu todistaa mitenkään. Silloin ei ollut edes aborttia.
Kommentit (691)
Vierailija kirjoitti:
Nainenhan sen lapsen kantaa, synnyttää ja jää sen kanssa yksin, eli meillä on kyllä itselläänkin jonkinlainen vastuu ja mielestäni jopa isompi vastuu siitä tulemmeko "vahingossa" raskaaksi vaiko emme. Mies voi haluta joskus myöhemmin lapsia, miksi hänen pitäisi sterilisoida itsensä? En ymmärrä. Ja minä olen rankemman luokan feministi. Jos kondomin käyttö ei miestä kiinnosta, niin pitäisiköhän meitä naisia kiinnostaa? Reidet kiinni. Vastuuta ei voi ulkoistaa.
Aamen, olen aivan samaa mieltä. Sen takia miehillekin ne kortsut käyttöön, jos eivät lapsia halua. Vastuuta ei voi ulkoistaa. Tässä tosiaan tuo asenne "vähän lopuksi työntelee paljaalla" on niin törkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa se oma vastuu siitä omasta elämästä. Jos ei halua lapsia, kondomin käyttö helpottaa sellaisen elämän saavuttamissa.
Toisekseen, Jos ei koe että voi luottaa omaan kumppaniin, niin silloin ei kannata jäädä sellaisen ihmisen kanssa vaan etsiä luotettavampi kumppani.Väärin. Kaikki naiset voivat huijata riippumatta siitä miten mies asian kokee. Naisiin ei voi luottaa. Piste. Tarvitaan jokin somekampanja, joka tähtää siihen, että jokainen mies tiedostaa tämän.
#AWALT (All Women Are Like That)
Muistathan ylttää naisvihasi koskemaan myös äitiäsi, sisariasi, mummojasi ja mahdollisia tyttäriäsi.
Sinulla on ilmeisesti tapana panna perheenjäsentesi kanssa? No, minulla ei ole.
Edellisen logiikan mukaan ne on jotain huijannut. Kaikki naiset...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhria saa syyllistää, kunhan uhri on mies. Auta armias, jos joku syyllistää naisuhria missään tilanteessa. Johan lähtee metoo-hurmostilassa suu vaahdoten riehuva naislauma toreille ja turuille kiekumaan.
Miten se, että vapaaehtoisesti harrastat seksiä tekee sinusta uhrin? Marttyyri.
Siten että nainen on valehdellut syövänsä pillereitä, kun todellisuudessa yrittää hankkiutua raskaaksi.
Luotatko kaikkiin ihmisiin yhtä naiivisti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhria saa syyllistää, kunhan uhri on mies. Auta armias, jos joku syyllistää naisuhria missään tilanteessa. Johan lähtee metoo-hurmostilassa suu vaahdoten riehuva naislauma toreille ja turuille kiekumaan.
Ohoh, missä sellaisia on näkynyt? Minäkin haluan nähdä miten joku kiekuu suu vaahdossa!
No eihän tuosta ole kuin pari viikkoa, kun täälläkin akat häppärit turvoksissa ja räkä pärskyen kiljuivat kuin hullut MeToo#-kiimoissaan ja teloittivat lynkkaamalla mm. Aku Louhimiestä. Ei puuttunut enään kuin barrikaadit, palavat autojen renkaat & rintsikat.
Hirmu rumasti puhut :( Vihasi on suuri, sen huomaa. Pelottaa, miten käytöksesi näkyy irl? Toivottavasti tapaan vain ihmisiä, joilla on kaunis sielu ja lähimmäisenrakkautta.
Tämä on kyllä vänkä saitti, täällä jos erehdyt sanomaan vastaan feemakkojen virallista liturgiaa, niin harput on niskassa torahampaineen välittömästi puremassa päätä irti.
Ps. ei ole mitään vihaa, vain tosiasoiden tunnustamista. Kannattaa kokeilla, itse kenekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten että nainen on valehdellut syövänsä pillereitä, kun todellisuudessa yrittää hankkiutua raskaaksi.
Kannattaisi sitten miettiä kenen kanssa sitä selsiä harrastaa. Ei tuo ole normaalin naisen käytöstä. Ja ainahan siihen voi kumin vaatia lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vanhaan aikaan tapettiin avioliiton ulkopuolella syntyneet mukulat. Se oli sen ajan abortti. Kiinassa tehdään näin tänäkin päivänä tyttölapsen synnyttyä. Tyttöjä ei siellä kaivata.
Höpö höpö. Ei niitä mitenkään järjestelmällisesti ole tapettu. Maailman sivu on esim piiat tehneet isännille ja miksei rengeillekin "isättömiä" lapsia. Siihen aikaan kun ei sitä isyyttä mitenkään voitu selvittää ja isännän sana tottakai painoi enemmän, kun piikaparan. Nyt kun miehet eivät enää pääsekään kuin koirat veräjästä, vaan joka lapselle voidaan todistaa se isä, niin miehille on tullut hätä ja alkaa itku näistä "isäksi pakotetuista/isäksi ilman omaa tahtoa/isäksi huijattu" jutuista. Kuinkahan moni näistä "isäksi ilman omaa tahtoa" on todellakin raahattu sänkyyn vasten miehen omaa tahtoa. Ja siellä väkisin väännetty miehestä siemenet ulos? mitenkähän paljon mahtoivat nämä äidiksi ilman omaa tahtoa tulleet naiset ennen pitää meteliä? Ja paljonko naiset nykyään pitää meteliä siitä, että heitäkin tulee edelleen äidiksi isot määrät ilman omaa tahtoa? Ehkäpä näistäkin pitäisi alkaa enemmän puhumaan ja tuoda niitä otsikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa ihan asiallisesti minulle, että jos nainen sanoo minulle syövänsä pillereitä, mutta ei syö. Tarkoitus hänellä on tulla tulla raskaaksi tahtomattani. Onko raskaus minun oma syyni?
Entäs jos minä huolehdin ehkäisystä ja käytän kondomia, mutta teen siihen neulalla reiän. Tarkoituksena saattaa nainen raskaaksi. Onko se naisen syy?
Molemmat teot ovat ehdottomasti väärin siltä, joka huijaa ehkäisyn kanssa.
Tässä ei kuitenkaan ole niin paljon kyse siitä, mikä on kenenkin syy, vaan siitä, että valitettavasti tuollaisia asioita tapahtuu, ja vielä paljon enemmän tapahtuu sitä, että pillereitä unohdetaan ja että niiden/muiden hormonivalmisteiden teho on joskus heikko syystä tai toisesta. Sen takia kenenkään joka ei halua lasta ei kannata jättää ehkäisyä sen toisen ihmisen varaan. Kun se ei-toivottu lapsi on tulossa niin ei se paljoa lohduta, että raskaus ei joissain analyyseissa ollut sinun *syytäsi*.
Esimerkiksi minä naisena en ole koskaan luottanut pelkkään kondomiin tilanteissa, joissa raskaus olisi ollut minulle ehdottoman epätoivottu. En siksi että en olisi luottanut kumppaniini, mutta kun niissä kondomeissa voi olla joskus reikiä muutenkin.
Naisena voikin valita ehkäisyn pettäessä pitääkö lapsen vai tekeekö abortin. Miehellä ei kuitenkaan tätä oikeutta ole vaan pitää tyytyä naisen päätökseen. Oli ehkäisy nyt kenen vastuulla tahansa, niin naisella on aina päätäntävalta ja mies joutuu tyytymään kohtaloonsa.
Niin, biologia kun ei perustu reiluudelle. Jos mies voisi lapsen kantaa (näitä harvoja transmiehiä lukuunottamatta), heillä varmasti olisi sama päätäntävalta. En vaan ymmärrä miksi naisia syyllistetään asiasta, jolle nainenkaan ei mitään voi. Varmasti moni nainen antaisi miehen olla raskaana, ja kantaa raskauden riskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä ketjuja kun lukee, niin ei voi kuin ihmetellä, että naiset näinkin laajasti näyttävät hyväksyvän isäksi huijaamisen. Mutta kertokaahan naiset, miten te suhtautuisitte, jos pitkässä suhteessa mies alkaisi yllättäen käyttää kondomia ja kertoisi sen johtuvan siitä, ettei naisiin voi luottaa ehkäisyasioissa.
1. Olisitte tyytyväisiä, että mies kantaa vastuun ja tottahan se on, ettei naisiin voi luottaa.
2. Vetäisitte herneen nenään kun teihin ei luoteta.
3. Epäilisitte miehen käyneen vieraissa ja pälkäävän tautia.
4. Jotain muuta.
Joo - tiedän, alapeukkuja tulee, mutta järkeviä vastauksia tuskin.
Monet naiset eivät halua hormonaalista ehkäisyä niiden sivuvaikutuksen takia ja kondomi itseasiassa olisi heillekin se mieluisampi vaihtoehto. Monilla miehillä vain tuntuu olevan kovin negatiivinen asenne kondomeihin. Joten jos mies ehdottaa kondomia ehkäisykeinona, varmaan aika monet olisivat tyytyväisiä.
Tämähän on eri asia. On eri asia keskustella siitä, mikä on molemmille sopiva ehkäisymuoto mm. sivuoireiden takia. Mutta olet siis sitä mieltä, ettei keskivertonainen epäile mitään, jos mies yllättäen haluaa alkaa käyttämään kondomia.
Varmasti epäilee. Mutta en nyt varsinaisesti ymmärrä mitä väliä sillä on, tai siis mikä on pointtisi? Jos mies ilman selittelyjä alkaa vertää kortsua päälle onhan se syy kysyä se miksi kysymys. Ja siihen voi vastata, haluaa olla varma. Jos kortsumies pitää naista epäluotettavana eikö ole ihan ok myös naisen epäillä onko se käynyt vieraissa ja kysyä testien perään?
Miten ketään voi huijata vanhemmaksi? Jos itse en haluaisi lapsia, olisin hyvin tarkka ehkäisystä ja käyttäisin kondomia myös vakisuhteessa, viis naisen mielipiteestä.
Noista "huijatuista" varmaan lähes jokainen on vedellyt paljaalla ja ihan loppuun asti, ja tuollaista ei voi mitenkään kutsua huijatuksi tulemikseksi, kyllä siinä on ihan tietoinen riski otettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa ihan asiallisesti minulle, että jos nainen sanoo minulle syövänsä pillereitä, mutta ei syö. Tarkoitus hänellä on tulla tulla raskaaksi tahtomattani. Onko raskaus minun oma syyni?
Entäs jos minä huolehdin ehkäisystä ja käytän kondomia, mutta teen siihen neulalla reiän. Tarkoituksena saattaa nainen raskaaksi. Onko se naisen syy?
Tässä ei kuitenkaan ole niin paljon kyse siitä, mikä on kenenkin syy, vaan siitä, että valitettavasti tuollaisia asioita tapahtuu, ja vielä paljon enemmän tapahtuu sitä, että pillereitä unohdetaan ja että niiden/muiden hormonivalmisteiden teho on joskus heikko syystä tai toisesta. Sen takia kenenkään joka ei halua lasta ei kannata jättää ehkäisyä sen toisen ihmisen varaan. Kun se ei-toivottu lapsi on tulossa niin ei se paljoa lohduta, että raskaus ei joissain analyyseissa ollut sinun *syytäsi*.
Esimerkiksi minä naisena en ole koskaan luottanut pelkkään kondomiin tilanteissa, joissa raskaus olisi ollut minulle ehdottoman epätoivottu. En siksi että en olisi luottanut kumppaniini, mutta kun niissä kondomeissa voi olla joskus reikiä muutenkin.
Naisena voikin valita ehkäisyn pettäessä pitääkö lapsen vai tekeekö abortin. Miehellä ei kuitenkaan tätä oikeutta ole vaan pitää tyytyä naisen päätökseen. Oli ehkäisy nyt kenen vastuulla tahansa, niin naisella on aina päätäntävalta ja mies joutuu tyytymään kohtaloonsa.
Tämä on totta. Ajatellaan, että miehellä olisi valta määrätä nainen pakkoaborttiin, niin kuinka moni mies sen pystyisi tekemään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohoh, missä sellaisia on näkynyt? Minäkin haluan nähdä miten joku kiekuu suu vaahdossa!
No eihän tuosta ole kuin pari viikkoa, kun täälläkin akat häppärit turvoksissa ja räkä pärskyen kiljuivat kuin hullut MeToo#-kiimoissaan ja teloittivat lynkkaamalla mm. Aku Louhimiestä. Ei puuttunut enään kuin barrikaadit, palavat autojen renkaat & rintsikat.
Hirmu rumasti puhut :( Vihasi on suuri, sen huomaa. Pelottaa, miten käytöksesi näkyy irl? Toivottavasti tapaan vain ihmisiä, joilla on kaunis sielu ja lähimmäisenrakkautta.
Tämä on kyllä vänkä saitti, täällä jos erehdyt sanomaan vastaan feemakkojen virallista liturgiaa, niin harput on niskassa torahampaineen välittömästi puremassa päätä irti.
Ps. ei ole mitään vihaa, vain tosiasoiden tunnustamista. Kannattaa kokeilla, itse kenekin.
Jo se, että käytät halventavaa nimitystä "femakko" paljastaa kaiken vihan sinussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko nähnyt Zombielandin? Double tap. Varmista selusta, älä anna mitään mahdollisuutta vahingon tapahtumiselle. Jokainen voi vaikuttaa asiaan omalla kohdallaan ehkäisemällä itse. Hitto, naisena joutuu miettimään ehkäisyä niin paljon, että tämä on ihan itsestään selvää, kuinka vaikeaa se voi olla miehelle, jolla ei ole päätösvaltaa, jos raskaus alkaa? Miksi ottaa _mitään_ riskejä, jos ehdottomasti ei halua isäksi?
Minä en ymmärrä tuota miesten ajatusmaailmaa "mutta se sanoi syövänsä pillereitä!" minä naisena en IKIMAALMASSA luottaisi siihen jos joku mies sanoo "ei tarvi käyttää kumia, kyllä mä syön näitä pillereitä ettei tuu vauvoja.." a) onko hän muistanut ottaa ne?? b) syökö hän muka oikeasti?? c) entäs jos ne vaan ihan pettävät, mitään kun ei ole 100%. En ymmärrä miten joku mies voi luottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, biologia kun ei perustu reiluudelle. Jos mies voisi lapsen kantaa (näitä harvoja transmiehiä lukuunottamatta), heillä varmasti olisi sama päätäntävalta. En vaan ymmärrä miksi naisia syyllistetään asiasta, jolle nainenkaan ei mitään voi. Varmasti moni nainen antaisi miehen olla raskaana, ja kantaa raskauden riskin.
Voi kyllä. Ja synnytyksen, imetyksen ja päävastuun lapsen kasvatuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän vain savun ja peilien kanssa saada huomion siitä, että jos esim. tahallaan jättää pillerit ottamatta vaikka pitääkseen miehen, on nainen syyllistynyt huijaukseen. Tai ottaa satsit kortsusta tai ihan mitä vaan. Ne ovat huijauksia kaikki. It does happen ja juuri tuosta on kysymys.
Montakohan tällaista tapausta edes on, kun kuitenkin siittiöt kuolevat kehon ulkopuolella nopesti.
Ei ole kysymyskään tapausten määrästä vaan selvästä vääryydestä ja huijauksesta. Pointti on, että tällaisessakin tapauksessxa miehen rooli on vain hyväksyä asemansa eikö hänellä ole mitään oikeudellista mahdollisuutta asiaan puuttua. Niin selvä huijaus kuin se onkin. Patriarkaatti toimii näinkin.
Vierailija kirjoitti:
Kehitys on tapahtunut niin, että naisten oikeudet ovat kasvaneet ja vastuut vähentyneet. Naisilla on niin raskauden ehkäisyyn kuin sen keskeytykseenkin erittäin hyvät mahdollisuudet. Ja seksikulttuuri on edelleenkin sitä, että nainen antaa ja mies saa, joten asetelma on siinäkin mielessä miehille epäedullinen, koska se altistaa luottamaan naisen sanaan. Pitäisi aloittaa jokin somekampanja, jossa taottaisiin miesten päähän, ettei naisiin voi luottaa pätkääkään. Naiset itse tietävät jo asian, mutta miten saataisiin jokainen mies sisäistämään se?
Juu, näin se menee. Itseensä sitä on tärkeissä asioissa luotettava eikä satunnaiseen baaripanoon.
Parisuhteessa on hyvä opetella tuntemaan kumppaninsa ja jos nainen puhuu lasten hankkimisesta olisi se otettava vakavasti.
Huijaamista en hyväksy mutta huijaamista sekin on että eron pelossa lupailee lapsen hankkimista " parin vuoden kuluttua, haluan lapsen mutta en ihan vielä". Tätä jatkuu vuodesta toiseen.
Asia on puhuttava kunnolla ja vaikka erottava jos näkemykset ovat kaukana toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole "tosiasioiden"tunnustamista, kun kielenkäyttösi sisältää sanoja "femakkojen", "harput" "torahampaineen puremassa pään irti" ja tuolla aikaisemmassa kommentissa "häppärit turvoksissa". Sinulle eikä naisvihassasi normaalia puhetta ja ulosantia, mutta näin tavallisen ihmisen mielestä, keskustelusi on täysin ala-arvoista. Ei tuollaiselle tekstille voi paljoakaan painoarvoa antaa. Huomaa kyllä milloin on tekemisissä sivistyneen ihmisen kanssa ja kielenkäyttö pysyy kurissa ja milloin ei näin ole. Asiallisena voi pysyä, vaikka erimieltä asioista olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olisin tyytyväinen jos miehet olisivat raskaana ja synnyttäisivät eikä itseni tarvitsisi murehtia niitä! Ja käyttäisin tietty itse ehkäisyä että mitään "yllättäviä" vahinkoja ei kävisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miehinen seksikulttuuri"?
Kyllä ne on naiset jotka Suomessa panee. Vanha viisaushan menee niin, että vaikka mies pitäisi itseään millaisena panomiehenä tahansa, sen vaimo on pannut kymmenen kertaa enemmän.
Näin se vain.
Höpö höpö. Taisit keksiä tämän "vanhan viisauden" ihan omasta päästäsi, en ole ikinä moista kuullutkaan. Ja minä olen sentäs vanha.
T. Täti
Taidat olla todella vanha. Kyllä tämä meille ysärinuorille oli jo tuttu juttu.
- Mamma vm 1981
No olenhan minä, sinuun verrattuna. Ehkä te ysärinuoret olitte sitten pahempia h*roja kuin me kasarinuoret.
T. Täti vm 1969
Ehkä. Ainakin minä ja kaikki tuttuni ovat kaikki panneet yli kymmentä miestä, useimmat yli 20. Kovin montaa alle 30 -vuotiaana 20 naista pannutta miestä ei löydy. Toki homma tasoittuu, jos äijät eivät mene parisuhteeseen ennen 30 ikävuotta.
Mutta ei niistä hoidoista äijille puhuta. Suurin osa oli sitäpaitsi ihan paskoja. :)
- Mamma vm 1981
Juu ysärillä sai hyvin billuu. Tytöt oli anteliaita.
kuuluit varmaan niihini paskoihin? :D
Melko varmasti, mutta kaikki lasketaan.
Niin, kyllä teillä miehillä on nykyisin rankkaa. Ei ihme, että miehisyytenne on täysin hukassa. Nyt teidän raukkojen ei enää anneta käyttäytyä sikamaisesti, ahdistella seksuaalisesti ja ehkäisystäkin pitää s**tana itse ottaa vastuu. Ja jos ei ota, joutuu jumal*uta maksamaan elareita!!! Ei anneta enää möyriä kuin siat pellossa niin kuin ennen vanhaan. On se rankkaa. Nyyh.