Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Isäksi huijaaminen" on esimerkki miehisestä seksikulttuurista, joka ei ole pysynyt kehityksen perässä

Vierailija
04.04.2018 |

Nykyään on varmat testit eikä isyyttä pääse pakoon niin kannattaa alkaa vähän itsekin miettiä mihin sitä kikulia tunkee. Ei voi elää pellossa ja pomppia huoletta kukasta kukkaan niinkuin esi-isät joilla oli se etu että isyyttä ei voitu todistaa mitenkään. Silloin ei ollut edes aborttia.

Kommentit (691)

Vierailija
81/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa se oma vastuu siitä omasta elämästä. Jos ei halua lapsia, kondomin käyttö helpottaa sellaisen elämän saavuttamissa.

Toisekseen, Jos ei koe että voi luottaa omaan kumppaniin, niin silloin ei kannata jäädä sellaisen ihmisen kanssa vaan etsiä luotettavampi kumppani.

Väärin. Kaikki naiset voivat huijata riippumatta siitä miten mies asian kokee. Naisiin ei voi luottaa. Piste. Tarvitaan jokin somekampanja, joka tähtää siihen, että jokainen mies tiedostaa tämän.

#AWALT (All Women Are Like That)

Muistathan ylttää naisvihasi koskemaan myös äitiäsi, sisariasi, mummojasi ja mahdollisia tyttäriäsi.

Sinulla on ilmeisesti tapana panna perheenjäsentesi kanssa? No, minulla ei ole.

Jos kaikki naiset sitä sun tätä, niin silloin se on kaikki naiset. Myös se oma äiti ja tytär. Jos kaikki naiset kusettavat ja huijaavat, niin silloin hekin niin tekevät. Ehkä se ei kohdistu juuri sinuun, mutta ei kai se silti siitä hyväksyttävää tee, jolloin heitäkin pitää vihata.

Sinähän tuosta vihasta jankutat ja uliset, en minä. Minä en vihaa kumpaakaan sukupuolta.

Vierailija
82/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehitys on tapahtunut niin, että naisten oikeudet ovat kasvaneet ja vastuut vähentyneet. Naisilla on niin raskauden ehkäisyyn kuin sen keskeytykseenkin erittäin hyvät mahdollisuudet. Ja seksikulttuuri on edelleenkin sitä, että nainen antaa ja mies saa, joten asetelma on siinäkin mielessä miehille epäedullinen, koska se altistaa luottamaan naisen sanaan. Pitäisi aloittaa jokin somekampanja, jossa taottaisiin miesten päähän, ettei naisiin voi luottaa pätkääkään. Naiset itse tietävät jo asian, mutta miten saataisiin jokainen mies sisäistämään se?

Sinä voit käyttää sitä kondomia. Pillerien tehot on jo oikeinkin käytettynä niin ja näin, kun esim. ripuli, oksennus tai lääkeluuri (esim. jotkut antibiootit) heikentävät ehkäisytehoa.

Meillä kondomia käytetty 8 -vuotisen parisuhteen ajan aina paitsi silloin kun lapsi haluttiin. Ja meillä on vain yksi yritetty lapsi, ei yhtäkään vahinkolasta. Joten itse liputan kondomien puolesta, ei sivuoireita, ja ehkäisy on molempien hoidettavissa. Kondomin rikkoontumisen myös voi havaita ainakin paremmin kuin pillerien pettämisen, jolloin jälkiehkäisy on vielä mahdollista.

Kerrotko vielä miten mies voi sen jälkiehkäisyn hoitaa? Kyse kun oli siitä, että nainen huijaa miehen isäksi. Tietenkin miehellä pitää olla omat kortsut, joita hän säilyttää naisen ulottumattomissa, muuten naisen on liian helppo niitä sabotoida. Vahingon sattuessa ei miehellä vaan ole mitään tehtävissä.

Keskustelet näistä etukäteen kumppanin kanssa. Tietenkään et voi pakottaa nielemään niitä jälkiehkäisyjä, mutta sitä suuremmalla syyllä kannattaa huolehtia kondomeista päiväyksien ja säilytyksien kanssa, jolloin rikkoontumisen riski pienenee.

Valitettavasti vaan näissä "huijaus"keisseissä koko kumia ei ole käytetty. Ja ne jotka muistaa tapaus hiv-rachelin, niin muistanee miten karua kieltä ko. tapaus kertoi miesten ehkäisykulttuurista..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No woman no cry. Helpoimmalla pääsee kun pysyy erossa naisista ja runkkailee vaan. Ei tarvitse miettiä että tuleeko ne menkat ja muutenkin elämä on 100 x helpompaa.

Vierailija
84/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa ihan asiallisesti minulle, että jos nainen sanoo minulle syövänsä pillereitä, mutta ei syö. Tarkoitus hänellä on tulla tulla raskaaksi tahtomattani. Onko raskaus minun oma syyni?

Entäs jos minä huolehdin ehkäisystä ja käytän kondomia, mutta teen siihen neulalla reiän. Tarkoituksena saattaa nainen raskaaksi. Onko se naisen syy?

Molemmat teot ovat ehdottomasti väärin siltä, joka huijaa ehkäisyn kanssa.

Tässä ei kuitenkaan ole niin paljon kyse siitä, mikä on kenenkin syy, vaan siitä, että valitettavasti tuollaisia asioita tapahtuu, ja vielä paljon enemmän tapahtuu sitä, että pillereitä unohdetaan ja että niiden/muiden hormonivalmisteiden teho on joskus heikko syystä tai toisesta. Sen takia kenenkään joka ei halua lasta ei kannata jättää ehkäisyä sen toisen ihmisen varaan. Kun se ei-toivottu lapsi on tulossa niin ei se paljoa lohduta, että raskaus ei joissain analyyseissa ollut sinun *syytäsi*.

Esimerkiksi minä naisena en ole koskaan luottanut pelkkään kondomiin tilanteissa, joissa raskaus olisi ollut minulle ehdottoman epätoivottu. En siksi että en olisi luottanut kumppaniini, mutta kun niissä kondomeissa voi olla joskus reikiä muutenkin.

Vierailija
85/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kylläkin jo hyväksynyt tän tilanteen silti kun luin täällä näitä kirjotuksia huomasin ettei oo oikein ja että minuu on kanssa huijattu. Oon kylläkin tyttö ja raskaana. Poikakaveri väitti että käyttää ehkäisyä ei vaan sitten toiminut. Noloo kertoa mut en enää voi mitään ja voin tajuta mille tuntuu aloittajalla no en suostu toiste tääkin aika on ollu tosi kauhee ja kuin sitten kun tää syntyy ensi kuussa

Vierailija
86/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhria saa syyllistää, kunhan uhri on mies. Auta armias, jos joku syyllistää naisuhria missään tilanteessa. Johan lähtee metoo-hurmostilassa suu vaahdoten riehuva naislauma toreille ja turuille kiekumaan.

Koulussa ihan hyvin mielestäni kerrotaan jo aika nuorelle että seksistä syntyy lapsia. Ja vielä erikseen ehkäisyt molemmille sukupuolille. Jos sattui olemaan muita kiireitä tuolloin, on esim. netti täynnä hyödyllistä tietoa. Ja jos vieläkin on onnistunut välttämään tuon perustiedon, on varmaan aiheellista kerrata muutama viimeisin luokka, etteivät pahat naiset onnistu viemään viimeisiäkin ropojasi vauvanhimoissaan.

Mielenkiintoista on se kuinka tästä aina jaksetaan muistuttaa miesten kohdalla. Vai oletko aidosti tasa-arvoinen eli tyttö joka nussii, ottaa riskin synnyttää vauva?

Vierailija
87/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on, miehet eivät voi sietää sitä että nykyään laki velvoittaa heidät kantamaan osansa vastuusta eikä ongelma olekaan enää yksin naisen (vaikka toki suurimmalta osin ihan biologiasta johtuen yhä on).

Vierailija
88/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kylläkin jo hyväksynyt tän tilanteen silti kun luin täällä näitä kirjotuksia huomasin ettei oo oikein ja että minuu on kanssa huijattu. Oon kylläkin tyttö ja raskaana. Poikakaveri väitti että käyttää ehkäisyä ei vaan sitten toiminut. Noloo kertoa mut en enää voi mitään ja voin tajuta mille tuntuu aloittajalla no en suostu toiste tääkin aika on ollu tosi kauhee ja kuin sitten kun tää syntyy ensi kuussa

Vierailija
89/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhria saa syyllistää, kunhan uhri on mies. Auta armias, jos joku syyllistää naisuhria missään tilanteessa. Johan lähtee metoo-hurmostilassa suu vaahdoten riehuva naislauma toreille ja turuille kiekumaan.

Ohoh, missä sellaisia on näkynyt? Minäkin haluan nähdä miten joku kiekuu suu vaahdossa!

No eihän tuosta ole kuin pari viikkoa, kun täälläkin akat häppärit turvoksissa ja räkä pärskyen kiljuivat kuin hullut MeToo#-kiimoissaan ja teloittivat lynkkaamalla mm. Aku Louhimiestä. Ei puuttunut enään kuin barrikaadit, palavat autojen renkaat & rintsikat.

Joo on se niin väärin ettei mies saa enää edes rauhassa seksuaalisesti ahdistella naisia, kun heti joku siitä valittaa, niin väärin..

Vierailija
90/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulussa ihan hyvin mielestäni kerrotaan jo aika nuorelle että seksistä syntyy lapsia. Ja vielä erikseen ehkäisyt molemmille sukupuolille. Jos sattui olemaan muita kiireitä tuolloin, on esim. netti täynnä hyödyllistä tietoa. Ja jos vieläkin on onnistunut välttämään tuon perustiedon, on varmaan aiheellista kerrata muutama viimeisin luokka, etteivät pahat naiset onnistu viemään viimeisiäkin ropojasi vauvanhimoissaan.

Mielenkiintoista on se kuinka tästä aina jaksetaan muistuttaa miesten kohdalla. Vai oletko aidosti tasa-arvoinen eli tyttö joka nussii, ottaa riskin synnyttää vauva?

Joka ikinen tyttö tietää nussimisen riskit, samoin joka ikinen poika. Tyttö vaan ei pane menemään luottaen vain toisen sanaan ehkäisystä.

Vierailija
91/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinhän se on aina historiassa ollutkin, kun ehkäisyä ei ollut saatavilla. Silloinhan se oli aina naisen vika jos meni lehtolapsen tekemään. 

Vierailija
92/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se, että vapaaehtoisesti harrastat seksiä tekee sinusta uhrin? Marttyyri.

No huijaaminen tietenkin. Äläkä käännä tätä henkilökohtaiseksi asiaksi, vaikka te naiset rakastattekin niin aina tehdä.

Ei sinua voi huijata, jos kannat itse vastuun tekemisistäsi. Äläpä nyt pistä sitä päätäsi pensaaseen, vaikka te miehet rakastattekin niin aina tehdä.

Mitä olet mieltä siitä jos mies käyttää ehkäisyä, mutta vähän lopuksi salaa työntelee ilman kumia. Naisen vika kun raskautui eikä kantanut vastuuta?

Vierailija
93/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohoh, missä sellaisia on näkynyt? Minäkin haluan nähdä miten joku kiekuu suu vaahdossa!

No eihän tuosta ole kuin pari viikkoa, kun täälläkin akat häppärit turvoksissa ja räkä pärskyen kiljuivat kuin hullut MeToo#-kiimoissaan ja teloittivat lynkkaamalla mm. Aku Louhimiestä. Ei puuttunut enään kuin barrikaadit, palavat autojen renkaat & rintsikat.

T. Aku

Vierailija
94/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huijaaminen tietenkin. Äläkä käännä tätä henkilökohtaiseksi asiaksi, vaikka te naiset rakastattekin niin aina tehdä.

Ei sinua voi huijata, jos kannat itse vastuun tekemisistäsi. Äläpä nyt pistä sitä päätäsi pensaaseen, vaikka te miehet rakastattekin niin aina tehdä.

Mitä olet mieltä siitä jos mies käyttää ehkäisyä, mutta vähän lopuksi salaa työntelee ilman kumia. Naisen vika kun raskautui eikä kantanut vastuuta?

Henkilön, joka ehdottomasti ei halua lapsia, on viisainta ehkäistä itse, riippumatta siitä, ehkäiseekö toinen. Tällä poistetaan tällaiset "hupskeikkaa, oho" -tilanteet.

Vierailija
95/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen tyttö tietää nussimisen riskit, samoin joka ikinen poika. Tyttö vaan ei pane menemään luottaen vain toisen sanaan ehkäisystä.

Ja jos panemiseksi menee niin tyttö joko tekee abortin tai pitää lapsen. Nykyään on helpompaa pitää lapsi, kun isyys voidaan vahvistaa testein eikä nainen jää kokonaan yksin kuten ennen. Maailma on muuttunut, enää ei mennä viime vuosituhannen säännöillä vaan jokainen joutuu vastaamaan itse ehkäisystään. 

Vierailija
96/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhaan aikaan tapettiin avioliiton ulkopuolella syntyneet mukulat. Se oli sen ajan abortti. Kiinassa tehdään näin tänäkin päivänä tyttölapsen synnyttyä. Tyttöjä ei siellä kaivata.

Se on jännä, miten perussääntö "Älä tapa" unohtuu tietyissä tilanteissa aika helpostikin.. Ihminen on hyvä perustelemaan pahankin asian hyväksi tai ainakin luvalliseksi, jos se palvelee omaa etua.

Vierailija
97/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän vain savun ja peilien kanssa saada huomion siitä, että jos esim. tahallaan jättää pillerit ottamatta vaikka pitääkseen miehen, on nainen syyllistynyt huijaukseen. Tai ottaa satsit kortsusta tai ihan mitä vaan. Ne ovat huijauksia kaikki. It does happen ja juuri tuosta on kysymys.

Vierailija
98/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miehinen seksikulttuuri"?

Kyllä ne on naiset jotka Suomessa panee. Vanha viisaushan menee niin, että vaikka mies pitäisi itseään millaisena panomiehenä tahansa, sen vaimo on pannut kymmenen kertaa enemmän.

Näin se vain.

Höpö höpö. Taisit keksiä tämän "vanhan viisauden" ihan omasta päästäsi, en ole ikinä moista kuullutkaan. Ja minä olen sentäs vanha.

T. Täti

Taidat olla todella vanha. Kyllä tämä meille ysärinuorille oli jo tuttu juttu.

- Mamma vm 1981

No olenhan minä, sinuun verrattuna. Ehkä te ysärinuoret olitte sitten pahempia h*roja kuin me kasarinuoret.

T. Täti vm 1969

Ehkä. Ainakin minä ja kaikki tuttuni ovat kaikki panneet yli kymmentä miestä, useimmat yli 20. Kovin montaa alle 30 -vuotiaana  20 naista pannutta miestä ei löydy. Toki homma tasoittuu, jos äijät eivät mene parisuhteeseen ennen 30 ikävuotta. 

Mutta ei niistä hoidoista äijille puhuta. Suurin osa oli sitäpaitsi ihan paskoja. :)

- Mamma vm 1981

Vierailija
99/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmäkö olet? Tässähän nimenomaan keskustellaan siitä, että mies ei halua isäksi ja nyt sinä sitten "vähän lopuksi työntelet ilman kumia"??? Naisella on edelleen mahdollisuus siihen aborttiin, sinä sen sijaan maksat 18 vuotta jos nainen ei sitä teekään. Ammut siis ihan omaan nilkkaasi. Varsinainen valopää...

Vierailija
100/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehitys on tapahtunut niin, että naisten oikeudet ovat kasvaneet ja vastuut vähentyneet. Naisilla on niin raskauden ehkäisyyn kuin sen keskeytykseenkin erittäin hyvät mahdollisuudet. Ja seksikulttuuri on edelleenkin sitä, että nainen antaa ja mies saa, joten asetelma on siinäkin mielessä miehille epäedullinen, koska se altistaa luottamaan naisen sanaan. Pitäisi aloittaa jokin somekampanja, jossa taottaisiin miesten päähän, ettei naisiin voi luottaa pätkääkään. Naiset itse tietävät jo asian, mutta miten saataisiin jokainen mies sisäistämään se?

Sinä voit käyttää sitä kondomia. Pillerien tehot on jo oikeinkin käytettynä niin ja näin, kun esim. ripuli, oksennus tai lääkeluuri (esim. jotkut antibiootit) heikentävät ehkäisytehoa.

Meillä kondomia käytetty 8 -vuotisen parisuhteen ajan aina paitsi silloin kun lapsi haluttiin. Ja meillä on vain yksi yritetty lapsi, ei yhtäkään vahinkolasta. Joten itse liputan kondomien puolesta, ei sivuoireita, ja ehkäisy on molempien hoidettavissa. Kondomin rikkoontumisen myös voi havaita ainakin paremmin kuin pillerien pettämisen, jolloin jälkiehkäisy on vielä mahdollista.

Kerrotko vielä miten mies voi sen jälkiehkäisyn hoitaa? Kyse kun oli siitä, että nainen huijaa miehen isäksi. Tietenkin miehellä pitää olla omat kortsut, joita hän säilyttää naisen ulottumattomissa, muuten naisen on liian helppo niitä sabotoida. Vahingon sattuessa ei miehellä vaan ole mitään tehtävissä.

Keskustelet näistä etukäteen kumppanin kanssa. Tietenkään et voi pakottaa nielemään niitä jälkiehkäisyjä, mutta sitä suuremmalla syyllä kannattaa huolehtia kondomeista päiväyksien ja säilytyksien kanssa, jolloin rikkoontumisen riski pienenee.

Valitettavasti vaan näissä "huijaus"keisseissä koko kumia ei ole käytetty. Ja ne jotka muistaa tapaus hiv-rachelin, niin muistanee miten karua kieltä ko. tapaus kertoi miesten ehkäisykulttuurista..

Entäs se hiv-äijä? Se musta mies kun tartutti useampiakin naisia? Ei siinä naistenkaan ehkäisykylttyyri hyvältä näyttänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän