"Isäksi huijaaminen" on esimerkki miehisestä seksikulttuurista, joka ei ole pysynyt kehityksen perässä
Nykyään on varmat testit eikä isyyttä pääse pakoon niin kannattaa alkaa vähän itsekin miettiä mihin sitä kikulia tunkee. Ei voi elää pellossa ja pomppia huoletta kukasta kukkaan niinkuin esi-isät joilla oli se etu että isyyttä ei voitu todistaa mitenkään. Silloin ei ollut edes aborttia.
Kommentit (691)
Se on nykymenoa että Suomihuora nussii kenen tahansa kanssa keneltä eniten saa rahaa huijattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
fghdfdhfghdf kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin ihan oikeasti havahdutaan siihen, että tämä ilmiö on totta. Entinen hyvä kaverini kertoi aivan suoraan, että hankki lapsen koska mies meinasi jättää hänet pettämisen takia. Olin aivan päästäni pyörällä kun kuulin tuon, ja muija selitti tätä baarissa kovaan ääneen. Hän sanoi jättäneensä ehkäisyn tahallaan pois. Koska oikeasti joku voi myöntää tehtailleensa lapsen vain siksi koska voi?
Tottakai tällaisia naisia on jotka tekevät niin, tai yrittävät tehdä. Mutta tiedätkö millainen mies ei joudu tahtomattaan isäksi? Sellainen joka huolehtii itse ehkäisystä.
Eli toisin sanoen, naiseen ei pidä missään tapauksessa luottaa? Pitää vaan hyväksyä että naiset nyt vaan ovat sellaisia?
Edelleenkään nainen ei voi edes välttämättä vaikuttaa siihen jos pillerit pettävät. Jos se on sinusta huijaamista että jollain oli pari päivää sitten ripuli ja tästä syystä pillerien teho oli heikentynyt ja hän tuli raskaaksi niin ok.
Vahinko ja huijaaminen ovat eri asioita. Täällä on puhuttu siitä, että nainen tarkoituksella hankkiutuu raskaaksi, vaikka niin ei olla sovittu yhdessä. Ymmärrätkö mikä ero siinä on? Voiko naiseen luottaa, vai onko mentävä siihen, että penetraatiota harrastetaan varmuuden vuoksi vain ja ainoastaan raskautumistarkoituksessa? Otellaan suihin vain, niin ei ole riskejä eikä tarvitse luottaa keneenkään.
Niin, sataprosenttista varmuutta nyt voi saada kovin harvoissa asioissa, kun ollaan tekemisissä toisten ihmisten kanssa. Koskee niin naisia kuin miehiäkin. Yhtä lailla yhdessä rakkaudella suunniteltu vauva voikin jäädä naisen yksin odotettavaksi, synnytettäväksi ja hoidettavaksi, kun mies osoittautuukin epäluotettavaksi petturiksi, joka muuttaa mielensä kun lapsi on jo tulossa. Mitä näille mahdat, miten estät tapahtumasta?
En tiedä, miksi juuri tämä isäksi huijaaminen tuntuu nyt olevan elämää suurempi murhe joillekin miehille - toki jos itselle on näin käynyt niin ottaahan se varmasti pattiin, mutta en jaksa uskoa, että tässä ketjussa kirjoitelleet miehet ovat kaikki vastentahtoisia isukkeja. Vai oletteko?
Huijareita kuitenkin on ihan joka paikassa, ja missä vain voi tulla huijatuksi. Jotkin tilanteet ovat jopa sellaisia, että uhri ei voi asialle mitään vaikka olisi kuinka huolellinen (esim. jos talo osoittautuu hometaloksi vasta, kun kaupanpurkuaika on mennyt umpeen), mutta tässä lapsiasiassa ei ole näin. Miehellä on aina mahdollisuus päättää lisääntymisestään.
Ps. Jos ihan varma haluat olla, et kyllä harrasta suuseksiäkään. Nainenhan voi käydä vessassa sylkemässä siemensi ruiskuun ja...
Löysin vasta tämän ketjun, mutta minä olen yksi huijattu isäksi. Kävi niinkun ketjussa on puhuttukin, eli tyttöystävä jätti pillerit syömättä, tämän se myönsi kun lapsi oli syntynyt.
Tykkään, ja huolehdin lapsestani, ja puolison kanssa asutaan edelleen saman katon alla, mutta luottamus meni ja rakkaus kuoli. Aion erota lähitulevaisuudessa.
Sinun puolestasi olen aidosti pahoillani. Erittäin psksti toimittu tyttöystävältäsi, ja uskon että tunteet kuolee varmasti tuollaisessa tilanteessa. Ihanaa että et kuitenkaan viattomalle lapsellesi kosta hänen äitinsä tekoja. Tosi ikävä tilanne, ei voi käsittää miten jotkut naiset kehtaa. Mutta ole sinä mies ja isä lapsellesi. Nainen jääköön omaan arvoosa.
Kaikkea hyvää sinulle ja lapsellesi!
Vierailija kirjoitti:
fghdfdhfghdf kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin ihan oikeasti havahdutaan siihen, että tämä ilmiö on totta. Entinen hyvä kaverini kertoi aivan suoraan, että hankki lapsen koska mies meinasi jättää hänet pettämisen takia. Olin aivan päästäni pyörällä kun kuulin tuon, ja muija selitti tätä baarissa kovaan ääneen. Hän sanoi jättäneensä ehkäisyn tahallaan pois. Koska oikeasti joku voi myöntää tehtailleensa lapsen vain siksi koska voi?
Tottakai tällaisia naisia on jotka tekevät niin, tai yrittävät tehdä. Mutta tiedätkö millainen mies ei joudu tahtomattaan isäksi? Sellainen joka huolehtii itse ehkäisystä.
Eli toisin sanoen, naiseen ei pidä missään tapauksessa luottaa? Pitää vaan hyväksyä että naiset nyt vaan ovat sellaisia?
Edelleenkään nainen ei voi edes välttämättä vaikuttaa siihen jos pillerit pettävät. Jos se on sinusta huijaamista että jollain oli pari päivää sitten ripuli ja tästä syystä pillerien teho oli heikentynyt ja hän tuli raskaaksi niin ok.
Vahinko ja huijaaminen ovat eri asioita. Täällä on puhuttu siitä, että nainen tarkoituksella hankkiutuu raskaaksi, vaikka niin ei olla sovittu yhdessä. Ymmärrätkö mikä ero siinä on? Voiko naiseen luottaa, vai onko mentävä siihen, että penetraatiota harrastetaan varmuuden vuoksi vain ja ainoastaan raskautumistarkoituksessa? Otellaan suihin vain, niin ei ole riskejä eikä tarvitse luottaa keneenkään.
Kyllä me kaikki ymmärrämme mikä ero on huijaamisella ja vahingolla. Kertokaa nyt hyvänen aika sitten tälläisellekin tampiolle, mitä tälle asialle pitää tehdä? Miten tämä huijausongelma nyt ratkaistaan? Täällä on nyt todettu, että kyllä, huijaaminen on väärin, pahaa, ja kamalaa. Moneen otteeseen vieläpä. Miten me nyt sitten voimme estää, ettei näitä huijaamisia tapahdu? Tai mitä jälkiseuraamuksia siitä pitäisi tulla, jos joku niin tekee?
Meidän avioliitossa tälläinen petos olisi vähintään yhtä paha, ellei jopa pahempi kuin vieraan kanssa seksin harrastaminen. Sekin olisi asia, joka tarkoittaisi automaattisesti avioeroa, saati sitten ehkäisyssä huijaaminen. Sitä minä en tiedä, miksi nämä pitkässä suhteessa huijatuksi tulleet eivät aina eroa, koska mielestäni suhteeseen jääminen tälläisen pettäjän kanssa vain viestittää, että se petos ei lopulta ollutkaan niin kamalaa. Ja mikäli naisen tarkoitus on ollut vain nalkittaa mies jäämään suhteeseen, niin siinähän sitä on rangaistusta naiselle, kun mies kuitenkin lähtee. Silloin nainen kantaa seurauksena joko abortin tai lapsen, ja sen, ettei enää mitenkään pysty korjaamaan suhdettaan.
Huijarihuora kannattaa aina jättää koska sellainen pyrkii vain varastamaan rahasi ilman että saa rakkautta vastineeksi. Yhteisestä lapsesta on toki huolehdittava ja kannettava vastuu kasvatuksesta. Jos äidistä ei ole kasvattajaksi niin kannattaa hakea yksinhuoltajuutta.
gfhdfgfhd kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää keskustelu saa kyllä mun verenpaineen niin nousemaan...
Miettikää nyt hyvät naiset asiota omalle tai edes veljenne/ poikanne kohdalle. Kyllä kumppaniin täytyy voida luottaa! Alan kohta ihan oikeasti itkemään kun alapeukut kertoo karua tarinaa, trollejahan ne on mut onnistui tavoitteessaan!
Entäpä tyttärellenne? Saako joku mies pamauttaa hänelle vaikka HIV:n kun kerta ehkäisystäkin saa ihan surutta valehdella. Miksi sitten on taudeista kerrottava? Yhtä lopunelämän asioita kumpikin.Luoja miten typerä kommentti. Kukaan tässäkään ketjussa ei ole sanonut että ehkäisystä SAA valehdella tai se jotenkin ei olisi tuomittavaa jos näin tekee. MUTTA jos mies missään nimessä ei halua isäksi, niin miksi ihmeessä hän ei pelaa varman päälle ja käytä kumia? Itse todellakin käyttäisin jos olisin mies ja lapsi olisi maailmanloppu, ihan oman mielenrauhani takia.
Voin kuvitella sen keskustelun makuuhuoneessa. "Kulta, mitä sinä kondomilla, minullahan on pillerit?" "Minä nyt vaan ihan varman päälle, kun ei koskaan tiedä mitä sinä saat päähäsi."
"Kuule, pillerit yksistään ei ole täysin varmoja! Tiedän tapauksia joissa pillereistä huolimatta raskaus on alkanut. Mitä sinulla on sitä vastaan että varmistetaan vielä kumilla ettei pääse vahinkoa tapahtumaan? Sitä paitsi olen kyllä itse asiassa huolissani pillerien ympäristövaikutuksista. Tiedätkö, että niiden seurauksena merien kalakannat ovat hupenemassa? Viemärivesiin ne pillerien hormonit joutuvat, ja sitten vaikuttavat siellä missä ei pitäisi. Kumilla ei ole sellaisia haittavaikutuksia."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Silloin "ennenvanhaan" piikatyttö lähetettiin takaisin maalle äpäränsä kanssa. Toisaalta ympärillä oli sukua enemmänkin, ainakin oma mummoni hankki yhden rakkaudenhedelmän, meni sitten naimisiin vaarini kanssa ja saivat vielä kahdeksan lasta.
Kyllä ne isät yleensä tiedettiin.
Tiedettiin tai ei, naista rankaistiin. Ja alkeellisimmat miehet haluaisivat asioiden olevan sullä tolalla yhä, vaikka kortsuja saa lähikaupasta ja vasektomian omasta terveyskeskuksesta parin kympin hintaan.
Mitäs rangaistuksia naisille nyt on toivottu? Rohkeimmat kai ovat sitä mieltä, että naisilla ei tulisi olla oikeutta huijata miestä isäksi. Kovin nuorille ei vasektomiaa tehdä, ja toisaalta moni mies ei välttämättä ole siinä tilnateessa, että haluaisi lopullista päätöstä vielä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pysty todistamaan ETTEI ole jättänyt tahalleen pois, niin rangaistuksena alasti riisutus, talutus torille / kaupunki keskustaan ja julkinen ruoskinta. Sanotaan että noin puolen tusinan varoittavan esimerkin jälkeen koko maassa, alkaisi varmasti muistua mieleen vastaisuudessa jopa hämmästyttävällä tarkkuudella että on pilsut otettu vaiko ei. Se varmasti yleisesti stimuloisi naaras väestön muistia ja avittasi aivokapasiteetin toimintaa huomattavasti, kun on käynyt katsomassa tuollaisen julkisen ruoskinnan ja kuuntelemassa ne ruoskan läsähdykset siihen paljaalle perseelle. Jonka jälkeen tällaisia "keskusteluja" ei olisi tarvis enään käydä.
Kondomiko ei edelleenkään ole vaihtoehto? Niin no onhan se tietysti ikävää kun ei oo kivaa kun puristaa tai on väljä tai ei oo tuntoo tai ei viittis ja kun maksaakin niin paljon. Mieluummin naiselle hormonimyrkytys päälle ja jos ei se riitä niin sitten rangaistuksena alasti torille ruoskittavaksi, oppiivatpahan olemaan tulematta raskaaksi. Nih.
Kyllä se kondomi varmaan on monille vaihtoehto, mutta eikös tässä ketjussa ole kyse miesten huijaamisesta? Miksi sitä pitää yrittää oikeuttaa vetoamalla siihen, että miehen ei olisi pitänyt luottaa naiseen vaan käyttää kondomia? Eihän noin toimita vaikkapa talousasioissa huijaamisten kohdallakaan. "Mitäs lainaist rahasi?" tai "Mitäs päästit varkaan asuntoosi?"
On tapauksia, joissa sanon "mitäs olit noin tyhmä", kun joku lankeaa huijaukseen. Esim. monet netin huijausyritykset. Enkä siltikään yritä puolustella huijaajaa.
Mitä ehkäisyyn tulee niin mikään ehkäisymenetelmä ei ole sataprosenttisen varma. Eli jos mahdollisimman hyvää varmuutta haluaa niin aina kannattaa käyttää toistakin menetelmää. Vaikkapa kondomia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne: pari menee sänkyyn. Nainen hiljaa mielessään päättänyt haluta lapsen kertomatta miehelle mitään. Mies ehdottaa kondomia. Nainen sanoo, että ei tarvitse, hän käyttää pillereitä ja se tuntuukin niin paljon paremmalta ilman. Mies kysyy, että todellako käytät? Nainen vastaa, että kyllä, kyllä ja hieroo samalla miehenn etumusta... Loppu on historiaa.
Eikö tässä huijata?
Lähipiirissäni on olemassa tapaus, joka ylpeästi kertoi tehneensä näin yhden illan jutulleen, koska halusi lapsen.
Jokainen järkevä ja vastuullinen ihminen käyttää yhden illan jutuissa kumia, ihan jo tautiriskin takia.
gfhdfgfhd kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää nyt hyvät naiset asiota omalle tai edes veljenne/ poikanne kohdalle. Kyllä kumppaniin täytyy voida luottaa! Alan kohta ihan oikeasti itkemään kun alapeukut kertoo karua tarinaa, trollejahan ne on mut onnistui tavoitteessaan!
Entäpä tyttärellenne? Saako joku mies pamauttaa hänelle vaikka HIV:n kun kerta ehkäisystäkin saa ihan surutta valehdella. Miksi sitten on taudeista kerrottava? Yhtä lopunelämän asioita kumpikin.Luoja miten typerä kommentti. Kukaan tässäkään ketjussa ei ole sanonut että ehkäisystä SAA valehdella tai se jotenkin ei olisi tuomittavaa jos näin tekee. MUTTA jos mies missään nimessä ei halua isäksi, niin miksi ihmeessä hän ei pelaa varman päälle ja käytä kumia? Itse todellakin käyttäisin jos olisin mies ja lapsi olisi maailmanloppu, ihan oman mielenrauhani takia.
Voin kuvitella sen keskustelun makuuhuoneessa. "Kulta, mitä sinä kondomilla, minullahan on pillerit?" "Minä nyt vaan ihan varman päälle, kun ei koskaan tiedä mitä sinä saat päähäsi."
Kuvittele myös keskustelu... ai meille tulee vauva.
Itse voi keskustelusi valita. Meillä on ihan vakisuhteessa ollut käytössä sekä pillerit että kondomi, silloin kun raskautta ei haluttu.
Vierailija kirjoitti:
gfhdfgfhd kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittele myös keskustelu... ai meille tulee vauva.
Itse voi keskustelusi valita. Meillä on ihan vakisuhteessa ollut käytössä sekä pillerit että kondomi, silloin kun raskautta ei haluttu.
Meitä tällä lailla toimivia näyttää olevan paljon. Mutta liian vaikeaa monille, joita sitten "huijataan isiksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhria saa syyllistää, kunhan uhri on mies. Auta armias, jos joku syyllistää naisuhria missään tilanteessa. Johan lähtee metoo-hurmostilassa suu vaahdoten riehuva naislauma toreille ja turuille kiekumaan.
Koulussa ihan hyvin mielestäni kerrotaan jo aika nuorelle että seksistä syntyy lapsia. Ja vielä erikseen ehkäisyt molemmille sukupuolille. Jos sattui olemaan muita kiireitä tuolloin, on esim. netti täynnä hyödyllistä tietoa. Ja jos vieläkin on onnistunut välttämään tuon perustiedon, on varmaan aiheellista kerrata muutama viimeisin luokka, etteivät pahat naiset onnistu viemään viimeisiäkin ropojasi vauvanhimoissaan.
Koulussa myös kerrottiin, että seksi kuuluu usein aikuisten seurustelusuhteisiin. Että ei pidä itkeä jos joutuu omasta mielipiteestään huolimatta harrastamaan seksiä suhteessa. Jos koulussa nukkui, niin olisi tuo opittavissa netistä tai ihan ympärilleen katsomallakin. Ei pidä luottaa ihmisiin vaan ihan itse varmistautua, ettei kukaan pääse sinulle pahaa tekemään.
Jostain kumman syystä raiskauksen uhrin vastuusta ei kuitenkaan saa kysellä. Kun taas mies huijataan (esim. sabotoimalla kortsut) isäksi, se onkin ihan vaan oma vika.
Väkivallan uhri on aina uhri. Vaikka kyse olisi törkeästä huutelusta lähteneestä hakkaamisesta, toisen ihmisen koskemattomuuden loukkaaminen on ihan aina väärin, ilman mitään poikkeuksia. Vaikka nainen makaisi alasti sammuneen kadulla, häntä ei saa mennä panemaan, auttaminen on ainoa oikea teko sellaisessa tilanteessa.
Myös toisen ihmisen kaikki huijaaminen ja kusettaminen on aina väärin. Tuskin kukaan sitä kiistää. Kyse on lähinnä siitä, että toisin kuin raiskauksen, huijatuksi tulemisen voi useimmiten estää ihan vain toimimalla itse vastuullisesti ja järkevästi. Raiskatuksi voi tulla vaikka olisi päiväsaikaan liikenteessä pilkkihaalari päällä. Isäksi ei oikein voi tulla, jos itse pitää huolen ehkäisystä omalta osaltaan. Mikäli parisuhteessa, jossa pitäisi voida luottaa toiseen, tulee huijatuksi, kannattaa miettiä, onko parisuhde oikeasti siinä pysymisen arvoinen. Toki silloin on myöhäistä, kusetus ja sen seuraukset ovat jo tapahtuneet, mutta tämän vuoksi sitä kai olisikin parasta pitää ehkäisy omassa hallinnassa aina.
Mikäli parisuhteessa, jossa pitäisi voida luottaa toiseen, tulee raiskatuksi, kannattaa miettiä, onko parisuhde oikeasti siinä pysymisen arvoinen. Toki silloin on myöhäistä, raiskaus ja sen seuraukset ovat jo tapahtuneet, mutta tämän vuoksi sitä kai olisikin parasta pitää oma turvallisuus omassa hallinnassa aina.
Vierailija kirjoitti:
kuinkahan moni näistä isäksi "huijatuista" käytti itse ehkäisyä? just saying..
Onko sinusta myös stealthing OK jos nainen ei käytä ehkäisyä?
Löysin vasta tämän ketjun, mutta minä olen yksi huijattu isäksi. Kävi niinkun ketjussa on puhuttukin, eli tyttöystävä jätti pillerit syömättä, tämän se myönsi kun lapsi oli syntynyt.
Tykkään, ja huolehdin lapsestani, ja puolison kanssa asutaan edelleen saman katon alla, mutta luottamus meni ja rakkaus kuoli. Aion erota lähitulevaisuudessa.