Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole koskaan saanut syödä niin paljon ja niin hyvää ruokaa kuin nyt VHH:lla

Vierailija
02.04.2018 |

En edes tajua, miksi en ole muuttanut ruokavaliotani aikaisemmin. Nyt saan nauttia täyttävää ruokaa ja voida hyvin, silti paino putoaa ja vartalo kiinteytyy. Mikään konsti ei ole koskaan ollut näin tehokas!

Ahh, mieleni täyttyy onnesta ajatellessani kuinka ihana seuraava ateria tulee olemaan ja kuinka en todellakaan missään vaiheessa tule kituuttamaan tai tuntemaan minkään moista heikotusta tämän ruokavalion vuoksi ❤️

Kommentit (342)

Vierailija
61/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vhh-dieetiläiset vetää aivan liikaa rasvaa. Ihan hirvittävää se miten paljon sitä rasvaa vedätte, huhhuh. Valitettavasti seuraukset näette kyllä tulevaisuudessa. Edes hyvää rasvaa ei kuulu käyttää paljoa.

Niin, koska on fiksumpaa mättää hiilareita, jotka varastoituvat rasvana sisäelinten ympärille ja sitten saattekin iki-ihanan kakkostyypin diabeteksen loppuelämän ystäväksenne. Ne (hiilarit) kun eivät pidä nälkää, niin vrk-saanti ylittyy peruspertillä reippaasti yli suositusten. No, kukin taaplaa...

Vierailija
62/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkoi kiinnostaa. Kertokaahan hyviä esimerkkejä ruuistanne.

Aamupala näyttää kovasti samalta kuin päivän muut pääruoat, eli aamulla voi vaikka paistaa pekonia/lihaisia nakkeja (Snellmanilla on todella hyvä vaihtoehto hh suhteen), muuta lihaa, kananmunia, kasviksia mielen mukaan. Tällä pysyy kylläisenä klo 13 tienoille. Vuorotyöläisenä aamuvuoroon menijänä paras kaveri on rasvakahvi (googleta ohje), jolla pysyy hyvin kylläisenä seuraavaan ruokahetkeen asti.

Lounaalla ja päivällisellä samantyyppinen kattaus, laiskana saatan syödä kasviksia, 2% raejuustoa, lihaa, panostaessa teen kesäkurpitsanuudeleita ja kanaa. Kermaa sekaan niin tulee hyvä kanakastike.

Herkutteluun teen vhh-lettuja, ohje löytyy googlettamalla. Lisään sekaan teelusikallisen nestemäistä makeuttajaa niin kananmuna ei maistu liikaa läpi. Tähän lisäämällä pinaattia saa herkullisia pinaattilettuja. Päälle kermavaahtoa kohtuudella. Kannattaa liittyä Vähähiilihydraattinen ruokavalio-ryhmään Facebookissa, siellä on todella hyviä ohjeita jopa vuokaleipään jos on tottunut puputtamaan sellaisia. Upea tsemppiryhmä!

Mulla -15kg puolessa vuodessa, normaalipainoon matkaa vielä samanlainen ja eteenpäin mennään koko ajan.

Hyviä vinkkejä, mutta vähän ihmettelen tuota ”kermavaahtoa kohtuudella”. Siis miksi kohtuudella? Sehän on vhh:ssa todella hyvä raaka-aine, koska koostui niin suurelta osin rasvasta. Ainakaan Maitokolmion kermassa ei käsittääkseni ole myöskään juurikaan hiilareita..

Monessa kuohukermassa on lisäaineena karrageenia (polysakkaridi), joka ei tietääkseni sovellu vhh-tyyliin eikä sitä pitäisi edes kermaan tunkea? Lidlistä saa kuulemma karrageenitonta, mutta en viitsi itse ajaa reilua 20 km lähimpään Lidliin, siksi kohtuudella omassa ohjeessani kun lähimmässä marketissani sellaista ei ole.

S-kaupasta kyllä saa karrageenitonta kermaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilareita välttelevät ihmiset haisee. Ootteko tiennyt tällaisesta? En tiedä mikä sen aiheuttaa.

Vierailija
64/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden uusien ruokavaliovillitysten myötä elintapasairaudet on räjähtänyt kasvuun.

Vierailija
65/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vhh-dieetiläiset vetää aivan liikaa rasvaa. Ihan hirvittävää se miten paljon sitä rasvaa vedätte, huhhuh. Valitettavasti seuraukset näette kyllä tulevaisuudessa. Edes hyvää rasvaa ei kuulu käyttää paljoa.

Vhh:ssa energia tulee rasvasta, joten onhan sitä syötävä tarpeeksi.

Seuraukset näemme tulevaisuudessa hyvänä terveytenä ilman lääkkeitä :)

Vierailija
66/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen ei kuulu syödä paljoa rasvaa. Hyvää rasvaa tarvitaan ihan vähäsen, laittaa esim. Öljyä salaattiin tai syö kourallisen pähkinöitä tai kalaa silloin tällöin. Tai vaikka avokadoa salaatissa.

Tommonen rasvan litkiminen kaikessa ruoassa on aivan järkyttävää. En voi käsittää sitä, kuka tuollaista ruokavaliota noudattaa. Aivan todella sairasta.

Sulla on oikeus mielipiteesees, mutta se ei kuitenkaan tarkoita, että olisit oikeassa tai että valistuspuhettasi varsinaisesti missään kaivataan.

Minun vhh-ruokavalioon kuuluvat juuri pähkinät ja avokadot, mutta ei mitkään prosessoidut öljyt (pl. kookosöljy), joita haluat suositella.

Nauti kaikessa rauhassa ranskanleivästäsi, mutta älä urputa niille, jotka eivät sen aiheuttamaa pöhöä kestä.

Vierailija
67/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, koska on fiksumpaa mättää hiilareita, jotka varastoituvat rasvana sisäelinten ympärille ja sitten saattekin iki-ihanan kakkostyypin diabeteksen loppuelämän ystäväksenne. Ne (hiilarit) kun eivät pidä nälkää, niin vrk-saanti ylittyy peruspertillä reippaasti yli suositusten. No, kukin taaplaa...

Mättää hiilareita? Ehkä sulla oli tämmönen ongelma, mutta minulla ei ole ongelmia enkä mätä yhtään mitään. Syön aivan normaalisti kohtuudella mitä huvittaa. Ja elimistö kuluttaa hiilareita, minulla ne hiilarit ei varastoidu yhtään mihinkään. Toivottavasti sinä itse tajuat sen, miten vaarallista tuommoinen ylenmääräinen rasvan vetäminen on.

Vierailija
68/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla paino tippui 9 kg 5 kuukauden aikana ja kehonkoostumusmittauksen mukaan lihakset edelleen normaalia suuremmat ja pääosin hävisi rasvaa. En ole koskaan voinut näin hyvin ja eka kerta, kun en todellakaan halua palata takaisin vanhaan. En ole laskenut mitään, rajoittanut mitään, taistellut nälkää vastaan tai mitään muutakaan. 

Syön paljon hedelmiä ja kasviksia. Myös tärkkeyslisukkeita tarpeen mukaan annosteltuna, joskus enemmän ja yleensä vähemmän. Olen huomannut, että riisi ja bataatti sopivat hyvin. Leipä, kunhan se on 1-2 palaa päivässä, ei 4-6. Peruna ja pasta sopivat huonoiten. Puuroa syön ainoastaan ison rasvasilmän kanssa, muuten se vain lisää nälkää. 

Vierailija
69/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea!

Välttyy syövältä, kun kuolee nuorena sydänkohtaukseen.

Vierailija
70/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan syödä ihan tavallisella terveellisellä ruokavaliolla ihan niin paljon kuin haluan ja niin hyviä ruokia kun vain jaksan tehdä. Vältän ainoastaan sokeria, vehnää ja alkoholia. Muuten vapaus ruokavaliossa. Kun on liikunnallinen elämäntapa ja syö kunnolla, niin aineenvaihdunta rullaa eikä tarvitse tuijottaa koko ajan mitä suuhunsa laittaa ja paljonko. En ole koskaan ollut ylipainoinen.

En usko itse vhh-ruokavalion terveellisyyteen pitkällä aikavälillä. Ei vaikuta hyvältä, että hiilihydraatit korvataan proteiinilla ja usein kovalla rasvalla. Olen itse ollut kerran ketoosissa, ja oloni ei ollut hyvä. Urheilusta ei ainakaan tule mitään ilman hiilihydraatteja. Ehkä liikkumattomiin ketoilijoihin tämä ei niin vaikuta, mutta itselleni oli suuri este.

Kun kroppa (aineenvaihdunta) toimii, ei tarvitse vhh-dieettejä. Tämä on minun mielipiteeni.

Vhh:ssa hiilareita ei suinkaan vaihdeta proteiiniin, vaan rasvaan. Turha mollata, jos ei edes osaa noudattaa.

Kyllä melkein kaikilla myös tuo proteiinin määrä nousee, koska jotainhan sitä on syötävä eikä sitä puhdasta rasvaa voi loputtomiin lisätä. Monet vhh ruoat sisältävät sekä rasvaa että proteiinia, esim. lihat ja maitotuotteet.

Jos henkilö X syö aiemmin "tavallisella" ruokavaliolla aamupalaksi vaikkapa kaurapuuroa ja pari paistettua munaa, sitten siirtyy vhh:lle ja alkaa syödä aamupalaksi paistettuja nakkeja ja pekonia (kuten täällä esimerkissä oli), onko hänen ateriassaan mielestäsi ainoastaan rasva lisääntynyt eikä proteiini ollenkaan?

Vierailija
71/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden uusien ruokavaliovillitysten myötä elintapasairaudet on räjähtänyt kasvuun.

Laittaisitko linkkiä tällaiseen tutkimustuloksen kiitos. Ai, se olikin vain sun oma mielipide..

Vierailija
72/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväkarpit voi syödä myös leipää, puuroa ja hedelmiä.

Itse syön alakarpisti, en syö leipää, mutta hedelmiä kyllä.

Ruokareseptejä katson ruotsalaiselta dietdoctor -sivustolta.

Ja kyllä vhh onnistuu myös kasvisversiona.

8 vuotta jo hyvää ruokaa ja hyvää oloa.

Vierailija
73/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä luonnoton friikki sä olet, mutta kyllä mulla hiilarit pitää ihan hyvin nälkää. Ei tarvitse syödä ylikulutuksen. En toki syökkään puhdasta sokeria lounaaksi, vaan esimerkiksi vegaanista minestronekeittoa, jossa on papuja.

Vierailija
74/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen ei kuulu syödä paljoa rasvaa. Hyvää rasvaa tarvitaan ihan vähäsen, laittaa esim. Öljyä salaattiin tai syö kourallisen pähkinöitä tai kalaa silloin tällöin. Tai vaikka avokadoa salaatissa.

Tommonen rasvan litkiminen kaikessa ruoassa on aivan järkyttävää. En voi käsittää sitä, kuka tuollaista ruokavaliota noudattaa. Aivan todella sairasta.

Sulla on oikeus mielipiteesees, mutta se ei kuitenkaan tarkoita, että olisit oikeassa tai että valistuspuhettasi varsinaisesti missään kaivataan.

Minun vhh-ruokavalioon kuuluvat juuri pähkinät ja avokadot, mutta ei mitkään prosessoidut öljyt (pl. kookosöljy), joita haluat suositella.

Nauti kaikessa rauhassa ranskanleivästäsi, mutta älä urputa niille, jotka eivät sen aiheuttamaa pöhöä kestä.

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 Chillaa! Mä en syö ranskanleipää, mutta kauraleipää ja kaurapuuroa syön. :)

Vierailija
75/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en yksinkertaisesti pysty syömään aamiaisella paria kolmea kananmunaa ja paketillista pekonia kuten vhh:t. Samoin tuo, että vhh pääruoka on usein esim. paistettua (ja toivottavasti maustettua) jauhelihaa... en vaan kykenisi. Minusta ruoan pitää olla ruokaa, eikä "proteiinia" tai jotain raaka-ainetta.

Syön paljon vihanneksia, marjoja, hedelmiä ja mieluummin kalaa kuin lihaa. En pelkää perunaa tai pastaa, sillä nehän ovat vain osa ateriaa. Kananmuna on ihan hyvää, kun sitä laittaa hyvän ruisleivän päälle. Pekoni on hyvä mauste esim. keiton pohjana.  Samoin voi ja kerma (tai kermavaahto) ovat minusta enemmän mausteita kuin sellaisenaan syötävää ruoka.

Mut joo, olen kuullut monen monet kerrat, että peruna, hedelmät ja viljat pitää jättää pois koska ne ovat myrkkyjä. Perustelut on olleet niinkin tasokkaita, että rasva on terveellistä (voita, pekonia, kermaa) ja hedelmät on pahaa sokeria. 

Tässä on järjen ääni. 

Vierailija
76/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri on yksi suurin kolesterolin nostaja. Tietysti sokerin voi jättää pois ilman mitään vähähiilaristakin.

Vierailija
77/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänkohtaus on seuraus tuollaisesta ruokavaliosta.....

Vierailija
78/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko vhh:laiset tietoisia siitä miltä näytätte sisältäpäin?

Vhh ei myöskään missään nimessä sovi aerobista liikuntaa harrastaville ihmisille esim. Juoksijoille. Olen itse juoksija enkä pärjää ollenkaan ilman hiilareita

Et tietenkään pärjää ilman hiilareita, jos sulla energia tulee hiilareista. Vhh:lla energia tulee rasvasta.

Vierailija
79/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en yksinkertaisesti pysty syömään aamiaisella paria kolmea kananmunaa ja paketillista pekonia kuten vhh:t. Samoin tuo, että vhh pääruoka on usein esim. paistettua (ja toivottavasti maustettua) jauhelihaa... en vaan kykenisi. Minusta ruoan pitää olla ruokaa, eikä "proteiinia" tai jotain raaka-ainetta.

Syön paljon vihanneksia, marjoja, hedelmiä ja mieluummin kalaa kuin lihaa. En pelkää perunaa tai pastaa, sillä nehän ovat vain osa ateriaa. Kananmuna on ihan hyvää, kun sitä laittaa hyvän ruisleivän päälle. Pekoni on hyvä mauste esim. keiton pohjana.  Samoin voi ja kerma (tai kermavaahto) ovat minusta enemmän mausteita kuin sellaisenaan syötävää ruoka.

Mut joo, olen kuullut monen monet kerrat, että peruna, hedelmät ja viljat pitää jättää pois koska ne ovat myrkkyjä. Perustelut on olleet niinkin tasokkaita, että rasva on terveellistä (voita, pekonia, kermaa) ja hedelmät on pahaa sokeria. 

Mitä jos söisit aamulla kaurapuuron raejuustolla ja voisilmällä? 35g kaurahiutaleita on himpun verran alle 20g hh, joten jos et aio päästä ketoosiin, niin voit hyvin syödä aamuisin puuron. Itse syön välillä ja tuolla kombolla pysyy nälkä loitolla, pelkällä kaurapuurolla nälkä iskee jo tunnin päästä. Laskepa huviksesi tavallisen päiväsi hiilihydraatit vaikka Fatsecret-appsilla niin näet paljonko nykyään saat hiilareita. Siitä on hyvä lähteä purkamaan ja löytämään se itselle sopiva määrä.

Vierailija
80/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun aamiaiseeni ei kuulu kananmunat tai pekoni. Syön kaksi hedelmää ja jotain lisäksi päivästä riippuen, joskus se on lusikallinen kookosöljyä, joskus siemennäkkärisiivu, joskus jopa leipäviipale, joskus lusikallinen mantelitahnaa tms. Rajoitan leipää ja puuroa, hedelmissä rajoitus kulkee siinä, ettei niitä kulu yli kolmea päivässä. Kasviksia ja marjoja syön vapaasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän