En ole koskaan saanut syödä niin paljon ja niin hyvää ruokaa kuin nyt VHH:lla
En edes tajua, miksi en ole muuttanut ruokavaliotani aikaisemmin. Nyt saan nauttia täyttävää ruokaa ja voida hyvin, silti paino putoaa ja vartalo kiinteytyy. Mikään konsti ei ole koskaan ollut näin tehokas!
Ahh, mieleni täyttyy onnesta ajatellessani kuinka ihana seuraava ateria tulee olemaan ja kuinka en todellakaan missään vaiheessa tule kituuttamaan tai tuntemaan minkään moista heikotusta tämän ruokavalion vuoksi ❤️
Kommentit (342)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VHH toimii kyllä, laihduin itse 25kg lyhyessä ajassa. Joinakin päivinä teki mieli ainoastaan munia ja pekonia, joten söin niitä tyyliin viikonkin putkeen vihannesten kanssa- ja paino putosi silti.
Minä pudotin 27 kg 8kk aikana, virallisterveellisesti syömällä ja maltillisella kalorivajeella.
Voi reppanaa, säälin sinua. Mautonta, suolatonta, rasvatonta ruokaa :D:D:D
Minä taas säälin sinua siksi että et ole edes tutustunut virallistervelliseen ruokavalioon. Energiasta 40% rasvasta riittää minulle mainiosti. Oletko kuullut koskaan mausteista?
PS: VHH ei tarkoita sitä että kyllästetään itsensä suolalla.
Jos laihduttamisen vuoksi harrastaa erilaisia dieettejä niin lopputulos lienee sama oli millaisella dieetillä tahansa.
Muistan lukeneeni et jossain oli järjestetty koeryhmä ja jokainen ryhmä noudatti sille määrättyä dieettiä. Ainakin oli vhh ja enimmäkseen hiilareita sisältävä ym. Kaikilta mitattiin tietyt veriarvot alussa ja dieetin lopussa ja tietysti painot.
Tulokset olivat aika tasaiset kaikissa ryhmissä. Testi oli ulkomailla. Varmaan laihtuu vaikka söis pelkkää perunaa tai puuroa. Kun pysyy kohtuudessa eli määrät ovat ratkaisevia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tää proteiinivillitys on? Jos ihminen vetää proteiinia enemmän kuin henkilökohtaisesti tarvitsisi, niin ihminen lihoaa. Tosi monet näistä proteiinin vetäjistä on just semmosia lihavia. Samoin rasvan vetäjistä. Yleensä karppaajat on aina myös lihavia. Älkää eläkö valheessa, se proteiinirahkan vetäminen ei teistä hoikkia tee tai pekonin vetäminen kurkusta alas! Opetelkaa syömään kohtuullisesti ja opetelkaa liikkumaan ja vähän itsehillintää syömisissä niin hyvä tulee. 😂👌
Mäkin ihmettelen aina ihmisten nykyistä proteiini-innostusta (vaikka eihän ihmisten ruokavaliot mulle kuulu). Proteiini on tietenkin välttämätöntä ihmiselle, mutta ei sitä ole pakko koko ajan mussuttaa. Istumatyötä tekevät syövät välipalaksi jotain proteiinirahkaa, jotta saisivat tarpeeksi proteiinia. Aamulla on jo syöty munakas ja lounaalla joku kanafile. Illalla sitten lisää proteiinia. Samalla joku omena saattaa olla pannassa, koska siinä on liikaa sokeria. Jotenkin idioottimaista.
Älä nyt sekoita proteiinivillitystä vhh-ruokavalioon.
VHH = pelkkää lihaa, voita ja suolaa.
Eli just sitä mihin vanhusväesömme kuolee
Vierailija kirjoitti:
Minä syön kaikkea paitsi punaista lihaa ja lintuja.
Paino 49kg pituus 170cm. Kermaa käytän ja voita ruuanlaitossa usein. Bataattiperunaporkkana-kasvissosekeitto on hyvää, sekaan Koskenlaskijaa ja ruokakermaa.
Ruokakerma ei kyllä kuulu mihinkään hyvään ruokavalioon.
Millainen ruokavalio on kasvis vhh?
Vierailija kirjoitti:
Jos laihduttamisen vuoksi harrastaa erilaisia dieettejä niin lopputulos lienee sama oli millaisella dieetillä tahansa.
Muistan lukeneeni et jossain oli järjestetty koeryhmä ja jokainen ryhmä noudatti sille määrättyä dieettiä. Ainakin oli vhh ja enimmäkseen hiilareita sisältävä ym. Kaikilta mitattiin tietyt veriarvot alussa ja dieetin lopussa ja tietysti painot.
Tulokset olivat aika tasaiset kaikissa ryhmissä. Testi oli ulkomailla. Varmaan laihtuu vaikka söis pelkkää perunaa tai puuroa. Kun pysyy kohtuudessa eli määrät ovat ratkaisevia.
Lihominenhan johtuu siitä että ei noudateta mitään diettiä ja syödään liikaa ja mitä sattuu. Kun ruokailutavat on tarpeeksi keturullaan lähtötilanteessa, niin mikä tahansa dietti on askel parempaan suuntaan.
Hyvin se paistaa läpi näiden VHH uskovaisten jutuista, että vanha ruokavalio on ollut aivan hirveä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vhh-dieetiläiset vetää aivan liikaa rasvaa. Ihan hirvittävää se miten paljon sitä rasvaa vedätte, huhhuh. Valitettavasti seuraukset näette kyllä tulevaisuudessa. Edes hyvää rasvaa ei kuulu käyttää paljoa.
Niin, koska on fiksumpaa mättää hiilareita, jotka varastoituvat rasvana sisäelinten ympärille ja sitten saattekin iki-ihanan kakkostyypin diabeteksen loppuelämän ystäväksenne. Ne (hiilarit) kun eivät pidä nälkää, niin vrk-saanti ylittyy peruspertillä reippaasti yli suositusten. No, kukin taaplaa...
Mättää hiilareita? Ehkä sulla oli tämmönen ongelma, mutta minulla ei ole ongelmia enkä mätä yhtään mitään. Syön aivan normaalisti kohtuudella mitä huvittaa. Ja elimistö kuluttaa hiilareita, minulla ne hiilarit ei varastoidu yhtään mihinkään. Toivottavasti sinä itse tajuat sen, miten vaarallista tuommoinen ylenmääräinen rasvan vetäminen on.
Vhh:ssa ei syödä ylenmäärin rasvaa, vain energiantarpeeseen.
Mikä muuten on vaarallista rasvassa?
Paitsi, että aika yleisesti hehkutetaan miten sitä rasvaa saa syödä niin paljon kuin haluaa eikä liho. Itse ainakin vähähiilarisesti syödessäni rasvaa ihan ylettömästi. Kun energian pitäisi tulla siitä rasvasta eikä protskuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tää proteiinivillitys on? Jos ihminen vetää proteiinia enemmän kuin henkilökohtaisesti tarvitsisi, niin ihminen lihoaa. Tosi monet näistä proteiinin vetäjistä on just semmosia lihavia. Samoin rasvan vetäjistä. Yleensä karppaajat on aina myös lihavia. Älkää eläkö valheessa, se proteiinirahkan vetäminen ei teistä hoikkia tee tai pekonin vetäminen kurkusta alas! Opetelkaa syömään kohtuullisesti ja opetelkaa liikkumaan ja vähän itsehillintää syömisissä niin hyvä tulee. 😂👌
Mäkin ihmettelen aina ihmisten nykyistä proteiini-innostusta (vaikka eihän ihmisten ruokavaliot mulle kuulu). Proteiini on tietenkin välttämätöntä ihmiselle, mutta ei sitä ole pakko koko ajan mussuttaa. Istumatyötä tekevät syövät välipalaksi jotain proteiinirahkaa, jotta saisivat tarpeeksi proteiinia. Aamulla on jo syöty munakas ja lounaalla joku kanafile. Illalla sitten lisää proteiinia. Samalla joku omena saattaa olla pannassa, koska siinä on liikaa sokeria. Jotenkin idioottimaista.
Eli just sitä mihin vanhusväesömme kuolee
Olet siis keksinyt ihan oman vhh:si?
Mä oon ollu vhh:lla 8v. En ole mikään hiilihydraattikammoinen tai pelkää hiilihydraatteja. Sille on hyvät syyt miksi tiettyjä hiilarilähteitä välttelen, mutta pelko se e ole. Syön oikeastaan kaikkea muuta paitsi gluteenia, karrageenia ja siemenöljyjä. Syön oikeaa ja raaka-aineista tehtyä ruokaa. Kolme ateriaa päivässä. Eniten rasvaa, 60-70g proteiinia ja hiilaria sen verran kuin maistuu. Pääasia on hyvä olo, ei ruokavalion orjallinen noudattaminen.
Eilinen menu:
Aamiainen kaksi kuppia kahvia kermamaidolla, rahka-omenapiirasta, marjoja.
Lounas salaattilautanen, jossa salaattia, hapankaalia, porkkanaraastetta, mung ituja, herneenversoja, paprikaa, kurkkua, hapankurkkua, tomaattia, hunajamelonia, viinirypäleitä. Oliiviöljyä. Ratatouillea ja lampaanviulua.
Päivällinen hernekeittoa, siemenäkkäriä, voita, kermajuustoa. Jälkkäriksi kermakahvit ja suklaamuna.
Tässä yksi esimerkkipäivä niiltä ajoilta kun laihdutin vhh:lla. Ylläpitovaiheessa eli normaalielämässä on varaa syödä välillä vaikka täytekakkua tai jäätelöä, tai ravintolassa tai kylässä pastaruokaa tms. Vihanneksia tulee syötyä yli puoli kiloa päivässä ilman että asiaan tarvitsee kiinnittää erityisesti huomiota.
Aamiainen: Iso kuppi kahvia kermalla, kulhollinen turkkilaista jugurttia mustikoilla ja paahdetuilla manteleilla. Jos tiesin, että syön lounasta normaalia myöhemmin, jugurtin seassa saattoi olla vielä ylimääräinen kermaloraus.
Lounas työpaikalla: Halloumisalaatti, jossa n. 250 g halloumia, lautasellinen erilaisia vihanneksia ja päällä reilusti oliiviöljyä (tai normaali lounasannos jossa perunat/riisi/pasta oli korvattu vihanneksilla joiden päällä loraus oliiviöljyä)
Lisäksi pari kuppia kermakahvia työpäivän aikana.
Iltaruoka kotona: Tavallista kotiruokaa, mitä milloinkin sattui olemaan. Hiilarilisukkeen kanssa oli aina tarjolla esim voi-öljy-seoksessa wokattua kaalia, juureskuutioita tai vaikka höyrytettyä parsakaalia voisulalla. Itse jätin siis hiilarilisukkeen väliin ja otin vain vihanneslisuketta, lapset ja mies molempia. Yleensä lisäsin vihanneksiin voita tai öljyä jos ne olivat vähärasvaisia ja ateria tuntui muuten liian kevyeltä. Jos ruokana oli jotain hiilareita sisältävää, esim keittoa perunala tai vaikka lasagnea, otin vain pienen annoksen ja enemmän vihanneksia, tai pienen annoksen ja iltapalalla jotain paremmin omaan ruokavaliooni sopivaa. Näinä päivinä iltapala oli normaalia vähähiilarisempi.
Iltapala: kuppi teetä ja pari riviä tummaa suklaata tai jotain muuta hyvää jos mieli teki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VHH toimii kyllä, laihduin itse 25kg lyhyessä ajassa. Joinakin päivinä teki mieli ainoastaan munia ja pekonia, joten söin niitä tyyliin viikonkin putkeen vihannesten kanssa- ja paino putosi silti.
Minä pudotin 27 kg 8kk aikana, virallisterveellisesti syömällä ja maltillisella kalorivajeella.
Minä taas säälin sinua siksi että et ole edes tutustunut virallistervelliseen ruokavalioon. Energiasta 40% rasvasta riittää minulle mainiosti. Oletko kuullut koskaan mausteista?
Ok, elä sinä sillä virallisella. Vhh ei todellakaan tarkoita suolan syömistä. Tiedätkö muuten, että virallisterveellisessä suolan määrä on huomattavasti suurempi kuin vhh:ssa?
Vierailija kirjoitti:
Millainen ruokavalio on kasvis vhh?
Paljon rasvaa, sopivasti proteiinia ja hiilaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli just sitä mihin vanhusväesömme kuoleeOlet siis keksinyt ihan oman vhh:si?
Kyllä se on näiden vhh-lahkolaisten keksintöjä. Pari viestiä sitten joku suri virallisten ruokasuositusten pientä suolan määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vhh-dieetiläiset vetää aivan liikaa rasvaa. Ihan hirvittävää se miten paljon sitä rasvaa vedätte, huhhuh. Valitettavasti seuraukset näette kyllä tulevaisuudessa. Edes hyvää rasvaa ei kuulu käyttää paljoa.
Niin, koska on fiksumpaa mättää hiilareita, jotka varastoituvat rasvana sisäelinten ympärille ja sitten saattekin iki-ihanan kakkostyypin diabeteksen loppuelämän ystäväksenne. Ne (hiilarit) kun eivät pidä nälkää, niin vrk-saanti ylittyy peruspertillä reippaasti yli suositusten. No, kukin taaplaa...
Mättää hiilareita? Ehkä sulla oli tämmönen ongelma, mutta minulla ei ole ongelmia enkä mätä yhtään mitään. Syön aivan normaalisti kohtuudella mitä huvittaa. Ja elimistö kuluttaa hiilareita, minulla ne hiilarit ei varastoidu yhtään mihinkään. Toivottavasti sinä itse tajuat sen, miten vaarallista tuommoinen ylenmääräinen rasvan vetäminen on.
Paitsi, että aika yleisesti hehkutetaan miten sitä rasvaa saa syödä niin paljon kuin haluaa eikä liho. Itse ainakin vähähiilarisesti syödessäni rasvaa ihan ylettömästi. Kun energian pitäisi tulla siitä rasvasta eikä protskuista.
Nimenomaan saa syödä niin paljon kuin HALUAA. Se halu on kuitenkin aika vähäinen. Vhh:ssa ruuan laatu on tärkeää, ei se,että syödään paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, elä sinä sillä virallisella. Vhh ei todellakaan tarkoita suolan syömistä. Tiedätkö muuten, että virallisterveellisessä suolan määrä on huomattavasti suurempi kuin vhh:ssa?
No miksi tuo virallisterveellisen suolatomuus tuossa sitten mainittiin? No en todellakaan tiennyt, paljonko on vhh suolasuosiitus? Uskonlakonne ei taida olla kovin homogeeninen, vaan eri vhh uskiksilla on ihan erilaiset käsitykset siitä miten pitää syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä syön kaikkea paitsi punaista lihaa ja lintuja.
Paino 49kg pituus 170cm. Kermaa käytän ja voita ruuanlaitossa usein. Bataattiperunaporkkana-kasvissosekeitto on hyvää, sekaan Koskenlaskijaa ja ruokakermaa.Ruokakerma ei kyllä kuulu mihinkään hyvään ruokavalioon.
Laita sitten kermaa jos noin huolestuttaa. Tai vaikka ternimaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan saa syödä niin paljon kuin HALUAA. Se halu on kuitenkin aika vähäinen. Vhh:ssa ruuan laatu on tärkeää, ei se,että syödään paljon.
Mulla se halu ei todellakaan ollut vähäinen. Ja sen lisäksi vetäisin vielä sokeriherkut päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi tuo virallisterveellisen suolatomuus tuossa sitten mainittiin? No en todellakaan tiennyt, paljonko on vhh suolasuosiitus? Uskonlakonne ei taida olla kovin homogeeninen, vaan eri vhh uskiksilla on ihan erilaiset käsitykset siitä miten pitää syödä.
Vhh-ruokavaliolla olevat eivät syö jonkun ulkopuolisen laatiman suosituksen mukaan. Heillä toimii oma järki ja kehon kuuntelu.
Miksi tämän mainosspämmääjän huuhaa (aka keksinyt väitteensä) mainos saa olla täällä edelleen? Eikö mainostaminen ole kiellettyä?