Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole koskaan saanut syödä niin paljon ja niin hyvää ruokaa kuin nyt VHH:lla

Vierailija
02.04.2018 |

En edes tajua, miksi en ole muuttanut ruokavaliotani aikaisemmin. Nyt saan nauttia täyttävää ruokaa ja voida hyvin, silti paino putoaa ja vartalo kiinteytyy. Mikään konsti ei ole koskaan ollut näin tehokas!

Ahh, mieleni täyttyy onnesta ajatellessani kuinka ihana seuraava ateria tulee olemaan ja kuinka en todellakaan missään vaiheessa tule kituuttamaan tai tuntemaan minkään moista heikotusta tämän ruokavalion vuoksi ❤️

Kommentit (342)

Vierailija
81/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vhh-dieetiläiset vetää aivan liikaa rasvaa. Ihan hirvittävää se miten paljon sitä rasvaa vedätte, huhhuh. Valitettavasti seuraukset näette kyllä tulevaisuudessa. Edes hyvää rasvaa ei kuulu käyttää paljoa.

Niin, koska on fiksumpaa mättää hiilareita, jotka varastoituvat rasvana sisäelinten ympärille ja sitten saattekin iki-ihanan kakkostyypin diabeteksen loppuelämän ystäväksenne. Ne (hiilarit) kun eivät pidä nälkää, niin vrk-saanti ylittyy peruspertillä reippaasti yli suositusten. No, kukin taaplaa...

Mättää hiilareita? Ehkä sulla oli tämmönen ongelma, mutta minulla ei ole ongelmia enkä mätä yhtään mitään. Syön aivan normaalisti kohtuudella mitä huvittaa. Ja elimistö kuluttaa hiilareita, minulla ne hiilarit ei varastoidu yhtään mihinkään. Toivottavasti sinä itse tajuat sen, miten vaarallista tuommoinen ylenmääräinen rasvan vetäminen on.

Vaikuttaa siltä, ettet edes tajua kuinka paljon niitä hiilareita vedät. Mutta joo, jos itselläsi ei niiden imeytymisen kanssa ole ongelmia, niin ei varmaan kannata alkaa julistaa sitä minään yleispätevänä totuutena.

Vierailija
82/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tää proteiinivillitys on? Jos ihminen vetää proteiinia enemmän kuin henkilökohtaisesti tarvitsisi, niin ihminen lihoaa. Tosi monet näistä proteiinin vetäjistä on just semmosia lihavia. Samoin rasvan vetäjistä. Yleensä karppaajat on aina myös lihavia. Älkää eläkö valheessa, se proteiinirahkan vetäminen ei teistä hoikkia tee tai pekonin vetäminen kurkusta alas! Opetelkaa syömään kohtuullisesti ja opetelkaa liikkumaan ja vähän itsehillintää syömisissä niin hyvä tulee. 😂👌

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma että aikuiset ihmiset pelkää noin paljon hiilihydraatteja, vaikka ihminen tarvitsee niitä.

Kuulostaa joltain hurukultilta koko touhu. Normaali ihminen tietää kyllä mikä on terveellistä ja mikä ei, eikä toi vhh, anteeksi vain, kuulosta kovin terveeltä.

Vierailija
84/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vhh-dieetiläiset vetää aivan liikaa rasvaa. Ihan hirvittävää se miten paljon sitä rasvaa vedätte, huhhuh. Valitettavasti seuraukset näette kyllä tulevaisuudessa. Edes hyvää rasvaa ei kuulu käyttää paljoa.

Niin, koska on fiksumpaa mättää hiilareita, jotka varastoituvat rasvana sisäelinten ympärille ja sitten saattekin iki-ihanan kakkostyypin diabeteksen loppuelämän ystäväksenne. Ne (hiilarit) kun eivät pidä nälkää, niin vrk-saanti ylittyy peruspertillä reippaasti yli suositusten. No, kukin taaplaa...

Mättää hiilareita? Ehkä sulla oli tämmönen ongelma, mutta minulla ei ole ongelmia enkä mätä yhtään mitään. Syön aivan normaalisti kohtuudella mitä huvittaa. Ja elimistö kuluttaa hiilareita, minulla ne hiilarit ei varastoidu yhtään mihinkään. Toivottavasti sinä itse tajuat sen, miten vaarallista tuommoinen ylenmääräinen rasvan vetäminen on.

Vaikuttaa siltä, ettet edes tajua kuinka paljon niitä hiilareita vedät. Mutta joo, jos itselläsi ei niiden imeytymisen kanssa ole ongelmia, niin ei varmaan kannata alkaa julistaa sitä minään yleispätevänä totuutena.

Tajuatko sinä itse kuinka paljon rasvaa ja proteiinia vedät? Ja minä syön kyllä hiilareita täysin kohtuullisen määrän, ei mitään ongelmaa. 😊

Vierailija
85/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vhh:ssa ei syödä ylenmäärin rasvaa, vain energiantarpeeseen.

Mikä muuten on vaarallista rasvassa?

Vierailija
86/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan syödä ihan tavallisella terveellisellä ruokavaliolla ihan niin paljon kuin haluan ja niin hyviä ruokia kun vain jaksan tehdä. Vältän ainoastaan sokeria, vehnää ja alkoholia. Muuten vapaus ruokavaliossa. Kun on liikunnallinen elämäntapa ja syö kunnolla, niin aineenvaihdunta rullaa eikä tarvitse tuijottaa koko ajan mitä suuhunsa laittaa ja paljonko. En ole koskaan ollut ylipainoinen.

En usko itse vhh-ruokavalion terveellisyyteen pitkällä aikavälillä. Ei vaikuta hyvältä, että hiilihydraatit korvataan proteiinilla ja usein kovalla rasvalla. Olen itse ollut kerran ketoosissa, ja oloni ei ollut hyvä. Urheilusta ei ainakaan tule mitään ilman hiilihydraatteja. Ehkä liikkumattomiin ketoilijoihin tämä ei niin vaikuta, mutta itselleni oli suuri este.

Kun kroppa (aineenvaihdunta) toimii, ei tarvitse vhh-dieettejä. Tämä on minun mielipiteeni.

Vhh:ssa hiilareita ei suinkaan vaihdeta proteiiniin, vaan rasvaan. Turha mollata, jos ei edes osaa noudattaa.

Kyllä melkein kaikilla myös tuo proteiinin määrä nousee, koska jotainhan sitä on syötävä eikä sitä puhdasta rasvaa voi loputtomiin lisätä. Monet vhh ruoat sisältävät sekä rasvaa että proteiinia, esim. lihat ja maitotuotteet.

Jos henkilö X syö aiemmin "tavallisella" ruokavaliolla aamupalaksi vaikkapa kaurapuuroa ja pari paistettua munaa, sitten siirtyy vhh:lle ja alkaa syödä aamupalaksi paistettuja nakkeja ja pekonia (kuten täällä esimerkissä oli), onko hänen ateriassaan mielestäsi ainoastaan rasva lisääntynyt eikä proteiini ollenkaan?

Kun syöt lihan rasvoineen sitä ei kulu tolkuttomia määriä. Rasvatonta lihaa teoriassa voisi syödä enemmän, mutta rasvan kanssa kylläisyys tulee nopeammin. En koskaan syö lihaa tai lihajalosteita aamiaisella ellei jotain satunnaista meetvurstiviipaletta tai maksamakkarapalasta lasketa. 

Vierailija
87/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en yksinkertaisesti pysty syömään aamiaisella paria kolmea kananmunaa ja paketillista pekonia kuten vhh:t. Samoin tuo, että vhh pääruoka on usein esim. paistettua (ja toivottavasti maustettua) jauhelihaa... en vaan kykenisi. Minusta ruoan pitää olla ruokaa, eikä "proteiinia" tai jotain raaka-ainetta.

Syön paljon vihanneksia, marjoja, hedelmiä ja mieluummin kalaa kuin lihaa. En pelkää perunaa tai pastaa, sillä nehän ovat vain osa ateriaa. Kananmuna on ihan hyvää, kun sitä laittaa hyvän ruisleivän päälle. Pekoni on hyvä mauste esim. keiton pohjana.  Samoin voi ja kerma (tai kermavaahto) ovat minusta enemmän mausteita kuin sellaisenaan syötävää ruoka.

Mut joo, olen kuullut monen monet kerrat, että peruna, hedelmät ja viljat pitää jättää pois koska ne ovat myrkkyjä. Perustelut on olleet niinkin tasokkaita, että rasva on terveellistä (voita, pekonia, kermaa) ja hedelmät on pahaa sokeria. 

Mitä jos söisit aamulla kaurapuuron raejuustolla ja voisilmällä? 35g kaurahiutaleita on himpun verran alle 20g hh, joten jos et aio päästä ketoosiin, niin voit hyvin syödä aamuisin puuron. Itse syön välillä ja tuolla kombolla pysyy nälkä loitolla, pelkällä kaurapuurolla nälkä iskee jo tunnin päästä. Laskepa huviksesi tavallisen päiväsi hiilihydraatit vaikka Fatsecret-appsilla niin näet paljonko nykyään saat hiilareita. Siitä on hyvä lähteä purkamaan ja löytämään se itselle sopiva määrä.

No mä syön aamulla jogurttia ja 3 - 4 dl marjoja, kourallisen pähkinöitä tai manteleita JA sen paljon parjatun kaura(tai 4-viljan)puuron. Se riittää minulle varsin hyvin lounasaikaan asti. Miksi minun pitäisi laskea hiilihydraatteja?? Minulla ei ole mahavaivoja, olen normaalipainoinen ja terve. 

Vierailija
88/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan syödä ihan tavallisella terveellisellä ruokavaliolla ihan niin paljon kuin haluan ja niin hyviä ruokia kun vain jaksan tehdä. Vältän ainoastaan sokeria, vehnää ja alkoholia. Muuten vapaus ruokavaliossa. Kun on liikunnallinen elämäntapa ja syö kunnolla, niin aineenvaihdunta rullaa eikä tarvitse tuijottaa koko ajan mitä suuhunsa laittaa ja paljonko. En ole koskaan ollut ylipainoinen.

En usko itse vhh-ruokavalion terveellisyyteen pitkällä aikavälillä. Ei vaikuta hyvältä, että hiilihydraatit korvataan proteiinilla ja usein kovalla rasvalla. Olen itse ollut kerran ketoosissa, ja oloni ei ollut hyvä. Urheilusta ei ainakaan tule mitään ilman hiilihydraatteja. Ehkä liikkumattomiin ketoilijoihin tämä ei niin vaikuta, mutta itselleni oli suuri este.

Kun kroppa (aineenvaihdunta) toimii, ei tarvitse vhh-dieettejä. Tämä on minun mielipiteeni.

Vhh:ssa hiilareita ei suinkaan vaihdeta proteiiniin, vaan rasvaan. Turha mollata, jos ei edes osaa noudattaa.

Kyllä melkein kaikilla myös tuo proteiinin määrä nousee, koska jotainhan sitä on syötävä eikä sitä puhdasta rasvaa voi loputtomiin lisätä. Monet vhh ruoat sisältävät sekä rasvaa että proteiinia, esim. lihat ja maitotuotteet.

Jos henkilö X syö aiemmin "tavallisella" ruokavaliolla aamupalaksi vaikkapa kaurapuuroa ja pari paistettua munaa, sitten siirtyy vhh:lle ja alkaa syödä aamupalaksi paistettuja nakkeja ja pekonia (kuten täällä esimerkissä oli), onko hänen ateriassaan mielestäsi ainoastaan rasva lisääntynyt eikä proteiini ollenkaan?

Yleisin virhe aloittelijoilla on juuri tuo liika proteiinin syönti. Siinä on turha ruokavaliota mollata, jos ei edes ymmärrä miten pitää syödä.

Vierailija
89/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma että aikuiset ihmiset pelkää noin paljon hiilihydraatteja, vaikka ihminen tarvitsee niitä.

Kuulostaa joltain hurukultilta koko touhu. Normaali ihminen tietää kyllä mikä on terveellistä ja mikä ei, eikä toi vhh, anteeksi vain, kuulosta kovin terveeltä.

Kaikki on niin kauan hyvin kuin kehosi toimii. Omani alkoi oireilla neljänkympin kieppeillä. Insuliini ei ilmeisesti toiminut enää normaalisti. Labroissa ei vielä näkynyt mitään kakkostyypin esiasteita, mutta olo puhui toista tarinaa. Keho varastoi energiaa eikä vapauttanut sitä käyttööni, joten olo oli nuutunut ja keho pöhöttynyt ja kasvusuunnassa. Ainoastaan hiilaria vähentämällä ja rasvaa lisäämällä sain tuon tilanteen käännettyä. 

Vierailija
90/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

VHH toimii kyllä, laihduin itse 25kg lyhyessä ajassa. Joinakin päivinä teki mieli ainoastaan munia ja pekonia, joten söin niitä tyyliin viikonkin putkeen vihannesten kanssa- ja paino putosi silti.

Vierailija
91/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkoi kiinnostaa. Kertokaahan hyviä esimerkkejä ruuistanne.

Voissa paistettua pekonia.

Vierailija
92/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt, kun olen lisännyt vhh:n myötä ruokavaliooni rasvaa, minusta tuntuu, että kaiken kaikkiaan syön aiempaa vähemmän, mutta silti esim. kasviksia enemmän ja monipuolisemmin. Kiinnostava paradoksi!

Ei eineksille ja muille piilosokeripommeille.

Vierailija
93/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VHH toimii kyllä, laihduin itse 25kg lyhyessä ajassa. Joinakin päivinä teki mieli ainoastaan munia ja pekonia, joten söin niitä tyyliin viikonkin putkeen vihannesten kanssa- ja paino putosi silti.

Minä pudotin 27 kg 8kk aikana, virallisterveellisesti syömällä ja maltillisella kalorivajeella.

Vierailija
94/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa virallinen hoitosuositus ylipainoon ja diabetes 2:een on lchf.

Vierailija
95/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pudotin 27 kg 8kk aikana, virallisterveellisesti syömällä ja maltillisella kalorivajeella.

Voi reppanaa, säälin sinua. Mautonta, suolatonta, rasvatonta ruokaa :D:D:D

Vierailija
96/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi reppanaa, säälin sinua. Mautonta, suolatonta, rasvatonta ruokaa :D:D:D

Ja lisäaineilla kyllästettyä keinoruokaa!

Vierailija
97/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön kaikkea paitsi punaista lihaa ja lintuja.

Paino 49kg pituus 170cm. Kermaa käytän ja voita ruuanlaitossa usein. Bataattiperunaporkkana-kasvissosekeitto on hyvää, sekaan Koskenlaskijaa ja ruokakermaa.

Vierailija
98/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tahansa ruokavaliolla kukin onkaan, muistakaa, että aivot, solut ja iho tarvitsee riittävästi hyvälaatuista rasvaa. 

Vierailija
99/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tää proteiinivillitys on? Jos ihminen vetää proteiinia enemmän kuin henkilökohtaisesti tarvitsisi, niin ihminen lihoaa. Tosi monet näistä proteiinin vetäjistä on just semmosia lihavia. Samoin rasvan vetäjistä. Yleensä karppaajat on aina myös lihavia. Älkää eläkö valheessa, se proteiinirahkan vetäminen ei teistä hoikkia tee tai pekonin vetäminen kurkusta alas! Opetelkaa syömään kohtuullisesti ja opetelkaa liikkumaan ja vähän itsehillintää syömisissä niin hyvä tulee. 😂👌

Mäkin ihmettelen aina ihmisten nykyistä proteiini-innostusta (vaikka eihän ihmisten ruokavaliot mulle kuulu). Proteiini on tietenkin välttämätöntä ihmiselle, mutta ei sitä ole pakko koko ajan mussuttaa. Istumatyötä tekevät syövät välipalaksi jotain proteiinirahkaa, jotta saisivat tarpeeksi proteiinia. Aamulla on jo syöty munakas ja lounaalla joku kanafile. Illalla sitten lisää proteiinia. Samalla joku omena saattaa olla pannassa, koska siinä on liikaa sokeria. Jotenkin idioottimaista.

Vierailija
100/342 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistö ei varsinaisesti tarvitse hiilihydraattia, vaan glukoosia. Hiilihydraatti muuttuu glukoosiksi lähes suhteessa 1:1, ja piikki veressä tulee 1-2 tuntia aterian jälkeen. Proteiinista 50% muuttuu glukoosiksi, piikki veressä 4-6 tunnin jälkeen, ja rasvasta glukoosiksi muuttuu 10%, piikki veressä 10-12 tunnin jälkeen syömisestä.

Hiilihydraatti siis nostaa verensokeria tehokkaimmin ja nopeimmin, ja rasva hitaimmin ja vähiten. Elimistö käyttää kaiken syödystä saadun energian kuitenkin samassa muodossa, glukoosina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän