En ole koskaan saanut syödä niin paljon ja niin hyvää ruokaa kuin nyt VHH:lla
En edes tajua, miksi en ole muuttanut ruokavaliotani aikaisemmin. Nyt saan nauttia täyttävää ruokaa ja voida hyvin, silti paino putoaa ja vartalo kiinteytyy. Mikään konsti ei ole koskaan ollut näin tehokas!
Ahh, mieleni täyttyy onnesta ajatellessani kuinka ihana seuraava ateria tulee olemaan ja kuinka en todellakaan missään vaiheessa tule kituuttamaan tai tuntemaan minkään moista heikotusta tämän ruokavalion vuoksi ❤️
Kommentit (342)
Vierailija kirjoitti:
Mä laihduin, mutta mulle tuli muita ongelmia siitä, eli kaikille se ei sovi. Mä tarvitsen hedelmiä ja leipää vatsan toimintaan. Muuta sokeria ilman pärjään kyllä.
Kyllähän vihanneksia/juureksia voi syödä, niissä on kuituja, vatsa toimii hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannaattaakohan kasvissyöjän kokeilla vhh:ta? Syön kyllä kalaa sillointällöin mutta en ollenkaan lihaa tai kanaa.
Mitä nyt syöt? Eli elätkö leivällä, pastalla, perunalla ja puurolla vai miksi mietityttää?
Puuroa joka aamu, leivästä olen päässyt irti. Pastaa ja perunaa menee myös aikalailla.
Jos voit hyvin noilla niin mikäs siinä, jatka menemään. Mikä veriryhmäsi on?
Vierailija kirjoitti:
En usko, mikään ei ole herkullisempaa kuin esim tuore leipä tai pastaruuat. En haluaisi elää ilman.
Sä voit syödä ihan mitä haluat. Niin teen myös minä, vhh:lla.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaa! Kuinka nopasti paino putoaa? Kuvailkaa joku yhden päivän ateriat.
Minulla ei kovin suurta ylipainoa, joten ei mitään massiiivista painonpudotustakaan siis heti alkajaisiksi. Kuitenkin vaatteet sopivat taas paremmin päälle ja on sellainen solakoitunut olo, ketterä ja jäntevä. Kasvoista turvotus lähti ehkä ensimmäisenä, sen jälkeen tasaista pudotusta joka puolelta.
Joskus tehtyni kitudieettejä paino kyllä putosi, mutta peilistä näki, että esim. mahassa on rasvat vielä tiukasti paikoillaan. Ja vaikka nesteiden aiheuttaman turvotuksen häviäminen näyttikin toisaalta hyvältä ja jopa laihtumiselta, niin kyllä jenkkakahvat ja reidet edelleen hyllyivät rasvasta. Tässä dieetissä onkin tosi palkitsevaa se, että tuo rasva nimenomaan katoaa ja olemus sutjakoituu.
Tänään valmistin ruuaksi voissa paistettuja kasviksia (purjo, kesäkurpitsa, munakoiso, herkkusieni, fenkoli), joiden päälle ripottelin parmesaanijauhetta. Leikkelin makua ja vihreää tuomaan vielä korianteria ja persiljaa päälle. Sivuun laitoin savulohta ja edelliseltä aterialta yli jäänyttä chilidippiä (dippijauhe sekoitettu turkkilaiseen jugurttiin). Koko komeuden päälle grillasin (voissa tietysti) halloumijuustoa.
Jälkiruuaksi valmistin mustikka-suklaavanukkaan, jonka valmistin sekoittamalla kermavaahdon ja mascarponen keskenään ja lisäämällä siihen lopuksi sokeritonta kaakaojauhoa. Lisukkeeksi sulatettuja, mutta kylmiä pakastemustikoita. Avot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoi kiinnostaa. Kertokaahan hyviä esimerkkejä ruuistanne.
Aamupala näyttää kovasti samalta kuin päivän muut pääruoat, eli aamulla voi vaikka paistaa pekonia/lihaisia nakkeja (Snellmanilla on todella hyvä vaihtoehto hh suhteen), muuta lihaa, kananmunia, kasviksia mielen mukaan. Tällä pysyy kylläisenä klo 13 tienoille. Vuorotyöläisenä aamuvuoroon menijänä paras kaveri on rasvakahvi (googleta ohje), jolla pysyy hyvin kylläisenä seuraavaan ruokahetkeen asti.
Lounaalla ja päivällisellä samantyyppinen kattaus, laiskana saatan syödä kasviksia, 2% raejuustoa, lihaa, panostaessa teen kesäkurpitsanuudeleita ja kanaa. Kermaa sekaan niin tulee hyvä kanakastike.
Herkutteluun teen vhh-lettuja, ohje löytyy googlettamalla. Lisään sekaan teelusikallisen nestemäistä makeuttajaa niin kananmuna ei maistu liikaa läpi. Tähän lisäämällä pinaattia saa herkullisia pinaattilettuja. Päälle kermavaahtoa kohtuudella. Kannattaa liittyä Vähähiilihydraattinen ruokavalio-ryhmään Facebookissa, siellä on todella hyviä ohjeita jopa vuokaleipään jos on tottunut puputtamaan sellaisia. Upea tsemppiryhmä!
Mulla -15kg puolessa vuodessa, normaalipainoon matkaa vielä samanlainen ja eteenpäin mennään koko ajan.
Kuulostat vähän fanaattiselta ja hurmoshenkiseltä. Itse syön mieluummin oikeita lettuja ja leipää, enkä feikkiversioita.
"vhh lettuja", LOL, VMP.
Vierailija kirjoitti:
Mä laihduin, mutta mulle tuli muita ongelmia siitä, eli kaikille se ei sovi. Mä tarvitsen hedelmiä ja leipää vatsan toimintaan. Muuta sokeria ilman pärjään kyllä.
Minkälaisia ongelmia sinulle tuli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, mikään ei ole herkullisempaa kuin esim tuore leipä tai pastaruuat. En haluaisi elää ilman.
Ethän sinä syö mitä haluat, noudatat ruokavaliota jossa on säännöt mitä et voi syödä.
Minusta maalaisjärkeä voi käyttää näissäkin asioissa, eikä hurahtaa kaikenmaailman hurudieetteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoi kiinnostaa. Kertokaahan hyviä esimerkkejä ruuistanne.
Aamupala näyttää kovasti samalta kuin päivän muut pääruoat, eli aamulla voi vaikka paistaa pekonia/lihaisia nakkeja (Snellmanilla on todella hyvä vaihtoehto hh suhteen), muuta lihaa, kananmunia, kasviksia mielen mukaan. Tällä pysyy kylläisenä klo 13 tienoille. Vuorotyöläisenä aamuvuoroon menijänä paras kaveri on rasvakahvi (googleta ohje), jolla pysyy hyvin kylläisenä seuraavaan ruokahetkeen asti.
Lounaalla ja päivällisellä samantyyppinen kattaus, laiskana saatan syödä kasviksia, 2% raejuustoa, lihaa, panostaessa teen kesäkurpitsanuudeleita ja kanaa. Kermaa sekaan niin tulee hyvä kanakastike.
Herkutteluun teen vhh-lettuja, ohje löytyy googlettamalla. Lisään sekaan teelusikallisen nestemäistä makeuttajaa niin kananmuna ei maistu liikaa läpi. Tähän lisäämällä pinaattia saa herkullisia pinaattilettuja. Päälle kermavaahtoa kohtuudella. Kannattaa liittyä Vähähiilihydraattinen ruokavalio-ryhmään Facebookissa, siellä on todella hyviä ohjeita jopa vuokaleipään jos on tottunut puputtamaan sellaisia. Upea tsemppiryhmä!
Mulla -15kg puolessa vuodessa, normaalipainoon matkaa vielä samanlainen ja eteenpäin mennään koko ajan.
Hyviä vinkkejä, mutta vähän ihmettelen tuota ”kermavaahtoa kohtuudella”. Siis miksi kohtuudella? Sehän on vhh:ssa todella hyvä raaka-aine, koska koostui niin suurelta osin rasvasta. Ainakaan Maitokolmion kermassa ei käsittääkseni ole myöskään juurikaan hiilareita..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannaattaakohan kasvissyöjän kokeilla vhh:ta? Syön kyllä kalaa sillointällöin mutta en ollenkaan lihaa tai kanaa.
Mitä nyt syöt? Eli elätkö leivällä, pastalla, perunalla ja puurolla vai miksi mietityttää?
Puuroa joka aamu, leivästä olen päässyt irti. Pastaa ja perunaa menee myös aikalailla.
Jos voit hyvin noilla niin mikäs siinä, jatka menemään. Mikä veriryhmäsi on?
Juu, voin ihan hyvin, mutta painoa pitäisi saada pudotettua. Veriryhmääni en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Samat sanat! Lchf:lla vuoden alusta. En ole koskaan ennen syönyt ja voinut näin hyvin. Paino pudonnut 5 kg normaalipainon sisällä. Vyötärö tullut taaas esiin. Ei tarvitse kärsiä nälkää, laskea kaloreita tai punnita kituannoksia. Mahtavaa.
Mikähän tämä "Lchf" sitten on.
Olen maltillisella vhh:lla, en mätä rasvaa hulluna enkä karta kasviksia. En koe, että en saa syödä jotain vaan olen etsinyt tapaa syödä niin, että elimistöni voi hyvin. Ennen tähän ryhtymistä minulla oli jo terveysongelmia sokerista, vehnästä ja hiivasta johtuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaa! Kuinka nopasti paino putoaa? Kuvailkaa joku yhden päivän ateriat.
Laitan tähän eiliset ruuat. Valinnanvaraa on kuitenkin paljon, joten samanlaista ruokaa ei tarvitse syödä joka päivä.
Aamu: sardiinia purkillinen, herneversoja, punajuuripaistosta
Päivä: juures-juustokeittoa
Ilta: paistoin pannulla voissa jauhelihaa ja kasviksia, jälkkäriksi kermavaahtoa, jossa marjoja.
Kahvia juon, jos väsyttää (kerman kera)
Henkilökohtaisesti sanottuna ruokasi ei kuulosta kovin herkulliselta. Juures-juustokeitto voi olla ihan ok ja marjakermavaahto samaten, mutta muut kuulostavat mauttomilta tai omituisilta. Söitkö purkillisen sardiineja yksinään vai sekoititko ne jotenkin versojen ja paistoksen vuoksi? Jauheliha kasvisten kanssa kuulostaa aika ankealta myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä syö mitä haluat, noudatat ruokavaliota jossa on säännöt mitä et voi syödä.
Minusta maalaisjärkeä voi käyttää näissäkin asioissa, eikä hurahtaa kaikenmaailman hurudieetteihin.
Kyllä minä syön ihan sitä, mitä haluan kun olen vhh:lla. Ja käytän omaa järkeäni.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon yrittänyt tätä dieettiä monta kertaa, mutta epäonnistunut, koska vatsa mennyt jumiin. Tämä on johtunut siitä, että vastoin vhh-dieetin ohjeistuksia, en ole uskaltanut lisätä ruokavaliooni rasvaa. Nyt vihdoin olen sen lisännyt ja vatsa kiittää. Toimii jopa paremmin ja pehmeämpänä kuin ennen tätä dieettiä. Tietysti syön tosi paljon myös kasviksia, jotka loistavia kuitulähteitä.
Ap.
Minä saan syödä ihan tavallisella terveellisellä ruokavaliolla ihan niin paljon kuin haluan ja niin hyviä ruokia kun vain jaksan tehdä. Vältän ainoastaan sokeria, vehnää ja alkoholia. Muuten vapaus ruokavaliossa. Kun on liikunnallinen elämäntapa ja syö kunnolla, niin aineenvaihdunta rullaa eikä tarvitse tuijottaa koko ajan mitä suuhunsa laittaa ja paljonko. En ole koskaan ollut ylipainoinen.
En usko itse vhh-ruokavalion terveellisyyteen pitkällä aikavälillä. Ei vaikuta hyvältä, että hiilihydraatit korvataan proteiinilla ja usein kovalla rasvalla. Olen itse ollut kerran ketoosissa, ja oloni ei ollut hyvä. Urheilusta ei ainakaan tule mitään ilman hiilihydraatteja. Ehkä liikkumattomiin ketoilijoihin tämä ei niin vaikuta, mutta itselleni oli suuri este.
Kun kroppa (aineenvaihdunta) toimii, ei tarvitse vhh-dieettejä. Tämä on minun mielipiteeni.
No minäpä syön hiilareita ja kaikkea muutakin just niin paljon ku huvittaa ja ihan normaalipainoisena/hoikkana pysynyt kokoajan. En ymmärrä tuollaisia ruokavalion kyyläämisiä muutoin kuin jos on keliakiaa, allergioita tai muita OIKEITA syitä.
Mitenhän vhh onnistuu,jos kärsii sappikivitaudista? Eli mitään kovin rasvaista ei voi syödä,tai seuraa kivut ja rasvaripuli.
Pakkohan sitä rasvaa on lisätä, kun proteiinia ei voi lisätä määräänsä enempää. Rasva on kuitenkin niin tiheää, ettei sitäkään tarvitse hulluja määriä. Koska olen maitoallergikko ja muna-allergikko en itse mätä kermaa, voita tai munia. Pekonityyppistä ruokaa syön ehkä kerran viikossa tai kahdessa (mielummin prosessoimatonta rasvaista porsaankylkeä kuin prosessoitua pekonia).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan tähän eiliset ruuat. Valinnanvaraa on kuitenkin paljon, joten samanlaista ruokaa ei tarvitse syödä joka päivä.
Aamu: sardiinia purkillinen, herneversoja, punajuuripaistosta
Päivä: juures-juustokeittoa
Ilta: paistoin pannulla voissa jauhelihaa ja kasviksia, jälkkäriksi kermavaahtoa, jossa marjoja.
Kahvia juon, jos väsyttää (kerman kera)
Henkilökohtaisesti sanottuna ruokasi ei kuulosta kovin herkulliselta. Juures-juustokeitto voi olla ihan ok ja marjakermavaahto samaten, mutta muut kuulostavat mauttomilta tai omituisilta. Söitkö purkillisen sardiineja yksinään vai sekoititko ne jotenkin versojen ja paistoksen vuoksi? Jauheliha kasvisten kanssa kuulostaa aika ankealta myös.
Jauheliha kasviksilla ankeaa?? Olisiko jauheliha makaroonilla sitten sitä ok ruokaa?
Minä olen rajoittanut hiilareita ja laihtunut 10 kg, mutta syön hedelmiä 2-3 kpl päivässä, joka ainoa päivä. Syön myös paljon porkkanaa ja bataattia jne. Millaisella systeemillä olit?