Sain vahingossa tietää yhden asian oppilaastani. Mitä pitäisi tehdä?
Sain tietää vahingossa melko ikävän asian yhdestä oppilaastani. Jos olisin saanut tietää siitä virkamiehen ominaisuudessa, minulla olisi velvollisuus tehdä siitä lastensuojeluilmoitus. Jos teen ilmoituksen yksityishenkilönä nimettömästi, he pystyvät helposti päättelemään, että minä olen sen takana.
Mitä sinä tekisit?
Kommentit (18)
En usko. Opettaja ei asiaa täällä kyselisi. Olet ehkä asianomistaja jutussa jotenkin ja mietit mielessäsi miten menetellä.
Älä täällä kysele. Et voi olla ammattitaitoinen opettaja, jos kysyt Vauva-palstalta apua.
Buuuahhhaa, sinäkö muka opettaja?
Vauva.fi ;D
Pian ap nuuskahuulijonnena mainitsee nuuskan olevan tämä asia. 0/5 opettajat tietävät nämä asiat.
Huolestuttavaa, kuinka alas meidän yhteiskunta vajoaa. Opettajat kyselee virka-apua av:lla :D Itkettäis, jos ei naurattais
Jos arvioit kyseessä olevan lastensuojelullinen asia niin tottakai teet ilmoituksen! Pelkkää saivartelua miettiä missä ominaisuudessa pitäisi tehdä ja missä ei. Jos kerran on huoli lapsesta niin sitten on. Tilannehan on täysin sama riippumatta siitä onko se tullut tietoosi opettajan vai yksityishenkilön roolissa.
Konsultoi sosiaalityöntekijää, eiköhän hän osaa neuvoa mitä tehdä. Pääasia kai on, että lapsi saa apua, jos asia kerran on lasun vaativa.
Sinulla on velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus. Sinä tietämätön opettaja!
oisko painaa itsekin sitä kukaan ei kuitenkaan usko, menee sit sen isän piikkiin
Jos saat tietoosi jonkun lapseen liittyvän huolenaiheen, niin ls-ilmoitus on lain mukaan pakko tehdä. Kyseessä voi olla niin iso kuin pienikin huoli, velvollisuus on voimassa joka tapauksessa.
Kyllä sinun on tehtävä lasu. Parempi tehdä omalla nimellä. Ja samalla ilmoitat vanhemmille että teet lasun.
Mitä sait vahingossa selville? Täytyy tietää mitä tapahtui, ennen kuin osaan kertoa mielipiteeni.
Riippuu ihan mitä sait tietää. Jokaisesta pikkuasiasta ei kannata lasuilla, tulee vain turhaa murhetta perheelle.
Kylläpä on lasusormi herkässä kommentoijilla.
"Ilmoita jos on huolenaihe". Teidän huolenaiheet on niin kyseenalaisia, että ei ihme että Lasu kuormittunut ja apua tarvitsevat todelliset tapaukset jäävät jonoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos saat tietoosi jonkun lapseen liittyvän huolenaiheen, niin ls-ilmoitus on lain mukaan pakko tehdä. Kyseessä voi olla niin iso kuin pienikin huoli, velvollisuus on voimassa joka tapauksessa.
Jep, tein tänään naapurin pennusta lasun kun sillä oli likaa haalarissa ja se itki kun sitä laitettiin autoon istumaan.
Mitä ihmettä sä kyselet?
Laki velvoittaa sinut olemaan virkamies 24/7 ja vaikka et olisikaan työtehtävissä, sinulla on ilmoittamisvelvollisuus, jopa rangaistuksen uhalla, jos olet esim. opettaja.
Minä neuvottelisin esimieheni kanssa. Itse tein niin kun jouduin keskelle lastensuojelu tapausta työajan ulkopuolella. Tultiin siihen tulokseen, että teen lastensuojeluilmoituksen.