Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelastaisitko kiusaajasi?

Vierailija
28.03.2018 |

Saavut onnettomuuspaikalla, missä sinulle vakavia henkisiä traumoja aiheuttanut kiusaajasi makaa tai tarvitsee apuasi, autatko tätä ollenkaan tuossa tilanteessa?

Miksi autat tai miksi et auta?

Yläpeukku: autat

Alapeukku: et auta

Pelastaisitko kiusaajasi?

Vaihtoehdot

Kommentit (138)

Vierailija
81/138 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en mielestäni kyllä ole mikään empatiakyvytön jos kiusaajan pelastaminen olisi vaikeaa. Kohtelen kyllä yleensä kaikkia ihmisiä hyvin ja olen liiankin empaattinen. 

Vierailija
82/138 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en mielestäni kyllä ole mikään empatiakyvytön jos kiusaajan pelastaminen olisi vaikeaa. Kohtelen kyllä yleensä kaikkia ihmisiä hyvin ja olen liiankin empaattinen. 

Hätätilanteessa empatiaa ja sympatiat kuten muutkin tunteet kannattaa jättää syrjään ja toimia vain järkevästi. Tunteellinen ihmiset ei ainakaan hätätilanteissa ole ollenkaan hyviä auttajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/138 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole koskaan kiusattu, ainakaan mitenkään systemaattisesti. Kyllä joskus jotkut ovat jotain huudelleet, mutta kyseessä on aina ollut joku tuntematon, eikä sellaista oikein voi laskea kiusaamiseksi.

Vaikka ei ole omakohtaista kokemusta, mua raivostuttaa silti kiusaaminen. Jos kiusaajalla itsellään ei ole mitään henkoht ongelmia, jonka takia kiusaa, pidän häntä terroristien ynnä muiden vastaavien kanssa ihmiskunnan syöpänä.

Kuitenkin, vaikka siinä maassa makaisi massamurhaaja hengenvaarallisessa tilassa, pelastaisin hänet (opiskelen lääkäriksi).

Vierailija
84/138 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

öö no josse kiusas mua ni tietty en auta sitä sit??!!

Vierailija
85/138 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kiusata ketään, jotta tällaisen tilanteen sattuessa ei olisi vihamiehiä.

Vierailija
86/138 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auttaisi vaikka laki velvoittaisi! Laki ei suojellut kiusaajilta silloin kun piti!

Vierailija
87/138 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa mitään empatiaa pystyisin kokemaan mutta auttaisin siksi, etten halua elää kuolemantuottamus omallatunnollani.

Vierailija
88/138 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki velvoittaa auttamaan, jos saapuu onnettomuuspaikalle ensimmäisenä. Jos näin ei olisi, en auttaisi. Minkäänlaista riskiä oman turvallisuuteni kustannuksella en kuitenkaan ottaisi. Soittaisin hätänumeroon, kokeilisin pulssin, veisin varoituskolmion. Siinä kaikki.

Vierailija
89/138 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta hän kuolikin kolarissa 22-vee kännissä ajaessaan.

- Good riddance!

90/138 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisin tietenkin. Tuskin hätätilanteessa ehtisin edes ajatella menneisyyden tapahtumia.

Vierailija
91/138 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisin - en myötätunnosta vaan velvollisuudentunnosta. En halua heitteillejättösyytettä varsinkaan jonkun k*sipään takia.

Vierailija
92/138 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö auttaminen olisi juuri paras tapa osoittaa miten paljon korkeammalla tasolla kiusattu on kiusaajaansa verrattuna. En haluaisi itse vajota samalle tasolle tai vieläkin alemmaksi kuin kiusaajani.

Vierailija
93/138 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai auttaisin tuollaisessa tilanteessa. Jos kiusaaja olisi jonkinlaisissa lievemmissä vaikeuksissa, en luultavasti auttaisi.

Vierailija
94/138 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auttaisi pahoinpitelijöitä, raiskaajia tai murhaajia olivatpa missä ojassa lie.

Vierailija
95/138 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin potkaisemassa sitä selkään.

Vierailija
96/138 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oletetaan, että 100% kukaan ei saisi tietää sitä, että en auttanut niin sitten en auttaisi.

En ole mitenkään paha ihminen...

Kyllä olet. Vieläpä pahinta laatua.

Vierailija
97/138 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko, koska olen hyvä ihminen enkä katkera ja ilkeä.

Vierailija
98/138 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saapuisi onnettomuuspaikalle ensimmäisenä, niin varmaankin lopulta auttaisin. Mutta sitä miettiessä saattaisi mennä kriittiset sekunnit hukkaan ja kiusaaja ehtisi kuolla. Olkaa ihmisiksi siellä!

Vierailija
99/138 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auttaisi, nauttisin siitä, että se kärsii, tietenkin.

Vierailija
100/138 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai auttaisin tuollaisessa tilanteessa. Jos kiusaaja olisi jonkinlaisissa lievemmissä vaikeuksissa, en luultavasti auttaisi.

Hienoa, pahan aiheuttaminen sinulle ei sitten olekaan väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi