Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veloilla edessä tosi yksinäinen vanhuus

Vierailija
20.03.2018 |

Mahtaako velat koskaan ajatella ja ymmärtää tätä asiaa.
Ei ole ketään ihmistä edes juhlapäivinä käymässä.
Löytyy sitten ehkä muumioituneena jostain kämpästä kun kukaan ei ole vuosiin käynyt katsomassa.

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla äidillä eikä isällä juuri kavereita, harrastuksia tms ole ja töissäkin ollaan se vaadittu aika. Velat reissaavat, harrastavat monen ikäisten ihmisten kans, tekevät ylitöitä ja tutustuvat paremmin työkavereihinsa.

Miehet lopettavat harrastukset perheellisenä, koska "nyt ollaan perheen kanssa" t.vaimo.

Reissataan perheen kesken, pyhät ollaan perheen kans, perhe perhe perhe!

Lapset oppivat siihen että tämä on normi. Eihän sitä mummoakaan käyty katsomassa, miksi äitiä tai isääkään kun on oma ydinperhe.

Vela taas tuntee porukkaa joka on eri-ikästä ja saattaa vaikka saada kaveriksi naapurin nuoren opiskelijan.

Vierailija
42/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat pärjäävät itse asiassa paremmin. Monet vanhemmat hankkivat lapsia vanhuuden turvaksi ja kuolevat katkerana. Lapsilla kun on omakin elämä ja saattavat muuttaa jopa ulkomaille. Monella velalla on parempi parisuhde ja/tai parempia ystäviä. Olen nähnyt tämän vanhusten hoitajan työssäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon veloille katkera yh äippä joka on lihonut 30 kg koska lapset vaatii kaiken ajan. Elämä on kädestä suuhun elämistä koska laitoshuoltajan palkalla ei kovin isosti eletä. Vuoden kohokohta on ammattiliiton kautta saama halpa kylpyläloma.

Velat ärsyttää! Niidenki pitäs tehdä lapsia koska me muutkin rehelliset työn paiskijat! No onnex mul on sit mummo iässä lapset jotka hoitaa, auttaa mua ja pitää seuraa!

Vierailija
44/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, itse en ole vela, mutta lapseton silti. Meinaatko, että minulla ei sitten ole yksinäinen vanhuus vai miksi otit erikseen velat esiin?

Vierailija
45/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äläs nyt trollaa. Ystäviä mukavilla ihmisillä varmasti riittää myös vanhana.

Juu, voi olla mutta sitten jossain vaiheessa niitä alkaa putoilla kuin kärpäsiä ja äkkiä huomat ettei ole enää kovin montaa kävijää. Tätini jäi tahtomattaan lapsettomaksi ja leskeytyi 40-vuotiaana. Nyt on 87 v ja vähissä alkaa olla vierailijat. Minä kummityttönä käyn kun ehdin (300 km päästä) ja hoidan kaikki asiat. Kaksi sisarusta on jäljellä jotka käyvärt joskus ja jouluna.

Luojan kiitos on nyt hoitokodissa niin tietää että turvassa on ainakin ja halutessaan on seuraa (itse on vain lievästi muistisairas, mutta melkein kaikki hoitokodossa vaikeammin dementikkoja, joten voi sekin seura vähän niin ja näin olla).

Vierailija
46/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtuullista olisi jos veloilla olisi kaksinkertainen verotus prosentti muihin nähden.

Tulevaisuudessa tähän on pakko mennä jos ei muutosta syntyvyydessä tapahdu,kovat keinot on otettava käyttöön.

Miksi ihmeessä? Riittää että tuetaan lapsia ja nostetaan lapsilisän määrää.

Vierailija
47/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule olen ajatellut. Sinunkin tulevaisuutta. Lapsi voi kuolla, vammautua, seota, riitaantua, olla itsekäs, muuttaa ulkomaille, naida narsistin, muuttaa hoitamaan anoppia, olla aggressiivinen, kavaltaa, elää liikkuvaa elämää... Jolloin hän ei olekaan pyyhkimässä pyllyäsi. On aivan liian riskeeraavaa rakentaa tulevaisuuttaan toisen kuolevaisen varaan. Turha argumentti siis.

Vierailija
48/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyy sitten ehkä muumioituneena jostain kämpästä kun kukaan ei ole vuosiin käynyt katsomassa.

Se mitä sä et tajua on se että veloilla on paljon enemmän energiaa ystävyyssuhteiden luomiseen ja ylläpitoon kuin perheellisillä.

Itse en ainakaan juhlapäiviä suvulle uhraisi, mulla on silloin paljon parempaakin tekemistä.

Vierailija
49/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhuksen elämä on vanhainkodissa muiden vanhojen kanssa. Sohvaperunat on hyvä esimerkki, se pappaköörihän näyttää viihtyvän hyvin. Lapset olisivat vaan tiellä siinä.

Tätä olen juuri miettinyt. Olen lapseton ja varakas, ja näen itseni sohvaperunoiden kaltaisessa mammaköörissä. Tulevaisuus ei näytä ollenkaan toivottomalta. 

Vierailija
50/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästtyttää nämä aloitukset. Miksi jotain perheellistä oikeasti jaksaa aloituksen verran kiinnostaa muiden valinnat ja kohtalo? Tuskin empatiasta. Yrittääkö todistella jotain itselleen? Jokuhan siinä närästää.

Vierailija
51/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini hankki minut (ilmeisesti juuri tuossa toivossa että hoidan kun on vanha). Hah. En aio olla tuon ihmisen kanssa missään tekemisissä enää. Nyt hän on viisikymppinen. Vielä vähemmän sitten kun asuu jossain vanhuskodissa. Ei kiinnosta pätkääkään. En ole hänelle mitään velkaa.

Vierailija
52/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtuullista olisi jos veloilla olisi kaksinkertainen verotus prosentti muihin nähden.

Tulevaisuudessa tähän on pakko mennä jos ei muutosta syntyvyydessä tapahdu,kovat keinot on otettava käyttöön.

Miksi ihmeessä? Riittää että tuetaan lapsia ja nostetaan lapsilisän määrää.

Mistäs niitä lapsilisiä maksetaan jos ei ole verotuloja?

Vierailija
53/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon veloille katkera yh äippä joka on lihonut 30 kg koska lapset vaatii kaiken ajan. Elämä on kädestä suuhun elämistä koska laitoshuoltajan palkalla ei kovin isosti eletä. Vuoden kohokohta on ammattiliiton kautta saama halpa kylpyläloma.

Velat ärsyttää! Niidenki pitäs tehdä lapsia koska me muutkin rehelliset työn paiskijat! No onnex mul on sit mummo iässä lapset jotka hoitaa, auttaa mua ja pitää seuraa!

Minä ja mieheni opiskeltiin hyvä ammatti isolla palkalla. Se oli meidän unelma ettei tarvitse kärvistellä. Lapsetkin päätettiin jättää tekemättä. Nyt on oma talo ilman velkaa ja ei tarvitse työpäivän jälkeen miettiä pitääkö joku hakea tarhasta. Voin lähteä suoraan lenkille kun palaan kotiin. Matkustellaan paljon ja nautitaan elämästä. Kavereita kun katsoo, niin ei kyllä kateeksi käy. Aina lompakko tyhjä, ikinä ei pääse mihinkään ja suurinosa on yh-äitejä. Olemme valinneet oikein.

Vierailija
54/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavilla ja hyväntahtoisilla ihmisillä on aina joitain ystäviä, mitkä välittää ja kyselee kuulumisia. Olen vierestä seurannut ja todennut tämän.

Vierailija
55/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mitä sä et tajua on se että veloilla on paljon enemmän energiaa ystävyyssuhteiden luomiseen ja ylläpitoon kuin perheellisillä.

Itse en ainakaan juhlapäiviä suvulle uhraisi, mulla on silloin paljon parempaakin tekemistä.

Ainakin minun tuntemat velat on jotenkin syrjäytynyt elämästä ja muista ihmisistä.

Vierailija
56/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ja mieheni opiskeltiin hyvä ammatti isolla palkalla. Se oli meidän unelma ettei tarvitse kärvistellä. Lapsetkin päätettiin jättää tekemättä. Nyt on oma talo ilman velkaa ja ei tarvitse työpäivän jälkeen miettiä pitääkö joku hakea tarhasta. Voin lähteä suoraan lenkille kun palaan kotiin. Matkustellaan paljon ja nautitaan elämästä. Kavereita kun katsoo, niin ei kyllä kateeksi käy. Aina lompakko tyhjä, ikinä ei pääse mihinkään ja suurinosa on yh-äitejä. Olemme valinneet oikein.

BOOORIIING

Vierailija
57/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minun tuntemat velat on jotenkin syrjäytynyt elämästä ja muista ihmisistä.

Olen iloinen ja sosiaalinen ihminen ja lisäksi on kaikenlaisia harrastuksia, jossa olen tutustunut monenlaisiin ihmisiin. 

Tällä hetkellä vanhuus ei pelota yhtään vaikka olen lapseton ja kaiken lisäksi vielä eronnut. 

Vierailija
58/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat teki 3 lasta, että on joku joka hoitaa vanhana. Ei mennyt kuten piti. Minä muutin Lontooseen opiskelemaan ja jäin sille tielle ja käyn vain pari kertaa vuodessa, veli on homo ja vanhemmat ei hyväksy eli välit poikki ja toinen veli on itse perheellinen eikä riitä aikaa käydä edes kerran kuussa.

Vierailija
59/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen palvelutalossa duunissa ja voin sanoa, että suurinosa asukeista on täysin yksin. Eipä näy perheenjäseniä vierailuilla. Eräs mummeli sanoi kerran, että ei olisi ikinä pitänyt tehdä lapsia vaan elää ja mennä. Tossa sen näkee paljon ihmisiä kiinnostaa vanhukset.

Niinpä, mun äiti on hoivakodissa ja todella harvoin siellä käydessäni näen kellään muulla asukkaalla vierasta, ja mulle on sanottukin että "monen luona ei käy ketään, vaikka on useampikin lapsi ja lapsenlapsia", mä olen siis äidin ainokainen ja itse lapseton.

Vierailija
60/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat elävät täysin omassa nuoruuskuplassaan. Kyseenomainen ihmisryhmä luulee olevansa täysissä ruumiin ja sielun voimissa vielä vanhuksina?!? Kertokaa vielä kuinka sitten matkustelette ja vietätte yhtä aktiivista elämää vanhana kun ette jaksa istua pitkiä aikoja, kuormitutte rutiineista poikkeamisesta ja aistinne heikentyvät. Nii-in ja ne teidän "lapset" (kissat ja koirat) hoitavat varmasti hyvin teidän juoksevia asioita. Koskaan teille ei tule sekään mieleen, kuinka samassa elämäntilanteessa olevat vanhat ystävänne itse heikentyvät ja sairastuvat -useat valitettavasti muistisairauksiinkin. Siinä sitten "appit" täyttyy samoista horinoista... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi