Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veloilla edessä tosi yksinäinen vanhuus

Vierailija
20.03.2018 |

Mahtaako velat koskaan ajatella ja ymmärtää tätä asiaa.
Ei ole ketään ihmistä edes juhlapäivinä käymässä.
Löytyy sitten ehkä muumioituneena jostain kämpästä kun kukaan ei ole vuosiin käynyt katsomassa.

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa? Kummilapset? Veljien ja siskojen lapset? Omat ystävät? Muu perhe?

Vierailija
2/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

I don't think so.

Mun elämäntavoilla en kyllä elä paljoa yli viiskymppiseks. Tuskin sinnekään. Joten ei haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin. Aika moni kärkkyy verojen perintöjä ja ovat siksi ystäviä verojen kanssa.

Vierailija
4/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Minä seurustelen luxus vainhainkodissa muiden vanhusten kanssa. 

Opiskeluaikana asuin vanhoissa omakotitaloissa vanhusten yläkerroissa. Voitte arvata kuinka yksinäisiä nämä vanhukset olivat, kun heidän perhe ei käynyt katsomassa heitä. Ihan kävi sääliksi. Jo valmiiksi yksinäiselle ei edes tulisi huolia tuollaisesta asiasta. Mutta sellaiselle, jolla on lapsia eikä heistä välitetä, niin sen on paljon isompi aisa. 

Vierailija
5/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsin pöpsin. Ei ne lapsetkaan välttämättä vanhempiaan käy katsomassa. Kyllä tuo on ennen kaikkea ihmisen persoonasta kiinni, ei siitä onko omia lapsia vai ei. 

Tulevaisuudessa, kun vanhustenhoito koko ajan heikkenee, koska työikäisiä on kaiken aikaa vähemmän suhteessa vanhuksiin, veikkaan, että kommuunieläminen ja vertaisapu lisääntyy. Ja siinä on sitten hyvinkin lähellä seuraa.

N51, kahden lapsen äiti

Vierailija
6/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla edessä huono elämä. Ensin pitää jaksa vauva, sitten uhmaikäinen, sitten teini-ikäinen, sitten huolehtia pääseekö aikuinen lapsi kiinni työelämään ja onko onnellinen, ja sitten kaikki alkaakin alusta lastenlasten myötä. Ainoa lohdutus on että joku sukulainen saattaa olla vierelläsi kuolinvuoteella. Usein ei kyllä ole, vaan vanhukset kuolevat yksin.

Vierailija
7/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät omat lapsetkaan käy välttämättä katsomassa. On itsekästä ajatella lapsia tuolta kantilta. Lapsilla on oma elämä.

Vierailija
8/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmilla edessä huono elämä. Ensin pitää jaksa vauva, sitten uhmaikäinen, sitten teini-ikäinen, sitten huolehtia pääseekö aikuinen lapsi kiinni työelämään ja onko onnellinen, ja sitten kaikki alkaakin alusta lastenlasten myötä. Ainoa lohdutus on että joku sukulainen saattaa olla vierelläsi kuolinvuoteella. Usein ei kyllä ole, vaan vanhukset kuolevat yksin.

Niinpä, lapsi saattaa menestyä ja sitten tulee vammainen lapsenlapsi. Kaikenlaista voi sattua.

Vierailija
9/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläs nyt trollaa. Ystäviä mukavilla ihmisillä varmasti riittää myös vanhana.

Vierailija
10/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta.

Mutta yksinäisyyden pelko ei riittänyt voittamaan vastenmielisyyttä lastenhoitoon.

Olen kuullut myös, että kaikki lapset eivät jää hoitamaan vanhuksiaan.

He voivat myös kuolla, muuttaa maasta tai katkaista välit vanhempiinsa.

Jos haluaa turvata oman vanhuutensa, suosittelen varallisuuden hankkimista.

Vierailija
11/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin olen yksinäinen muutaman huonoimman vanhuusvuoden kuin uhraan koko elämäni lapsille.

Vierailija
12/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellisilläkö ei voi yksinäistä vanhuutta olla? Et ilmeisesti ole käynyt palvelukodeissa tai keskustellut kotiin kotipalvelua saavien vanhusten kanssa?

Vierailija
13/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palvelutalossa duunissa ja voin sanoa, että suurinosa asukeista on täysin yksin. Eipä näy perheenjäseniä vierailuilla. Eräs mummeli sanoi kerran, että ei olisi ikinä pitänyt tehdä lapsia vaan elää ja mennä. Tossa sen näkee paljon ihmisiä kiinnostaa vanhukset.

Minua hoitaa hoitajat sitten jos niin pitkälle matkani käy.

Vierailija
14/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veloilla on edessä upea, rikas ja mielekäs elämä joka päivä. Perheellisillä pelkkää onnettomuutta päivästä toiseen. Kaksi täysin eri kastia. Perheelliset ovat surullisia tapauksia. Eivätkä he pääse siitä koskaan pois. Nuoria pitäisi varoittaa perhellisyydestä.

Vierailija
15/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se muumio velaa haittaa,löytäjää ehkä.

Vierailija
16/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se pahimmillaankaan voi tuntua niin ikävältä, kuin olla sitten mahdollisesti  jossain hoitokodissa jo täysin lastensa unohtamana ja heidän vain perintöä enää odotellessaan...

Vierailija
17/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta heidän ei tarvitse tuntea murhetta lastensa puolesta. Se ei pääty kun he tulevat aikuiseksi. Tunnet surut heidän kanssaan, myöhemmin sama lasten lasten kanssa.

Vierailija
18/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama uhka se periaatteessa on jokaisella. Lapsia tehnytkin voi olla esim. ystävätön, vanhuudessaan puolisoton (leski) ja jälkikasvu voi vaikka kuolla kupsahtaa tai olla pitämättä säännöllistä yhteyttä vanhempiinsa.

Vierailija
19/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi aikuista lasta perheineen ja silti tykkään olla mahdollisimman paljon yksin. Ei vaan usein onnistu. Sitten kun en pärjää yksin niin en todellakaan halua jäädä lasteni hoidettavaksi.

Vierailija
20/117 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työskennellyt vanhusten kanssa ja eipä niitä lapsiakaan siellä kovin usein näy! Joillain lapsettomilla käy huomattavasti enemmän vieraita, esimerkiksi ystäviä ja sisarusten lapsia.

Eli ei huoleta yksinäisyys yhtään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi