Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten omituisuudet kaupan kassajonossa.

Vierailija
19.03.2018 |

Eilen viimeeksi oli edessäni nainen, joka oli jo saanut mätettyä ostoksensa hihnalle ja myös minä olin saanut noukittua kapulan hänen ostostensa ja minun parin pikkutuoteostoksen perään. Ja mitä tekee tämä edessäni oleva nainen? Odottelee kolmen metrin päässä kun häntä edellinen on maksamassa ostoksiaan, eikä liiku eteenpäin, että takanani oleva rouva olisi päässyt latomaan omat ostoksensa valmiiksi hihnalle. Edessäni seisoneella naisella eivät hälytyskellot soineet vaikka jouduin hieman tungettelevasti nappaamaan kapulan minun ostosteni perään, hihnalla oli jo yli metri tyhjää tilaa ja tämä vaan tapittaa eikä älyä liikkua eteenpäin, että muutkin pääsisivät mättämään kamansa hihnalle.

Mietin, että onko tuo akka ihan idiootti vai tekeekö hän tuon tahallaan... Oli kyllä lähellä jo, että minä introvertti mies meinasin kysyä, että miksi et liiku eteenpäin kuten normaalit ihmiset kaupassa. En sitten kuitenkaan saanut tuota ulostuloa tehtyä.

Kommentit (385)

Vierailija
181/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapuloiden laittaminen hihnalle on homojen hommaa. En ikinä laita kapulaa. En eteen enkä taakse. Jokusen kerran takanatuleva on laittanut tavaransa aivan kiinni omiini.  Niin kävi että kassa veti takanatulevan tavaroita minun ostoksiini, kunne kassa hoksasi kysyä, ovatko tuo ja tuo tavara minun. Takanatuleva ei sanonut mitään. Vastasin, että tämän voit ottaa pois, mutta otan nuo pari pulloa vissyä ja 2 olutta kyllä. Maksoin ostokseni ja ylimääräiset juomat ja pakkasin ne ostoskasseihini. Eipä takanatuleva tehnyt muuta kuin vaihtoi kasvoiltaan väriä. Mitäs ei pidä huolta ostoksistaan. Mahtoi vituttaa jäädä ilman vissyä ja saunakaljaa!

Vierailija
182/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juurikaan kiinnitä huomiota ihmisten toilailuihin kassajonossa - paitsi kerran! Mun edellä oli nainen, jolla oli ilmeisesti pakkomielle latoa ostokset hihnalle jonoon. Siis yksi tuote keskelle hihnaa ja seuraava sitten jonoon nätisti sen taakse. Ostoksia oli vaikka kuinka paljon, ja nainen asetteli tavarat jämptisti peräkkäin. Aikani sitä katselin ja tosiaan teki mieli mennä runttaamaan ne tavarat läjään. Kassatyttökin vähän huokaili siinä.

Mä oon todistanut samanlaista tapahtumaa sillä erotuksella että tää nainen yht'äkkiä laittoi osan niistä hihnalle laittamistaan ostoksista takaisin kärryyn ja järjesteli niitä siinä kärryssä ennenkuin laittoi takas hihnalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapuloiden laittaminen hihnalle on homojen hommaa. En ikinä laita kapulaa. En eteen enkä taakse. Jokusen kerran takanatuleva on laittanut tavaransa aivan kiinni omiini.  Niin kävi että kassa veti takanatulevan tavaroita minun ostoksiini, kunne kassa hoksasi kysyä, ovatko tuo ja tuo tavara minun. Takanatuleva ei sanonut mitään. Vastasin, että tämän voit ottaa pois, mutta otan nuo pari pulloa vissyä ja 2 olutta kyllä. Maksoin ostokseni ja ylimääräiset juomat ja pakkasin ne ostoskasseihini. Eipä takanatuleva tehnyt muuta kuin vaihtoi kasvoiltaan väriä. Mitäs ei pidä huolta ostoksistaan. Mahtoi vituttaa jäädä ilman vissyä ja saunakaljaa!

Haha! Hyvä meininki!

En laita minäkään koskaan kapulaa ja pitämällä ostoskärryn takanani varmistan lisäksi, ettei takana oleva hosuja pääse kurkottamaan kapulaa tai tunkemaan ostoksiaan hihnalle turhan aikaisin. Inhottaa tollaset iholle tunkijat ja kapuloiden kurkottelijat. Työntäisivät sen pulikan peräaukkoonsa.

Vierailija
184/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lapan ostokseni hihnalle ja sitten otan askeleen taaksepäin takana olevaa kassaa kohti, jotta seuraava mahtuu lappamaan omiaan hihnalle, enkä myöskään tunge maksamassa olevan lähelle hengittämään niskaan. Problem solved :)

Muutoin yleisesti kaikkialla mulle ei vieraille ihmisille puhuminen ole ongelma. Tilaa saa pyytämällä jne ;)

Vierailija
185/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassantäti alkaa työntämään minun ostoksia samalle puolelle missä on hidas pakkaaja! Kyllä sen pitäisi odottaa että toinen on siitä jo mennyt. Toisella kertaa joku ääliö maailman omistaja ihan pokkana meni minun kärryn eteen vaikka siinä oli se 20cm kohteliaisuustilaa seuraavan persukseen. Sanoin kovaa ääneen kaverilleni et "-katos miten toiki idiootti etuili tossa!" Ei katsekaan hievahtanut. Annoin olla, koska oli ilmeisesti vajaaälyinen, parka.

Vierailija
186/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomaan, että joku ei viitsi laittaa kapulaa ostostensa jälkeen niin nappaan kassalta milloin purkkaa, karkkia tai kondomeja, tulitikkuja ja sujautan vaivihkaa jonkun ylimääräisen hankinnan edellisen asiakkaan ostoksiin. Sitten ihmetellään, että mistähän se siihen on tullut kun ei ole sitten minunkaan ostoksia. Yleensä ne ei edes huomaa kun vasta pakatessa, että mitähän tämä Sultan tässä tekee. Sitten kun kysytään, että onko tämä teidän niin sanon pokkana ettei ole koska mulla on kierukka. Tai joskus sanon että oho joo toi purkka olis ollut mun mutta en mä nyt sitä enää voi ottaa kun sinä olet siihen koskenut ja nyt on flunssa-aika. Vähän vaan kapulaa rattaisiin.

Vierailija
187/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusissa Lidlin kassoissa on se maksupääte siellä pakkauspäässä, idis että sinne mennään latomaan heti kamat kassiin ja maksetaan siinä sivussa. Ei tukittaisi sitä jonotuskäytävää eikä menisi niin helevetin kauan koko hommassa.

Silti iso osa jää tapittamaan niitä piipattavia ostoksiaan siihen kassatyöntekijän eteen, sitten kun olisi maksun aika niin kurotellaan sitä helvetin päätettä sieltä perältä missä ne ostoksetkin olis (parhaimmillaan toisen pakkaavan asiakkaan naaman ja kamojen yli) .

JA sen jälkeen kierretään sinne ostosten luo ja aletaan vasta pakkaamaan 🙄

Että toimisi ja nopeuttaisi Juu jos enemmistö osaisi käyttäytyä

Vierailija
188/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vanhempi naishenkilö edessäni kaataa pussista hihnan täyteen kolikoita maksaakseen pienet ostokset, levittelee vielä kolikoita hihnalle, peittää hihnan reunasta reunaan ja kysyy riittääkö. Kolikot kilisee koneen sisuksiin. Myyjä aikansa keräilee kolikoita lattialta, laskee kaikki ja antaa tyyliin ~40€ vaihtorahaa takaisin ilmekään värähtämättä. Kiittää vielä lopuksi.

Vierailija
189/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näytän kassajonossa varmaan aika säikyltä, nimittäin koitan viimeiseen asti olla koskettamatta kassan metallipintoja, näillä kovemmilla pakkasilla ilma kun on niin kuivaa, että olen saanut useamman kerran sähkärin niistä. :(

Vierailija
190/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudoimpia on ehkä ne, jotka menee heti pakkaamaan kun kassa alkaa lappaa tavaroita eivätkä tule maksamaan ennen kuin ovat pakanneet valmiiksi. Siinähän sitten odotat kun tämä järjen riemuvoitto pakkaa viikon ostokset tajuamatta että voisi käydä välissä maksamassa ja jatkaa sitä pakkaamista sen jälkeen.

Nämä ovat ehkä asuneet ulkomailla, eivätkä tajua, että Suomessa systeemi on toinen. Tai sitten he ovat vain hölmöjä.

Monessa maassa kassapöytä on niin pieni, että tavarat on pakko pakata saman tien kasseihin. Kassan jälkeen on vain yksi kaukalo, johon kassa ostokset pistää. Kassan jälkeen ei ole edes mitään pöytiä, joihin voisi siirtyä pakkaamaan ostokset. Kyse ei ole edes asiakkaiden osaamattomuudesta, sillä kassa ei edes pyydä maksua ennen kuin ostokset on pakattu.

Vierailija
191/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaiskohan kaikkien suomalaisten muuttaa kauas erämaahan elämään ihan yksinään?

Vierailija
192/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kannattaiskohan kaikkien suomalaisten muuttaa kauas erämaahan elämään ihan yksinään?

Joo. Tai sitten voisivat tilata ruuat kotiinkuljetuksella. Ainakin Tampereella Prismasta voi tilata ruuat kotiovelle.

Vierailija
193/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minä laitan kyllä kapulan, jos olen edessäsi. Oletettavasti maksoit nuo pari saunakaljaa ja vissyä, itse en olisi maksanut vaan todennut, etteivät ne kuulu edelliseen. Muistakaa laittaa kapula, edessä tai takana. Suomessa vain olen törmännyt tällaiseen keskusteluun, en muualla.. ja siis en ymmärrä, miten tässä meilläkin saadaan näin vaikea asia tehtyä. Ruokakaupassa.

Vierailija
194/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunkijat tai on pahimpia. Tungetaan lähelle, tungetaan ottamaan kapulaa, rungetaan toisen tavaroita hihnalla eteenpäin, tungetaan näköetäisyydelle kassalla.

Miksei voi odottaa omaa vuoroaan? Yhtä nopeasti se tulee tunkemattakin.

Törkeimmässä omalle kohdalle sattuneessa tapauksessa olin vielä purkamassa ostoksia kärrystä hihnalle, kun seuraava alkoi tunkea omia tavaroitaan sekaan. Ilmeisesti kuvittelivat, että olin lopettanut, sillä edellinen asiakas oli maksamassa, ja hihna oli pysähdyksissä, enkä siksi pistänyt täydelle hihnalle lisää tavaraa. Taisin sanoa melko suoraan, mitä ajattelin hätäilystä.

Vaikka minulla on yleensä aika isot ostokset, pitkään ei tarvitse perässä jonottaa, sillä tyhjennän kärryn hihnalle pakkausjärjestyksessä viivakoodit lukijan puolella, joten omat ostokseni menevät läpi nopeasti. Muutama kassa on jopa kiitellyt asiasta, sillä helpottaa ja nopeuttaa työtä, kun ei tarvitse pyöritellä pakkauksia viivakoodia etsiessä.

Vierailija
195/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo miksi tosiaan ottaa muita ihmisiä huomioon? Ei panna pulikkaa seuraavalle vaikka se nimenomaan palvelisi itseä, helpottaa väärinkäsityksiä ja nopeuttaa myös sen itsekeskeisen minäminä-asiakkaan poistumista omille teilleen.

Rynnitään pää kolmantena jalkana avautuvalle kassalle vaikka edessä muut ovat jonottaneet pidempään. Tyrkitään pois tieltä toisten ostoskärryt, pakattavat ostokset ja vaikka siellä kassihyllyllä odottavat mukulatkin. Koska minäminä.

Metsän sijaan tällaisten ihmisten pitäisi muuttaa Venäjälle. Siellä ihmisillä on juuri tuollainen täysin muista välittämätön asenne kaikkeen. Siellä ei todellakaan osata jonottaa, mikä on nähty heidän käyttäytmisestään myös täällä Suomessa. Ja aivan ryssäläistä käytöstä tuollainen onkin.

Vierailija
196/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin on ärsyttävää jos joku unohtaa ottaa sen hintatarran banaaneihinsa ja lähtee hakemaan sitä toiselta puolen markettia ja jono seisoo. Tietty emme ole täydellisiä ja virheitä sattuu kaikille.

Ehkä hän ei muista, että kyseisessä kaupassa pitää itse punnita ja ottaa hinta banaaneille jos on tottunut asioimaan Lidlissä jossa myyjä tekee tämän homman.

Vierailija
197/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niinkään kassalla mutta parkkipaikalla se ärsyttää kun meidän lähiLidlissä käy paljon venäläisiä ja heillä on tapana jättää ostoskärryt niille sijoilleen keskelle parkkipaikkaa. Jos he ovat esim vieneet ostokset kärryillä auton luo ja sitten jättävät ne kärryt siihen auton viereen eivätkä vie takaisin oikealle paikalleen.

Sitten pikein tuulisena päivänä näitä kärryjä on löytynyt sitten ojanpenkastakin.

Vierailija
198/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juurikaan kiinnitä huomiota ihmisten toilailuihin kassajonossa - paitsi kerran! Mun edellä oli nainen, jolla oli ilmeisesti pakkomielle latoa ostokset hihnalle jonoon. Siis yksi tuote keskelle hihnaa ja seuraava sitten jonoon nätisti sen taakse. Ostoksia oli vaikka kuinka paljon, ja nainen asetteli tavarat jämptisti peräkkäin. Aikani sitä katselin ja tosiaan teki mieli mennä runttaamaan ne tavarat läjään. Kassatyttökin vähän huokaili siinä.

Se olin minä. Kassalle helpompaa kun ei ole röykkiötä tavaraa jota sitten joutuu vielä kääntelemään sinne ja tänne koodin löytääkseen. Oletan että takanani oleva, jos noin kärsimätön on saa tavaransa hihnalle ilman että kassa joutuisi niitä odottelemaan.

Vierailija
199/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ärsytti suunnattomasti kun oltiin miehen kanssa Lidlissä ja yleensä tehdään niin, että mies maksaa ostokset ja mä meen kasaan päätyyn pakkaamaan tavaroita niin kerran kun näin taas teimme ja miehen takana oli venäläinen mies jonottamassa ja hänen vaimonsa ja lapsensa oli odottamassa kassan päädyssä että heidän mies saa maksettua ostokset.

Niin kun mä olin pakkaamassa ostoksia joita oli aikamoinen läjä ja mies oli just maksamassa niin mitä nämä äiti ja poika tekevät? Rynnivät siihen mun ja miehen väliin odottamaan omia ostoksiaan. Oli hiukkasen ärsyttävää kun toiset tunkee siihen väliin vaikka meillä on maksaminen ja pakkaaminen vielä kesken.

Mikseivät voineet odottaa omaa vuoroaan kassan päädyssä...🙄

Vierailija
200/385 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin haluaisin nähdä sekä tän ketjun ihmiset että ne joista valitettiin, yhtäaikaa perjantai-illan  ruuhkassa jossain kaupassa, kilpaa jättämässä kärryjä vinoon ja törmäilemässä niihin , rynnimässä vaahto suussa jonon hänniltä kilpaa vapautuvalle kassalle, laittamassa kapulaa milloin mihinkin,hyvä kun ei kassaneidin päähän, blokkaamassa joka ikisen väylän joko maksaessa tai pakatessa ja taiteilemassa ostoksista kummallisia kuvioita kassahihnalle. Kaupan kaiuttimista soisi Bennyn Hillin takaa-ajomusiikki, ja ilmassa olisi kunnon urheilujuhlan tuntua, hikeä ja kyyneleitä, ja sopivan kafkamainen tunnelma. Only in Finland!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi