Tehokkain unilääke?
Mulla on aina, lapsesta asti, ollut ongelmia nukahtaa ja pysyä unessa.
Nyt tilanne on taas perkelöitynyt enkä saa unta, heräilen jatkuvasti (pahimmillaan vartin välein), välillä nukahdan heti uudelleen mutta välillä valvon tuntikausia yöllä, saatan myös herätä aamuyöstä niin etten saa enää unta. Monena yönä uni jää 2-4 tuntiin useammassa pätkässä.
Olen aivan loppu, uupunut ja hermoraunio. En jaksaisi sosiaalisia tilanteita yhtään ja olen ihan ihmishirviö kotona kun töissä koitan suoriutua.
Käytössä tällä hetkellä mirtazapine ja tarvittavana Imovane. Edes Imovane ei enää auta, nukahtaminen kestää yli tunnin ja herään taas viimeistään tunnin päästä.
Mä en oikeasti jaksa, mitä pyydän lääkäriltä seuraavaksi? Mulla on kamala pelko aina iltaisin että en nukahda enää ikinä.
(Kaikki lääkkettömät keinot on tiedossa ja käytössä, olen käynyt työterveyden unihoitajalla jakson. Ne ei nyt vaan riitä. Mieluiten olisin kokonaan lääkkettä mutta sitten en nukkuis lainkaan)
Kommentit (36)
Ei tuohon ole apuja olemassa. Mutta ne tiedetyt asiat kannattaa ottaa todesta eli vähemmän kofeiinia ja proteiinia iltaa kohden. Kaikki sinistä valoa tuottavat laitteet pois käytöstä 2h ennen nukkumaanmenoa. Huonelämpötilaa alemmaksi ja vähän enemmän vaatetta jos palelee (hengitysilma viileämmäksi). Lue jotain tylsää kirjaa, vaikka runoja, ei mitään dekkareita.
T. Kohta 50 vuotta "valvonut".
Mulla on käytössä Atarax unettomuuteen. Toistaiseksi on toiminut eikä tee tokkuraista oloa kuten Mirtazapin teki.
Sombutal ja Nembutal ovat tehokkaita unilääkkeitä. Myös Vesparax on tehokas. Kysy näitä lääkäriltäsi.
Kyllä on nuo jutut NIIN loppuun asti kokeiltuja ! Ei ole ainuttakaan konstia jota EN olisi kokeillut.
Kahvit on jäänyt juomatta jo 30 vuotta , paitsi aamu ja aamupäivä kahvit.
Netissä en luuhaa iltaisin, enkä muutenkaan.
Liikunnallinen olen ollut ikäni. Ravinnosta tiedän kyllä "kaiken".
Tämä ihmisryhmä : Unettomat. Sitä ei ymmärtänyt edes lääketiede !
Wanhemmalla iällä olen ottanut uudet konstit käyttöön, kun aiemmin jouduin käyttämään bentsoja, ja ne vei elämänilon. Siis nekin unettomuuden lisäksi.
Ei kofeiinia missään muodossa, ikinä. Vähemmän sokeriakin.
Menen nukkumaan klo 21, ja nukun keskiaikaiseen tyyliin, eli nukun muutaman tunnin, valvon muutaman tunnin, ja taas nukun muutaman tunnin.
Melatoniinia.
Tuolla tavalla olen saanut ainakin sen unettomuuden pelon pois. Eli jos herään yöllä, luen vaikka kirjaa pari tuntia ilman stressiä, ja nukun taas kun alkaa nukuttaa.
Dostojevskin kirjat ovat hyvä unilääke. Niin tylsää lukemista, että väkisinkin uni tulee.
Kuulemma Tenox olisi paras. En ole itse käyttänyt.
Tämä unettomuus on veemäinen tilanne. Jos on parisuhteessa, niin selitä siinä ettei saa nukuttua toisen vieressä tai kun ollaan kyläilemässä jossain.
Kukaan ei pidä siitä, että ihmiset nukkuu ja toinen juoksee ulkona tupakilla tms.
Vähennät makeaa, varsinkin illalla, ei tarvitse lopettaa. Juot kahvin mieluummin iltapäivään mennessä, ei tarv lopettaa. Syöt illalla hyvin, ettei ole nälkä yöllä. Liikut rauhallisesti, esim lyhyt kävely illalla. Nukut paremmin. Ja makuuhuoneesta kaikki ylimääräinen pois. Ei tv, ei roinaa, ei puhelinta illalla ja puhelin pois makuuhuoneesta. Paristo herätyskello. Puhtaat vuodevaatteet. Ei saunomista liian myöhään. Juo paljon vettä päivällä, parempi aineenvaihdunta. Aivan ns. tavalliset asiat on monella pielessä ja uni huonoa. Vaihdevuodet sekoittaa unen, siihen lääkitys ennemminkin kuin unilääkkeitä.
Lääkkeet, voi kokeilla, huomaat kuitenkin haittavaikutukset.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on nuo jutut NIIN loppuun asti kokeiltuja ! Ei ole ainuttakaan konstia jota EN olisi kokeillut.
Kahvit on jäänyt juomatta jo 30 vuotta , paitsi aamu ja aamupäivä kahvit.
Netissä en luuhaa iltaisin, enkä muutenkaan.
Liikunnallinen olen ollut ikäni. Ravinnosta tiedän kyllä "kaiken".
Tämä ihmisryhmä : Unettomat. Sitä ei ymmärtänyt edes lääketiede !
Suorittaja? Yritätkö suorittaa myös nukkumisen, rauhoittumisen, levon? Käyt koko ajan ylikierroksilla? Ylikunto?
Olin tuommoinen itse vuosikausia. 'Luovutin' ja voin jo paljon paremmin.
Minulla Ketipinor 100-200 mg joka yö. Muuten en nuku.
Jätä puhelin ja netti kokonaan pois alkaen klo 18:00 ja unirytmi. Kahvia ei klo 15:00 jälkeen. Sokeria ei klo 18:00 jälkeen. Tämä siis jos ihan oikeasti haluat nukahtaa ja oppia nukkumaan normaalisti. Mutta jos tarkoituksesi on jatkaa samanlaista elämää ja popsia pillereitä, niin hanki lisää pillereitä.
Ketipinor ja keskiolut, johan nukuttaa
Vierailija kirjoitti:
Wanhemmalla iällä olen ottanut uudet konstit käyttöön, kun aiemmin jouduin käyttämään bentsoja, ja ne vei elämänilon. Siis nekin unettomuuden lisäksi.
Ei kofeiinia missään muodossa, ikinä. Vähemmän sokeriakin.
Menen nukkumaan klo 21, ja nukun keskiaikaiseen tyyliin, eli nukun muutaman tunnin, valvon muutaman tunnin, ja taas nukun muutaman tunnin.
Melatoniinia.
Tuolla tavalla olen saanut ainakin sen unettomuuden pelon pois. Eli jos herään yöllä, luen vaikka kirjaa pari tuntia ilman stressiä, ja nukun taas kun alkaa nukuttaa.
Bentsot kyllä vie elämänilon jatkuvasti käytettynä mutta niin vie jatkuva unettomuuskin.
Miehille tehokkain tqpq nukahtaa on masturbaatio tai seksi. Todellinen supervoima.
Tiedän tuon tunteen ja tilanteen!
Olen just samanlainen. Lapsesta saakka ollut herkkäuninen. Jo lapsena nukuin välillä tosi huonosti, varsinkin jos oli jotain erikoista tapahtunut tai tulossa seuraavana päivänä.
Koko ikäni olen kärsinyt unettomuudesta. Ja tämä on oikeesti helvetillistä.
Se että onko joku unilääke "myrkkyä" ei todellakaan merkitse mitään, JOS SILLÄ SAA NUKUTTUA . Tätä eivät ymmärrä he, joilla ei ole univaikeuksia.
Minä olen käyttänyt just tuota Mirtazapinia nyt jotain 5-6 vuotta. Otan illalla puolikkaan tabletin, joskus vähän enemmänkin tai joskus 1/4 tablettia. Nukun tuolla annostuksella kohtaisen hyvin. Yleensä noin 7 tunnun kuluttua herään, siksi otankin se vasta illalla klo 21 -21.30.
Ei voi mitään, tällä mennään. Minäkin olen jokaikisen henkisen ja fyysisen ja luonnonmukaiset keinot jo kokeillut . Turhaan. Eikö lääketiede ymmärrä että joillakin ihmisillä on vaan ikuisia univaikeuksia . Siihen ei "utopiat" auta.