Ihmisten omituisuudet kaupan kassajonossa.
Eilen viimeeksi oli edessäni nainen, joka oli jo saanut mätettyä ostoksensa hihnalle ja myös minä olin saanut noukittua kapulan hänen ostostensa ja minun parin pikkutuoteostoksen perään. Ja mitä tekee tämä edessäni oleva nainen? Odottelee kolmen metrin päässä kun häntä edellinen on maksamassa ostoksiaan, eikä liiku eteenpäin, että takanani oleva rouva olisi päässyt latomaan omat ostoksensa valmiiksi hihnalle. Edessäni seisoneella naisella eivät hälytyskellot soineet vaikka jouduin hieman tungettelevasti nappaamaan kapulan minun ostosteni perään, hihnalla oli jo yli metri tyhjää tilaa ja tämä vaan tapittaa eikä älyä liikkua eteenpäin, että muutkin pääsisivät mättämään kamansa hihnalle.
Mietin, että onko tuo akka ihan idiootti vai tekeekö hän tuon tahallaan... Oli kyllä lähellä jo, että minä introvertti mies meinasin kysyä, että miksi et liiku eteenpäin kuten normaalit ihmiset kaupassa. En sitten kuitenkaan saanut tuota ulostuloa tehtyä.
Kommentit (385)
Vierailija kirjoitti:
Joiltain puuttuu täysin tajunta siitä, mitä ympärillä tapahtuu. Sen huomaa kaupoissa myös niistä, jotka linnoittautuvat käytäville kärryjensä kanssa siten, ettei ohi pääse. Ja vaikka joku tulisi siihen, ei siirry.
Minä olen sairauden vuoksi rollaattoria käyttävä ihminen. Minun päälleni on ajettu peräti kolmesti ostoskärryillä kaupassa ja joka kerta on nainen ollut ajajana. Yksi kerta päättyi huonommin koska pääni iskeytyi kaupan lattiaan kun lensin rollaattorin yli. Hyllyttäjä tuli paikalle auttamaan ja tilasi ambulanssin. Sen jälkeen vietin monta tuntia ensiavussa ja tietenkin pääni kuvattiin koska sain aivotärähdyksen.
Päivystyksessä lääkäri tilasi poliisin paikalle koska tein tapahtuneesta poliisin suosituksesta tutkintapyynnön. Päälleajajan kuva saatiin kaupan valvontakamerasta. Siitä huolimatta häntä ei ole saatu kiinni koska samannäköisiä liikkuu paljon samassa kaupassa ja kaikkia ei voi tietenkään napata kuulusteltavaksi. Itse en tietenkään voinut kertoa juurikaan päälleajajan tuntomerkkejä mutta paskaisen naurun muistan ikuisesti. Olisi mielenkiintoista tietää naurattaako häntä yhtä paljon joskus vanhana rollattorimummona kun joku juntti ajaa hänen päälleen?
Joka tapauksessa sain yliajosta muistoksi päänsärkyjä sekä käytän oman turvallisuuteni nimissä pyöräilykypärää kaupan sisälläkin koska enää en luota siihen, että kaikki ihmiset osaisivat olla ihmisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kerran olen törmännyt häiritsevään kassajonokäytökseen.
Minulla on pitkä pinna ja paljon ymmärrystä ihmisten erilaisille tavoille.Takanani tuleva asiakas tunki aivan iholle kiinni ja ryhtyi lappamaan ostoksiaan hihnalle, vaikka minulla oli vielä puolet omista ostoksista kärryssä ja laitoin niitä hihnalle niin nopeasti kuin ehdin.
Tuupin niitä hänen ostoksiaan taaksepäin että saan omani mahtumaan, mutta se ei estänyt tätä järjen riemuvoittoa jatkamasta ostostensa lappamista hihnalle.
Se oli todella outoa.
Samanlaista se on lentokentällä turvatarkastuksessa. Takanatulija yrittää muka hoputtaa tunkemalla omaa laatikkoaan minun laatikkooni kiinni vaikka näkee selvästi, etten ole saanut laitettua kaikkia tavaroitani läpivalaistavaksi. Minä olen tylysti lykkinyt noiden laatikkopuskijoiden laatikoita taaksepäin ja hoitanut oman osuuteni valmiiksi ohjeiden mukaan ja vasta sitten kävellyt porttien läpi.
Olen kyllä ihmetellyt kuvitteleeko laatikkopuskija saavan minun kulkea porttien läpi ilman, että laitan niitä hihnalle läpivalaistavaksi tarkoitettuja tavaroita laatikoissa hihnalle? Vai kuvitteleeko laatikkopuskija, että heittäydyn itse hihnalle läpivalaistavaksi jotta hän saisi kamppeensa turvatarkastuksesta nopeammin läpi? Jos toinen vetää juuri vyötä pois housuistaan niin luulisi ymmärtävän, että se vyö laitetaan laatikkoon kuten on käsketty? En voi heittää vyötä linjalle ilman laatikkoa koska silloin läpivalaisija ei tiedä kenelle se vyö kuuluu jne. Ja on täysin normaalia laittaa viimeisenä viimeisimpään laatikkoon vyö, kännykkä ja lompakko koska niille voisi löytyä hihnan valvomattomasta toisesta päästä kiinnostuneita ottajia.
Kerran minun nestemäisten matkatavaroideni pussi kelpasi jollekulle. En voi käsittää kuinka joku voi olla niin pihi tai köyhä että käyttää toisen ihmisen deodoranttia etc? Jos varat ovat vähissä niin silloin kannattaa sijoittaa mineraalikiveen eikä vohkia toisten nestepusseja.
Älä välitä. Minulta pöllittiin kerran ostoshihnalta tarjouskirjolohi, josta olin suunnitellut tekeväni ruokaa. Sanoin kassalle, että kalaa ei löydy mutta jouduin joka tapauksessa maksamaan sen koska sehän oli mennyt kassan läpi minun kohdallani.
Järkyttyneenä välillä seuraan noita kassa jonoja, on se kumma kun kaupassakin on niin helvetin kiire ja pitää suorittaa koko ajan, antakaa ihmisten olla sellaisia kun ovat, jotkut on hitaampia kun toiset, kaikki ei voi ymmärtää tätä kilpailu yhteiskuntaa. Jos pienen liikkeen teet kaupan jonossa toisin kun muut, on joku puhisemassa selän takana tai tuijottaa sinua kun olisit tehnyt suurenkin rikoksen. Jos sinulla on kiire aina kaupassa, se ei ole muiden vika, älä siis syyllistä ihmisiä siitä.
Ainoa räikeän tökerö käytös sattui lähikaupassani. Uusi kassa avautui, ja lähdin jonosta kulkemaan kohti uutta kassaa. Olin abaut 2 metriä kassahihnasta, kun takaatani juoksee hurjaa vauhtia aikuinen noin 40 vuotias mies, tönäisee minua olkapäästä ja kiilaa pokkana eteeni. Sitten alkaa hirveällä vimmalla latomaan ostoksia eteeni. Olin kyllä aika häkeltynyt. Ehkä hänellä oli kiire johonkin, mutta tuo töniminen ja kiilaaminen oli kyllä aika röyhkeää.