Järkyttävintä mitä jostain ihmisestä on paljastunut?
Ihan mitä tahansa mikä yllätti sinut. Oliko kyseessä ystävä, tuttava, työkaveri vai kummin kaima? Yllättikö joku ihminen käytöksellään?
Itse seurustelin pitkään yhden miehen kanssa, ja sain vasta parin vuoden jälkeen seurustelun aloittamisesta tietää, että miehellä on lapsi, jonka oli "hylännyt" lapsen vammaisuuden takia. En pystynyt jatkamaan seurustelua. Tuli yllätyksenä, sillä mies vaikutti sydämelliseltä ja vastuulliselta.
Kommentit (473)
Vierailija kirjoitti:
Sain 8-vuotiaana tietää, että isälläni oli ennestään tytär, enkä siis ollutkaan hänen esikoisensa.
Hänen oikea esikoisensa oli syntynyt isäni ollessa 17v kun taas minä synnyin kymmenen vuotta myöhemmin avioliittoon. Äitini lähti, kun olin vielä vaipoissa ja tästä joitain vuosia myöhemmin isälleni syntyi tiuhaan tahtiin uusi lapsi - aina eri naisen kanssa.Isäni on avokätinen, välittävä, lämmin, käsistään kätevä ja hyväntuulinen ihminen. Kukaan ei ikinä uskoisi, että hänellä on lähemmäs 30 äpärälasta, joista vain kolme on "virallisia".
Mistä sinä tiedät niiden virallisten määrän? Voipi olla yllätys perinnönjaon koittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Ex-työkaveri lastensuojelussa on tuomittu pedari.
n.15v sitte sai tuomion.
Vapauduttuaan vaihto nimen ja yritti päästä sosiaalialaa opiskeleen erääseen yliopistoon.
Miten tämä on mahdollista, kun kuitenkin pitää heti työsuhteen alussa toimittaa rikostaustaotteet?
Vierailija kirjoitti:
Tää voi jonkun mielestä olla tyhmää, mutta itse kun kuulin tästä olin että 'wtf' ja järkytyin vähän. Eli siis näin kun kaveri, kokki ammatiltaan avasi kypsentämättömän broilerinsuikale paketin ja alkoi syödä sellaisenaan. Kertoi että ei kuumenna muita lihoja kuin kalan, mutta kaikki muut lihat syö kypsentämättöminä (tosin kypsentää tietenkin töissä ne lihat) mutta muuten ei ikinä kypsennä esim broilerin raakaa lihaa :D
Kannattaa vältellä tota kaveria, ei hyvänen aika oikeasti, hänen kotinsa on todennäköisesti salmonella&kampylobakteeri inkubaattori. Eihän elintarvikealalla saa työskennellä jos on mahdollisesti salmonella!!!! Ja siis kyllä, nämä bakteerit säilytvät ihmiset eritteissä eikä tosiaan pelkkä käsienpesu välttämättä riitä.
Urheileva serkku paljastui rikolliseksi. En enää muista, mitä kaikkea serkkuni oli rötöstellyt, mutta muistan, että hän joutui vankilaan. Serkku oli minua vajaa kymmenen vuotta vanhempi ja harrasti piiritasolla pikajuoksua, matkaa en enää muista. Joskus serkun kanssa otettiin juoksukilpailuja, kun olin heillä käymässä, ja tietenkin hävisin, vaikka serkku ei edes juossut tosissaan. Asia tuli julki, kun äitini soitti sisarelleen ja kuuli tältä vankilatuomiosta. Tuomion pituutta tai syytä en tosiaan enää muista. Tapauksesta on yli neljäkymmentä vuotta. Muistan kyllä, että uutinen oli melkoinen yllätys pikkupojalle. En jotenkin osannut lainkaan kuvitella, että serkkuni olisi syyllistynyt mihinkään sellaiseen, mistä joutuu vankilaan.
Normaali, kolmikuisen vauvan yksinhuoltajaäiti osoittautui kaikkea muuta paitsi normaaliksi. Hän kertoi melkein itkien miten eksänsä vainosi häntä ja lähestymiskieltoa ollaan hakemassa ja hän pelkää miestä. Hän ei suostu muuttamaan samalle alueelle, jossa mies asuu eikä hän halua miehen sukulaisia lähelleen. Ihmettelin hänen avoimuuttaan ja intoaan kertoa asiasta niin nopeasti, mutta onneksi tajusin alkaa ihmetellä. Nainen antoi myös sanojensa vakuudeksi itselleen jääneen materiaalin jonka oli saanut poliiseilta takaisin (onko se esitutkintamateriaalia?) ja selosti miten pettynyt on suomen oikeuslaitokseen. Katselin papereita ja enkä ihmetellyt ollenkaan miksi syytteet eivät olleet edenneet mihinkään ja ihmettelin miten tämä äiti-ihminen ei muka ymmärtänyt sitä. Mukana oli parjatun eksän lausunnot, jotka poikkesivat (no nehän poikkeaa aina) pitkälti äidin puheista ja lisänä vielä jonkun poliisin lausunto. Ainakaan omiin silmiini ei osunut mistään sellaista todistusmateriaalia, joka olisi puoltanut väkivaltaisen, inhottavan ja katalan miehen piirteitä ja tekemisiä. Tekstiviestitkin jotka oli tulostettu mukaan olivat "<3" miehen puolelta. Lopulta naisen veli myönsi, että he kaikki tietävät että jutut ovat valhetta mutta he leikkivät mukana kunhan heitä ei oikeuteen asti viedä valehtelemaan. Nainen pelkäsi miestä, koska hänellä ei ollut kanttia kohdata häntä enää koska tiedosti itsekin miten valehteli ja oli jäänyt kiinni siitä. Siinä vaiheessa kun kuulin itsestäni mitä erikoisimpia väiiteitä, tajusin kaikota. Nainen selitti yhteisille tutuillemme miten teen aina oharit koska olen niin paljon ryyppäämässä. Ryyppäämiseni olivat iltatöitä ja opiskelua sekä parisuhde, mutta noin yksioikoinen vetoomus oli vähääkään kyseenalainen veto.
Vierailija kirjoitti:
Normaali, kolmikuisen vauvan yksinhuoltajaäiti osoittautui kaikkea muuta paitsi normaaliksi. Hän kertoi melkein itkien miten eksänsä vainosi häntä ja lähestymiskieltoa ollaan hakemassa ja hän pelkää miestä. Hän ei suostu muuttamaan samalle alueelle, jossa mies asuu eikä hän halua miehen sukulaisia lähelleen. Ihmettelin hänen avoimuuttaan ja intoaan kertoa asiasta niin nopeasti, mutta onneksi tajusin alkaa ihmetellä. Nainen antoi myös sanojensa vakuudeksi itselleen jääneen materiaalin jonka oli saanut poliiseilta takaisin (onko se esitutkintamateriaalia?) ja selosti miten pettynyt on suomen oikeuslaitokseen. Katselin papereita ja enkä ihmetellyt ollenkaan miksi syytteet eivät olleet edenneet mihinkään ja ihmettelin miten tämä äiti-ihminen ei muka ymmärtänyt sitä. Mukana oli parjatun eksän lausunnot, jotka poikkesivat (no nehän poikkeaa aina) pitkälti äidin puheista ja lisänä vielä jonkun poliisin lausunto. Ainakaan omiin silmiini ei osunut mistään sellaista todistusmateriaalia, joka olisi puoltanut väkivaltaisen, inhottavan ja katalan miehen piirteitä ja tekemisiä. Tekstiviestitkin jotka oli tulostettu mukaan olivat "<3" miehen puolelta. Lopulta naisen veli myönsi, että he kaikki tietävät että jutut ovat valhetta mutta he leikkivät mukana kunhan heitä ei oikeuteen asti viedä valehtelemaan. Nainen pelkäsi miestä, koska hänellä ei ollut kanttia kohdata häntä enää koska tiedosti itsekin miten valehteli ja oli jäänyt kiinni siitä. Siinä vaiheessa kun kuulin itsestäni mitä erikoisimpia väiiteitä, tajusin kaikota. Nainen selitti yhteisille tutuillemme miten teen aina oharit koska olen niin paljon ryyppäämässä. Ryyppäämiseni olivat iltatöitä ja opiskelua sekä parisuhde, mutta noin yksioikoinen vetoomus oli vähääkään kyseenalainen veto.
Ja ennen kuin kukaan ehtii vedota, miten uhri jää aina kärsimään yksin eikä oikeutta ole helppo saada, niin ainakin tässä tapauksessa oli puhtaasti kyse yh-äidin kusipäisyydestä. Mitään viitteitä eksänsä väkivaltaisuuteen ei ollut olemassakaan ja hän keitteli muistakin ihmisistä mitä mielikuvituksellisimpia soppia, joita joutui joskus kuukausikaupalla selvittelemään. Huomattuani että hän ei kyennyt puhumaan totta yhtään mistään, niin aloin epäillä kaikkea mitä hän kertoi. En jäänyt tuollaisen draamakeskiön kanssa sen enempää tekemisiin, koska pelkäsin joutuvani oikeasti pahoihin hankaluuksiin pian itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhen ihastuksen/hoidon (nykyään ex)mies oli kavereidensa kanssa raiskannut omat lapsensa, melko shokeraavaa
Mitä. Vit*ua. Juuri. Luin. ???? Hyi helv..
Eihän tää oo totta eihän. Aivan järkyttävää omat lapsensa kavereidensa kanssa. Mitä hiton hulluja sitä on olemassa? Toivottavasti sai kavereineen kunnon rangaistukset ja siellä vankilassa muut vangit hoitaneet homman. Siellä kun ei lapsiin sekaantujia siedetä.
Vierailija kirjoitti:
SApporosapporo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SApporosapporo kirjoitti:
Aloituspostaukseen liittyen, minä vaatisin jo raskauden aikana laillista pakkoaborttia, jos sikiössä olisi DownSyndrooman tai muun kehitysvammaisuuden merkkejä. Se on onneksi vielä suomessa sallittua.
Toisekseen, koska naisen keho jne, niin jos kumppani ei siihen suostuisi, niin lähtisin suhteesta ja aivan satavarmasti jättäisin kehitysvammaisen lapsen, jos lapsen äiti haluaisi pitää sen. Kehitysvammaisessa lapsessa on niin paljon tekemistä, että se tuhoaa elämän, olen asian todistanut jo kertaalleen.
Mutta omassa tapauksessa järkyttävin asia joka paljastui lyhyen seurustelun jälkeen oli, että nainen oli entinen vankilanasukki nuoruuden pahoinpitely ja alkoholikierteen takia. Oli saanut itsensä kasaan vankilassa ja sen jälkeen, eikä mitenkään voinut päällepäin arvata. Siinä oli sulattelemista, mutta ei se loppujen lopuksi haitannut sitten.
Meillä selvisi odotusaikana että odotamme lievästi kehitysvammaista lasta ja itse en olisi ollut valmis siihen, mutta mies sanoi että "Kyllä me yhdessä pärjätään. Oon sun tukena ja en aio lähteä" mutta Kuinkas ollakaan kun lapsi syntyi niin mies lähti. Hassuinta just noi sen lupaukset ja kuinka helppoa oli pötkiä pakoon kuin mikäkin pelkuri. Loppujen lopuksi tää kehitysvamma oli todella lievä mitä ei näy muuta kuin siinä että pojalla oli silmissä vikaa että tarvii aika varmaan silmälasit kun kasvaa. Ihan iloinen poika ja olen onnellinen että pidin hänet.
En todellakaan lähtisi vertailemaan Down syndroomalasta ja "silmälasit korjas vaivan" lasta keskenään.
Sekin nyt rasittaa miehenä että sanot pois lähtenyttä pelkuriksi, se on aina väärä asenne naisilta siihen eroon ja osoittaa vain täydellisesti sen, että miehen ajatuksenjuoksua ei ole ymmärretty.
Jos sinulle tarjoiltaisiin kasa paskaa lautasella ja vaadittaisiin syömään se, olisitko pelkuri jos kieltäytyisit ja lähtisit pois? Täysin sama asia.
Se on tosin raukkamaista että luvataan jotain ja rikotaan lupaus, minä tekisin asian selväksi välittömästi kun kehitysvamma tulisi ilmi (tosiaan joku silmävaiva ei ole sama kuin Down Syndrooma), että jompikumpi menee nyt roskiin, parisuhde tai sikiö.
Rehellisyys on tärkeintä parisuhteessa, vaikka se olisi loukkaavaa ja tylyä,koska sen perusteella jokainen pystyy tekemään niitä päätöksiä oikein. Miehesi ei ollut rehellinen ja siksi tuli ongelma.
Mitä helvettiä? Tää oli varmaan joku typerä trolli, mutta siltä varalta että näin tyhmiä ihmisiä on... Mies suostui ja halusi itse sen "paskansa", "paskan tulo" olisi voitu vielä estää, mutta mies halusi ja lupasi olla tukena. Se paska oli 50% miehen paskaa. Sitten kun nainen on valmis pitämään lupauksensa ja jatkamaan elämää kuten sovittiin, mies jättää naisen "paskaan". Ihan v*tun ällöä verrata lasta paskaan, mutta sen tasoisia sun juttus ja järjenjuoksu on? Mutta kuitenkin; kun mies lähtee tässä vaiheessa, on hän pelkkä säälittävä pelkuri ja lapsi itsekin, jotenkin henkisesti vajaaksi jäänyt, ei koskaan kasvanut aikuiseksi joka ymmärtää että elämässä on tiettyjä asioita joiden kanssa ei pelleillä vaan kannetaan vastuu. Samoin nainen olisi säälittävä pelkuri, jos jättäisi lapsen ja miehen keskenään.
Mietipä että itse saat lapsen jonka halusit ja sille tulee vaikka syntymän jälkeen jokin kehitysvamma, ja nainen lähtee yllättäen livohkaan, jättää lapsen yksin sinun huolehdittavaksesi (paitsi sinäkin ilmeisesti jättäisit tämän vauvan kadulle kuin "kasan paskaa"). Älä vaan ajattele naista pelkuriksi, sehän osoittaa vain että naisen ajatuksen kulkua ei ole ymmärretty. V*tun ääliö. Älä ikinä lisäänny, saadaan sun geenit hävitettyä täältä, kiitos.
Just näin. Itsekin otsasuoni alkoi pullistua tän höntin tekstiä lukiessa. Ilmeisesti jotkut miehet ajattelee ihan oikeasti noin. Ja sanottiinko miehiä luomakunnan kruunuiksi. No ei tuo ainakaan sitä ole noilla ajatuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-työkaveri lastensuojelussa on tuomittu pedari.
n.15v sitte sai tuomion.
Vapauduttuaan vaihto nimen ja yritti päästä sosiaalialaa opiskeleen erääseen yliopistoon.Miten tämä on mahdollista, kun kuitenkin pitää heti työsuhteen alussa toimittaa rikostaustaotteet?
Se yllättävää kyllä on. Jos teet jatkuvasti lyhyitä sijaisuuksia niin, ettei pisin jakso muodostu yli 6 kk pituiseksi, ei rikostaustaotetta tarvitse välttämättä ikinä vilauttaa. Tuota lakia tulisi tiukentaa pian.
Isäni kuoleman jälkeen setäni paljasti, että veljekset olivat jatkosodan aikana olleet sotilaspojissa (Suojeluskunnan poikaosasto). Isä tätä oli hävennyt koko ikänsä niin, että oli vannottanut veljeään olemaan hiljaa asiasta.
Vieläkin jurppii, etten päässyt ukkoa pilkkaamaan asiasta. Punikki ja punikin poika lahtarikartissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ennen kuin kukaan ehtii vedota, miten uhri jää aina kärsimään yksin eikä oikeutta ole helppo saada, niin ainakin tässä tapauksessa oli puhtaasti kyse yh-äidin kusipäisyydestä. Mitään viitteitä eksänsä väkivaltaisuuteen ei ollut olemassakaan ja hän keitteli muistakin ihmisistä mitä mielikuvituksellisimpia soppia, joita joutui joskus kuukausikaupalla selvittelemään. Huomattuani että hän ei kyennyt puhumaan totta yhtään mistään, niin aloin epäillä kaikkea mitä hän kertoi. En jäänyt tuollaisen draamakeskiön kanssa sen enempää tekemisiin, koska pelkäsin joutuvani oikeasti pahoihin hankaluuksiin pian itsekin.
Semmoset tarinat siellä.
Isosiskoni mies alkoi vuosia sitten humalassa yllättäen kähmiä minua eräiden perhejuhlien päätteeksi. Järkytyin tapahtuneesta, olin tällöin reilu parikymppinen ja tuntenut kyseisen minua yli kymmenen vuotta vanhemman miehen alakouluikäisestä asti. Tuntui vähän kuin perheen jäsen olisi käynyt käsiksi. Seuraavana päivänä hän pahoitteli toimintaansa vuolaasti ja oli valmis kertomaan hölmöilystään siskollenikin, mutta sovimme, ettei asiasta tarvitse puhua - KOSKAAN. Vaikka mitään hirveän pahaa ei tapahtunut ja ikään kuin sovimme asian silloin, olen vieläkin joskus todella vaivaantunut tämän ihmisen seurassa. Se oli vaan jotenkin niin äkillinen luottamuksen ja koskemattomuuden rikkomus ja ihan liian lähellä olevalta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkytyin siitä että eräs rähjäinen ja rupsahtanut mielenterveyspotilas on ollut joskus tosi komea, näin vanhan kuvan hänestä :( Jotenkin tosi surullista. Kaikki elinvoima ja karisma kadonnut hänestä.
Tulitko maapallolle eilen, jos tällainen niinkin tavallinen kuin "hyvännäköinenkin ihminen voi saada mielenterveysongelmia" -keissi on jotenkin uutta ja järkyttävää?
Luulen, että tässä enemmän järkytti se, kuinka ihmisen elämä vaan voi tosissaan muuttua niin paljon pahemmaksi. Ulkonäköseikka antaa vain sen "raamin" asialle.
Pahinta on, jos lähimmäinen osoittautuu persuksi tai hihhuliksi.
Oma aviomieheni paljastui homoksi. Paras kaverinsa olikin vähän muuta kuin pelkkä kaveri.
Pahinta oli, että ihmiset tuomitsivat minut kun hain eroa. Koska kyseessä oli homous niin mun olisi se jotenkin pitänyt hyväksyä ja vähän jopa sääliä exääni, kun oli ”pakotettu” avioliittoon naisen kanssa ja elämään kaapissa. Minä olin nyt kapeakatseinen ja täysin kohtuuton, exä sai kaikkien sympatiat.
Jotenkin niin kaksinaismoralistista. Pettäminen on törkeää, tehtiin se kenen kanssa tahansa. Nyt exääni tsempataan ja kannustetaan, kun uskalsi tulla kaapista ulos. Wihuu! Sehän lohduttaakin minua ja lapsia tosi paljon. Yhtä lailla mua on tässä nöyryytetty, lapset laitettu poikaystävän jälkeen tärkeysjärjestyksessä, mulle ja lapsille valehdeltu ja mun sängyssä pantu jotain toista.
Mut pitäis olla tosi liberaali ja ymmärtää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhen ihastuksen/hoidon (nykyään ex)mies oli kavereidensa kanssa raiskannut omat lapsensa, melko shokeraavaa
Mitä. Vit*ua. Juuri. Luin. ???? Hyi helv..
Eihän tää oo totta eihän. Aivan järkyttävää omat lapsensa kavereidensa kanssa. Mitä hiton hulluja sitä on olemassa? Toivottavasti sai kavereineen kunnon rangaistukset ja siellä vankilassa muut vangit hoitaneet homman. Siellä kun ei lapsiin sekaantujia siedetä.
Niinpä. Ja että tuollaiset saastat vielä ryhmäytyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkytyin siitä että eräs rähjäinen ja rupsahtanut mielenterveyspotilas on ollut joskus tosi komea, näin vanhan kuvan hänestä :( Jotenkin tosi surullista. Kaikki elinvoima ja karisma kadonnut hänestä.
Tulitko maapallolle eilen, jos tällainen niinkin tavallinen kuin "hyvännäköinenkin ihminen voi saada mielenterveysongelmia" -keissi on jotenkin uutta ja järkyttävää?
Tässä nyt varmaan tarkoitettiin ihan sitä järkytystä ja surua siitä, miten elämänilo ja hyvinvointi voi kadota ihmisestä ja tilalle vaihtua synkkyys ja pimeys. Sen sijaan, ettäkö kyse olisi ollut naiiviudesta.
En olisi kyllä ikinä uskonut Pekka Poudasta.