Surkea tekosyysi mikset ompele vaatteita itse?
Saat valita kankaan ja jälki on laadukkaampaa kun valtaosa vaatekauppojen tarjonnasta nykyään.
Kommentit (55)
Kankaat on niin kalliita. Halvemmaksi tulee ostaa valmiina.
Villapaidat neulon itse, langat saa vielä edullisemmin kuin 100%villapaidan.
Vierailija kirjoitti:
Ompelukoneeni on rikki. Uusi on jo hankittu ja pääsen käyttelemään sitä kun palataan kotiin elokuun lopulla. En kaavoita, tuunaan kirppislöydöistä. Mulla on se käsitys, että kankaat ovat uusina aika kalliita nykyään?
Mikä kone sulla on nyt ja minkä ostit?
Voin taata että jälki ei todellakaan ole laadukkaampaa kuin valmisvaatteissa..
Ei ole ompelukonetta, enkä osta kun saan kaupasta vaatteet mitä tarvitsen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on kun vähän opettelee.
Joskus tein jotain paitapuseroa ja siitä tuli suoraan sanoen ruma jostain syystä. Vaikka kangas oli kaunis. Koulussa sain kyllä hyviä numeroita käsitöistä. Tein silloin housutkin kun kuului opetussuunnitelmaan, mutta olen varmaan jotenkin kömpelö kun homma oli hikistä puurtamista ja tulos välttävä. Kai käytin niitä jonkun aikaa, mutta...
En löydä kangasta ja en osaa.
Tulee vaate kalliiksi kun kymmenen kertaa tekee saman. Ennenku oppii.
Ei ole rahaa ostaa kankaita eikä ompelukonetta.
Vierailija kirjoitti:
En löydä kangasta ja en osaa.
Tulee vaate kalliiksi kun kymmenen kertaa tekee saman. Ennenku oppii.
Eurokangas on tietääkseni ainoa ketju joka myy käyttökelpoisia kankaita.
Mistä saa korkealaatuisia kankaita? Sellaisia, että niistä tehdyt vaatteet kestäisivät pidempään kuin kaupasta ostetut halpisvaatteet?
Arvostan omaa työtäni niin paljon, etten viitsi alkaa huonolaatuisista materiaaleista tekemään mitään.
Juhlavaatteet teetän ammattitaitoisella ompelijalla.
Kankaat on todella arvokkaita nykyään. Ompelen silti itse, että saan mieluisia ja kyllähän ne kestävät hyvänä pidempään kuin kauppojen rääsyt.
Mutta ei ole halpa harrastus. Tilasin juuri kahteen kesämekkoon (pitkään) kankaat ja hintaa tuli postikulujen kanssa yli 80e... Toisaalta kyllähän kauniit ja laadukkaat mekot maksaa kaupassakin jonkun verran.
Olen entinen pukuompelija...saain niin tarpeekseni että nään vieläkin painajaisunta vaatrekistä. Koneet on tallella mutta ei iske.
Vierailija kirjoitti:
Olen entinen pukuompelija...saain niin tarpeekseni että nään vieläkin painajaisunta vaatrekistä. Koneet on tallella mutta ei iske.
Mitä koneita sulla on?
Vierailija kirjoitti:
Olen mies.
Eikö miehet saa ommella?
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Tulee myös kalliimmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa korkealaatuisia kankaita? Sellaisia, että niistä tehdyt vaatteet kestäisivät pidempään kuin kaupasta ostetut halpisvaatteet?
Arvostan omaa työtäni niin paljon, etten viitsi alkaa huonolaatuisista materiaaleista tekemään mitään.
Juhlavaatteet teetän ammattitaitoisella ompelijalla.
Hyviä kankaiden verkkokauppoja on runsaasti. Mm. seuraavat:
majapuu
kimmi
ommellinen
versonpuoti
nappinja
sampsukka
kankaita.com (tulee saksasta)
Mene muualle näitä typeriä kysymyksiä heittämään!
Ompelukoneeni on rikki. Uusi on jo hankittu ja pääsen käyttelemään sitä kun palataan kotiin elokuun lopulla. En kaavoita, tuunaan kirppislöydöistä. Mulla on se käsitys, että kankaat ovat uusina aika kalliita nykyään?