Järkyttävintä mitä jostain ihmisestä on paljastunut?
Ihan mitä tahansa mikä yllätti sinut. Oliko kyseessä ystävä, tuttava, työkaveri vai kummin kaima? Yllättikö joku ihminen käytöksellään?
Itse seurustelin pitkään yhden miehen kanssa, ja sain vasta parin vuoden jälkeen seurustelun aloittamisesta tietää, että miehellä on lapsi, jonka oli "hylännyt" lapsen vammaisuuden takia. En pystynyt jatkamaan seurustelua. Tuli yllätyksenä, sillä mies vaikutti sydämelliseltä ja vastuulliselta.
Kommentit (473)
Vierailija kirjoitti:
hetkinennythessu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi käyttämäni kuntoilukeskuksen ohjaaja
Niin mitenkä?
Tuo on ihan normaalia suomen kieltä.
T. Eri
Niin on, eli hän käytti ohjaajaa. Mihin tarkoitukseen, se ei oikein selvinnyt ellei osaa lukea rivien välistä.
Vierailija kirjoitti:
SApporosapporo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahahhah :D saat kuule ihan rauhassa olla "rehellinen ja tyly", mutta älä helvetissä tee lapsia. Sinun takiasi maailma on pullollaan paskoja ihmisiä, kun ovat syntyneet paskoille vanhemmille, joiden ei olisi ikinä pitänyt tulla vanhemmiksi. Jos joskus saat lapsen, tiedät varmaan että on lukemattomia mahdollisuuksia miten lapsesta tulee riippakivi vanhemmalle, ilman kehitysvammoja tai mitään aiempia viitteitä. On ihan ok, ettet halua ketään riippakiveksesi, ja olet tekemättä lapsia. Se ei ole ok, jos joku sinunlainen tekee tietoisesti lapsen tähän maailmaan, se on vain ihan helvetin typerää ja tottakai sellaiseen pitää puuttua ja estää sinunlaisten ihmisten lisääntyminen. Niitä hoitokoteja sun muita ei ole tehty sunlaisia psykopaatteja varten, jotka dumppaa lapsen sinne kun se ei ollut tarpeeksi kiva, vaan niitä joiden vanhemmat eivät vaan kykene hoitamaan lasta oikeista syistä. Jokainen terve ihminen voi huolehtia vammaisesta lapsestaan, ottaa sen vastuun että on itse sen lapsen pannut aluille, kukaan muu sitä lasta ei tänne laittanut eikä kukaan muu ole sun vammaisesta lapsesta vastuussa kuin sinä itse.
"vanhemmat eivät vaan kykene hoitamaan lasta oikeista syistä"
Sinunko mielestä oikea syy ei ole lapsen heitteillejättö? Sanot psykopaatiksi mutta samaan hengenvetoon sanot että terve ihminen voi huolehtia vammaisesta lapsestaan. Aika ristiriitaista tekstiä nyt, ei oikein pysty ottamaan kiinni siitä mitä sanot.
Olisiko aika rauhottua esimerkiksi jonkun kasvojoogan avulla ja vähän mietiskellä mitä kirjoittaa?
Saa olla aika narsistinen sosiopaatin alku, jos kuvittelee että täällä on OK puskea maailmaan lapsia ja jo valmiiksi sanoa että jos tulee vammainen tai muuten riippakivi lapsi niin hoitokotiin menee. Se lapsi on sun vastuulla, kenenkään muun vika ei ole mitä sun lapselles käy. Ja ne hoitokodit on täällä ihan oikeita ongelmia varten, toki sinunkin tapauksen voi laskea mielenterveydelliseksi ongelmaksi. Mutta älä väitä sitten että olisit terve tai normaaliälykäs, jos toimit samoin kuin juopot, itse (kehitys-)vammaiset aikuiset, jälkeenjääneet, skitsofreeniset jne. jotka joutuu hylkäämään hankalan lapsen. Kyllä täällä muut vanhemmat pitää lapsistaan huolen, niistä jotka on tänne puskenut.
Mitähän tapahtuisi jos maailmassa olisi hyväksyttävää olla sun kaltainen ihminen? Et varmasti viitsi omalla naamalla jutella tuollaisia. Ei kuule olisi hoitokoteja, ei olisi mitään turvaa tai toimivaa yhteiskuntaa, jos ihmiset olisi sellaisia kuin sinä. Luulet että kaikki on rakennettu jotenkin SUA varten, sinä voit vain hyödyntää kaikkea ja kaikkia eikä mitään vastuuta tarvi kantaa (k-k-kun m-mut nn-ne hoitokodit...). Sinä et ole luultavasti tehnyt yhtäkään hyvää asiaa tässä maailmassa, ja et häpeä sitä ollenkaan. Muut tekee täällä aika paljon töitä pitääkseen homman kasassa, esim. ne ihmiset jotka huolehtii sun kaltaisten ihmisten hylkäämistä avuttomista yksilöistä, yrittäen jotenkin pelastaa pahuuden lisääntymisen. Aiot vaan ylpeästi heittää lisää paskaa tuulettimeet, joku muu saa siivota sun paskat? Ole nyt edes rehellisesti luuseri, äläkä esitä että nuo sun jutut on normaaleja. Tuollaisia puhuu vain syrjäytyneet hikikomerossaan asuvat luuserit, jotka ei tietenkään aiokaan tehdä lapsia. Tai sitten tuollaisia puhuu jotkut psykopaatit, oikeasti pohtivat pitäiskö silti tehdä se lapsi, vaikka lapsi on vain kasa paskaa jos hankaloittaa elämää ja sen voi heittää kuin roskan toisen poimittavaksi. Huhhuh :D
Kyllä täällä muut vanhemmat pitää lapsistaan huolen, niistä jotka on tänne puskenut. Korjaan, että ainakin normaalit vanhemmat siis yrittävät hoitaa lapsen parhaansa mukaan, eivätkä todellakaan jo ennen syntymää ole päättäneet ylpeänä että tämä kasa paskaa menee paskalaitokseen jos tulee joku ongelma :D
Aika kovasti tuntuu menevän tunteisiin kun lähdetään heti henkilökohtaisuuksiin, kun mielipide ei miellytä. Melkein löisin vetoa että samat ihmiset vouhottaa #metoo langassa ja suvaitsevaisuuden puolesta vihapuheita vastaan toisaalla, koska omissa tekemisissä ei ole mitään väärää.
Tätä tämä nykysuomi on, someaika päästää kaikki raivoajat purkamaan tunteitaan, kaippa kuitenkin joku moderaattori tuohon puuttuu.
Ei kenenkään tarvitse kuunnella jatkuvaa nimittelyä, vaikka "anonyymisti" täällä keskustellaan.
Sanokaa nyt vielä että minä olen väärässä. :)
Vierailija kirjoitti:
Tutustuin kerran ihmiseen jonka kanssa olisin voinut muodostaa hienon kaverisuhteen. Myöhemmin tämä oli uutisissa tapettuaan kaksi läheistään.
Jos olisi saanut hienon kaverisuhteen kanssasi niin ehkä ei olisi tappanut tilallesi saamiaan paskoja kavereita.
Aika kovasti tuntuu menevän tunteisiin kun lähdetään heti henkilökohtaisuuksiin, kun mielipide ei miellytä. Melkein löisin vetoa että samat ihmiset vouhottaa #metoo langassa ja suvaitsevaisuuden puolesta vihapuheita vastaan toisaalla, koska omissa tekemisissä ei ole mitään väärää.
Tätä tämä nykysuomi on, someaika päästää kaikki raivoajat purkamaan tunteitaan, kaippa kuitenkin joku moderaattori tuohon puuttuu.
Ei kenenkään tarvitse kuunnella jatkuvaa nimittelyä, vaikka "anonyymisti" täällä keskustellaan.
No tää paikka on tietenkin naisten kansoittama ja täällä mies lynkataan heti, kuuluu niinkus paikan luonteeseen.
Tuliko paha mieli kun ei voikkaan sylkeä täällä ihan kaikenlaisia mielipiteitä ilman että joku kertoo mitä mieltä niistä on? Kyllä sunlaisille ihmisille pitäisi aina kertoa, NETISSÄKIN (koska luultavasti et livenä kellekkään kehtaa kirkkain silmin kertoa näitä vammainen lapsi on sama asia kuin lautasella kasa paskaa), että asiat ei ole niin mustavalkoisia ja mielipiteesi on ainoastaan häiriintyneitä. Inhottavinta on, että näytät pitävän itseäsi normaalina ja olevasi ylpeä noista jutuistasi. Netissä nimenomaan alkaa kaikenmaailman häiriintyneet ihmiset pitämään itseään okna, kun voi laukoa mitä vaan eikä välttämättä saa mitään paheksuvia vastauksia, kun kaikki on vaan niin kyllästyneitä tai eivät edes halua ajatella että olit ehkä tosissasi. Sinun kannattaisi ihan mennä itseesi ja alkaa pohtimaan minkälainen tyyppi oikein olet.
Kiihottuu alaikäisistä tytöistä (jopa alle 10- vuotiaista). Näyttelee hyvää aviomiestä ja vaaria.
Vaikka HIV on homoilla yleisempi kuin heteroilla, niin suurimmalla osalla ei ole HIV:tä, eikä myöskään mitään halua saada sitä. Tämän vuoksi on pikemminkin niin, että HIV-positiiviseksi tiedettyjen kanssa ei suurin osa muista homoista halua harrastaa seksiä, minkä takia varmaan moni HIV-positiivinen salaa asian.
Onneksi tosin kunnollinen HIV-lääkitys vähentää voimakkaasti riskiä, että edes ilman kondomia HIV tarttuisi muihin. Järkevät tietenkin käyttävät kondomia varmuuden vuoksi kaikkien kanssa, etenkin kun vastaan saattaa tulla sellainenkin HIV-positiivinen joka ei tiedä omasta tartunnastaan ja puuttuvan lääkityksen takia on suuri riski HIV:n tartuttamisesta edelleen muihin.
Yläasteen reipas urheilijanuorukainen paljastui pedofiiliksi. Kaverilla oli koulussa puhtoinen urheilijapojan maine. Liikunnanope muisti melkein jokaisella liikuntatunnilla kehua tätä "poikkeuksellisen lahjakasta" poikaa, joka pelasi koripalloa. Poika oli rinnakkaisella luokalla ja hyvän päivän tuttu. Pelattiin nuorempana yhtäaikaa paikallisen jalkapalloseuran junioreissa. Sittemmin kaveri vaihtoi korikseen ja tiet erkanivat, mutta moikattiin aina, kun nähtiin koulussa tai koulun ulkopuolella. Muistelen, että pojan perhe oli muutenkin urheilullinen. Vanhempi siskonsa oli muistaakseni lahjakas uimari, joka alkoi valmentaa paikallisessa uimaseurassa, kun lopetti aktiiviuransa. En sen kummemmin seurannut kaverin urheilu-uraa, mutta muistan, että kaveri pelasi jossakin edusjoukkueessa, kun itse olin armeijassa. Jokin aika sitten huomasin iltapäivälehdestä, että kaveri oli saanut tuomion seksuaalirikoksista, joiden uhrit olivat alaikäisiä tyttöjä. Uhreja oli useita, joten pedofiliasta voitaneen puhua. Jotenkin uutinen yllätti, mutta ei järkyttänyt. Pedofilia kun näyttää olevan aika yleistä myös Suomessa. Itse en hyväksy enkä ymmärrä pedofiilejä.
Nää molemmat kuulostaa ihan mun kertomilta jutuilta. Homokaveri, tai no bi, sanoo kaikille olevansa bi, mutta hakee aktiivisesti lähinnä miesseuraa. Oli vaan outo kuulla, että tää kaveri kenen kanssa tunnettu jo vaikka kuinka monta vuotta tykkäsikin myös naisista. Patologonen valehtelija oli taas aikoinaan parhaita kavereitani, mutta nyt aikalailla kaikki vihaavat häntä.
Vierailija kirjoitti:
Yläasteen reipas urheilijanuorukainen paljastui pedofiiliksi. Kaverilla oli koulussa puhtoinen urheilijapojan maine. Liikunnanope muisti melkein jokaisella liikuntatunnilla kehua tätä "poikkeuksellisen lahjakasta" poikaa, joka pelasi koripalloa. Poika oli rinnakkaisella luokalla ja hyvän päivän tuttu. Pelattiin nuorempana yhtäaikaa paikallisen jalkapalloseuran junioreissa. Sittemmin kaveri vaihtoi korikseen ja tiet erkanivat, mutta moikattiin aina, kun nähtiin koulussa tai koulun ulkopuolella. Muistelen, että pojan perhe oli muutenkin urheilullinen. Vanhempi siskonsa oli muistaakseni lahjakas uimari, joka alkoi valmentaa paikallisessa uimaseurassa, kun lopetti aktiiviuransa. En sen kummemmin seurannut kaverin urheilu-uraa, mutta muistan, että kaveri pelasi jossakin edusjoukkueessa, kun itse olin armeijassa. Jokin aika sitten huomasin iltapäivälehdestä, että kaveri oli saanut tuomion seksuaalirikoksista, joiden uhrit olivat alaikäisiä tyttöjä. Uhreja oli useita, joten pedofiliasta voitaneen puhua. Jotenkin uutinen yllätti, mutta ei järkyttänyt. Pedofilia kun näyttää olevan aika yleistä myös Suomessa. Itse en hyväksy enkä ymmärrä pedofiilejä.
Pedofiilian mukaan toimiminen on väärin ja erittäin paheksuttavaa, mutta pedofiili ei silti voi haluilleen mitään. Heille on vaan langennut harmillinen kohtalo, jossa he eivät voi toteuttaa halujaan. Useimmat eivät myöskään toteuta. Jotkut kokevat täytetyt eläimet kiihottavina, jotkut kokevat autot kiihottavina, eikä heitä voi tuomita sen perusteella. Olen itsekin sitä mieltä, että jokin on ihmisessä vialla, jos haluaa lapsen kanssa olla, mutta hän ei sille vialle mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
No, nuorena järkytyin varsin syvästi kun tutustuin ihmiseen jota pidin hyvin nopeasti ystäväni ja sain noin puolen vuoden jälkeen tietää että hän oli syvästi uskovainen. Kun kuulin tästä, tuntui että siinäpä meni taas ystävyys... Nykyään siihen osaisi suhtautua paljon miedommin, tuolloin halusi uskoa enemmän mustavalkoisesti asioihin ja elämänasenteisiin. Onneksi olemme edelleen ystäviä omasta epäröinnistäni huolimatta.
Tää oli surullista kuulla, koska itse olen seurakunnan jutuissa aika paljon mukana ja pelkona juurikin se, että jonkun suhtautuminen minuun muuttuu saadessaan tietää. Yksi pitkäaikainen kaveri kertoi lestadiolaisuudestaan vasta vähän aikaa sitten juurikin samasta syystä. Uskominen ei automaattisesti tarkoita konservatiivisia arvoja. Itse olen bi-seksuaali ja muutenkin erittäin liberaali arvoiltani. Useimmat uskonnolliset ihmiset eivät omista vakaamuksistaan huolimatta tuomitse muiden erilaisia arvoja.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi vähän saman tyylisesti kuin ap:lle. Mies paljasti vasta jonkin ajan kuluttua että hänellä on lapsia, joita näkee vain harvoin, sillä "lapsiperhe-elämä kävi liian raskaaksi". Olen itse vela mutta en silti halunnut jatkaa tuon miehen kanssa.
Siis mitä? Mieshän vain kertoi olevansa sinun kanssasi yhteensopiva.
Tää voi jonkun mielestä olla tyhmää, mutta itse kun kuulin tästä olin että 'wtf' ja järkytyin vähän. Eli siis näin kun kaveri, kokki ammatiltaan avasi kypsentämättömän broilerinsuikale paketin ja alkoi syödä sellaisenaan. Kertoi että ei kuumenna muita lihoja kuin kalan, mutta kaikki muut lihat syö kypsentämättöminä (tosin kypsentää tietenkin töissä ne lihat) mutta muuten ei ikinä kypsennä esim broilerin raakaa lihaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mummo joka on aina ollut tosi suvaitsevainen, esim hänelle ei isän veljen homous ole ongelma tai se että mun sisko on naimisissa afrikkalaisen miehen kansa, mutta hän ei voi sietää ylipainoisia ihmisiä mikä näkyy hänen asenteessaan ja hän ei pelkää sanoa sitä suoraan jos näkee ylipainoisen ihmisen (sinänsä kummallista yks asia et jos mies on ylipainoinen, se ei häntä haittaa, mutta jos nainen on niin se on niin kamalaa ja hän ei pelkää sanoa sitä) mulla itellä oli joskus lapsena ylipainoa noin 5 kiloa verrattuna kaksoissiskoon niin monesti kun oltiin käymässä siellä niin hän pisti mut istumaan ja katsomaan kun syötti siskolle kaikkea hyvää :D silloin ei naurattanut, mutta se antoi kyllä sitä rohkeutta minkä vuoksi aloin harrastaa telinevoimistelua ja ne kilot rapisivat pois. Hassuinta oli se että teininä sitten kaksoissisko taas lihoi niin mummo kohteli häntä huonosti. Osasyy siihen miksi äiti ei enään antanut käydä siellä oli just toi mummon asenne ja käytös.
Hän on jopa joskus kaupassa ottanut ylipainoiselta teinipojalta suklapatukan pois ja työntänyt banaanin tilalle :D
Siinä mielessä toi on järkyttävää et jokin just tossa ylipainoisuudessa häntä häiritsee. Mun mielestä kaikki saa olla mitä haluaa!
Tässä oli hyvä esimerkki ns. suvaitsevaisuudesta eli suvaitaan valikoivasti vain tiettyjä asioita. Mummosi ei ole yksin suvaitsevaisuudessan valikoivan suvaitsevainen. Suurin osa suvaitsevaisista ihmisistä ei tosiasiallisesti suvaitse niitä ihmisiä, jotka ovat heidän kanssaan eri mieltä.
Suvaitsemattomat eivät suvaitse ketään muita kuin itseään ja omia mielipiteitä. Jos suvaitsevaiset eivät suvaitse noita vain itseään suvaitsevia suvaitsemattomia, ei siinä ole mitään väärää. Melko häiriintynyttä vaatia itselleen suvaitsevaisuutta, jos ei itsekkään suvaitse ketään muita.
Vierailija kirjoitti:
Äitini kiltti ja kunnollinen pitkäaikainen miesystävä (eli isäpuoleni) rakastui minuun, kun olin reilu parikymppinen. Tein heti selväksi, että minua tilanne lähinnä ällöttää ja laitoin asialle stopin, eikä se paljastunut muille. Ovat edelleen 20 vuoden jälkeen tapahtuneesta yhdessä.
Yksi poikaystäväni paljastui patologiseksi valehtelijaksi ja pikkurikolliseksi. Väliaikainen säätöni paljasti olevansa pilvenpolttelija. Toinen säätö paljastui bi-mieheksi. En halua jakaa sänkyä miehen kanssa, joka käy hoonauttamassa itseään muilla miehillä.
Mitä järkyttävää pilvenpoltossa on? :D
Ex-työkaveri lastensuojelussa on tuomittu pedari.
n.15v sitte sai tuomion.
Vapauduttuaan vaihto nimen ja yritti päästä sosiaalialaa opiskeleen erääseen yliopistoon.
Minusta on ihan ok naisena abortoida sikiö vammaisuuden vuoksi. Ja ihan ok miehenä vaatia sikiön aborttia vammaisuuden vuoksi, ja lähteä jos nainen silti haluaa pitää lapsen.
Sen sijaan jos lapsen vammaisuus paljastuu vasta syntymän jälkeen, on molempien vanhempien kannettava vastuu. Lasta ei kannata tehdä, jos ei ole valmis ottamaan sitä riskiä, että lapsi on vammainen. Tai sitä, että lapsi voi vammautua myöhemmin elämässä. Tai olla ihan mitä tahansa mitä vanhemmat eivät olisi toivoneet.
"vanhemmat eivät vaan kykene hoitamaan lasta oikeista syistä"
Sinunko mielestä oikea syy ei ole lapsen heitteillejättö? Sanot psykopaatiksi mutta samaan hengenvetoon sanot että terve ihminen voi huolehtia vammaisesta lapsestaan. Aika ristiriitaista tekstiä nyt, ei oikein pysty ottamaan kiinni siitä mitä sanot.
Olisiko aika rauhottua esimerkiksi jonkun kasvojoogan avulla ja vähän mietiskellä mitä kirjoittaa?