Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävintä mitä jostain ihmisestä on paljastunut?

Vierailija
16.03.2018 |

Ihan mitä tahansa mikä yllätti sinut. Oliko kyseessä ystävä, tuttava, työkaveri vai kummin kaima? Yllättikö joku ihminen käytöksellään?

Itse seurustelin pitkään yhden miehen kanssa, ja sain vasta parin vuoden jälkeen seurustelun aloittamisesta tietää, että miehellä on lapsi, jonka oli "hylännyt" lapsen vammaisuuden takia. En pystynyt jatkamaan seurustelua. Tuli yllätyksenä, sillä mies vaikutti sydämelliseltä ja vastuulliselta.

Kommentit (473)

Vierailija
341/473 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini paljastui Kela-huijariksi.

Vierailija
342/473 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituspostaukseen liittyen, minä vaatisin jo raskauden aikana laillista pakkoaborttia, jos sikiössä olisi DownSyndrooman tai muun kehitysvammaisuuden merkkejä. Se on onneksi vielä suomessa sallittua.

Toisekseen, koska naisen keho jne, niin jos kumppani ei siihen suostuisi, niin lähtisin suhteesta ja aivan satavarmasti jättäisin kehitysvammaisen lapsen, jos lapsen äiti haluaisi pitää sen. Kehitysvammaisessa lapsessa on niin paljon tekemistä, että se tuhoaa elämän, olen asian todistanut jo kertaalleen.

Mutta omassa tapauksessa järkyttävin asia joka paljastui lyhyen seurustelun jälkeen oli, että nainen oli entinen vankilanasukki nuoruuden pahoinpitely ja alkoholikierteen takia. Oli saanut itsensä kasaan vankilassa ja sen jälkeen, eikä mitenkään voinut päällepäin arvata. Siinä oli sulattelemista, mutta ei se loppujen lopuksi haitannut sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/473 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

SApporosapporo kirjoitti:

Aloituspostaukseen liittyen, minä vaatisin jo raskauden aikana laillista pakkoaborttia, jos sikiössä olisi DownSyndrooman tai muun kehitysvammaisuuden merkkejä. Se on onneksi vielä suomessa sallittua.

Toisekseen, koska naisen keho jne, niin jos kumppani ei siihen suostuisi, niin lähtisin suhteesta ja aivan satavarmasti jättäisin kehitysvammaisen lapsen, jos lapsen äiti haluaisi pitää sen. Kehitysvammaisessa lapsessa on niin paljon tekemistä, että se tuhoaa elämän, olen asian todistanut jo kertaalleen.

Mutta omassa tapauksessa järkyttävin asia joka paljastui lyhyen seurustelun jälkeen oli, että nainen oli entinen vankilanasukki nuoruuden pahoinpitely ja alkoholikierteen takia. Oli saanut itsensä kasaan vankilassa ja sen jälkeen, eikä mitenkään voinut päällepäin arvata. Siinä oli sulattelemista, mutta ei se loppujen lopuksi haitannut sitten.

Lapsen vammaisuus ei todellakaan paljastu välttämättä jo odotusaikana.

Vierailija
344/473 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin että vaimoni oli menneisyydessä käyttänyt huumeita ja tehnyt aika pahoja asioita. En pystynyt enään luottamaan häneen koska kertoi vasta naimisiin menon jälkeen asiasta ja erohan siitä tuli. Rehellisyys on tärkein ja jos sitä ja luottamusta ei oo niin ei se rakkaus pelkästään auta liitossa

Vierailija
345/473 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottanut teinipojalta suklaapatukan pois ja työntänyt banaanin tilalle. 😂😂😂😂 Sori mutta naurattaa...

Vierailija
346/473 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä selvisi odotusaikana että odotamme lievästi kehitysvammaista lasta ja itse en olisi ollut valmis siihen, mutta mies sanoi että "Kyllä me yhdessä pärjätään. Oon sun tukena ja en aio lähteä" mutta Kuinkas ollakaan kun lapsi syntyi niin mies lähti. Hassuinta just noi sen lupaukset ja kuinka helppoa oli pötkiä pakoon kuin mikäkin pelkuri. Loppujen lopuksi tää kehitysvamma oli todella lievä mitä ei näy muuta kuin siinä että pojalla oli silmissä vikaa että tarvii aika varmaan silmälasit kun kasvaa. Ihan iloinen poika ja olen onnellinen että pidin hänet.

Vierailija
347/473 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustan magian kokeilija. Toisaalta ei yllättänyt.

Vierailija
348/473 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottanut teinipojalta suklaapatukan pois ja työntänyt banaanin tilalle. 😂😂😂😂 Sori mutta naurattaa...

Mulle joskus kävi niin että yks nainen otti mun ostoskorista sipsipussin pois ja laittoi näkkäripaketin tilalle etten "lihoisi" 😂 hassuinta että olin kuudennella kuulla raskaana ja just toipumassa vuosisadan oksennustaudista ja lääkäri sanoi että syö sipsejä tällä helteellä vaikka pari sillon tällöin :D

Vierailija
349/473 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mummo joka on aina ollut tosi suvaitsevainen, esim hänelle ei isän veljen homous ole ongelma tai se että mun sisko on naimisissa afrikkalaisen miehen kansa, mutta hän ei voi sietää ylipainoisia ihmisiä mikä näkyy hänen asenteessaan ja hän ei pelkää sanoa sitä suoraan jos näkee ylipainoisen ihmisen (sinänsä kummallista yks asia et jos mies on ylipainoinen, se ei häntä haittaa, mutta jos nainen on niin se on niin kamalaa ja hän ei pelkää sanoa sitä) mulla itellä oli joskus lapsena ylipainoa noin 5 kiloa verrattuna kaksoissiskoon niin monesti kun oltiin käymässä siellä niin hän pisti mut istumaan ja katsomaan kun syötti siskolle kaikkea hyvää :D silloin ei naurattanut, mutta se antoi kyllä sitä rohkeutta minkä vuoksi aloin harrastaa telinevoimistelua ja ne kilot rapisivat pois. Hassuinta oli se että teininä sitten kaksoissisko taas lihoi niin mummo kohteli häntä huonosti. Osasyy siihen miksi äiti ei enään antanut käydä siellä oli just toi mummon asenne ja käytös.

Hän on jopa joskus kaupassa ottanut ylipainoiselta teinipojalta suklapatukan pois ja työntänyt banaanin tilalle :D

Siinä mielessä toi on järkyttävää et jokin just tossa ylipainoisuudessa häntä häiritsee. Mun mielestä kaikki saa olla mitä haluaa!

No mut valitettavasti sehän on niin että kukaan ei osaa puuttua ylipainoon tai sanoa siihen mitään, mutta esim laihalle voi sanoa estottomasti että "haha sun pitäis saada vähän lihaa luittes ympärille" ym. Mummollasi on yhtä. Tosin toi vaikuttaa kummalliselta että sitä haittaa vaan ylipainoiset naiset/tytöt, mutta ei miehet. Tosin ennen vanhaan kuulemma miehen ylipaino oli tyyliin vaurauden merkki ym.

Vierailija
350/473 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä selvisi odotusaikana että odotamme lievästi kehitysvammaista lasta ja itse en olisi ollut valmis siihen, mutta mies sanoi että "Kyllä me yhdessä pärjätään. Oon sun tukena ja en aio lähteä" mutta Kuinkas ollakaan kun lapsi syntyi niin mies lähti. Hassuinta just noi sen lupaukset ja kuinka helppoa oli pötkiä pakoon kuin mikäkin pelkuri. Loppujen lopuksi tää kehitysvamma oli todella lievä mitä ei näy muuta kuin siinä että pojalla oli silmissä vikaa että tarvii aika varmaan silmälasit kun kasvaa. Ihan iloinen poika ja olen onnellinen että pidin hänet.

En todellakaan lähtisi vertailemaan Down syndroomalasta ja "silmälasit korjas vaivan" lasta keskenään. 

Sekin nyt rasittaa miehenä että sanot pois lähtenyttä pelkuriksi, se on aina väärä asenne naisilta siihen eroon ja osoittaa vain täydellisesti sen, että miehen ajatuksenjuoksua ei ole ymmärretty.

Jos sinulle tarjoiltaisiin kasa paskaa lautasella ja vaadittaisiin syömään se, olisitko pelkuri jos kieltäytyisit ja lähtisit pois?  Täysin sama asia.

Se on tosin raukkamaista että luvataan jotain ja rikotaan lupaus, minä tekisin asian selväksi välittömästi kun kehitysvamma tulisi ilmi (tosiaan joku silmävaiva ei ole sama kuin Down Syndrooma), että jompikumpi menee nyt roskiin, parisuhde tai sikiö.

Rehellisyys on tärkeintä parisuhteessa, vaikka se olisi loukkaavaa ja tylyä,koska sen perusteella jokainen pystyy tekemään niitä päätöksiä oikein. Miehesi ei ollut rehellinen ja siksi tuli ongelma.

Vierailija
351/473 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei tiedetty että lapsellamme on down vasta kuin syntymän jälkeen. Tuun varmaan saamaan tästä paljon vihaa ym, mutta en pystynyt siihen, kasvattamaan sitä lasta vaan otin eron miehestä ja lähdin. Mies jäi kaksin tän lapsen kanssa.

Vierailija
352/473 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei tiedetty että lapsellamme on down vasta kuin syntymän jälkeen. Tuun varmaan saamaan tästä paljon vihaa ym, mutta en pystynyt siihen, kasvattamaan sitä lasta vaan otin eron miehestä ja lähdin. Mies jäi kaksin tän lapsen kanssa.

Olisin varmaan tehnyt samalla tavoin. Älä syytä itseäsi, kaikista ei ole sellaiseen vastuunottoon, vammainen lapsi vaatii niin paljon. Kunnioitan hirveästi niitä, jotka jaksavat alkaa savottaan, enkä tuomitse niitä, jotka eivät siihen pysty.

Vierailija
353/473 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei tiedetty että lapsellamme on down vasta kuin syntymän jälkeen. Tuun varmaan saamaan tästä paljon vihaa ym, mutta en pystynyt siihen, kasvattamaan sitä lasta vaan otin eron miehestä ja lähdin. Mies jäi kaksin tän lapsen kanssa.[/quote

Olisi varmaan kannattanut tehdä asia selväksi raskauden aikana että "Jos on, niin mitä sitten tapahtuu".

Ette keskustelleet asiasta tarpeeksi, koska asia tuli sitten yllätyksenä ja pakotti hätäisiin päätöksiin.

Vierailija
354/473 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi käyttämäni kuntoilukeskuksen ohjaaja sai vankilatuomion julmista kidutus-pahoinpitelyrikoksista. Tämä oli ylllätys, mies vaikutti ujolta ja kiltiltä ja oli suosittu jumppaohjaaja.

Yksi minulle lapsuudessa melko läheinen aikuinen paljastui myöhemmin pedofiiliksi ja joutui vankilaan. Ei onneksi koskaan ollut minua lähestynyt, oli käsittääkseni kiinnostuneempi pojista.

Sukulaismies deittaili keski-ikäisenä (45+) tosissaan 16-vuotiasta tyttöä. Eihän se laitonta ole mutta muutti kyllä kuvaani tuosta miehestä tosi negatiiviseksi.

Vierailija
355/473 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi käyttämäni kuntoilukeskuksen ohjaaja

Niin mitenkä?

Vierailija
356/473 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan lähtisi vertailemaan Down syndroomalasta ja "silmälasit korjas vaivan" lasta keskenään. 

Sekin nyt rasittaa miehenä että sanot pois lähtenyttä pelkuriksi, se on aina väärä asenne naisilta siihen eroon ja osoittaa vain täydellisesti sen, että miehen ajatuksenjuoksua ei ole ymmärretty.

Jos sinulle tarjoiltaisiin kasa paskaa lautasella ja vaadittaisiin syömään se, olisitko pelkuri jos kieltäytyisit ja lähtisit pois?  Täysin sama asia.

Se on tosin raukkamaista että luvataan jotain ja rikotaan lupaus, minä tekisin asian selväksi välittömästi kun kehitysvamma tulisi ilmi (tosiaan joku silmävaiva ei ole sama kuin Down Syndrooma), että jompikumpi menee nyt roskiin, parisuhde tai sikiö.

Rehellisyys on tärkeintä parisuhteessa, vaikka se olisi loukkaavaa ja tylyä,koska sen perusteella jokainen pystyy tekemään niitä päätöksiä oikein. Miehesi ei ollut rehellinen ja siksi tuli ongelma.

Mitä helvettiä? Tää oli varmaan joku typerä trolli, mutta siltä varalta että näin tyhmiä ihmisiä on... Mies suostui ja halusi itse sen "paskansa", "paskan tulo" olisi voitu vielä estää, mutta mies halusi ja lupasi olla tukena. Se paska oli 50% miehen paskaa. Sitten kun nainen on valmis pitämään lupauksensa ja jatkamaan elämää kuten sovittiin, mies jättää naisen "paskaan". Ihan v*tun ällöä verrata lasta paskaan, mutta sen tasoisia sun juttus ja järjenjuoksu on? Mutta kuitenkin; kun mies lähtee tässä vaiheessa, on hän pelkkä säälittävä pelkuri ja lapsi itsekin, jotenkin henkisesti vajaaksi jäänyt, ei koskaan kasvanut aikuiseksi joka ymmärtää että elämässä on tiettyjä asioita joiden kanssa ei pelleillä vaan kannetaan vastuu. Samoin nainen olisi säälittävä pelkuri, jos jättäisi lapsen ja miehen keskenään.

Mietipä että itse saat lapsen jonka halusit ja sille tulee vaikka syntymän jälkeen jokin kehitysvamma, ja nainen lähtee yllättäen livohkaan, jättää lapsen yksin sinun huolehdittavaksesi (paitsi sinäkin ilmeisesti jättäisit tämän vauvan kadulle kuin "kasan paskaa"). Älä vaan ajattele naista pelkuriksi, sehän osoittaa vain että naisen ajatuksen kulkua ei ole ymmärretty. V*tun ääliö. Älä ikinä lisäänny, saadaan sun geenit hävitettyä täältä, kiitos.

Vierailija
357/473 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mummo joka on aina ollut tosi suvaitsevainen, esim hänelle ei isän veljen homous ole ongelma tai se että mun sisko on naimisissa afrikkalaisen miehen kansa, mutta hän ei voi sietää ylipainoisia ihmisiä mikä näkyy hänen asenteessaan ja hän ei pelkää sanoa sitä suoraan jos näkee ylipainoisen ihmisen (sinänsä kummallista yks asia et jos mies on ylipainoinen, se ei häntä haittaa, mutta jos nainen on niin se on niin kamalaa ja hän ei pelkää sanoa sitä) mulla itellä oli joskus lapsena ylipainoa noin 5 kiloa verrattuna kaksoissiskoon niin monesti kun oltiin käymässä siellä niin hän pisti mut istumaan ja katsomaan kun syötti siskolle kaikkea hyvää :D silloin ei naurattanut, mutta se antoi kyllä sitä rohkeutta minkä vuoksi aloin harrastaa telinevoimistelua ja ne kilot rapisivat pois. Hassuinta oli se että teininä sitten kaksoissisko taas lihoi niin mummo kohteli häntä huonosti. Osasyy siihen miksi äiti ei enään antanut käydä siellä oli just toi mummon asenne ja käytös.

Hän on jopa joskus kaupassa ottanut ylipainoiselta teinipojalta suklapatukan pois ja työntänyt banaanin tilalle :D

Siinä mielessä toi on järkyttävää et jokin just tossa ylipainoisuudessa häntä häiritsee. Mun mielestä kaikki saa olla mitä haluaa!

Tässä oli hyvä esimerkki ns. suvaitsevaisuudesta eli suvaitaan valikoivasti vain tiettyjä asioita. Mummosi ei ole yksin suvaitsevaisuudessan valikoivan suvaitsevainen. Suurin osa suvaitsevaisista ihmisistä ei tosiasiallisesti suvaitse niitä ihmisiä, jotka ovat heidän kanssaan eri mieltä.

Vierailija
358/473 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi hoitamaan lasta "yksin" vaan se lähtisi joko johonkin hoitolaitokseen, tai adoptioon tai sijaiskotiin.

Ja todellakin, olen rehellinen ja tyly, vaikka se käykin sinulla kovasti tunteisiin?  Minulle kehitysvammainen lapsi on yhteiskunnan riippakivi, rasite ja kasa paskaa. 

Joku sellaisia pysty rakastamaan, minä en. 

Jos rehellisyys on tuomittavaa niin heitä kivi, mielipidettäni en vaihda, enkä esitä oman hyvinvointini kustannuksella mitään muuta.

Ahahhah :D saat kuule ihan rauhassa olla "rehellinen ja tyly", mutta älä helvetissä tee lapsia. Sinun takiasi maailma on pullollaan paskoja ihmisiä, kun ovat syntyneet paskoille vanhemmille, joiden ei olisi ikinä pitänyt tulla vanhemmiksi. Jos joskus saat lapsen, tiedät varmaan että on lukemattomia mahdollisuuksia miten lapsesta tulee riippakivi vanhemmalle, ilman kehitysvammoja tai mitään aiempia viitteitä. On ihan ok, ettet halua ketään riippakiveksesi, ja olet tekemättä lapsia. Se ei ole ok, jos joku sinunlainen tekee tietoisesti lapsen tähän maailmaan, se on vain ihan helvetin typerää ja tottakai sellaiseen pitää puuttua ja estää sinunlaisten ihmisten lisääntyminen. Niitä hoitokoteja sun muita ei ole tehty sunlaisia psykopaatteja varten, jotka dumppaa lapsen sinne kun se ei ollut tarpeeksi kiva, vaan niitä joiden vanhemmat eivät vaan kykene hoitamaan lasta oikeista syistä. Jokainen terve ihminen voi huolehtia vammaisesta lapsestaan, ottaa sen vastuun että on itse sen lapsen pannut aluille, kukaan muu sitä lasta ei tänne laittanut eikä kukaan muu ole sun vammaisesta lapsesta vastuussa kuin sinä itse.

Vierailija
359/473 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetkinennythessu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi käyttämäni kuntoilukeskuksen ohjaaja

Niin mitenkä?

Tuo on ihan normaalia suomen kieltä.

T. Eri

Vierailija
360/473 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihastukseni paljastui murhaajaksi, antoi mun lukea oikeudenkäyntipöytäkirjaakin. Kertoi siitä vielä ihan pokerinaamalla, kuin ei tuntisi mitään katumusta, vaikutti lähinnä huvittuneelta. Karmii vieläkin vaikka tästä on jo kauan.

Mulle kävi vähän sama. Sain tietää, että tapailemani mies on tehnyt henkirikoksen. En olisi ikinä uskonut, kun vaikutti niin symppikseltä. Eikä hänkään vaikuttanut katuvalta, vaan alkoi selittely, että ”se oli itsepuolustusta” ja ”pakkotilanne”. Lopetin tapailun, vaikka mietitytti mitä siitä seuraa. Nyt hän on taas vankilassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä