Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Söin tänään viimeisen kerran eräässä ketjuravintolassa (aasialainen buffa). Kun rafla aloitti paikkakunnallani, laatu oli loistava, ruoka aina höyryävän kuumaa jne. No, laatu on laskenut pikkuhiljaa vuosien aikana, ja tänään oli sen luokan pohjanoteeraus, että kiitti mulle riitti. Puolet juoma-automaatin juomista oli loppu, friteeratut ruoat olivat tarjolla jo puoli tuntia ennen avaamista (kävelin ohi asioille ennen lounasta), asiakkaaksi hyväksyttiin kovaan ääneen yskivä mies. Ruoka oli kylmää ja sitkeää (frittiruoat). Ei enää, kiitos.
Kampaajan vaihdoin kun useamman kerran peräjälkeen olin tyytymätön lopputulokseen vaikka olin siellä pitkään asioinut. Kampaaja oli ihana henkilönä joten hieman on ikävä. Mutta onneksi löysin hyvän uuden paikan jossa olen tyytyväinen joka kerta.
Helsingin keskustan zarassa olen lopettanut asioinnin koska kauppa on aina kuin pyöremyrskyn jäljiltä sekaisin.
Olen lopettanut kampaamolla, ravintoloissa ja baareissa käymisen sen takia, että vähät välittää koronan leviämisestä. Ihmishenki ei ole heille minkään arvoinen vain rahalla on heille väliä. Ahneudella ei mitään rajaa! Korona linjoja vain pyöritetään ja sen takia tapaukset hirveässä nousussa.
Koronasta piittaamattomuus!
Olen pitkään harrastanut paritanssia, mutta petyin kovasti, kun keväällä ryhmä vain jatkoi toimintaansa koronasta huolimatta. Kesällä on aina taukoa. Syksyllä en enää jatkanut samassa puljussa, koska mielestäni ihmisten turvallisuus ja henki on tärkeämpää, kuin ne hiton tanssitunssit.
Samoin vaihdoin kuntosalin jäsenyyttä. Se missä olen vuosia käynyt, jatkoi toimintaansa normaalisti.
Toinen paikkakunnallani oleva yrittäjä pisti lapun luukulle valittelujen kera, että koronatilanteen takia ei aukioloa. Loppukesästä näihin päiviin on pitänyt auki rajoitetulla asiakasmäärällä ja tehostetulla siivouksella. Arvostan!
Esimerkiksi Henkassa ja Maukassa sekä Guessin liikkeessä, mitä hyötyä maksaa itsensä kipeeksi tuotteesta joka on tehty lapsityövoimalla ja kierrätys on tuntematon asia?
Itse olin nuorena töissä kenkäkaupassa ja siellä oli tosiaan ohjeistettu, että heti pitää tervehtiä ja tarjoutua avuksi, kun asiakas tulee sisään. Välillä joku oltiin laitettu tekemään pistokokeita ja kerran yksi kesätyöntekijä saikin noottia, kun ei ollut heti samalla sekunnilla alkanut suosittelemaan tuotteita.
Onhan toi ihan typerä käytäntö. Mun mielestä tervehtiminen riittää, kyllä se asiakas osaa kysyä neuvoa, jos se sitä tarvitsee. Ja jos ei osaa, niin sitten on oma häpeä.
Lopetin, kun kampaaja ei antanut koskaan kuittia, aina oli kone rikki, eli teki pimeesti kaikki.
Opiskeluaikana olin työharjoittelussa tapahtuma-alalla. Sovin paikallisen baarinpitäjän kanssa isomman tapahtuman oheistapahtuman toteuttamisesta heidän baarissaan. Long story short; tapahtuma-ajankohtana baarinpitäjä ei pitänyt kiinni siitä mitä oli yhdessä sovittu, ja tapahtuma ei onnistunut siksi kuten oli tarkoitus. Tästä episodista sain kaksi opetusta: aina kaikki sopimukset kirjallisena ja enää ikinä en tuota yrittäjää asiakkuudellani tue.
Kävin kerran kampaajalla, jolla oli mukava alennus opiskelijoille. Värjäyksestä jäi ohimoille ja korvan eteen graafiset "pulisongit" punaisesta väristä joka oli jämähtänyt naamalle pitkälti yli hiusrajan. En mennyt toista kertaa.
En voi kertoa tapauksesta , koska joku vielä tunnistaisi, mutta liittyy mopoikään ja paikalliseen varaosaliikkeeseen. Kusettivat muutaman euron varaosassa ja sen jälkeen en käynyt ko puljussa pariinkymmeneen vuoteen.
Oli siihen asti ostettu sieltä tavaraa tonnien edestä.
(markka-aikaa)
Rovaniemellä mentiin paikalliseen karaoke paikkaan kierrosta aloittamaan. Tiskillä isolla kyltti "lonkero 4€".
Tilasin kolme ja maksoin. Rupesin sitten katsomaan, kuittia jossa veloitus 21€. Kävin kysymässä mikä juttu tää nyt oli, baarimikko vain näytti sormella pienellä painettua "opiskelijakortilla" tekstiä.
Noo, asiakasta voi yleensä kusettaa vain kaksi kertaa...
Vierailija kirjoitti:
Hukkasin parkkilipun, ulosajo maksoi 25 eur. Ei ikinä enää
No tää on kyllä ihan oma moka.
Jack & Jonesin myyjä kyseli miesystävästä jatkuvasti vaikka katselin ihan itselleni vaatteita. Eikä siinä nyt mitään jos kysyy kun haluaa auttaa, mutta kun sanoo että "Ei kiitos, löydän itse, ihan itselleni etsin" ja toinen katsoo naama nurinpäin takaisin ja "mu mutta meillä ei myydä naistenvaatteita tämä on miestenvaateliike????? nämä ovat miehille??" Vastaan että niin on, niitä juuri etsinkin. Ja myyjä oudoksuen vielä inttää että "ai niinku miestenvaatteita...."
Oli vielä ihan nuori nainen myyjä, luulisi nähneen ennenkin naisia jotka tykkää pukeutua poikamaisesti.
En tajua miten voi yllättää jos olin silläkin hetkellä miestenvaatteet päällä. Minä pidän niistä, mitä sitten. Eikö raha kelpaa :D
Ennenkin käynyt niin, että miestenosastolla myyjä luulee että ostan jollekin muulle, mutta kun käveleb kohti sovituskoppia niin "öööö tarviitko apua???? tää on miestenosasto :)" En minä ole tyhmä :D
sostoimenjuoruAKKA paskakaupunni kirjoitti:
Olin työttömänä ja jouduin hakea tuolloin toimeentulotukea, siellä oleva nainen soitti minulle usein , kertoi miten muilla on paljon huonommin jne. Puheluihin kyllästyneenä lopulta kysyin soitteleeko hän kaikille asiakkaille, -meni hiljaiseksi- ja toivoin ettei soittaisi enää, (viesteilläkin tieto kulkee) Valitettavasti en voinut lopettaa "käymästä" silti. :( Käytös oli tungettelevaa eikä asiallista!
Mulle aikoinaan sossun nainen karjui pari minuuttia (no ei nyt ihan), kunnes tajusi olevansa väärässä ja hiljeni. Sossua oli vaan paha boikotoida silloin, kun olin vielä työtön.
Vierailija kirjoitti:
Jack & Jonesin myyjä kyseli miesystävästä jatkuvasti vaikka katselin ihan itselleni vaatteita. Eikä siinä nyt mitään jos kysyy kun haluaa auttaa, mutta kun sanoo että "Ei kiitos, löydän itse, ihan itselleni etsin" ja toinen katsoo naama nurinpäin takaisin ja "mu mutta meillä ei myydä naistenvaatteita tämä on miestenvaateliike????? nämä ovat miehille??" Vastaan että niin on, niitä juuri etsinkin. Ja myyjä oudoksuen vielä inttää että "ai niinku miestenvaatteita...."
Oli vielä ihan nuori nainen myyjä, luulisi nähneen ennenkin naisia jotka tykkää pukeutua poikamaisesti.
En tajua miten voi yllättää jos olin silläkin hetkellä miestenvaatteet päällä. Minä pidän niistä, mitä sitten. Eikö raha kelpaa :DEnnenkin käynyt niin, että miestenosastolla myyjä luulee että ostan jollekin muulle, mutta kun käveleb kohti sovituskoppia niin "öööö tarviitko apua???? tää on miestenosasto :)" En minä ole tyhmä :D
Transihmisiä paljon tuntevana olen joskus todella ihmetellyt, kuinka niin monelle myyjälle tuntuu olevan tärkeämpää ylläpitää tiukkoja sukupuolirooleja kuin saada tavaraa myytyä. Hirveen usein vielä niin, että naismyyjälle on täysin käsittämätöntä, että nainen pukeutuisi miesten vaatteisiin, mutta sitten taas jos mies tulisi ostamaan itselleen pikkareita ja rintaliivejä se olis täysin ymmärrettävää ja tätä tsempattaisiin.
kerinvihaaja kirjoitti:
...Kerin palkkaaminen on varma tapa päästä boikottiin. Siivoojana vielä menee, mutta kaikki muut ei ei..
No, jos sulla on varaa lähteä päivystyksestä yksityiselle, jos päivystävä lääkäri on sellainen.
No kyllä meidän kylän apteekeissa ainakin yksi farmaseuttikin pyörii hyllyillä asiakkaitten apuna, Lääketeknikot kun eivät saa neuvoa lääkkeellisistä tuotteista. Eilen YA:ssa taisi olla kaksi farmaseuttia, loput tiskien takana, pienemmässäkin apteekissa jossa vielä jouduin käymään, kyllä se kimppuuni hyökännyt oli farmaseutti (tunnen jo näöltä).