Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Taksikuskeista tuli mieleen, että voi kun sen kuskin voisi jotenkin valita etukäteen. Vaikka ihan että hiljainen / puhelias. Ettei joutuisi tilanteisiin, jossa kuskilla on esim. hyvin vahvat poliittiset mielipiteet (eri kuin itsellä), ja hän jaksaa jauhaa niistä ja kyselee hyväksyntää. Mutta ei sille uskalla vastaankaan laittaa, kun kohta voisi löytää itsensä jostain tienposkesta. Minusta politiikka ei kuulu asiakaspalveluun.
Erääseen eletroniikkakauppaan ja -huoltamoon en enää astu. Uudessa puhelimessani oli ilmennyt vikaa, ja vein sen takuuhuoltoon tuohon liikkeeseen. Puhelimen näytössä oli pieni särö, jonka toin avoimesti esiin ja kysyin, haittaako se. Myyjän mukaan ei haitannut ja puhelin otettiin huoltoon. Parin päivän päästä sain viestin, ettei puhelinta voida korjata takuuhuollossa, koska näytössä on särö. Puhelimen tarkastamisesta he halusivat kuitenkin veloittaa päälle 30 euroa. Sain neuvoteltua kulut nollaan, kun kerroin, että olin kyllä maininnut säröstä jo puhelinta tuodessani.
Vein puhelimen sitten toiseen, pienempään paikkaan ja varauduin siihen, ettei puhelin mene takuuhuoltoon ja maksan korjauksen. Toisessa paikassa se kuitenkin korjattiin ilmaiseksi. En tiedä, mistä syystä heillä tuo särö ei sitten vaikuttanut.
Kampaaja tuputti jatkuvasti luettavaksi Seiskaa, vaikka olin asiasta moneen kertaan häveliäästi vihjannut. Itse valitsin Gloriaa ym.
Ongelma ratkesi, kun aloin saksimaan hiukseni itse.
Vierailija kirjoitti:
Erääseen eletroniikkakauppaan ja -huoltamoon en enää astu. Uudessa puhelimessani oli ilmennyt vikaa, ja vein sen takuuhuoltoon tuohon liikkeeseen. Puhelimen näytössä oli pieni särö, jonka toin avoimesti esiin ja kysyin, haittaako se. Myyjän mukaan ei haitannut ja puhelin otettiin huoltoon. Parin päivän päästä sain viestin, ettei puhelinta voida korjata takuuhuollossa, koska näytössä on särö. Puhelimen tarkastamisesta he halusivat kuitenkin veloittaa päälle 30 euroa. Sain neuvoteltua kulut nollaan, kun kerroin, että olin kyllä maininnut säröstä jo puhelinta tuodessani.
Vein puhelimen sitten toiseen, pienempään paikkaan ja varauduin siihen, ettei puhelin mene takuuhuoltoon ja maksan korjauksen. Toisessa paikassa se kuitenkin korjattiin ilmaiseksi. En tiedä, mistä syystä heillä tuo särö ei sitten vaikuttanut.
Ihan selkeesti ensimmäinen yritys yritti huijata sinulta rahaa,mutta kun osasit puolesi pitää, niin eivät onnistuneet. Tyypillistä miesten tapaa toimia asiakaspalvelussa asenteella: kaikkia huijauskeinoja saa käyttää jos asiakas ei vastusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran pudotin yhden tosi pienen parin euron esineen lahjatavarakaupassa, omistaja tuli kiukkuisesti sanomaan sinun pitää maksaa se, maksoin mutta en mennyt enää sinne. Apteekissa jonossa istuessa yksi mummo tokaisi hellevaatteistani että hänellä itsellään on sentään vaatteet päällä, tilaan nykyään lääkkeeni noutoautomaattiin. Yksi kampaaja valkaisi tukkani niin että se alkoi katkeilemaan pesupaikalla ja samalla kertaa leikkasi vielä korvalehteäni, vaihdoin kampaajaa. Mutta virheitä olen tehnyt itsekin elämäni varrella sen myönnän.
Tietysti rikottu pitää maksaa!! En ymmärrä miksi asiakkaat piilottelee ja luikkii karkuun jos jotain menee rikki. Sehän on sen yrittäjän omaisuutta ja menettää sen summan rahaa mitä joku rikkoo (tai varastaa). Jos et halua maksaa niin älä koske särkyviin tavaroihin. Teettekö kylässä samoin ja jos oma lapsi rikkoo jotain, äkkiä karkuun ettei tarvitse maksaa?
No oikeinko myyjä mielestäsi teki, kun tuli kiukkuitkuraivoamaan maksuvaatimuksineen? Kai sen nyt voi kohteliaastikin sanoa? Ja hyvin monissa liikkeissä vakuutus korvaa rikkoutuneen tuotteen.
Yleensä tälläisissä raivomyyjä liikkeissä on jotain muutakin vinksallaan. Taitaa putiikissasi olla aiheellista verotarkastajan vierailla?
Vedit sitten oikein teiniöverit kommentissasi :D "kiukkuitkuraivoamaan" kun toinen kertoo "kiukkuisesti sanomaan". "raivomyyjäliikkeissä"? :D Minulla ei ole putiikkia ollenkaan ja jos olisi niin ei ainakaan verotarkastusta vastustettaisi vaan laillisesti toimisin ja vaatisin sitä myös asiakkailta. Toisten tavaroita ei rikota ja juosta häntä koipien välissä karkuun ettei tarvitse maksaa. Raukkamaistahan tuo on. Mutta kommentistasi paistaa että oletkin teini (jotka yleensä juoksee karkuun kun pelottaa)
M32 kirjoitti:
Lähiruokakauppa. Sen jälkeen kun pyysin kassaneitiä ulos, eikä hän vastannut mitään, niin en ole kehdannut käydä. Nyt joutuu ruoat hakemaan 5 km kauempaa.
No opitko jotain kaupassakäynnistä? Myyjät ei ole missään live-tinderissä vaan työpaikallaan rahastamassa ostoksistasi. Hyötyliikuntaa saat ja raitista ilmaa kun reippailet 10 km makkarapakettis kans, ehkä ehdit siinä myös oppia käyttäytymään.
scandic ketjun hotellit: ensin tervehditään ja toivotetaan tervetulleeksi, sitten kun erehtyy menemään uudestaan niin kohdellaan kuin vierasta sikaa ainakin turussa. Annetaan se kaikista huonoin huone joka jätetty siivoomatta (etenkin lattia jne.) ja yritetään ottaa lisämaksua kaikesta mahdollisesta. Ei edes ajatella että nyt suomalaiset matkustaa kotimaassa kun koronatilanteen takia ei ulkomaille pääse eivätkä kaikki ole rikkaita matkailijoita, työntekijöistä yksi oletti että rikkaat tulee scandiciin ja että voisi maksaa lisämaksua ihan kaikesta, johon en suostunut. Valikoi keneltä kysyi lisämaksuja, ei kysynyt kaikilta asiakkailta. Aamupalaa piti myös kerjätä useaan otteeseen.
Eräs kangaskauppa pienemmällä paikkakunnalla. Palkattu myyjä oli ihan jees vaikkei ihan asiantuntevin ompelija ollutkaan mutta välillä häntä tuurasi paikan omistajan vaimo. Aivan ala-arvoista palvelua hänellä, tiuskintaa asiakkaille ja säästämistä ihan joka asiassa, pienimmätkin rievunkappaleet veloitettiin normaalihinnalla. Siellä ei vissiin myöskään siivottu tyyliin ikinä, samat pölypallerot pyöri nurkissa vuodesta toiseen. Opin tarkistamaan jo pihalta ikkunan läpi kuka on myymässä ja käännyin takaisin jos näin tämän töykeilijän töissä. Ja niin teki moni muukin, toinen myyjä teki kaiketi hyviä myyntejä mukavalla asiakaspalveluasenteellaan. Nyt paikassa ei taida olla enää ketään myyjää, kun vaan netin kautta saa tilata, ei pääse paikan päälle ollenkaan.
Paikkakunnan Lidlin koiraspuolinen elämänkoululaiskassa loukkasi uhittelevasti kun kiitin kuitista, asiallisesti. Alkoi kovaäänisesti tekoyskimään ja rykimään. Naispuolinen kollegansa tuli katsomaan mitä tapahtui ja katsoi minua ihmeissään ja vilkuili sitten kaiffariakin. Käyttäydyin aivan asiallisesti, en prpvonnut mitenkään enkä ole uhitteöeva tyyppi. En ikänä vie vähiä eurojani siihen paikkaan, kauppoja on muitakin.
Colonic-hoidossa lakkasin käymästä koska en tullut lainkaan toimeen sen hoitajan kanssa. Hän hermostui heti jos olin eri mieltä jostain, yleensä kyse oli ruokavaliosta. Kerran se huuhteluvesi jumittui suoleen kun olin niin vihainen enkä viitsinyt alkaa väittelemään. Lopulta helpotti. Tämmöisessä hoitotilanteessa kun kemiat ei kohtaa niin ei kannata hoitoja jatkaa.
Kempeleen uimahallin kahvilaan en enää mene.
Useamman kerran olen uinnin jälkeen ostanut jotain pientä, suklaapatukkaa, keksiä tms.
AINA ovat maistuneet vanhentuneille ja pilaantuneille. Kerran sain tuotteen vaihdettua,
kun oli selkeesti vanhentunut päivämäärä, tosin myyjä oli tilanteessa todella tyly.
Samaa sanoi jumppakaveri, että ei osta lapsilleen enää mitään sieltä.
Pienessä kylässä "muualta muuttaneena" kokeilin useampaa kampaajaa, ennenkuin sopiva löytyi.
Kolme ensimmäistä oli tavattoman uteliaita, että mistä olen muuttanut ja milloin ja millainen perhe, mitä teemme työksemme, minkäikäiset lapset, onko lemmikkejä, mitä harrastamme jne. jne.
En haluaisi heti ensitapaamisella avautua ihan tuntemattomille "juoruämmille" koko elämästäni.
Stockmannilla kävin katselemassa (kalliita) astiastoja, kun oli tarkoitus häälahjarahoilla ostaa kunnon setti.
Olin kuitenkin nuori, meikkaamaton ja ihan tavallisesti (tuulipukuun ja lenkkareihin) pukeutunut, niin en saanut palvelua. Myyjätär katseli pitkin nokanvartta ja ilmoitti, että tämän tasoiset astiat eivät taida sopia oikein tyyliini.
En sitten ostanut sieltä mitään.
Minäkin erehtyin farkuissa, lenkkareissa ja urheilupaidassa Stockalle ja sama kokemus.
Olin tullut ostelemaan joululahjoja ja kyllä minulla rahaa oli ihan reilusti käytössä.
Minua vähäteltiin ja arvosteltiin myyjien toimesta, joten toista kertaa en puljuun enää astunut.
Eipä ihme, että meni konkkaan, kun olivat niin valikoivia, että minkänäköisen asiakkaan rahat kelpaavat.
Kerran sattui tosi kipakka ihotautilääkäri. Suuttui mulle kun rohkenin ehdottaa akneeni Roaccutanea ja määräsi sen sijaan valohoitoa ja tetrasykliiniä. Hoitovaihtoehdoista pitäisi pystyä keskustelemaan asiallisesti. Kun tämä ei onnistunut, vaihdoin lääkäriä ja sain mitä pyysin.
Keväällä korona sulki paikkakunnan pankin ovet. Nuoren piti mennä näyttämään hlötodistusta pankkiin kun oli täyttänyt 18v. Konttorin suoraa puhelinnumeroa ei ollut missään saatavilla ja keskusnumerosta vastasivat pari kertaa, että eivät tiedä miten ko konttori on auki. Eräs viisaampi asiakaspalvelija sitten jätti soittopyynnön konttoriin. Nuori sai lopulta tapaamisajan. Tuntia ennen tuli tekstiviesti - puhelinajasta. Soitto keskukseen ei selvittänyt missä oli mennyt vikaan, joten nuori lähti pankkiin varmuuden vuoksi ja ajatteli että vastaa sitten siellä puheluun.
Ketään ei näkynyt missään, kukaan ei soittanut, ja nuori lähti pois odoteltuaan pankissa 20 minuuttia yli sovitun ajan. Puoli tuntia ajan jälkeen nainen pankista soitti ja haukkui todella ilkeällä äänensävyllä nuoren (kuului hyvin puhelimesta kauas) että missäs sitä oltiin kun ei viitsitty tulla sovittuun tapaamiseen... Tässä vaiheessa sitten minulla äitinä kiehahti ja nappasin nuorelta luurin ja sanoin muutaman valitun sanan tälle ystävälliselle virkailijalle.
Toistaiseksi pitää vielä asioida kyseisessä pankissa, mutta vähitellen kaikki asiointi siirretään toiseen pankkiin.
Turun musiikkiliikkeessä vanhemmalla naismyyjällä tosi töykeä asiakaspalvelu. Paitsi silloin kun yrität selkeästi ostaa jotain, sitten on maireana. Vanhempi miesmyyjä ei tervehdi sisään tulevia asiakkaita. Yksi päivä siellä oli kaksi nuorempaa miesmyyjää, he vaikuttivat mukavilta mutta tilanne näytti olevan jotenkin jännitteinen, ikään kuin nämä nuoret tiesivät, että asiakaspalvelu ja ilmapiri liikkeessä on huonoa mutta koettivat parhaansa olla positiivisia ja auttavaisia. Naismyyjä ynseä myös ainakin toiselle näistä nuoremmista.
Turun Hansan Timanttiset, olin äitini kanssa tavallisissa talvitakeissa ostoksilla, äitini oli valmis ostamaan korvikset lahjaksi ja katseli myös itselleen. Myyjä ei auttanut korvisten näyttämisessä, sen sijaan piti toisella kädellä kiinni jumittaakseen niin, että koruja oli vaikea itse ottaa tarkasteltavaksi (varkauden esto) mutta hän oli kuitenkin meistä koko ajan poispäin kääntynyt ja puhui tiskille päin. Todella outo dynamiikka. Oli kai jo päättänyt, että me ei tulla ostamaan mitään tai korkeintaan yritetään varastaa. Lähdimme sitten vähin äänin pois eikä meidän perään kaivattu. Aiemminkin siellä on ollut outo / tyly tunnelma, huono työilmapiiri aistittavissa. Kultajousi näyttää olevan suositumpi kyseisessä ostoskeskuksessa.
Vaihdoin kampaajaa, kun omistaja selosti avioelämästään kovaan ääneen (olin harjoittelijan asiakkaana) ja haukkui miestään ja lapsiaan törkeästi omalle asiakkaalleen.
Elektroniikkaliikkeessä myyjä keskusteli niitä näitä luultavasti tuttujen asiakkaiden kanssa tyyliin: Menettekö mökille viikonloppuna, onko kalaa tullut ja milloin se teidän Keijo-Annikki pääsekään ripille? Ei kiinnittänyt minuun huomiota, kun seisoin lähistöllä ja yritin keskeyttää ystävällisesti ostaakseni puhelimen. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Maria Drockilan kynttiläpajassa en asioi. Se johtuu Maria Drockilan menneisyydestä. Ja sillä en tarkoita niitä hommailuja Speden kanssa.
Eipä onneksi enää tarvitsekaan, ko. pulju on lopettanut toimintansa.
Tietyllä kampaajalla lopetin heti yhden käynnin jälkeen, kun hiuksista ei tullut mielestäni hyvät. Otin raitoja ja pyysin luonnollista lopputulosta: no raidoista tulikin selvästi erottuvat palkit, joita myöhemmin kotona värjäilin piiloon. Tällaisessa tapauksessa en anna edes toista mahdollisuutta, riittää yksi kerta maksaa 100€ siitä että tukasta tulee huonompi kuin se oli alunperin.
Muutenkin huomaan että ensivaikutelmalla on suuri merkitys, esim. jos menee ravintolaan ja ruoka ei ole maistuvaa, ei samaan paikkaan tule mentyä enää uudestaan, vaikka kyse saattoi olla sattumasta/yksittäisestä kokkausmokasta.