Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Avattiin uusi kahvila kaupunkiimme, kävin siellä kahvilla ja kysyin aukioloaikoja, koppava blondi sanoi muualle katsoessaan että kato ovesta. En ole mennyt toista kertaa.
Sama mulla. Paikkakunnallamme on yksi nuori kampaaja joka lähes huutaa kaiken mitä pitäisi puhua normaalisti. En mene sinne edes korvatulppien kanssa. Lienekkö kuulossa vikaa vai eikö halua asiakkaita...
Meidän pikku-paikkakunnalla on muutama kauppa. Ainoastaan yksi ei ole jostain syystä lopettanut energiajuomien myyntiä lapsille. Ja siis nyt puhutaan oikeasti pienistä pilteistä, semmosista 1-3.luokkalaisista. En tiedä miksi eivät suostu lopettamaan mutta siinä kaupassa ei enää asioida.
FARMASEUTIT
On tosiaan ahdistavaa, kun farmaseutti hyökkää heti kimppuun, kun astuu ovesta sisään.
Apteekissa on muutakin kuin buranaa. Miksi tuotehyllyjä ei saa rauhassa katsella kuten muissakin kaupoissa?
Sieltä voisi ostaa kosmetiikkaa, hoitorasvoja, jopa lahjoja.
Sitten jos kerran haluaisi apua, pitää kertoa vaivansa, vaikka olisi vieras asiakas lähellä. Siinä sitten peräpukama- ja hiivasalvoja esitellään ja kuuluvasti luetaan tuoteohjetta. Sen voisin tehdä itsekin, kun vain osoitetaan tuotepaikka.
Farmaseutit, miksi teidän apteekissa on tällaista perässä kulkua ja äänekästä neuvontaa toisen asiakkaan vierellä?
Koskaan ei ole kysytty, haluatko ensin itse tutkia. Sen apteekin valitsisin.
Mitä minun pitää sinulle sanoa, että saisin kävellä hyllyjen välissä katsoen, mitä voisin ostaa itselleni ja lahjaksi?
Vai ettekö tarvitse liikevaihtoa lisää?
Onko tuotteet hyllyillä vain rekvisiittaa?
Vahvasti uskon, että jossain tervaseinäjoella on amis, jossa kampaajia koulutetaan leikkaamaan liikaa ja juoruamaan.
Ahdistava vartija yhdessä ruokakaupassa. Oli pakko mennä muualle. Jopa yks tuttu oli huomannut saman.
Vanha mutten holhottava kirjoitti:
FARMASEUTIT
On tosiaan ahdistavaa, kun farmaseutti hyökkää heti kimppuun, kun astuu ovesta sisään.Apteekissa on muutakin kuin buranaa. Miksi tuotehyllyjä ei saa rauhassa katsella kuten muissakin kaupoissa?
Sieltä voisi ostaa kosmetiikkaa, hoitorasvoja, jopa lahjoja.Sitten jos kerran haluaisi apua, pitää kertoa vaivansa, vaikka olisi vieras asiakas lähellä. Siinä sitten peräpukama- ja hiivasalvoja esitellään ja kuuluvasti luetaan tuoteohjetta. Sen voisin tehdä itsekin, kun vain osoitetaan tuotepaikka.
Farmaseutit, miksi teidän apteekissa on tällaista perässä kulkua ja äänekästä neuvontaa toisen asiakkaan vierellä?
Koskaan ei ole kysytty, haluatko ensin itse tutkia. Sen apteekin valitsisin.Mitä minun pitää sinulle sanoa, että saisin kävellä hyllyjen välissä katsoen, mitä voisin ostaa itselleni ja lahjaksi?
Farmaseutit ovat pahimmat! Tässä myös yks syy miksi en enää osta mitään sieltä. Astut ovesta sisään ja 10 näistä kysyy lasittuneella ja kuoleman vakavalla ilmeellä että voinko olla avuksi.
Jos jäät kattoo valikoimaa tulee olo kun olisit rikollinen.
Vierailija kirjoitti:
Kahvilassa maksoin munkin ja kahvin tonnin setelillä. Myyjä antoi kahdeksan markkaa todeten: "ja tuhanteen". Koitin monta kertaa sanoa, että se oli tonnin seteli, mutta en saanut enää markkaakaan takaisin. Pälyili vaan, eikä sanonut mitään.
Voi kuinka sukkela ja omaperäinen tarina! Kai sait Kummelilta hyvät provikat, kun käyttivät tätä 100% oikeasti sinulle sattunutta tapausta sketsinsä materiaalina?
FARMASEUTIT
On tosiaan ahdistavaa, kun farmaseutti hyökkää heti kimppuun, kun astuu ovesta sisään.Apteekissa on muutakin kuin buranaa. Miksi tuotehyllyjä ei saa rauhassa katsella kuten muissakin kaupoissa?
Sieltä voisi ostaa kosmetiikkaa, hoitorasvoja, jopa lahjoja.Sitten jos kerran haluaisi apua, pitää kertoa vaivansa, vaikka olisi vieras asiakas lähellä. Siinä sitten peräpukama- ja hiivasalvoja esitellään ja kuuluvasti luetaan tuoteohjetta. Sen voisin tehdä itsekin, kun vain osoitetaan tuotepaikka.
Koskaan ei ole kysytty, haluatko ensin itse tutkia. Sen apteekin valitsisin.Mitä minun pitää sinulle sanoa, että saisin kävellä hyllyjen välissä katsoen, mitä voisin ostaa itselleni ja lahjaksi?
"Mitä minun pitää sinulle sanoa"....? Sanot, että kiitos, en tarvitse apua, katselen ihan itsekseni.
Yleensä apteekissakin kysytään, että tarvitsetko apua, kun niitä hyllyjä siellä katselee. Voi sanoa, että en tarvitse, kiitos.
Apteekeista Suomessa ja muualla.
Englannissa on Boots -liikkeet, joissa on vaikka mitä tuotteita, kuten esim. terveystuotteet, lääkkeet, luontaistuotteet. Neuvontatiskikin löytyy. Tuotteita saa valita rauhassa hyllyjen välissä ja mennä sitten kassoille. Ovat vielä paljonkin edullisempia kuin Suomessa. Liike on koko ajan täynnä asiakkaita.
Miksi meillä Suomessa on tässä asiassa toisin? Lakejahan voidaan aina muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Muuten ihana leivoskahvila, mutta sielläkin makaa koiria lattialla, ilmeisesti omistajien karvaturreja. En mene.
Ja sitten ne omistajat samoilla käsillä (nuolluilla jne) takahuoneessa käsittelevät tuotteitaan!
Vierailija kirjoitti:
FARMASEUTIT
Onko tuotteet hyllyillä vain rekvisiittaa?"Mitä minun pitää sinulle sanoa"....? Sanot, että kiitos, en tarvitse apua, katselen ihan itsekseni.
Yleensä apteekissakin kysytään, että tarvitsetko apua, kun niitä hyllyjä siellä katselee. Voi sanoa, että en tarvitse, kiitos.
Oman kokemukseni mukaan farmaseutit eivät ymmärrä tuota lausetta. "Ei kiitos" kääntyy heidän mielessään muotoon "Seuraa minua niin että kävelet kiinni kantapäissäni ja hengität lämpimästi niskaani."
Ehkä heidän on käsketty tehdä noin, niin tai näin se on ahdistavaa.
Muinoin lakkasin käymästä tietyssä baarissa, jota ei siis enää ole ollut aikoihin, siksi että myyjätär alkoi tolkuttaa mulle käytöstapoja. Tervehdin ja tilasin juoman, mutta sitä ei ilmeisesti kuullut ja aloitti höykkyyttämisen siinä kaiken kansan kuullen. Yhdessä yökerhossa käymisen lopetin myös, koska aloitin itse nolompaa nolomman välikohtauksen.
Specsaversillä lakkasin käymästä kun myyjä alkoi kovaan ääneen päivitellä kollegoilleen, että näytän mieheltä, ennen kuin olin saanu itseni ulko-ovesta pihalle. Teki mieli huikata se kuuluisa "Olisit käynyt..." Ei tässä vielä mitään, mutta kävin uusiksi samassa paikassa ja myyjä vain tuijotti jatkuvasti silmät päästä pullottaen minua päästä jalkoihin samalla kun sovitin piilareita. Voin kertoa, etten nyt ole mikään kummajainen vaan täysin tavallinen. He todellakin näkivät vaivaa saadakseen minusta tuntumaan siltä. Nämä myyjät itse sen sijaan eivät kyllä mitään missikaunokaisia olleet. Pienen kaupungin pienet sielut, ei tämän silmälasiketjun vika.
Tietyllä kampaajalla käymisen lopetin siksi, että aloin jokaisen kerran jälkeen näyttää hiustyyliltäni häntä itseään. En ikinä pyytänyt niskasta lyhyttä ja punertavaa mallia, mutta sellaisen kanssa häivyin ovesta viimeisen kerran.
Toisessa silmälasiliikkeessä tuli lauottua niin paljon noloja kysymyksiä, että en tiedä kumpaa hävetti enemmän, minua vai myyjää, joten lakkasin käymästä.
Kuuntelin joskus YleX-kanavaa ja juontajat ruikuttivat siinä itsetehtyjen lahjojen kamaluudesta. Että eivätkö ne ajattele yhtään saajaansa. Kanava vaihtui välittömästi. En ole saanut juurikaan itsetehtyjä lahjoja saati sitten antanut niitä, mutta laittaa tympimään moinen kiittämättömyys ja sellaisen asenteen levittäminen.
Vierailija kirjoitti:
FARMASEUTIT
Onko tuotteet hyllyillä vain rekvisiittaa?"Mitä minun pitää sinulle sanoa"....? Sanot, että kiitos, en tarvitse apua, katselen ihan itsekseni.
haloo! Hieman pelisilmää pitää olla! Kyllä asiakas tulee itse kysyy apua! Miksi teidän pitää seisoa vieressä, tujottamassa?!
Kaikki liikkeet ja tahot, jotka mainostavat homoilla ja sateenkaariväreillä tai kannattavat pride-kulkuetta, niin menee heti ikuisiksi ajoiksi boikottiin.
Vierailija kirjoitti:
FARMASEUTIT
Onko tuotteet hyllyillä vain rekvisiittaa?Farmaseutit ovat pahimmat! Tässä myös yks syy miksi en enää osta mitään sieltä. Astut ovesta sisään ja 10 näistä kysyy lasittuneella ja kuoleman vakavalla ilmeellä että voinko olla avuksi.
Jos jäät kattoo valikoimaa tulee olo kun olisit rikollinen.
Samaa mieltä, mutta he eivät ole farmaseutteja vaan lääketyöntekijöitä, jotka tuputtavat apuaan. Farmaseutit ovat tiskin takana ja vastaavat reseptilääkkeistä.
Farmaseuteista valittajille.... Apteekkari kyttää jossain takahuoneessa kameran kautta hyökkääkö farmaseutti heti asiakkaan kimppuun. Jos ei hyökkää eikä yritä myydä niin heti tulee palautetta. Suurin osa farmaseuteista varmasti mielellään antaisi asiakkaan katsella ensin rauhassa mutta kun pomo käskee niin minkäs teet.
Ravintola, jossa pestopasta oli uudelleen lämmitettyä. Kaikki tämän ruoan ystävät tietävät eron, mikä on tuoreen peston ja mikrossa käyneen peston ja pastan ero.
Lautasellani oli siis kuivaksi koppuraksi käpertynyttä pastaa ja pestoa, joka ei maistunut enää millekään. Pyysin tarjoilijan takaisin ja kerroin, että on käynyt mikrossa. Tarjoilija ensin kielsi koko homman, mutta sitten kertoi että he lämmittävät ne paistinpannulla uudestaan. Sanoin, että pestopastaa voi kotona käyttää mikrossa ja syödä kiireessä, mutta että ravintolassa samasta pitäisi maksaa.
En meinannut myöskään saada rahojani takaisin, sillä lounasaikana en halunnut jäätä odottamaan uutta annosta yhtään mitään siinä paikassa.
Missäpäin Kalliota tämä kahvila suunnilleen sijaitsee?