Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Vuosi 1994, Tampere, Sammonkatu. Pieni huonekaluliike. Olin juuri ostanut ikioman yksiön 24-vuotiaana ja olisin halunnut klaffipöydän pieneen keittiööni. Myyjä totesi, että ne ovat kalliita. Aivan. Häivyin paikalta. Silloin ei ollut Ikeaa. Ostin klaffipöydän toisesta liikkeestä. Muistan tämän vieläkin, vaikka olen jo 5-kymppinen.
Oulussa "italialainen" ravintola. Miehen lasange oli selvästi pakkasesta tempastu pala, joka ui öljyssä ja keskeltä kylmä. Minun pasta ylikypsää jankkia, jossa muutama hassu sienen pala etsi toisiaan. Kaiken kruunas nihkee tarjoilija, joka ei osannu viinisuositukeksi antaa muuta kuin talon viinin. Jess..
Nurmijärvellä. Liiketalon piha-alue meni yksityisen pysäköinnin valvonnan piiriin. Mitään järkevää syytä maaseudulla tuskin tuohon on. Lopetin samantien asioinnin talossa.
Ph7 konditorian tuotteita en käytä.
Olin siellä aikoinani töissä, ja työntekijöiden kohtelu on ala-arvoista.
Erityisesti nuoria ja työelämässä kokemattomia hyväksikäytetään surutta.
Omistaja on ylimielinen ja veemäinen joka puhuu työntekijöistä skeidaa kovaan ääneen muille, antamatta kuitenkaan palautetta suoraan kyseiselle henkilölle. Ja paljon muuta...
Työpaikan lähi k-kaupassa koska hain ennen joulua urheiluseurallemme lahjoitetulla lahjakortilla eväitä illan pikkujouluihin niin myyjä sanoi halveksivasti olkansa yli toiselle myyjälle että taas näitä! Ihmettelin hetken että mitä näitä kunnes älysin että soskun ostolappuja kun joulu oli lähellä.
Hassu juttu että raha ei kaupalle kelpaa, on varaa halveksia rahan alkuperää ja kyseisen kaupan suurin kävijämäärä koostuu alueen syrjäytyneistä kaljan ja tupakan ostajista. Kerroin kaikille töissä asiasta ja emme enää käy ko kaupassa emmekä hae esim kokoustarjottavia yms heiltä.
Lopetin 10 vuotta sitten käymässä vakikampaajalla. Kun lähdin kampaamosta niin paikalle tuli entinen opiskelukaveri joka ei jostain syystä koskaan moikkaa. Kun menin viimeisen kerran kampaamoon niin kampaaja oli ihmeen väkinäinen ja nihkeä. Minä olen ja olen aina ollut normaali ihminen mutta jotainhan se opiskelukaveri oli vääristellyt. Lopetimme koko perhe käymästä ko paikassa.
Tuotteet, henkilökunta, asiakkaat, koulun läheisyys, huonot parkkeerausmahdollisuudet.
Kauniaisissa yhdessä kauneussalongissa ei koskaan voinut maksaa kortilla, vain käteisellä, ensimmäisella kerralla uskoin, että kone oli rikki, mutta en enää toista kertaa. Jotain hämärää täytyy olla jos nykypäivänä vain käteinen kelpaa, eikä kuittia saanut.
Espoolaisen uudehkon pienemmän kauppakeskuksen parkissa aloitusvaiheessa oli niin järkyttävä maksusysteemi, monimutkainen järjestelmä, pitkät jonot ainoalle huonosti toimivalle maksulaitteelle ja turhia sakkoja ihmisille, saimme niin tarpeeksemme kertakäynnistä, ettei ikinä enää mennä sinne, vaikka ovat uusineet parkkisysteemin. Ohiajaessakin puistattaa koko pulju.
Lähikauppias tilaa kaiken mitä tarvin jatkuvasti ja mun kuuluu vaan käydä ostamassa ne sieltä. Täydellistä palvelua sellainen!
En ole uskaltautunut Pulssiin sen jälkeen, kun lääkäri talutti minut kanssaan ulos huoneesta vastaanottoon kyselemään gynekologiaikaa. Odotushuoneessa olijat kuulivat miksi olin tullut lääkäriin ja mitä varten pitäisi päästä vielä samana päivänö gynelle. Menin täysin hämilleni tilanteesta, ihan uskomatonta.
EiKiitos kirjoitti:
Farmaseuteista valittajille.... Apteekkari kyttää jossain takahuoneessa kameran kautta hyökkääkö farmaseutti heti asiakkaan kimppuun. Jos ei hyökkää eikä yritä myydä niin heti tulee palautetta. Suurin osa farmaseuteista varmasti mielellään antaisi asiakkaan katsella ensin rauhassa mutta kun pomo käskee niin minkäs teet.
Tämän kyllä uskon olevan totta. Tuttavapiirissä on yks apteekkari joka on varmaan Suomen pihein mies. Lisäksi puhuu aina alaisistaan arvostellen. Kun sijaisen palkkaaminenkin on niin kallista niin ei juurikaan raatsi itse pitää lomia. Uskomatonta ahneutta!
Minunkin boikotointini liittyy apteekkiin. En koskaan käy eräässä espoolaisessa apteekissa jonka omistaja antaa kerrostalon rapistua (omistaa sukulaisineen osake-enemmistön). Tämä omistaja on muutenkin tainnut heittää kapuloita rattaisiin, siis muillekin kuin naapureilleen. Tämän tietävät varmaan suurin osa kaupunkilaisista, ainakin he jotka Hesaria lukevat. Ihmettelen että apteekkibisnes vielä pyörii, luulen että boikotoijia on enemmänkin.
Itse en asioi Lidlissä. Syynä se, että olin Lidlissä lähes neljä vuotta töissä. Ainoa työpaikka, josta ei ole muuta kuin negatiivista sanottavaa. En halua viedä rahojani kauppaan, jossa työntekijät voivat huonosti. Ei jäänyt epäselväksi mistä säästettiin kun hinnat halpeni.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan lähi k-kaupassa koska hain ennen joulua urheiluseurallemme lahjoitetulla lahjakortilla eväitä illan pikkujouluihin niin myyjä sanoi halveksivasti olkansa yli toiselle myyjälle että taas näitä! Ihmettelin hetken että mitä näitä kunnes älysin että soskun ostolappuja kun joulu oli lähellä.
Hassu juttu että raha ei kaupalle kelpaa, on varaa halveksia rahan alkuperää ja kyseisen kaupan suurin kävijämäärä koostuu alueen syrjäytyneistä kaljan ja tupakan ostajista. Kerroin kaikille töissä asiasta ja emme enää käy ko kaupassa emmekä hae esim kokoustarjottavia yms heiltä.
Lopetin 10 vuotta sitten käymässä vakikampaajalla. Kun lähdin kampaamosta niin paikalle tuli entinen opiskelukaveri joka ei jostain syystä koskaan moikkaa. Kun menin viimeisen kerran kampaamoon niin kampaaja oli ihmeen väkinäinen ja nihkeä. Minä olen ja olen aina ollut normaali ihminen mutta jotainhan se opiskelukaveri oli vääristellyt. Lopetimme koko perhe käymästä ko paikassa.
Niinpä.
Mä olin töissä yhdessä picnicissä keikkatyöntekijänä ja siellä oli paljon vakiotilauksia.
Yksi paikka tilasi aina kerran kk ja kaikki sujui hyvin.
Yhtenä päivänä tajuttiin tilauksia ei enää tullut.
Ihmeteltiin sitä ääneen ja ajateltiin olivat menneet kilpailijalle.
Olin aina ollut ns moikkailuasteella muutaman kanssa. Käytiin samalla salilla.
Kerran menin kysymään mitä me tehtiin väärin.
Heidän harjoittelija oli saanut huonoa palvelua ja päättivät vaihtaa.
Ihmettelin, koska he vaan noutivat, ei siinä huonoa palvelua voinut oikein antaa.
Tämä jumppari tuli harjoittelijan kanssa käymään ja kävi ilmi täysin ulkopuolinen, eli asiakas, oli käynyt tuttavalliseksi ja me emme puuttuneet asiaan.
Kukaan ei nähnyt tai kuullut mitään.
He olivat kokeilleet toista kahvilaa, mutta ei toiminut niin hyvin. Olivat muutenkin kokeilemassa uudestaan.
Mutta tämän jälkeen palasivat asiakkaiksi.
Meillä on yks äiti, joka välillä boikotoi kaikkia tietyn merkkisiä vaikka mitä.
Me muut vaan naureskellaan ja nyökätään.
Itse olen suopeampi.
Jos saan huonoa palvdlua, en kerrasta lopeta palvelua.
Lopetan ostamisen, jos BLM näkyy Suomessa mustien mallien ylikäyttönä. Lumene on esimerkki. Ostan jatkossa ulkomaista tuotetta, koska Suomi ei enää toimi.
Vierailija kirjoitti:
Lopetan ostamisen, jos BLM näkyy Suomessa mustien mallien ylikäyttönä. Lumene on esimerkki. Ostan jatkossa ulkomaista tuotetta, koska Suomi ei enää toimi.
Lumenellahan valtaosa malleista on vaaleita.
Vierailija kirjoitti:
Oulussa eräs kauneushoitola. Olin valmistunut korkeakoulusta ja saanut anopiltani lahjaksi lahjakortin kasvohoitoon kyseiseen puljuun. Yrittäjä ei ilmeisesti laskenut minua ulkonäköni perusteella potentiaaliseksi asiakkaaksi ja kohteli minua koki ajan tympeästi. Tämä tympeys vain lisääntyi, kun rouvalle kävi selväksi, että halusin käyttää pelkästään sen lahkakortin enkä ostaa muita hänen ehdottamiaan palveluita.
Oikeassahan hän oli, että minulla ei silloin juuri valmistuneena opiskelijana ollut varaa käydä kauneushoitolassa. Nyt on, mutta kyseiseen puljuun en mene, kun muualta saa miellyttävämpää palvelua
Mikä pulju kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Itse en asioi Lidlissä. Syynä se, että olin Lidlissä lähes neljä vuotta töissä. Ainoa työpaikka, josta ei ole muuta kuin negatiivista sanottavaa. En halua viedä rahojani kauppaan, jossa työntekijät voivat huonosti. Ei jäänyt epäselväksi mistä säästettiin kun hinnat halpeni.
Se menee just silleen, että jos on ollut itse duunissa jossain, missä työolot on olleet mitä on olleet, niin ei sen puljun asiakkaaksi rupea työsuhteen jälkeen. Itellä on mäkkäri mustalla listalla, koska se oli niin hirvee duunipaikka. Ihmettelen vaa sitä, että miten minäkin olin silloin parikymppisenä niin hölmö, että yli 4 vuotta roikuin kiinni siinä duunissa. Tosi huonoa palkkaa sain ja huono huono oli työpaikkana. Vuosia sitten mäkkärin mainokset olivat niin pimeitä, että ihmetellä täytyy, kuka tai ketkä niitä oikein väsäsikin? Ei kyllä ihan kaikki smurffit ollu kylässä niillä mainosnikkareilla.
K-kaupoissa en käy koskaan. Hinnat hyllyjen päässä ovat erit kun tulee maksamisen aika. Ei voi olla vahinkoja kerta toisen perään.
Kuka tuollaista edes huomaa kun on ostoskärry täynnä?
Luin koko ketjun, olenkohan ainoa jota ärsyttää suunnattomasti ilmaisu "äänestin jaloillani"? -.-
Yhdessä ravintolassa oli asennevammainen tarjoilija, vuoropäällikkö ja omistaja. Kaikki kolme perseilivät huolella (hyvin simppeli, helposti ratkaistava reklamaatiotilanne) joten lopetin koko ravintolassa käymisen.
Ei huvita enää maksaa tuon ravintolan safkoista senttiäkään, koska aterian hinta päätyy (tietenkin) henkilökunnan palkanmaksuun ja omistajan taskuun. Raaka-aineiden osuus on minimaalinen, koska safkan laatu on parhaimmillaan keskitasoista kuraa.