Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?

Vierailija
09.03.2018 |

Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?

Kommentit (4975)

Vierailija
1781/4975 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja viilsi niskaani vertavuotavan haavan. Ei siinä mitään, vahinkoja sattuu, mutta olisi voinut kertoa vuodosta. Kotona huomasin takin kauluksessa ison veritahran, jota ei vaaleasta villakangastakista saatu  pois. Sinne kampaamoon en ole toiste astunut.

Vierailija
1782/4975 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rovaniemellä mentiin paikalliseen karaoke paikkaan kierrosta aloittamaan. Tiskillä isolla kyltti "lonkero 4€".

Tilasin kolme ja maksoin. Rupesin sitten katsomaan, kuittia jossa veloitus 21€. Kävin kysymässä mikä juttu tää nyt oli, baarimikko vain näytti sormella pienellä painettua "opiskelijakortilla" tekstiä.

Noo, asiakasta voi yleensä kusettaa vain kaksi kertaa...

Eikö suostunut hyvittämään, kun näytit sen kortin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1783/4975 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut jouluostoksilla ja menin baariin juomaan rommikaakaon. Paitsi että tiskin takana seisova pissis ei ollut moisesta kuullutkaan ja vinkui halveksivaan sävyyn "en mä tajuu mitä sä haluut".  Otin sitten oluen ja sitä juodessa sisään tuli pari ilm. pissiksen ystävää, joiden kanssa sitten supatteli ja kikatteli minua tuijottaen.  En mennyt siihen baarin toiste.

Vierailija
1784/4975 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shoppailin äitini kanssa ja päätettiin sitten mennä pieneen, kivan näköiseen kivijalkakahvilaan. Myyjä oli jostain syystä todella törkeä, tiuski ja tuijotti äitiäni halveksivasti päästä varpaisiin. En tiedä oliko syynä äidin tuulipuku, ikä vai mikä.. Kahvi oli pohjaanpalanutta, maito kannussa mennyt pahaksi ja suklaakakku kuivaa. Myyjä ei millään olisi keittänyt tuoretta kahvia eikä vaihtanut kannuun käypää maitoa, kakun kuivuuttakin kommentoi    tokaisemalla  että aha.  Ja kun ottaa huomioon että kahvikupillinen oli 2, 5 e ja kakkupala 3 e niin kyllä siihen hintaan olisi odottanut saavansa kunnon kahvit! Kaiken huippuna vessasta oli palanut lamppu ja jouduttiin sitten menemään läheisen kirjaston vessaan! Jäi aika kusetettu olo ja kirjaimellisesti paha maku suuhun.

Vierailija
1785/4975 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs Seinäjokelainen autoliike meni ikiboikottiin, kun eivät suostuneetkaan maksamaan ostamani käytetyn auton pikkuvian korjausta (alle sata euroa) vaikka niin ostohetkellä sovittiin. Vuosien varrella varmaan pari uutta ja pari käytettyä autoa on jäänyt boikotin vuoksi ostamatta ko. liikkeestä.

Vierailija
1786/4975 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shoppailin äitini kanssa ja päätettiin sitten mennä pieneen, kivan näköiseen kivijalkakahvilaan. Myyjä oli jostain syystä todella törkeä, tiuski ja tuijotti äitiäni halveksivasti päästä varpaisiin. En tiedä oliko syynä äidin tuulipuku, ikä vai mikä.. Kahvi oli pohjaanpalanutta, maito kannussa mennyt pahaksi ja suklaakakku kuivaa. Myyjä ei millään olisi keittänyt tuoretta kahvia eikä vaihtanut kannuun käypää maitoa, kakun kuivuuttakin kommentoi    tokaisemalla  että aha.  Ja kun ottaa huomioon että kahvikupillinen oli 2, 5 e ja kakkupala 3 e niin kyllä siihen hintaan olisi odottanut saavansa kunnon kahvit! Kaiken huippuna vessasta oli palanut lamppu ja jouduttiin sitten menemään läheisen kirjaston vessaan! Jäi aika kusetettu olo ja kirjaimellisesti paha maku suuhun.

Olipa edulliset hinnat. Ei kakkupalaa yleensä saa kolmella eurolla.

Vierailija
1787/4975 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään huoltoaseman ruokapuoli kemintien varrella (koko rakennus purettu jo vuosia sitten). Minä nuori mies ja kaverini nuori mies käytiin siellä pitsalla kun oli pitsamainos ulkona. Ilma oli huono, harmaa ja vetinen. Sisällä haisi aivan järkyttävä ällöttävä rasvan käry. Tilasimme pitsat. Kuulin kun pitsaa paistava tukeva nainen sanoi toiselle siinä että uskaltaisitko maistaa? Saimme lopulta pitsat joissa lähinnä liian paksu juustokerros kellui rasvassa. Samaan aikaan syödessämme viereisessä pöydässä istui kolme vanhaa ukkoa kaljapullot kourassa ja tuijottivat meitä virnistellen. Siihen paikkaan en menisi uudestaan, mutta se rakennus onneksi purettiinkin jo muutama vuosi sitten.

Vierailija
1788/4975 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksikuskeista tuli mieleen, että voi kun sen kuskin voisi jotenkin valita etukäteen. Vaikka ihan että hiljainen / puhelias. Ettei joutuisi tilanteisiin, jossa kuskilla on esim. hyvin vahvat poliittiset mielipiteet (eri kuin itsellä), ja hän jaksaa jauhaa niistä ja kyselee hyväksyntää. Mutta ei sille uskalla vastaankaan laittaa, kun kohta voisi löytää itsensä jostain tienposkesta. Minusta politiikka ei kuulu asiakaspalveluun.

Juuri näin! Ei muutkaan ihmiset voi paasata kyynistä pershu (tai mitä vain) -politiikkaa asiakkailleen päivät pitkät. Asiakkaan kanssa pidetään keskustelu positiivisella ja neutraalilla maaperällä. Ei kaadeta omia aatteita ja negatiivisuutta asiakkaiden niskaan.

Tätä perusasiaa ei monetkaan taksikuskit tajua. Olen alkanut vältellä taksireissuja erityisesti pääkaupunkiseudulla. Maakunnissa sentään on vielä lupsakoitakin taksikuskeja joista jää hyvä mieli.

Vierailija
1789/4975 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha mutten holhottava kirjoitti:

FARMASEUTIT

On tosiaan ahdistavaa, kun farmaseutti hyökkää heti kimppuun, kun astuu ovesta sisään.

Apteekissa on muutakin kuin buranaa. Miksi tuotehyllyjä ei saa rauhassa katsella kuten muissakin kaupoissa?

Sieltä voisi ostaa kosmetiikkaa, hoitorasvoja, jopa lahjoja.

Sitten jos kerran haluaisi apua, pitää kertoa vaivansa, vaikka olisi vieras asiakas lähellä. Siinä sitten peräpukama- ja hiivasalvoja esitellään ja kuuluvasti luetaan tuoteohjetta. Sen voisin tehdä itsekin, kun vain osoitetaan tuotepaikka.

Farmaseutit, miksi teidän apteekissa on tällaista perässä kulkua ja äänekästä neuvontaa toisen asiakkaan vierellä?

Koskaan ei ole kysytty, haluatko ensin itse tutkia. Sen apteekin valitsisin.

Mitä minun pitää sinulle sanoa, että saisin kävellä hyllyjen välissä katsoen, mitä voisin ostaa itselleni ja lahjaksi?

Vai ettekö tarvitse liikevaihtoa lisää?

Onko tuotteet hyllyillä vain rekvisiittaa?

Mä voisinkin joskus kysyä apteekissa apua, jos se ei aina johtaisi siihen järjettömään desibelien nousuun.

”JAA ETTÄ RIPULILÄÄKETTÄ. NO TÄÄLLÄPÄ KUULE ON IMODIUMIA JA PRECOSAA...”

Ja sitten jos häpeältäsi selviydyt sen ripulilääkkeen kanssa kassalle on siellä toinen farmaseutti/lääketeknikko, joka muistaa megafoniin huutaen selostaa ohjeistuksen, vaikken sitä edes kysynyt.

”OTAT SITTEN JOKAISEN RIPULIKERRAN JÄLKEEN YHDEN JOS EI HELPOTA!”

Luonnollisia asioitahan nämä ovat, mutta on minulla mielestäni silti oikeus asioida apteekissa ilman, että

vaivani kuulutetaan kaikille.

Vierailija
1790/4975 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkärissä en asioi. Olen ollut siellä töissä nuoruudessani ja oli niin huonot työolot, että en voi suosia ko. kioskia. Työvuoroissa kusetettiin, eikä annettu tehdä tarpeeksi tunteja. Sitten piti käydä sossusta hakemassa tukia, että pystyi elämään. Naamataulun mukaan mentiin. En vaan voi ymmärtää systeemiä, missä käydään töissä ja sitten haetaan toimeentulotukea niin kuin työttöminä oltaisi.

Eräs pyörähuolto vuonna 1995. Oli tosi outo kokemus, kaikinpuolin. Siis siellähän porattiin renkaan keskiöihin reiät ja selitettiin sitten pyörää luovutettaessa, että niistä reijistä on helpompi laittaa laakereihin uudet vaseliinit. Jumalauta, eihän se niin mene. Niistä reijistähän meni sadevedet sisään ja pilasi napojen laakerit. Lisäksi tyyli oli semmoinen, että siellä mun 3500 markan fillari haukuttiin, kuinka se on sellainen ja sellainen. Perään kehuttiin heidän omia, kymmeniä tuhansia maksavia pyöriä. Siellä tuli ihan semmonen olo kuin olisi mennyt Ladalla miljonäärien Rolls-Royce klubille. Pyörähuoltamon jantteri oli todella ylimielisen oloinen tapaus. Hyvin epäasiallinen mesta, etten sen koommin asioinut siellä.

Vierailija
1791/4975 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vila on varmaan mainittu sata kertaa täällä, enkä tiedä onko niillä edes enää kovin monta liikettä auki. Myyjien käytös on todennäköisesti karkottanut asiakkaat. Lopetin Vilassa käymisen, kun se oli joka kerta niin saakelin ahdistavaa pakkomyynnin takia.

"Moikkuliii! Mitäs sulle saisi olla?" kajahti jo ovelta. Kun vastasi, että katselen vain, niin myyjä esitteli silti jokaisen liikkeen vaatekappaleen: "Meillä olis tässä tälläisiä ihania kirkkaankeltaisia kukkamekkoja... Ai et käytä värejä, no entäs tämä punainen sitten? Mites villapaita kesäkuussa? Tää on eettisesti valmistettu, yhtään hikipajaa ei ole romahtanut viimeiseen kuukauteen!"

Jos uskaltautui sovittamaan, niin myyjä tunkeutui sinne koppiinkin tuomaan kokoja ja samalla satunnaisia vaatekappaleita, kun ne "sopis sulle niin ihkusti!" Juu ei. Olen myös kuullut, että ovat myyneet ihmisille väärän kokoisia vaatteita ihan pelkän myynnin vuoksi. Liikkeet oli lisäksi aina niin pieniä, ettei niitä hulluja myyjiä päässyt pakoon.

Vierailija
1792/4975 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autotarvikeliike. Ketju. Kyllä te tiiätte.

Menin hakemaan osia x ja y. Omalle kohdalle sattui nuori neiti joka sitten naputteli konetta ja kohta lähti hakemaan osia. Menin kassalle, otin kuitin onneksi, sitä tarvittiin seuraavana päivänä. Noh, takaisin kotiin ja huomattiin että osa x ei ole sopiva. Seuraavana päivänä takaisin liikkeeseen muutaman valitun sanan kera ja nyt sain oikean osan.

En halua tuonne enää ikinä. Se odottelukin oli ikävää. Eikä penkkejä missään, paitsi tiskillä.

Vierailija
1793/4975 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Menin kultasepän liikkeeseen ystäväni kanssa tarkoituksena, ostaa itselleni rannekoru. Myyjä heitti laatikon jotain halpoja hopeakoruja nenäni eteen ja sanoi että tossa, kun ilmoitin tulleeni katsomaan kultaisia myyjä kimitti nokka pystyssä että" ne ovat sitten kalliita!" 

Minä olen koruliikkeessä kohdannut myös samanlaista kohtelua. Joudun olemaan työssäni jonkin verran ulkona, joten talvella minulla on toppavaatteet päällä. Töiden jälkeen menin kerran koruliikkeeseen ostamaan kelloa vanhan ja rikkoutuneen tilalle. Nikkeliallergikkona ei ole ihan se ja sama, minkä ranteeseeni laitan. Halusin myös tietynlaisen kellon (haluan numerot, en viivoja taulun täydeltä). Myyjä esitteli minulle jotain lasten muovikelloja, vaikka selitin hänelle mielestäsi ihan selkeästi, mitä tarvitsin. Kun aloin selittää selkokielellä, että etsin titaanista tai nahkaista ranneketta ja aikuisten kelloa, myyjä katsoi minua päästä varpaisiin ja sanoi, että "ne on kuule sitte kalliita". Loppujen lopuksi liikkeestä löytyi yksi ainoa malli, jossa oli titaaniranneke ja numerokellotaulu, ja sen hinta oli huikeat 120 euroa. Minä olin varannut kelloa varten 600 euroa.

Nämä on ihan käsittämättömiä, joissa palvelu riippuu asiakkaan ulkonäöstä! Eivätkö myyjät halua myydä kalliita tavaroita vai mikä on ongelma?

Voin sanoa että epäsiistit, haisevat , rikkinäisissä vaatteissa kulkevat ovat 99% MT- ongelmaisia tai köyhiä.

Kun näitä ilopillereitä on pari vuotta palvellut..niin alkaa hiukan säästää itseään henkisesti.

Pari sataa euroa rahallista menetystä vuodessa ei tunnu missään...

Aika harva kadun tallaaja kulkee täysin rikkinäisissä ja likaisissa vaatteissa, likaisella tukalla, haisevana ja tahraisena. Sen sijaan työpäivän juoksujen jälkeen voi tukka olla hikinen ja työmatkojen takia päällä urheilutakki -> tämä ei vielä tee minusta surkeaa asiakasta, paitsi ehkä joidenkin yksioikoisten mielestä.

Vierailija
1794/4975 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkäri ja BK on nyt mennyt boikottiin, kun molemmissa pitää tilata sen automaatin kautta. Kokeilin sitä muutaman kerran, mutta aina siinä oli jotain sähellystä enkä onnistunut tilaustani tekemään. Ehkä olen vain tyhmä käyttäjä noiden laitteiden kanssa, mutta vien rahani mielummin sellaiseen paikkaan, jossa voi tiskillä tehdä tilauksena ihan face to face asiakaspalvelijan kanssa. 

Vierailija
1795/4975 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lopettanut kampaamolla, ravintoloissa ja baareissa käymisen sen takia, että vähät välittää koronan leviämisestä. Ihmishenki ei ole heille minkään arvoinen vain rahalla on heille väliä. Ahneudella ei mitään rajaa! Korona linjoja vain pyöritetään ja sen takia tapaukset hirveässä nousussa.

Lisää listaan myös huoltoasemaravintolat.Täällä pohjoisessa eräs asema jossa ei välitetä tippaakaan asiakkaiden turvallisuudesta.Ruokajonossa kymmeniä ihmisiä ilman turvavälejä,käsidesiä ei käytetä,henkilökuntaa liian vähän eli ei ole aikaa siivota.Yskivät ja selvästi sairaat työntekijät pakotetaan töihin,sairaslomaa ei saa pitää.

Vierailija
1796/4975 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin tänään viimeisen kerran eräässä ketjuravintolassa (aasialainen buffa). Kun rafla aloitti paikkakunnallani, laatu oli loistava, ruoka aina höyryävän kuumaa jne. No, laatu on laskenut pikkuhiljaa vuosien aikana, ja tänään oli sen luokan pohjanoteeraus, että kiitti mulle riitti. Puolet juoma-automaatin juomista oli loppu, friteeratut ruoat olivat tarjolla jo puoli tuntia ennen avaamista (kävelin ohi asioille ennen lounasta), asiakkaaksi hyväksyttiin kovaan ääneen yskivä mies. Ruoka oli kylmää ja sitkeää (frittiruoat). Ei enää, kiitos.

Anteeksi, mutta mitä sille yskivälle miehelle olisi pitänyt tehdä? Kieltäytyä palvelemasta vai?

Vierailija
1797/4975 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa on helppo päätellä miksi Suomessa saa niin huonoa asiakaspalvelua:

1. Asiakaspalvelussa on aivan liika henkilöitä, joilla ei ole mitään edellytyksiä alalle.

2. Suomalaisissa asiakkaissa on liikaa henkilöitä, jotka eivät osaa suoraan ääneen kertoa yrityksille, että nyt meni pieleen, antaa asiallista palautetta kirjallisesti, vaatia korvausta hyvitystä, yms. vaan hipsivät hiljaa pois paikalta ja/tai eivät koskaan enää käytä samaa liikettä enää.

Vierailija
1798/4975 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kiukkuinen ja ihmeissään kun käytin itse ja pyysin kampaajaa käyttämään kasvomaskia. Ei suostunut. Kerroin että perheenjäseneni kuuluu riskiryhmään. En mene enää ikinä siihen kampaamoon.

Vierailija
1799/4975 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha mutten holhottava kirjoitti:

FARMASEUTIT

On tosiaan ahdistavaa, kun farmaseutti hyökkää heti kimppuun, kun astuu ovesta sisään.

Apteekissa on muutakin kuin buranaa. Miksi tuotehyllyjä ei saa rauhassa katsella kuten muissakin kaupoissa?

Sieltä voisi ostaa kosmetiikkaa, hoitorasvoja, jopa lahjoja.

Sitten jos kerran haluaisi apua, pitää kertoa vaivansa, vaikka olisi vieras asiakas lähellä. Siinä sitten peräpukama- ja hiivasalvoja esitellään ja kuuluvasti luetaan tuoteohjetta. Sen voisin tehdä itsekin, kun vain osoitetaan tuotepaikka.

Farmaseutit, miksi teidän apteekissa on tällaista perässä kulkua ja äänekästä neuvontaa toisen asiakkaan vierellä?

Koskaan ei ole kysytty, haluatko ensin itse tutkia. Sen apteekin valitsisin.

Mitä minun pitää sinulle sanoa, että saisin kävellä hyllyjen välissä katsoen, mitä voisin ostaa itselleni ja lahjaksi?

Vai ettekö tarvitse liikevaihtoa lisää?

Onko tuotteet hyllyillä vain rekvisiittaa?

Mä voisinkin joskus kysyä apteekissa apua, jos se ei aina johtaisi siihen järjettömään desibelien nousuun.

”JAA ETTÄ RIPULILÄÄKETTÄ. NO TÄÄLLÄPÄ KUULE ON IMODIUMIA JA PRECOSAA...”

Ja sitten jos häpeältäsi selviydyt sen ripulilääkkeen kanssa kassalle on siellä toinen farmaseutti/lääketeknikko, joka muistaa megafoniin huutaen selostaa ohjeistuksen, vaikken sitä edes kysynyt.

”OTAT SITTEN JOKAISEN RIPULIKERRAN JÄLKEEN YHDEN JOS EI HELPOTA!”

Luonnollisia asioitahan nämä ovat, mutta on minulla mielestäni silti oikeus asioida apteekissa ilman, että

vaivani kuulutetaan kaikille.

Höpö höpö nyt.

Vierailija
1800/4975 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalasataman Ebeling hammaslääkäri-paikka. Menin katsomaan niiden somepostailuja mutta peruin menemisen kun hammaslääkäri oli julkaissut kuviaan joissa juuri ulkomaanlomamatkaillut suuremman tartuntatautiluokituksen maassa