Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua pelottaa, mies on muuttunut oudoksi. Hän jäi (mulle kertomatta)

Vierailija
02.03.2018 |

nyt töistä pois, sairasloma kuulemma syynä. Hän on jo muutaman viikon ajan jutellut levottomia, kuten että häntä vainotaan ja työpaikalla mm. hänen eväänsä oli myrkytetty. On myös muuttunut sulkeutuneemmaksi ja juttelee itsekseen. Ei suostu menemään nukkumaan ennenkuin meidän vauva nukkuu, valvoo vuoteen vierellä. Tuntuu että tuo ihminen on ihan eri ihminen kuin aiemmin, vaikea selittää. Itse oon äitiyslomalla vielä, mutta mun työ keikkaluontoista ja nyt mies sanoi että voin ihan hyvin tehdä keikkaa kun hän on vauvan kanssa. joku mun intuitio sanoo ettei oo hyvä asia? sanokaa pliis että olen hullu tai vähintään hormoonit heittää?

Kommentit (195)

Vierailija
61/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä porvoo jankkaaja. Voisit lopettaa porvoo jankkaukses. Ketään ei kiinnosta. Olet säälittävä luuseri

Vierailija
62/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei psykoosi johdu yleensä perheestä. Se on usein perinnöllistä ja joku tekijä sen vaan laukaisee. Auringonvalo keväisin, vauvan syntymä, työtressi tai sitten tulee ilmasta vaan.

Turha syytellä lapsen äitiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosissa oleva ei kyllä havahdu tilastaan kun hänelle sitä yrittää tavan kansalainen kertoa. Nimenomaan on tuolloin sairaudentunnoton ja luultavasti moisista syytöksistä suuttuu pahasti. Kyllä mies viim. poliisiavusteisesti lähtee ambulannin kyytii M1 lähetteen turvin ja pääsee hoitoon. Nyt vain nopeaa toimintaa ennenkuin vahingoittaa itseään tai muita.

Vierailija
64/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti ambulanssi. Ihan heti! Ja olen ihan tosissani. Jos sairautta ei hoideta ajoissa, miehesi ei ehkä toivu siitä koskaan normaaliksi. Pakkohoito voi tulla kyseeseen, mutta se on miehelle nyt ehdottomasti parhaaksi. Aikaa ei ole hukattavaksi!

Vierailija
65/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa psykoosin ennakkotilalta. Lääkäriin pikimmiten.

ei ole mitään psykoosin ennakkotilaa. Joko on tai sitten ei.

Vierailija
66/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut täällä puhuvat perhesurmista? Minusta kuulostaa siltä, että miehellä on tarve suojella lasta, en usko että vahingoittaisi lasta. Hän varmaan ajattelee, että joku haluaa lapselle jotain pahaa, kun kuvittelee että häntäkin itseäkin vakoillaan ym.

Tosiasia on kuitenkin se, että miehellä on psykoosi päällä, ja hänet on saatava hoitoon! Psykiatrian päivystykseen soitto välittömästi.

Vierailija
67/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko selville, kuka lääkäri on sairasloman kirjoittanut? Ottaisin yhteyttä häneen. Tai sitten katso onko teillä mitään sosiaali/psykologia päivystystä?

Itse vähän vastaavassa tilanteessa soitin henkilöltä salaa tuonne mielenterveys päivystykseen ja kerroin tilanteesta. Antoivat sieltä ohjeet. Potilas suostui onneksi lähtemään itse hoitoon, eikä ollut vauvaa maisemissa.

Vierailija
68/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista on, jos miehen työpaikalta ole otettu yhteyttä kotiin, kun tuollaisia oireita ilmenee.

En kyllä kehtaisi pelleillä tuollaisella vakavalla sairaudella, jos tämä on trolli niinkuin epäilen.

Sukulaiseni kertoi, että kun hän oli pahemmin sairas, niin ne harhat olivat aivan todellisia. Kun hän avasi makuuhuoneen kaapin oven, niin siellä istui joku ulkomainen sissi konekiväärin kanssa, ja hän kuuli sen hengityksenkin.

Jos tämä aloitus on totta, niin hyviä ohjeita on edellä jaettu.

Vierailija
69/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei suostutteiluista huolimatta lähde, niin soita päivystykseen. Virkalääkärillä on velvollisuus pyytää virka-apua, jotta saavat henkilön, jonka epäillään täyttävän M1:n (tarkkailulähetteen) kriteerit päivystykseen M1-arvioon. Eli käytännössä poliisit hakevat henkilön päivystykseen, jonka jälkeen kuka tahansa lääkäri (ei päivystävä psykiatri) arvioi täyttyykö M1. Ja tuossa tilanteessa täyttyy, koska on psykoottinen ja mahdollisesti itselleen/muille vaaraksi. Tällöin lääkäri tekee M1-lähetteen sairaalaan, jossa puolestaan päivystävä lääkäri arvioi, että täyttyykö edelleen todennäköisesti kriteerit. Mikäli täyttyy, asettaa hän potilaan tarkkailuun ja tämä kestää max. 4pv. Sit hänet voidaan määrätä tahdosta riippumattomaan sairaalahoitoon, mikäli tilanne sitä edelleen vaatii. Joten soittoa vaan nyt päivystykseen.

Vierailija
70/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti. Kiva stoori. Näitä kuulee vain palstalla (jotain kumman syystä...)

Se ettet sä ole kuullut moisia juttuja livenä ei  tarkoita sitä etteikö tällaisia tapauksia olisi oikeasti. Minä olen valitettavasti  törmännyt myös vastaavaan tapaukseen.

Mt-asioiden kanssa ei ole leikkimistä.

Vierailija
71/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut täällä puhuvat perhesurmista? Minusta kuulostaa siltä, että miehellä on tarve suojella lasta, en usko että vahingoittaisi lasta. Hän varmaan ajattelee, että joku haluaa lapselle jotain pahaa, kun kuvittelee että häntäkin itseäkin vakoillaan ym.

Tosiasia on kuitenkin se, että miehellä on psykoosi päällä, ja hänet on saatava hoitoon! Psykiatrian päivystykseen soitto välittömästi.

Itse synnytyksenjälkeisen psykoosin kourissa suojelin lasta niin rajusti (omasta mielestäni oikein), että suunnittelin tappavani hänet - näin pääsisi pois tästä maailmasta jossa meille halutaan vain pahaa jne. Onneksi pääsin hoitoon, sain apua ja nyt vuosien jälkeen kaikki hyvin.

Vierailija
72/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista on, jos miehen työpaikalta ole otettu yhteyttä kotiin, kun tuollaisia oireita ilmenee.

En kyllä kehtaisi pelleillä tuollaisella vakavalla sairaudella, jos tämä on trolli niinkuin epäilen.

Sukulaiseni kertoi, että kun hän oli pahemmin sairas, niin ne harhat olivat aivan todellisia. Kun hän avasi makuuhuoneen kaapin oven, niin siellä istui joku ulkomainen sissi konekiväärin kanssa, ja hän kuuli sen hengityksenkin.

Jos tämä aloitus on totta, niin hyviä ohjeita on edellä jaettu.

Ei työpaikan hlöstöllä ole mitään oikeutta tai velvollisuutta ilmoitta asiasta puolisolle.Ihan vaan sulle tiedoksi.

Vierailija
73/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli pelottava avaus .

Vierailija
74/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama avaus pienellä erolla aiempaan. Onkohan sama tyyppi joka varioi aina aihetta?

Vierailija
75/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoosissa oleva saattaa kuvitella pelastavansa läheisensä pahalta (usein jokin hahmoton ja absurdi, paha henki tms.) surmaamalla hänet. Varsinkin jos psykoosioireeseen liittyy ylenmääräistä huolta lapsesta, olisin hyvin varuillani.

Vierailija
76/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauhea tilanne, koita jaksaa AP ❤  :(

Vierailija
77/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykooseista pitäs tehdä ensiapukoulutus. Tulee turhaa mustaa peetä historiaan ja saattaa saada ikuisen leiman ja lasut ja kaikki peräänsä jos heti soitetaan pillipiipareille. 

Vierailija
78/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on psykoosissa.Älä pelästy,mutta soita heti ambulanssi.

Vierailija
79/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
80/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako joillekin noin koville myöntää, että ovat uskoneet trollia? Vaikka kirjoitetaan, että sama aloitus on ollut täällä ennenkin, niin alapeukutetaan sataa. Noh, hauskahan näitä ketjuja on viihteenä seurata!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan