Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua pelottaa, mies on muuttunut oudoksi. Hän jäi (mulle kertomatta)

Vierailija
02.03.2018 |

nyt töistä pois, sairasloma kuulemma syynä. Hän on jo muutaman viikon ajan jutellut levottomia, kuten että häntä vainotaan ja työpaikalla mm. hänen eväänsä oli myrkytetty. On myös muuttunut sulkeutuneemmaksi ja juttelee itsekseen. Ei suostu menemään nukkumaan ennenkuin meidän vauva nukkuu, valvoo vuoteen vierellä. Tuntuu että tuo ihminen on ihan eri ihminen kuin aiemmin, vaikea selittää. Itse oon äitiyslomalla vielä, mutta mun työ keikkaluontoista ja nyt mies sanoi että voin ihan hyvin tehdä keikkaa kun hän on vauvan kanssa. joku mun intuitio sanoo ettei oo hyvä asia? sanokaa pliis että olen hullu tai vähintään hormoonit heittää?

Kommentit (195)

Vierailija
1/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo hullu, miehes on seonnut. "Eväät myrkytetty" ja "juttelee itsekseen", se on nyt pimahtanut, vie se psykiatrille.

Vierailija
2/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinussa tuskin mitään häikkää ole, tajunnet sen itsekin, että miehelläsi on nyt jotain häikkää. Lääkäriinhän se ei tietenkään halua mennä, kun ei ole mitään vaivaa päässään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinä niin en jättäisi vauvaa yksin isän kanssa. Ihan sama kuinka kamalat riidat siitä tulisi niin olisin haukkana vieressä. Kysyttäessä syytä vastaisin olevani huolissani ja tahtoisin mieheni menevän lääkäriin asap.

Vierailija
4/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa psykoosin ennakkotilalta. Lääkäriin pikimmiten.

Vierailija
5/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin ja äkkiä ennen kuin menee vielä pahemmaksi!

Vierailija
6/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hehheh "myötä ja vastoinkäymisissä".

ota veitset piiloon keittiöstä.

Vierailija
7/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofrenia ehkä puhjennut.

Vierailija
8/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä valvoin (miehen tietämättä) ja kuulin miten se jutteli omiaan - niiden puheiden perusteella kuvittelee että joku? on asentanut meille mikrofonit, tai että muuten häntä tarkkaillaan; ne puheet oli selkeesti kohdennettu jollekin. Aamulla otin puheeksi lääkärille menon, hän suuttui. Samoin suuttui siitä, etten "mene töihin" koska hän on nyt kotona joten mun ei tarttee, meillä rahat tiukilla ja mulla ois kyllä töitä (tiedän että siinä olen onnekas)jos menisin vaan tekemään. Mies ei poistu nyt vauvan läheisyydestä hetkeksikään (vauva 6kk) vaikka aiemmin minä hoidin hänet pääosin kokonaan. Mistä mä voisin saada apua? En uskalla noita jättää kaksin koska mies on niin omituinen yhtäkkiä mutta eihän toista väkisin lääkäriinkään saa? ap

Vierailija
9/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä joku miehen hyvä ystävä kylään. Saat toisen mielipiteen ja voitte yhdessä mirttiä miten auttaa miestä. Onko aloittanut viime aikoina uusi lääkityksiä?

Vierailija
10/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosissa moni saa harhoja. Onko päihdetaustaa?

Vierailija
11/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kainaloon ja turvakotiin ap. Ja miehelle tilaat lanssin.

Vierailija
12/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittele psykiatriseen päivystykseen tai psykiatrian polille. Kerro tilanne. Kyllä mies lääkäriin saadaan vaikka avustettuna. Ja älä jätä yksin vauvan kanssa. Tsemppiä

Vierailija
13/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoon ja äkkiä.

Vastaavassa tilanteessa aikanaan soitin päivystykseen että miten kannattaa edetä kun jonkun sortin psykoosi eikä suostu lääkäriin (psykoosia edelti kyllä reilu kahden viikon dokaus) ja harhat alkoi olla jo aika massiiviset. Neuvoivat siellä että jos nyt ei millään lähde itse niin sitten se on ambulanssi ja jos ei vielä silloinkaan niin M1. Kyseessä oli eräs lähisukulainen.

Vierailija
14/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos tämä on totta, soita hätäkeskukseen. Ne lähettää ammattilaisia, sä et saa miestäsi lääkäriin. Hän on hyvin sairas ja et saa jättää häntä sekuntiakaan kahdestaan vauvan kanssa. Soita heti, tilanne ei parane itsestään, soita niin että mies ei kuule tai tajua!

Vierailija
15/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kerran yhtä äkkiä alkoi kuulla Jumalan puhuvan ja se liikutteli seiniäkin. Kunnon harhat jostain iski päälle. Joskin tätäkin edelsi reipas juominen.

Lähti sitten vähäksi aikaa lepäämään psykiatriselle. Tuli kuntoon.

Nyt äkkiä joko pois miehen luota tai miehelle soitto lanssilla hoitoon. Eihän tuo normaalia ole.

Vierailija
16/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofrenia ainakin aiheuttaa noita että kuvittelee että salakuunnellaan. Yhdellä kaverilla oli just tällainen. Myös logiikka aivan tavallisiin asioihin voi olla varsin erikoista. Ilmenee myös ajoittaisena tarpeena vetäytyä omiin oloihin, ehkä kun normaalin todellisuuden kokeen rankkana. Yleensä ihminen kieltää että hän näkisi mitään harhoja ja kokee tilanteen juuri niin kuin itse väittää. Eli vastaan väittäminen ja järjen puhuminen hänelle ei tunnu auttavan. Kyllä yleensä jonkun sortin hoitoon tällaisessa tilanteessa mennään. Vain hyvin harvat ovat tämän vuoksi vaarallisia, mutta jos ihminen kokee että oikein ahdistetaan niin tietynluonteisilla voi ilmetä häiriökäyttäytymistä.

Vierailija
17/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole hullu. Mies on menossa psykoosiin (tai on jo). Älä missään nimessä jätä vauvaa hänen kanssaan!

Vierailija
18/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies valvonut paljon? Pitkittynyt univelka voi laukaista tuollaista. Hoitoon pitäisi mennä joka tapauksessa.

Vierailija
19/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva kainaloon ja ulos. Emme tarvitse enää yhtään perhesurmaa.

Vierailija
20/195 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä varten ne turvakodit on.

Soita 112, jos eivät auta niin lähde vauvan kanssa turvakotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi